English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

@Brady
Prøv å les det jeg har skrevet. Da ser du at jeg hverken sier at det er umulig å bli like dominante eller at det ikke er kritikkverdige forhold med hva trenerteamet har fått til så langt.

Forøvrig ser jeg ikke helt logikken i å sammenlikne utfordringene vi har mot etablert forsvar med at man ser spillemessige forandringer når Stoke legger om fra den mest ekstreme direkte stilen i manns minne til mer possession orientert spill.

Spørsmålet man først og fremst bør stille i forhold til årets RBK-lag er hvorfor det ikke er sammenheng mellom det Perry sier og det laget utfører. Foran hver kamp presiserer han viktigheten av høyt balltempo og bevegelse i angrepsspillet. Likevel blir vi stående og trille ball, med minimal bevegelse. Driter spillerne i hva Perry sier, eller er det gjennomføringsevnen som er problemet ? Har vi de riktige spillertypene til å gjennomføre opplegget til trenerne, og hvorfor har vi det evt ikke ?

Å bare konkludere med at treneren er udugelig og må sparkes, når laget leder serien med 5 poeng og er på vei til cupfinalen blir for enkelt.


Last edited by Sløvsekken on 01.09.2013 21:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

Toreinar, det aller meste du skriver her er jeg helt grunnleggende uenig i.

Jeg tolker det du skriver dit at vi gjennom å forsøke å legge mer vekt på offensiv samhandling (og der igjennom forsøke å styre kampene), blottlegger oss mer defensivt. Det er klart vi gjør, og uten at vi gjør dette vil spillestilen vår forbli svært lite utviklende. Offensiv samhandling og forsøk på å styre kampene er utviklende for det offensive spillet, både individuelt og lagmessig, og å gi de som ligger igjen litt mer ansvar og mindre støtte er utviklende for de defensive individuelle egenskapene.

Dette må jo være veien å gå for å i det hele tatt ha en mulighet for å møte europeiske topplag på kjøige høstkvelder på Lerkendal igjen. Ved å støtte Perry og den defensive og lite utviklende spillestilen vi har pr. i dag, vil vi ikke ha noen muligheter for å oppleve disse kveldene igjen. Og det blir ikke enklere med årene, ettersom ressursforspranget vårt vil tappes litt år for år om vi ikke får CL-penger. Da kan man virkelig begynne å drømme om en trollmann på trenerbenken igjen, som mange karakteriserer Eggen som.

Jeg forstår ikke hvordan såpass mange som er fans av laget er fornøyde med det ordinære, og syns at kampene er spennende og innsatsen bra, og virker ganske så tilfreds. For meg er det uforståelig.

Så skriver du at det ikke er mulig å komme tilbake til "røttene" fordi fotballen har forandret seg. Dette er jo det samme Perry messet om før seriestart og mange bruker å forsvare ham med. Det er da jeg spør, hvordan er det mulig for Barcelona å være mer dominante enn noen gang tidligere, med et mer risikabelt spill enn noen gang tidligere. Jeg er ganske så sikker på at andre spanske lag også har utviklet seg siden 90-tallet og er bedre på kontringer og har bedre avsluttere, om vi skal ta det som et utgangspunkt, et utgangspunkt jeg forøvrig er uenig i.

Fotballen har utviklet seg taktisk og fysisk, men er det så sikkert at kontringene er farligere og avslutterne er bedre by default? Var Angan en bedre avslutter for Molde i fjor enn ha Solskjær var i 1995? Er Bille en bedre avslutter for RBK enn hva Brattbakk var på 90-tallet?

Anyway, uansett om jeg er enig eller uenig i dette, er jeg uenig i at det har noen betydning.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 21:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
@Brady
Prøv å les det jeg har skrevet. Da ser du at jeg hverken sier at det er umulig å bli like dominante eller at det ikke er kritikkverdige forhold med hva trenerteamet har fått til så langt.


Sløvsekken, jeg svarte deg på et innlegg der du skrev: "Alle hadde nok heller sett at vi hadde tatt gull på suverent vis, med glitrende angrepsspill, men spørsmålet er hvor realistisk det er i 2013."

Du stiller altså spørsmål til hvor realistisk det er å ta gull i 2013 samtidig som man spiller glitrende angrepsspill. Det er det jeg har hengt meg opp i og er veldig uenig i.

Sløvsekken wrote:

Forøvrig ser jeg ikke helt logikken i å sammenlikne utfordringene vi har mot etablert forsvar med at man ser spillemessige forandringer når Stoke legger om fra den mest ekstreme direkte stilen i manns minne til mer possession orientert spill.


Jeg har da heller ikke skrevet noe om etablert forsvar i forbindelse med Stoke-uttalelsen min. Det var ment å vise at det å skifte spillestil ikke skal ta mange måneder før det vises ute på banen.

Sløvsekken wrote:

Spørsmålet man først og fremst bør stille i forhold til årets RBK-lag er hvorfor det ikke er sammenheng mellom det Perry sier og det laget utfører. Foran hver kamp presiserer han viktigheten av høyt balltempo og bevegelse i angrepsspillet. Likevel blir vi stående og trille ball, med minimal bevegelse. Driter spillerne i hva Perry sier, eller er det gjennomføringsevnen som er problemet ? Har vi de riktige spillertypene til å gjennomføre opplegget til trenerne, og hvorfor har vi det evt ikke ?


Perry vil helt sikkert se flott fotball, han som alle andre trenere. Problemet er at innstillingen hans og spillestilen han forfekter ikke er den mest utviklende. Han er også avhengig av at motstanderlaget spiller slik at vi får muligheten til brudd og kan kjøre mye bevegelse på store flater.

Jeg er sikker på at spillerne ikke driter i hva Perry sier. Det er filosofien hans som er problemet. Har vi de riktige spillertypene? Til å spille annerledes enn hva vi gjør i dag, helt sikkert. Til å kunne hevde oss i Europa igjen, noe usikker. Spillertypene er forøvrig utfylt med flere brikker der Perry har hatt det siste ordet om hvem som skulle hentes. Om disse er feil er det Perry selv som best kan forklare hvorfor, ettersom han hentet de.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 01.09.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:


Å bare konkludere med at treneren er udugelig og må sparkes, når laget leder serien med 5 poeng og er på vei til cupfinalen blir for enkelt.


Det kan da ikke være en eneste seriøs sjel som mener vi bør sparke Perry nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2013 21:32    Post subject: Reply with quote

jo
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg forstår ikke hvordan såpass mange som er fans av laget er fornøyde med det ordinære, og syns at kampene er spennende og innsatsen bra, og virker ganske så tilfreds. For meg er det uforståelig.


Så du har ikke noe særlig forståelse for at andre tenker annerledes enn deg. Den er grei.

Men nok om det.

Jeg synes kampene er spennende og innsatsen er bra - til å være på dette tidspunktet. Etter Hamrén og JJ er jeg svært fornøyd med at vi har stor vilje til å angripe igjen. (Pluss innsatsviljen og poengene.)

Allikevel, det er fullstendig tydelig at spillet må utvikles. Som du sier, er det ordinært, og ikke sånn jeg vil RBK skal fremstå. Men jeg er villig til å la trenere og spillere bruke tid til å forbedre den offensive samhandlingen.

Det spillet som er bra nok for meg i 22. serierunde i år, er ikke bra nok neste år.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

@Brady
Med utgangspunktet at vi byttet filosofi i januar, og har en økonomisk situasjon som gjør at vi hele veien må selge spillere før vi kjøper, og dermed sinker prosessen med å tilpasse stallen til en ny spillestil så mener jeg det er urealistisk at vi skal dominere noe i nærheten av det vi gjorde på 90-tallet i 2013. Vi har også et par klare mangler i stallen slik jeg ser det (boksåpner på midtbanen (dog kan Berntsen bli det om han fortsetter utviklingen) og breddeholdere primært).

Derimot burde det nok ha vært en litt bedre utvikling fra sesongstart og frem til nå, men jeg mener det blir for enkelt å bare legge all skyld på manglende kompetanse hos trenerteamet.

Vi blir neppe enig på dette området dog, så tror vi bare får være enig om å være uenig Smile
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 01.09.2013 22:57    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det motsatte,at vi er litt forsiktige og tørr ikke og angripe så mye.
Vi ligger som oftest dypt og venter på kontringer.

Men når vi først angriper,så klarer vi og trykke lag tilbake,men virker som vi kjører hamren mentaliteten safty first.

Ett annet stort problem er presset vårt,det fungerer ikke i hele tatt,vi presser ikke kollektivt,blir mye en og en.
Da springer spillerne mye feil og blir store hull i midtbanen.

Men om vi vinner seriegull i år,så skal jeg ikke være kritisk til det spillemessige før neste sesong.
Men da forventer jeg et mer angrepsvillig lag som styrer kampen i større grad.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.09.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

,,,

Last edited by SunsetSalami on 23.01.2014 17:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 01.09.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

Det er direkte svakt,men virker som de kjører defansive er det beste angrep.

Godset kjører angrep er beste forsvar,så blir det mye mer underholdene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 02.09.2013 08:57    Post subject: Reply with quote

Angrep med en viss balanse er det beste forsvar.
Godset har øvd seg på dette lenge,vi er nybegynnere.

Spillerne her hadde vel ikke skjeggvekst sist vi var gode på dette.

Brady; Tror nok jeg ønsker meg samme fotballen som du gjør.
Vi er vel i hovedsak uenige om hvor enkelt det er å få til på kort tid.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 09:09    Post subject: Reply with quote

Perry får uansett ikke sparken før tidligst neste høst tror jeg, så vi får se hva som skjer. Jeg syns utviklingen er skremmende, vi har hatt en meget svak høstsesong sålangt(spillemessig), og har hatt marginer i stort sett alle kampene i august. I de 2 siste seriekampene på lerkendal har vi vel bare skapt 3 målsjanser til sammen(teller da ikke Bille supermål som målsjanse). Utrolig svak av et lag som man skulle tro ble mer og mer samspilt utover i sesongen.

Lerkendal er så definitivt ikke noe fort lengre.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 02.09.2013 09:13    Post subject: Reply with quote

Perry har fått inn en vinnervilje som bidrar alene til å øke underholdningsverdien massivt.

Han har trosset kritikken og latt Mikkelsen spille, en av de spillerne som ligner den mest klassiske vingløperen i RBK. Sørensen, Mini, Løken etc, tror Mikkelsen blir en nøkkelspiller i 2014.

Landets to raskeste backer - en ung og lovende ultraklassisk Berntsen som skal fylle skoa til Strand / Berg. Bille og Søder tunge og kjappe spisser, en knallhard midtstopperduo, vi er vare en vinter og en Skammelsrud unna å være et klassisk rbk - lag. Bare vent!!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2013 09:14    Post subject: Reply with quote

Det er helt urealistisk å tro på noen sparking av Perry nå eller neste år. Man har startet et prosjekt som foreløpig ligger an til gull i cup og serie, noe som er veldig veldig bra. Supporterne er stort sett fornøyd, tilskuere kommer tilbake til Lerkendal og økonomien er i bedring. Alt ligger til rette for mange år med Perry.

Håper han klarer å jobbe frem offensiv samhandling gjennom vinteren, for det vi viser idag holder ikke i CL-kvall.

Og til folk som ikke helt skjønner dette med hvor viktig angrepsspillet er: Sett dere ned å se på Arsenals kamp mot Tottenham igår. Arsenal-laget med utallige skader i troppen og null forsterkninger går seirende ut mot et Tottenham som foreløpig har brukt 120 mill pund. Det angrepspillet får du ikke kjøpt for penger.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 09:19    Post subject: Reply with quote

Ja spillerstallen er det ingenting å si på, er klart best i tippeligaen den.
Vi får se, jeg har ikke gitt Perry helt opp enda, men jeg tror sjansen for at han skal lykkes er veldig liten. 22 kamper og null spillemessig frangang lover ikke bra.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 09:26    Post subject: Reply with quote

Miami:

Hvorfor er det urealistisk å tro på at Perry kan bli sparket neste høst? JJ ble sparket etter 2 år med den begrunnelsen at vi ikke spilte på den måten vi ville. Nå er Perry ansatt for å få oss tilbake til røttene, og foreløpig er det ikke mye som tyder på at han klarer det. Har ikke spillet forbedret seg til neste høst må klubben være konsekvent å sparke Perry også.
Har vi marginene på vår side holder kanskje dette spillet til seriegull år etter år, men vi er lengre unna CL enn vi noen gang har vært siste 20år. Og det er dit vi må sikte som klubb, det holder ikke å bare være best i norge.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2013 09:38    Post subject: Reply with quote

RBK kan forklare JJ-sparkingen akkurat som de vil, men det handlet ikke om at fotballen ikke så pen nok ut.
Det handlet om supporteropprør, stor nedgang i tilskuersnitt og murrende sponsorer.

Ingenting av det skjer nå eller neste år. Pluss på mulig gull i både cup og serie så har du en oppskrift for ligaens tryggeste trenerjobb i 2014.

Om vi derimot tryner på oppløpet i både serie og up i år, samt får en totalt elendig start på neste sesong som utvikler seg til noe lignende årets sesong for Molde og vi bommer europa også, da er jobben i fare.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 02.09.2013 09:56    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:


Hvorfor er det urealistisk å tro på at Perry kan bli sparket neste høst?


Fordi vi tross alt har tatt noen steg i riktig retning og fordi vi i praksis har vunnet eliteserien og mest sannsynlig vinner cupen? Fordi vi faktisk har vist, om enn ikke ofte nok, tidvis glimrende angrepsspill? Fordi vi ikke spiller svensk 4-4-2 etter modell fra Hodgsons Halmstad i 1976 lenger?

Slik jeg ser det skal Perry sammenlignes med de siste 10 årene, ikke de 15 årene før det og til sammenligning har dette faktisk vært en veldig god sesong. At folk snakker om å sparke treneren etter denne sesongen er for meg hinsides all fornuft. Det hadde vært spennende å høre hvem man vil ha istedet.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 02.09.2013 09:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Og til folk som ikke helt skjønner dette med hvor viktig angrepsspillet er: Sett dere ned å se på Arsenals kamp mot Tottenham igår. Arsenal-laget med utallige skader i troppen og null forsterkninger går seirende ut mot et Tottenham som foreløpig har brukt 120 mill pund. Det angrepspillet får du ikke kjøpt for penger.


Arsenal hadde 43% ballinnehav og avsluttet med 6 forsvarsspillere i en 5-4-1.

Kynisk :p
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2013 10:01    Post subject: Reply with quote

Angrepsspillet er hva jeg sikter til, klasseforskjell Smile
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 10:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke for å sparke Perry etter denne sesongen, jeg mener han bør bli fredet fram til neste sommer hvis det ikke skjer noe ekstremt.
Når man snakker om tidvis glimrende angrepsspill handler det om kontringsspill og ikke noe annet, angrepsspill handler om så veldig mye mer enn det og der har det vært NULL framgang siden i mars.

Jeg anbefaler folk å se Moldes kamp mot VIF i går, og samtidig tenke på hva vi fikk til mot samme lag for 2 uker siden.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 737
Location: Nord

PostPosted: 02.09.2013 12:21    Post subject: Reply with quote

Da anbefaler jeg å sammenligne forsvarsspillet til VIF. for de to første målene ga de bort!
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 13:09    Post subject: Reply with quote

Bongo, jeg synes du er for streng når du kun gir karakteren 3 til Perry i din formbørs.

Jeg er enig i at det offensive samhandlingsmønsteret ikke er like bra som vi gjerne skulle ønsket på denne tiden av året, og at exiten fra Europaligaen var alt annet enn imponerende. Men Perry har innført en vinnermentalitet i laget som vi ikke har sett på lenge. Under Perry har RBK i mye større grad enn under Jönsson vært kapable til å avgjøre jevne kamper i sin favør. Det virker også å være bedre stemning i spillergruppa enn det var under Jönsson. Forsvarsspillet synes jeg også har utviklet seg (her har vel dog Wiggen mye av æren). Perry har vist solide resultater i år, som sannsynligvis vil resultere i både seriegull og cupfinale.

Alt tatt i betraktning synes jeg han fortjener mer enn 3 av 10.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 02.09.2013 13:21    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:

Jeg anbefaler folk å se Moldes kamp mot VIF i går, og samtidig tenke på hva vi fikk til mot samme lag for 2 uker siden.
Alle kamper lever sitt eget liv og har sin egen dynamikk. Follo var ikke Norges beste lag i 2010 selv om de slo seriemesteren i en enkeltkamp.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2013 14:05    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig vet jeg at alle kamper lever sitt eget liv, det var bare for å illustrere hvor vi ligger spillemessig om dagen. Tror alle kan være enig om at vi ikke har spilt en god kamp siden borte mot Brann og det begynner å bli lenge siden.

Perry har fått inn vinnerviljen all honør for det, men vi skal også huske på at vi i denne perioden har hatt marginene veldig på vår side, det er faktisk ganske utrolig at vi har klart så mange poeng som vi har gjort. Og det er definitivt ikke bare pga den berømte vinnerviljen.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 326, 327, 328  Next
Page 145 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb