English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Aalesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var Banens Beste?
Daniel Örlund
1%
 1%  [ 2 ]
Cristian Gamboa
30%
 30%  [ 36 ]
Stefan Strandberg
26%
 26%  [ 32 ]
Tore Reginiussen
6%
 6%  [ 8 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Mikkel Diskerud
2%
 2%  [ 3 ]
Mike Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Tobias Mikkelsen
21%
 21%  [ 26 ]
Nicki Bille
5%
 5%  [ 7 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
John Chibuike
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 120

Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.08.2013 21:34    Post subject: Reply with quote

Video mål-sammendrag: http://www.tv2.no/sport/f...13255.html

Synes det ser ut som om Aalesund-målet skulle vært innen rekkevidde å bokse unna for en keeper med nettopp litt rekkevidde.

Bra invitert av Mikkelsen på Mikkelsen-målet - det fikk jeg ikke med meg under kampen. God touch...

Bille-målet er bare vilt, og gjorde turen til Lerkendal verd hver krone.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK 2014
Junior


Joined: 08 Jul 2013
Posts: 62

PostPosted: 31.08.2013 22:00    Post subject: Reply with quote

Ørlund 5 - Svak med bena, fomler litt i feltet, ellers god i dag
Gamboa 6 - Blitt bedre offensivt, sterk en mot en
Reginiussen 5 - Sterk i lufta, få offensive bidrag, glipper på målet, sliter litt mot fotrappe spisser
Strandberg BB 7 - Best mot god motstand (europa, topplag), sterk i lufta, smart, god med ball og sjef på banen, tipper han er kaptein 2014
Dorsin 5 Slipper til lite, mindre med offensivt
Jensen 4 Blir mye løping uten mål og mening men vår beste på midtbanen, legger ned mange meter og skaper litt med sine offensive initiativ
Svenson 4 - Fantastisk ball på 1-0 målet, eller usynlig, for lite innvolvert offensivt, blir en del av 3 midtbanespillere som igjen taper midtbanen
Mix 3 - Han er ingen sentral midtbane, vi gir ålesund et latterlig stort mellomrom når mix bestandig er ute av possisjon, klarer ikke å styre kamper
Mikkelsen 4 - taper 9/10 dueller mot matland, få bidrag offensivt bortsett fra målet, fraværende defensivt
Chibuke 5 - Den enste spilleren som kan skape ting på egenhånd, en del gode innvolveringer men blir for uryddig i dag
Søderlund 4 - utrolig vanskelige arbeidsforhold, får lite innlegg og blir som regel spilt langt på mot to stoppere. Klarer ikke holde ballen oppe godt nok
Bille 6 - skaper mye mer en mikkelsen, kontant i bevegelse og vil hele tiden ha ball, fantastisk mål
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 31.08.2013 22:03    Post subject: Reply with quote

RBK 2014 wrote:
Ørlund 5 - Svak med bena, fomler litt i feltet, ellers god i dag
Gamboa 6 - Blitt bedre offensivt, sterk en mot en
Reginiussen 5 - Sterk i lufta, få offensive bidrag, glipper på målet, sliter litt mot fotrappe spisser
Strandberg BB 7 - Best mot god motstand (europa, topplag), sterk i lufta, smart, god med ball og sjef på banen, tipper han er kaptein 2014
Dorsin 5 Slipper til lite, mindre med offensivt
Jensen 4 Blir mye løping uten mål og mening men vår beste på midtbanen, legger ned mange meter og skaper litt med sine offensive initiativ
Svenson 4 - Fantastisk ball på 1-0 målet, eller usynlig, for lite innvolvert offensivt, blir en del av 3 midtbanespillere som igjen taper midtbanen
Mix 3 - Han er ingen sentral midtbane, vi gir ålesund et latterlig stort mellomrom når mix bestandig er ute av possisjon, klarer ikke å styre kamper
Mikkelsen 4 - taper 9/10 dueller mot matland, få bidrag offensivt bortsett fra målet, fraværende defensivt
Chibuke 5 - Den enste spilleren som kan skape ting på egenhånd, en del gode innvolveringer men blir for uryddig i dag
Søderlund 4 - utrolig vanskelige arbeidsforhold, får lite innlegg og blir som regel spilt langt på mot to stoppere. Klarer ikke holde ballen oppe godt nok
Bille 6 - skaper mye mer en mikkelsen, kontant i bevegelse og vil hele tiden ha ball, fantastisk mål


100% enig

Igjen - unødvendig å sitere så lang tekst. Skriv heller "100 % enig i RBK 2014s børs", eller noe. -- haavarl
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.08.2013 22:04    Post subject: Reply with quote

Jeg mistet første 20 minuttene av kampen, men de resterende 70 minuttene spilte vi med en snudd V på midten med Mix foran Jensen og Svensson. Startet vi slik også eller i en normal V?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2013 22:10    Post subject: Reply with quote

Snudd v fra starten.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 31.08.2013 22:17    Post subject: Reply with quote

Kun seieren og målene gledet, samt tabellposisjonen etter dagens kamp. For dårlig nivå av RBK i dagens kamp. Det er dessverre en gjenganger under Perrys regime. Vi vinner kanskje serien i år i det som er den kanskje svakeste proffligaen i vest-europa.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 31.08.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Zzyzx wrote:
Og Chibuke, Fysjom. For en drittkamp. Var under pari av de fleste altså, men noen av Chibuke-elskerne her fikk seg en på tygga i dag.
Missforstå meg rett, han kan være god han, men han blir overhausa og i dag var han horribel. Gjør virkelig ikke LAGET bedre.

Ingen kjempekamp, men meningsløst å angripe han i det. Søderlund langt verre, så knapt at han var på banen. Chibuike skaffet vel 3-4 frispark med glimrende vendinger, hadde noen gode konstruktive pasninger i tillegg. Men en del mindre involvert i det siste, og lyktes også sjeldnere.


Søderlund va god.

han spiller ikke spiss men Offensiv Libero. Han er mere i forsvar en angrep og snart må vi få inn kompetanse på det å bruke spisser og på riktig måte, for det mangler vi!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

RBK 2014 wrote:
..
Strandberg BB 7 - Best mot god motstand (europa, topplag), sterk i lufta, smart, god med ball og sjef på banen, tipper han er kaptein 2014
D..


Enig i at Strandberg var god i dag, bedre enn Tore R. Veldig positivt!

MEN, det at han skulle bli kaptein i 2014 håper jeg virkelig du tar feil i. Feilpasningenes mester og snakkepåseggultkort-typen som han er er ikke et trygt stødig kapteinsemne.
Nå har Strandberg spilt flere dårlige kamper på rad(før kampen her), og jeg tenkte faktisk nettopp på at jeg virkelig håpte at vi skulle få solgt han unna og erstattet han med noe bedre.

Er noen synspunkter jeg ikke kan fatte og begripe at folk har altså. Tidligere i tråden Chibuke, nå denne.
Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.08.2013 22:22    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Perry-haterne vil uansett fortsette å male sitt budskap.


Jeg får snakke for meg selv, da jeg antar jeg kan bli oppfattet som "Perry-hater". Jeg anser meg selv som kritisk, som bunner i at jeg er en "Rosenborg-romantiker". Jeg ønsker til enhver tid det som er best for klubben, og det som gjør laget best. Dette gjelder alt fra startellever til adm dir.

Ingen ting hadde gjort meg gladere enn at Mikkelsen er ligaens beste ving, at Perry får laget til å spille feiende flott og underholdende angrepsfotball, og at Hoftun fremstår som Norges mest profesjonelle og dyktige sportslige leder. Men dessverre er vi ikke der. Jeg setter laget og prestasjonene foran navn, uavhengig av hvilke navn det er snakk om.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 31.08.2013 22:23    Post subject: Reply with quote

Enig med Zorac!
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med karakteristikken av Mix forresten. Mye ute av posisjon. Jeg nevnte presset til Søderlund tidligere i tråden, men Mix er også veldig glad i å presse ballfører høyt. Når han da som sentral midt går i press så åpner han veldig opp bak seg, og da er det lett å spille seg igjennom midten vår.
Godt å se at folk presser motstanderen, men når presset ikke er kollektivt taper vi bare energi selv og vi åpner rom ved å presse slikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 22:33    Post subject: Reply with quote

Gamboa BB for meg i dag. Lykkes ikke med alt, men gjorde mange viktige og gode taklinger. Innsatsen er som alltid på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.08.2013 22:35    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Veldig enig med karakteristikken av Mix forresten. Mye ute av posisjon. Jeg nevnte presset til Søderlund tidligere i tråden, men Mix er også veldig glad i å presse ballfører høyt. Når han da som sentral midt går i press så åpner han veldig opp bak seg, og da er det lett å spille seg igjennom midten vår.
Godt å se at folk presser motstanderen, men når presset ikke er kollektivt taper vi bare energi selv og vi åpner rom ved å presse slikt.


Når han spiller offensiv midtbane som i dag så er det vel en av oppgavene hans å gå i press høyt i banen?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.08.2013 22:49    Post subject: Reply with quote

Nye "mislykkede" rop i R - B - K, Ro - sen - borg serien i dag. Få som gidder å være med også, sannsynligvis fordi det er bare kaos.

Hva om de på ØØ hadde brukt hendene unisont til å dirigere - peke på den tribunen som skulle rope? Det er jo de som drar igang ropet, og mulig det hadde sett ok ut også?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2013 22:52    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
RBK 2014 wrote:
Ørlund 5 - Svak med bena, fomler litt i feltet, ellers god i dag
Gamboa 6 - Blitt bedre offensivt, sterk en mot en
Reginiussen 5 - Sterk i lufta, få offensive bidrag, glipper på målet, sliter litt mot fotrappe spisser
Strandberg BB 7 - Best mot god motstand (europa, topplag), sterk i lufta, smart, god med ball og sjef på banen, tipper han er kaptein 2014
Dorsin 5 Slipper til lite, mindre med offensivt
Jensen 4 Blir mye løping uten mål og mening men vår beste på midtbanen, legger ned mange meter og skaper litt med sine offensive initiativ
Svenson 4 - Fantastisk ball på 1-0 målet, eller usynlig, for lite innvolvert offensivt, blir en del av 3 midtbanespillere som igjen taper midtbanen
Mix 3 - Han er ingen sentral midtbane, vi gir ålesund et latterlig stort mellomrom når mix bestandig er ute av possisjon, klarer ikke å styre kamper
Mikkelsen 4 - taper 9/10 dueller mot matland, få bidrag offensivt bortsett fra målet, fraværende defensivt
Chibuke 5 - Den enste spilleren som kan skape ting på egenhånd, en del gode innvolveringer men blir for uryddig i dag
Søderlund 4 - utrolig vanskelige arbeidsforhold, får lite innlegg og blir som regel spilt langt på mot to stoppere. Klarer ikke holde ballen oppe godt nok
Bille 6 - skaper mye mer en mikkelsen, kontant i bevegelse og vil hele tiden ha ball, fantastisk mål


100% enig

Igjen - unødvendig å sitere så lang tekst. Skriv heller "100 % enig i RBK 2014s børs", eller noe. -- haavarl


100% enig med haavarl.

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
hhem
Proff


Joined: 23 Apr 2006
Posts: 325
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 23:15    Post subject: Reply with quote

Mens jeg så på feiringen etter 2-1 tok Aalesund avspark. Hvorfor ble de blåst av?

Ellers synes jeg 2'erne på begge lag var sine lags beste spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2013 23:17    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
100% enig med haavarl.



_________________
Embrace science - resist ignorance


Last edited by haavarl on 31.08.2013 23:21; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 31.08.2013 23:18    Post subject: Reply with quote

Enig med spillerbørsen til Haavari bortsett fra at jeg vil bytte om på karakterene til Chibuike og Mikkelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
irie
Senior


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 117

PostPosted: 31.08.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

sykt irriterend/frustrerende at midtbanen vår ikke er i stand til å skape noe som helst!! Jonas sin passning var glimrende, men det holder ikke at 1 av 3 midtbanespillere slår en sånn pasning i løpet av en hel sesong!

de gangene vi skaper noe er det strandberg som trer forbi midtbanen, gamboa eller tore som løper forbi midtbanen vår...

mener bestemt at ole burde ha en av de plassen siden han har blikk og fot, så kan vi ha 2 løpere ved siden av han.

sånn som det er nå så løper alle som ville høna, tømmer midten helt, alt for store avstander, alt for små avstander, kan ikke huske å ha sett en kobinasjon mellom 2 av midtbanespillerne våre som har ledet til noe farlig (visst det har skjedd).

men vi har flere vinnertyper som gjør at vi nekter å tape, og tror fort det kan gjøre at vi holder helt inn...

synes mikkelsen spilte sin beste kamp, men han må opp mange hakk til! streg i riktig retning!

ikke meningen å være negativ når vi vinner, men er ikke akkurat overbevisende idag.

Go Viking!
_________________
Jay-Jay Okocha, so good they named him twice
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 1775

PostPosted: 01.09.2013 02:00    Post subject: Reply with quote

Mulig det er nevnt, men Svensson står to ganger i avstemminga mens Jensen mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 01.09.2013 02:56    Post subject: Reply with quote

@rbk 2014

Mikkelsen: 4
Chibuike: 5

What???
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 01.09.2013 03:09    Post subject: Reply with quote

Trodde ikke Bille var typen til å sutre etter å ha blitt benket. Skuffende. Han bør uansett starte i stedet før Søder neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 01.09.2013 08:04    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Nye "mislykkede" rop i R - B - K, Ro - sen - borg serien i dag. Få som gidder å være med også, sannsynligvis fordi det er bare kaos.

Hva om de på ØØ hadde brukt hendene unisont til å dirigere - peke på den tribunen som skulle rope? Det er jo de som drar igang ropet, og mulig det hadde sett ok ut også?


Hva med å avskaffe de ropene der, og finne på noe annet? Folk synes det er tåpelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 01.09.2013 08:18    Post subject: Reply with quote

Han hadde en episode tidligere i år der han surna og slo til innbytterbenken da han ble byttet ut, så det er ikke første gang.
Ellers har jo bare i år- Chibuike nektet å bli byttet inn på slutten av en kamp, Dockal vært tydelig missfornøyd med treners valg, Lunna har også vert i media og sutra litt noe han ikke har hatt for vane tidligere, noen jeg glemmer? Berntsen etterlyste vell spilletid i media også?

Det er nok vanskelig å unngå at slikt skjer av og til i et konkurransemiljø, men begynner å bli litt mange offentlige utbrudd nå under Perry, merk - offentlige! bare fint om spillere som mener de fortjener å starte tar det opp bak lukkede dører, mann til mann på en konstruktiv måte.

Kan det være at troppen generelt ikke respekterer sjefen sin?
Min personlige mening er at du går langt over grensen om du offentlig viser misnøye med sjefen din, i media eller foran 15 000 fans uansett bransje, og du bør risikere straff, normalt sett en skriftlig advarsel - i fotballverden er vell benken og salg en mer brukt straff. Men, det er mulig Perry fronter steinerskole mentaliteten og synes det er greit at alle har hver sin mening om hvordan ting skal gjøres..
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 01.09.2013 08:25    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
Page 16 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb