English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

... og Chibbe er det ikke håp for, i følge de gamle herrer. Det var jo å ta hardt i. Men siden det passer så godt med det jeg selv mener, synes jeg det var en klok og skarpsindig analyse.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.08.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

"har en lang veg å gå" er ikke det samme som "er det ikke håp for" Wink
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

Næsj, du ser hvordan de titter på hverandre når de sier "har en lang vei å gå" Wink
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2013 23:01    Post subject: Reply with quote

Overlever med sliteseiere uten det helt store underholdningsmessig i år. Men jeg forventer at vi vinner serien nå, og selvfølgelig helst køppen også. Da skal Perry få en ny sesongoppkjøring på seg til å få laget til å spille slik både han og vi ønsker. Hvis vi etter ~10 serierunder neste sesong fortsatt er like langt, da begynner jeg å tvile på at Perry er riktig mann til å ta oss "tilbake til røttene"... Jeg har troa på at vi kan ta store steg neste sesong. Vi har mye kvalitet i troppen og et høyt potensiale. Håper Perry makter å få det ut.
Selv om attraktiv fotball er viktig for meg, går det uansett aldri foran resultatene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 31.08.2013 23:57    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg Andy..

10-15 kamper til neste år, go de kan se etter ny trener hvis vi ikke ser god spillemessig fremgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2013 03:32    Post subject: Reply with quote

Så lenge det leveres resultatmessig og tilskuertallene er stabile (og til og med går opp slik det ligger an til så langt i år) er det helt utopisk at det blir noe trenerskifte. Tar vi gullet (og kanskje til og med double) i år må det noe helt ekstraordinært til for at Perry ryker i 2014.

Hamren vant gull på samme vis (med marginer og knepne seire), og til syvende og sist er det resultatene som teller, uansett hvor mye vi måtte drømme oss tilbake til glansdagene. Alle hadde nok heller sett at vi hadde tatt gull på suverent vis, med glitrende angrepsspill, men spørsmålet er hvor realistisk det er i 2013. Hvilken (realistisk) trener kunne gjort det ? Nils Arne Eggen var en eksepsjonell trener, som hadde en del eksepsjonelle spillere til disposisjon gjennom et 10-år. Jeg sliter litt med å se noen klare trenerkandidater som kan ta oss dit vi ønsker på kort sikt, men det er mulig andre har forslag(?).
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 01.09.2013 04:50    Post subject: Reply with quote

Hvis Perry tar gull i år, så er det bra. Et steg frem resultatmessig i ligaen, men på den andre viktige arenaen, kvalifisering til EL, så tapte vi over to kamper mot et lag med like stort budsjett, kvalitetsspillere og erfaring i E-cup som Sogndal.

Frykten er at vi vinner serien fordi vi har de beste spillerne i serien, en svak serie, grunnet et økonomisk overtak på de andre lagene, mens vi ikke får et tilstrekkelig samspilt lag til å prestere i Europa.

At vi neste år gjør det samme som Molde i år. I stedet for stang inn og mange seire med ett mål så blir det stang ut, og ifht. spill i Europa så feiler vi både ifht. CL og EL.

Derfor mener jeg en evaluering av hele sportslig avdeling er på sin plass, gjerne med noen utenfra Rosenborg/Norge (i.e. ikke konsulenter fra TotalConsult), når sesongen er over.

Da bør prestasjonen i Europa, samt i hvilken grad laget fremstår som samspilt og ifht. visjonen om "tilbake til røttene" telle like mye som eventuelt seriegull.

Taper vi seriegullet, og laget fremstår som like lite samspilt og like fjernt fra visjonen "tilbake til røttene" etter endt sesong som da sesongen startet, da burde styret absolutt vurdere om det finnes bedre trenere til å få mer ut av dette laget, men uten å bryte med hvilket spillesystem man ønsker å benytte (gitt hvordan det har påvirket hvilken sammensetning vi har av stallen per i dag).

Da er jeg åpen for en type som Trond Sollied, uansett hva som måtte ha skjedd på privaten de siste årene. Hvorfor? Fordi han har meritter, kjenner klubben, og kunne tatt oss "tilbake til røttene". Med noen millioner i lønn er det sikkert flere andre trenere av samme kaliber vi kunne rekruttert fra Europa. Det er kanskje på tide å tenke nytt?

Enn så lenge burde Perry få arbeidsro. Vi leder serien, og det kan bli gull, men laget må utvikles mye til neste år skal man være trygg på å unngå samme fadesen som mot St. Johnstone. Vi tåler ikke flere "arbeidsuhell" (les: underprestere i Europa). Styret får avgjøre om Perry og co er rette mann/trenerapparat til å løfte laget det neste steget, slik at vi blir en gjenganger i Europa og har en realistisk sjanse til å gå til CL, basert på at vi spiller vårt eget spill, Rosenborgsk.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Alle hadde nok heller sett at vi hadde tatt gull på suverent vis, med glitrende angrepsspill, men spørsmålet er hvor realistisk det er i 2013.


Hvorfor skulle dette være urealistisk i 2013? Lag som Barcelona og Bayern München er kanskje mer suveren i egen liga enn de noen gang har vært tidligere år, og har spilt fotball på en måte som har begeistret svært mange.

Hvorfor skulle dette være vanskeligere i Tippeligaen enn det er i Bundesliga eller Primera Liga? Makes no sense.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 12:48    Post subject: Reply with quote

Glitrende angrepsspill + Barcelona = Ikke den trønderske versjon en av angrepsspill i det minste, der hver bakover/sidelengs-passning kvalifiserer til buing og piping.

Glitrende angrepsspill + Bayern München = Absolutt innertier. Dortmund viste også at de kan det. Brasil i Confed. Cup viste også mye glitrende angrepsspill. Tror faktisk vi kommer til å se glitrende angrepsspill i verden kanskje til og med 2016.


Hvorfor det skulle være vanskeligere i Tippeligaen? Kvaliteten på spillerne er en bra plass å starte.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2013 13:06    Post subject: Reply with quote

De lagene du nevner er klubber som har dyrket den samme filosofien i lang tid. Lagene er bygget over mange år. Det er voldsom kontinuitet i spillerstallene, og ikke minst de holder et enormt individuelt ferdighetsnivå. I tillegg er dette lag som stort sett er fullstendig overlegne de andre lagene rent ressursmessig. På toppen av det så har de verdensklassetrenere, ikke bare på A-laget, men også nedover i systemet. Det finnes 1 norsk verdensklassetrener, og de utenlandske er ikke interessert i å jobbe i en av europas dårligste ligaer.

Å sammenlikne de med RBK blir fullstendig håpløst. RBK har vinglet frem og tilbake i årevis, vi har tilnærmet ingen kontinuitet i spillergruppen pga den voldsomme gjennomtrekken de siste årene og vi byttet igjen filosofi før sesongen. I tillegg har vi mistet det ressursmessige forspranget vi hadde. Det vil ta lang tid å bygge et slikt kollektiv når midlene til kjøp er høyst begrenset, samtidig som de største talentene søker utenlands i stadig yngre alder.

Hvorvidt Perry er riktig mann kan helt sikkert diskuteres. Jeg har også flere holdepunkter mot Perry, mest pga at den spillemessige fremgangen siden seriestart har vært minimal. I tillegg stusser jeg over en del laguttak.

Spørsmålet er dog hvem som vil være et bedre alternativ, noe jeg også var inne på i det forrige innlegget, men som du elegant klippet vekk for å få det til å passe bedre med svaret ditt. Jeg ser flere som mener Perry bør gå, men ikke en eneste en som kan hoste opp et eneste realistisk forslag til en trener som med stor sikkerhet ville gjort en bedre jobb. Det føler jeg man bør ha hvis man skal kreve treneravgang når laget leder ligaen og er i rute til cupfinale.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2013 13:19    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Enn så lenge burde Perry få arbeidsro. Vi leder serien, og det kan bli gull, men laget må utvikles mye til neste år skal man være trygg på å unngå samme fadesen som mot St. Johnstone. Vi tåler ikke flere "arbeidsuhell" (les: underprestere i Europa).


Det er her jeg tror laget og Perry blir "avslørt". Vi har en del spillere med internasjonalt snitt, eller i det minste potensiale for det, men vi har enorme skritt å gå før vi har noe å stille opp med mot brukbar internasjonal motstand. Et godt kollektiv med samhandling og helhetlig filosofi i spillet har alltid vært suksessfaktor for oss i Europa. Denne samhandlinga har vi kun sett snev av over de 40 kampene Perry har ledet laget.

Personlig håper jeg Perry tar syvmilssteg med laget til neste år. Han virker som en utrolig fin fyr, og viste ved forrige avskjed at han setter laget foran seg selv tilogmed når han ikke er ønsket lenger. Men syvmilssteg er, slik vi står nå, eneste løsninga. Det er ikke fryktelig mange månedene til en ny kvalifisering til Europa begynner, og vi kommer ikke til CL kun på vinnervilje og attityd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:

Hvorfor det skulle være vanskeligere i Tippeligaen? Kvaliteten på spillerne er en bra plass å starte.


Var det bedre kvalitet på spillerne på 90-tallet, som det blir sammenlignet mot? I tilfelle, hvorfor skal vi ikke få samme kvalitet igjen? Husk at kvaliteten på konkurrentene i Tippeligaen heller ikke er den samme som i de beste ligaene. Argumentet ditt faller derfor på steingrunn.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Å sammenlikne de med RBK blir fullstendig håpløst. RBK har vinglet frem og tilbake i årevis, vi har tilnærmet ingen kontinuitet i spillergruppen pga den voldsomme gjennomtrekken de siste årene og vi byttet igjen filosofi før sesongen. I tillegg har vi mistet det ressursmessige forspranget vi hadde. Det vil ta lang tid å bygge et slikt kollektiv når midlene til kjøp er høyst begrenset, samtidig som de største talentene søker utenlands i stadig yngre alder.


Det ressursmessige forspranget er der fremdeles, Sløvsekken. Ja, det har vært mye vingling, men argumentet mitt er at det er håpløst å påstå at det er umulig å være like suverene som tidligere, med utgangspunkt at det er 2013. Derfor brukte jeg Barcelona og Bayern München som eksempler på at det ikke gir noen mening.

Med riktig trener og spillerutvikling har Rosenborg BK alle muligheter til å være enda mer suverene nå enn hva vi var på 90-tallet.

Sløvsekken wrote:

Spørsmålet er dog hvem som vil være et bedre alternativ, noe jeg også var inne på i det forrige innlegget, men som du elegant klippet vekk for å få det til å passe bedre med svaret ditt. Jeg ser flere som mener Perry bør gå, men ikke en eneste en som kan hoste opp et eneste realistisk forslag til en trener som med stor sikkerhet ville gjort en bedre jobb. Det føler jeg man bør ha hvis man skal kreve treneravgang når laget leder ligaen og er i rute til cupfinale.


Klippet vekk det jeg ikke svarte på jeg. Ligger ikke noe mer bak enn det.

Å påstå at ingen har noen realistiske forslag om andre trenere er jo rent oppspinn. Navn som Sollied, Deila, Hjulmand, Morten Olsen, Jørn Andersen etc. har blitt nevnt mange ganger. Det fins også mange utenlandske trenere som sikkert kunne tenkt seg en jobb der de har muligheter til å nå Champions League, uten at jeg føler at jeg trenger å nevne mange navn for å bekrefte det. Nå sist er det mange som har snakket varmt om en tsjekker med lavere årslønn enn hva han ville fått hos Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 14:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Argumentet ditt faller derfor på steingrunn.


Så det blir ikke lettere å kjøre effektivt og glitrende angrepsspill med spillere som har ekstremferdigheter når det kommer til overblikk, fart, presisjon, teknikk og alt de andre er et knusende nivå over norsk fotball?

Jo, det blir det. Derfor er det vanskeligere i Tippeligaen. Det er ikke UMULIG, men det er vanskeligere i Tippeligaen. Uansett hvor bra ting var før.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 15:48    Post subject: Reply with quote

Du misforstår jo totalt, Ivar. Jeg har ikke sagt at vi skal spille like bra som Barcelona.

Det som jeg kritiserer er tankegangen om at det ikke skal gå an å være like suverene i 2013 som vi var på 90-tallet, i norsk sammenheng. Derfor trekker jeg inn Barcelona og Bayern München som sammenligningsgrunnlag. Hvis de greier det i sine ligaer, hvorfor skal ikke Rosenborg kunne greie det i Tippeligaen?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 01.09.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge varer kontrakten til Perry? RBK kan ikke bare sparke trenere. Taper mye penger på det.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 01.09.2013 16:36    Post subject: Reply with quote

Enten er det mangel på ambisjoner eller for og gi seg selv mer tid til og utvikle spill.

Selvfølgelig kan vi være flere hakk over motstanderen,man kan bli så god som man selv vil.
Det bør vi være med de beste spillerne også,iallefall på langsikt.

Mange sier kontringene våre funker bra,men problemet er at vi har EN kontring iløpet av en kamp som er bra,mens bedre lag har myyyye flere.

Vi mangler så mye offensivt ,Samhandling,Spille hverandre gode,Bevegelse,Spille på få touch.

Hører Perry gjentar det hver gang,men lite framgang og se.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor lenge varer kontrakten til Perry? RBK kan ikke bare sparke trenere. Taper mye penger på det.


Vi taper mer på å ikke kvalifisere oss til Europa, samt at vi har enda mindre ressurser å bruke på den nye trenerens ønsker hvis Perry får fortsette en sesong til.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 16:50    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor lenge varer kontrakten til Perry? RBK kan ikke bare sparke trenere. Taper mye penger på det.
Perry fikk vel tre år. Så ut 2015.

For min del håper jeg at Perry blir en av få trenere gjennom RBKs historie som forlenger kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 01.09.2013 16:54    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Vi taper mer på å ikke kvalifisere oss til Europa, samt at vi har enda mindre ressurser å bruke på den nye trenerens ønsker hvis Perry får fortsette en sesong til.


Må si at selvsikkerheten din begynner å bli latterlig, når du allerede nå kan fastslå at vi ikke kvalifiserer oss til neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2013 17:43    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Det ressursmessige forspranget er der fremdeles, Sløvsekken. Ja, det har vært mye vingling, men argumentet mitt er at det er håpløst å påstå at det er umulig å være like suverene som tidligere, med utgangspunkt at det er 2013. Derfor brukte jeg Barcelona og Bayern München som eksempler på at det ikke gir noen mening.


Er det ? Pr. i dag er vel Molde klubben i TL som har mest å bla opp med på spillerkjøp, takket være Røkke & co. En klubb som Aalesund kan tilby 3 millioner i lønn til Barrantes. Helt utenkelig for noen år siden. Det er vel ikke så langt unna det maksimale RBK kan strekke seg til. Vi har mer penger enn de fleste, ja, men avstanden er blitt vanvittig mye mindre enn den var, og kan ikke sammenliknes med gapet de største europeiske klubbene har i forhold til de øvrige i sine respektive ligaer.

Jeg sier heller ikke at det er umulig å bli dominante igjen, men det vil ta tid når vi ikke har ekstremt mye bedre forutsetninger enn enkelte av de andre lagene lenger. Tiden hvor vi er overlegen på lønn og prestisje, og kan peke på spillerne vi vil ha, er over, i allefall for øyeblikket.

Brady wrote:

Navn som Sollied, Deila, Hjulmand, Morten Olsen, Jørn Andersen etc. har blitt nevnt mange ganger.



Jørn Andersen ? Hva i himmelens navn har han å vise til som trener ? Noen bunnlag i Tyskland hvor han stort sett får sparken ? Ikke akkurat noe som tilsier at han skulle fått det offensive spillet til å glitre på kort sikt. Deila har bygget et bra kollektiv i Strømsgodset, over 7 år. Det er ingen selvfølge at han får RBK til å fremstå like glitrende offensivt i løpet av noen måneder, slik du krever. Hjulmand har ett gull i Darnmark, i en periode FCK var svekket. Nå ligger de og kaver i bunnen av Superligaen etter 1 seier på 7 kamper. I mine øyne er det ingen selvfølge at RBK hadde vært bedre med han. Morten Olsen kunne vært en kandidat, men hvor interessert er han i å komme til ape-landet ? Han virker jo ikke akkurat veldig imponert av norsk fotball.

Hva greien er med Sollied blir bare gjetning, men det er jo opplagt at det er noe som gjør han uaktuell når han ikke engang ble nevnt som kandidat i høst, etter at klubben har siklet etter han siden 2002.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Må si at selvsikkerheten din begynner å bli latterlig, når du allerede nå kan fastslå at vi ikke kvalifiserer oss til neste år!


Jeg fastslår ingenting, men spillestilen til Perry er lite utviklende i forhold til å kunne hevde oss mot gode europeiske lag. Derfor kan det fort bli dyrere å ikke sparke Perry enn å sparke ham med lønnskompensasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 19:20    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Er det ? Pr. i dag er vel Molde klubben i TL som har mest å bla opp med på spillerkjøp, takket være Røkke & co. En klubb som Aalesund kan tilby 3 millioner i lønn til Barrantes. Helt utenkelig for noen år siden. Det er vel ikke så langt unna det maksimale RBK kan strekke seg til. Vi har mer penger enn de fleste, ja, men avstanden er blitt vanvittig mye mindre enn den var, og kan ikke sammenliknes med gapet de største europeiske klubbene har i forhold til de øvrige i sine respektive ligaer.

Jeg sier heller ikke at det er umulig å bli dominante igjen, men det vil ta tid når vi ikke har ekstremt mye bedre forutsetninger enn enkelte av de andre lagene lenger. Tiden hvor vi er overlegen på lønn og prestisje, og kan peke på spillerne vi vil ha, er over, i allefall for øyeblikket.


Molde handler unge talenter som Gulbrandsen og Dæhli, mens vi kjøper to danske landslagsspillere fra utenlandske klubber og tegner kontrakt med en amerikansk landslagsspiller. Og var ikke Söderlund på vei til Molde? Du kommer ikke unna at vi henter spillere fra en annen hylle enn konkurrentene.

Om Molde har mer å bruke enn oss, så benytter de seg iallfall ikke av det. Det er mulig avstanden er mindre, men kommer vi oss inn i CL igjen kan det fort snus.

Det er vanskelig å sammenligne ligaer i mellom, men det er veldig mange Premier League-klubber som har veldig mange pund å bruke. Ikke kun de aller største klubbene.

Det er flott hvis du nå mener at det ikke er umulig at vi kan bli dominante igjen. Det var den holdningen jeg var/er uenig i, og som mange bruker for å 'frede' Perry, og som han selv har brukt i intervjuer for å legge lista lavere for seg selv. Men jeg er sterkt uenig at det trenger å ta tid.

Stoke har totalt skiftet spillesystem etter å ha trent litt over en måned med ny manager, og det vises på banen, samtidig som resultatene har vært ok. Hvorfor skal man ikke forvente å se en forskjell under Perry etter åtte ganger så lang tid med ham i trenerstolen? Vi burde sett det allerede i de første treningskampene.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 01.09.2013 19:37    Post subject: Reply with quote

Tror nok vi hadde blitt mere underholdt med resultater som 43,54 og 65 og betydelig større vekt på samhandling forover allerede denne sesongen ja.
Men der ligger det selvfølgelig en risiko for at marginene oftere kunne ha tippet mot oss i noen kamper.
De fleste lagene har bedre avsluttere og farligere kontringer nå for tiden enn de hadde i good old days.
Tror vi gjør rett i å skynde oss langsomt tilbake til røttene som det heter,samtidig som vi må forstå at helt tilbake til røttene er det ikke mulig å komme.
Fotballen har faktisk forandret seg litt for mye til det.
Litt mere vilje til å fylle på med folk og noe større risiko med sidebackene håper jeg kan gjøre at vi vil se flere tegn på samhandling offensivt etterhvert.
Alle på midtbanen virker hakket mere tro mot forsvarsdelen enn angrepsdelen i mange av kampene nå.
Tror det er små justeringer som skal til for å komme opp noen hakk her.
Kunne vi bare fått knekket koden mot ultradefensive lag og straffet disse skikkelig noen ganger,da hadde man nok tilgitt at det er litt forsiktig i enkelte kamper.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 01.09.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Molde har tydeligvis en strategi nå om å hente mye ungt og billig (med unntak av Hovland, som bare var ung). Men akkurat nå lykkes de ikke noe særlig.

Tror nok også de vil innse etter hvert at de må hente etablert og spillere som går rett inn og styrker laget om de skal være et topplag.

Det kostet flesk å låne Djiby Fall etter de mista Diouf, men han var jo noe helt annet enn de har i angrep nå.

Angan skal de ha masse skryt for. Hentet ungt og uferdig og fikk slipt ham skikkelig.

Daværende landslagskeeper Bugge Pettersen var jo også en klar styrke for laget da han var på sitt beste.

De kjøpte Steenslid, men han ble jo skadet med en gang. Uansett en etablert signering.

Nå har de nesten bare kjøpt uferdige spillere, og det kan være noe av årsaken til at de har slitt som de har gjort i år. Flere av de etablerte de faktisk har i stallen har jo dessute slitt benken eller vært på tribunen av ulike årsaker.

Perry og Janne før ham har hentet på en annen hylle de siste par årene, men før det hentet vi på lavere hyller et par år vi også, og så hvordan det gikk.

Utfordringen er å få videresolgt noen med stor fortjeneste, og samtidig beholde en slags sentrallinje. Videresalg har alltid, og vil fortsatt være avgjørende for RBKs økonomi.

Men det kan ikke bli for mange utskiftninger heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 326, 327, 328  Next
Page 144 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb