English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 05.09.2013 18:14    Post subject: Reply with quote

Miami, du tror vi kan tjene penger på et salg.

Hva skal vi med penger? Vi er da vel ikke på børs? Er ikke poenget å bygge lag, trene samhandling og bli bedre? Strandberg håper jeg blir og utvikler seg lenge i Rosenborg. Ved å kjøpe og selge sentrallinja hvert år vil vi aldri få ren fotballglede, kun kortsiktig profitt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Hva vi skal med penger?

I vinter MÃ… vi ha inn:

Ny keeper
Ny sentral midtbane

Jeg mener vi bør ha inn en bedre stopper også.

Her kommer penger inn media. Penger gir oss mulighet til å kjøpe, eller bytte til oss om du vil, nye og bedre spillere. Vi får bedre spillere og må gi fra oss penger. For å gjøre dette må vi ha penger.

Om Strandberg kan gi oss 10-15 mill inn for gode prestasjoner, ung alder og EM, da syns jeg det er fornuftig. Disse pengene vil finansiere en ny stopper og deler av de to andre spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 05.09.2013 20:38    Post subject: Reply with quote

Det stemmer vertfall ikke med RBK's røtter å kvitte seg med en vellfungerende brikke fordi man tror man får tak i bedre. Lagbygging handler om å dyrke frem et kollektiv som blør for hverandre.
Eggen kunne sikkert fått tak i bedre spillere enn de han hadde på de fleste posisjoner, han hadde ikke trengt å spille med rent trøndersk lag i Milano.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Det er ikke et argument som kan brukes idag. Det er ikke NAE som er trener, vi er ikke på nittitallet og det er lite ved klubben idag som styres etter "tilbake til røttene".

Merkelig at folk skal hive seg rundt og argumentere til døden mot noe som rett og slett bare er lurt.
Strandberg har ambisjoner og ønsker seg ut, sannsynligvis så skriver ikke han under noen ny kontrakt. Altså burde vi forberede dagen der vi må selge. Etter en god sesong, lengre tid skadefri og et godt EM kronet med "The Double" er sannsynligvis prisen på Strandberg på det aller høyeste om han ikke forlenger og fortsetter utviklingen til A-laget, noe jeg tviler sterkt på.

Om vi kan hente inn 10-20 millioner kroner i vinter så vil det kunne finansiere ny stopper, ny keeper og ny sentral midtbane, uten å tvinge oss frem et minusbudsjett eller hogge kraftig inn i fri kapital.

Om vi skal hente disse spillerne uten spillersalgsinntekter så må vi ta sikte på et minusbudsjett for 2014, beregne inn at vi kvaller til Europa, eller selge en spiller i sommervinduet. Mix er også en spiller vi burde gå aktivt inn for å selge i vinter så vi får igjen noen penger for han. Om Chibuike ikke forlenger så må vi selge han også dessverre. Han er den jeg helst beholder av de 3. Strandberg er enkleste å beholde pga lengst kontrakt.

Litt usikker på hva som skjedde i denne tråden, men det har oppstått et slags kollektivt forsvar.
De fleste her ville skaffet seg en bedre keeper, bedre vinger, bedre spiss, bedre sentral midtbane, bedre vback, etc. Å bytte vår nest beste stopper mot en bedre stopper og en pose penger er ingen stygg tanke, det er faktisk lurt.

Kroppen til Strandberg er også såpass skadeutsatt at det er noe skummelt å ha han som viktig brikke i laget. Vi spiller 2 kamper i uka i 7 mnd og sliter veldig om han igjen skal være på sidelinja i 3-7 mnd...


Last edited by 1972 Miami Dolphins on 05.09.2013 21:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 05.09.2013 20:53    Post subject: Reply with quote

Jo, men det skal spesielle tilfeller til før vi skal nekte en spiller å dra hvis vi får et godt bud, det har vi veldig dårlig erfaring med fra tidligere. Strandberg er en spiller vi kan erstatte relativt lett. Sånn sett syns jeg det var mye værre med slaget av Tarik i sommer, ikke vanskelig å se hvor mye han hadde å si for det offensive. Det salget var uten tvil et veldig stort tap.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 05.09.2013 21:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er ikke et argument som kan brukes idag. Det er ikke NAE som er trener, vi er ikke på nittitallet og det er lite ved klubben idag som styres etter "tilbake til røttene".


Om du har rett i det du sier, jeg skal verken si meg enig eller uenig - og vi ikke styrer tilbake til røttene, kan vi like godt bare hive trenerteamet og ledelsen på havet med engang og erstatte de med noe bedre.
Uansett er det ikke gammeldags å bygge et lag(holde en kontinuitet i laget), stort sett alle lag som presterer over tid gjør det nettopp fordi de beholder sentral linja si, jeg mener Strandberg er viktigere for oss enn du gjør - derfor er vi uenige.

1972 Miami Dolphins wrote:
Merkelig at folk skal hive seg rundt og argumentere til døden mot noe som rett og slett bare er lurt.
Strandberg har ambisjoner og ønsker seg ut, sannsynligvis så skriver ikke han under noen ny kontrakt. Altså burde vi forberede dagen der vi må selge. Etter en god sesong, lengre tid skadefri og et godt EM kronet med "The Double" er sannsynligvis prisen på Strandberg på det aller høyeste om han ikke forlenger og fortsetter utviklingen til A-laget, noe jeg tviler sterkt på.


Du mener det er lurt å selge i håp om at noen andre funker bedre, jeg mener derimot det er lurt å bygge laget rundt nettopp Strandberg, blant annet.
Men, om det stemmer at han helst vil gå som bosman er det jo selvsagt bare å selge. Det forblir foreløpig en spekulasjon som jeg vil tro ledelsen i RBK vet mer om enn meg og deg. Foreløpig har jeg kun hørt støtteerklæringer til Perry fra mannen.

1972 Miami Dolphins wrote:
Om vi kan hente inn 10-20 millioner kroner i vinter så vil det kunne finansiere ny stopper, ny keeper og ny sentral midtbane, uten å tvinge oss frem et minusbudsjett eller hogge kraftig inn i fri kapital.

Om vi skal hente disse spillerne uten spillersalgsinntekter så må vi ta sikte på et minusbudsjett for 2014, beregne inn at vi kvaller til Europa, eller selge en spiller i sommervinduet. Mix er også en spiller vi burde gå aktivt inn for å selge i vinter så vi får igjen noen penger for han. Om Chibuike ikke forlenger så må vi selge han også dessverre. Han er den jeg helst beholder av de 3. Strandberg er enkleste å beholde pga lengst kontrakt.


Følger deg ikke helt her altså. Ny keeper og sentral midtbane er vi enige om at må inn i vinter.
1. å beholde Strandberg betyr ikke ingen salgsinntekter.
2. RBK har vert år, selv uten spillersalg litt midler å bruke på spillerkjøp.
3. Ny keeper og midbanesentral som funker i vårt system kan likeså greit finnes på bosman eller billig i utlandet, vi har speider.
4.om det står så dårlig til med økonomien vår at vi MÅ selge noen, er det jo naturlig å selge de som passer dårligst til treners filosofi, Chibbe (dessverre), Bille (dessverre) og Mix.

1972 Miami Dolphins wrote:
Litt usikker på hva som skjedde i denne tråden, men det har oppstått et slags kollektivt forsvar.
De fleste her ville skaffet seg en bedre keeper, bedre vinger, bedre spiss, bedre sentral midtbane, bedre vback, etc. Å bytte vår nest beste stopper mot en bedre stopper og en pose penger er ingen stygg tanke, det er faktisk lurt.

Kroppen til Strandberg er også såpass skadeutsatt at det er noe skummelt å ha han som viktig brikke i laget. Vi spiller 2 kamper i uka i 7 mnd og sliter veldig om han igjen skal være på sidelinja i 3-7 mnd...


Vet ikke om det akkurat har vert noe kollektivt forsvar, men kanskje det ligger noe i forsvaret? Kanskje han faktisk er viktigere enn du har lagt merke til. Jeg er faktisk for å bytte minst mulig. Jeg vil ha kontinuitet for engangs skyld.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

Jeg orker ikke starte en seriequoting for å svare, så det blir kanskje litt mer ustrukturert svar.

Strandberg er en god Tippeligastopper. Reginiussen er mange klasser over han, men Strandberg er god. Han er også ekstremt skadeutsatt, har en kropp som gjør at han må trene ekstra økter hver eneste dag for å kunne fungere, noe han sannsynligvis må gjøre resten av livet. Siste skade holdt han ute fra desember 2012 til mai 2013, et halvt år på sidelinjen. Lignende fravær har han også hatt for Engen pga hofte/rygg.

Et flott EM, hype, gode prestasjoner for RBK og muligens "The Double" gjør at vi sannsynligvis kan oppnå en god pris i vinter. Om han holder seg skadefri til det. Å argumentere for hvorfor det er fint for RBK å få inn 10-15-20 millioner kroner trenger jeg ikke.

Et eventuelt salg av Strandberg vil være mye mer fornuftig enn salget av Tarik nå i sommer for eksempel, der har jeg stor forståelse for at folk reagerte.

Forhåpentligvis så blir ikke mange spillere solgt. Jeg mistenker at Strandberg, Mix og Chibuike er de aktuelle for salg nå. De to sistnevnte fordi de er på utgående kontrakt og den første fordi det sannsynligvis kommer bud som sportslig avdeling vil høre på.
Håpet mitt er at vi kun selger 2, men at vi selger det vi skal i januar og er ferdig. Jeg liker ikke å bytte ut førstelagsspillere i sommervinduet fordi vinduet ikke er til vår fordel og det er kjipt å miste og måtte spille inn midt i sesong.
Om vi får en god pris på både Mix og Chibuike så er det mulig sportslig avdeling dropper salg av Strandberg nå og venter til sommeren/vinteren 2015. Men da har han kun 6 mnd igjen av kontrakten så om det ikke blir kontraktsforlengelse så er sommersalg 2014 siste gang vi kan få ok med penger.

Det skal sies at jeg ønsker ikke selge Strandberg om ikke Torbjørnsen&Hoftun har noe skikkelig plukket ut som erstatter. En Stadsgaard som muligens er fryst ut av Solbakken ville vært fantastisk å henet. Walid Atta og Zanka Jørgensen er andre. Torbjørnsen bør kjenne til et titalls stoppere på nivå eller over Strandbergs der ute som kan være tilgjengelige.

Å selge Strandberg for 15 mill og hente en "ny Reginiussen" for Reginiuss-pris 2 mill er ikke dumt. Og om Sportslig avdeling/Torbjørnsen har gjort jobben sin kan/bør det være mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 05.09.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Strandberg er en god Tippeligastopper. Reginiussen er mange klasser over han,


..............................................


Last edited by Sola on 05.09.2013 22:07; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 05.09.2013 22:06    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg glemte ingenting jeg Zzyzx. Har jo brukt flere innlegg på å argumentere at Strandberg bør bli en kontinuitetsbrikke i laget. Dersom han blir solgt, må vi ha ny midtstopper.
.....


Var nettopp derfor jeg skrev det at du glemte det. En spøk etter at du klart og tydelig mente at vi ikke trengte en ny stopper. Smile

Når det er sagt så mener jo jeg det. Han er mye bedre enn de backupene vi har, men et salg hadde ikke vært å forakte hvis vi finner en erstatter. Slenger likevel på stikkord:
- ikke helt i toppsjiktet blant midtstopperne(som nevnt er Tore flere klasser over)
- vi kan tjene penger på han(fikk godt rykte etter EM)
- dårlig pasningsspiller
- potensielt mye utsatt for skader
- lite sympatisk til tider
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 05.09.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Strandberg er en god Tippeligastopper. Reginiussen er mange klasser over han,


Stoppet her.

Du har alltid vært en Strandberg-hater, Miami.

Hvis du tror det er enkelt å erstatte Strandberg, tror jeg du tar feil. Strandberg var et kupp uten like. Hadde ikke spesielt godt rykte i Vålerenga, men RBK så likevel potensialet i ham, både som type og spiller.

Som type er han ekstraordinær, og unik. Tilført laget etterlengtet vinnervilje. Tar tak, sier ifra, er en Leder. Kommer ikke på en eneste spiller med norsk pass som kunne erstattet dette.

Som spiller mener jeg Strandberg er og alltid har vært undervurdert. Han har flotte basisferdigheter og opparbeidet seg solid fysikk. I U21-EM viste han internasjonal klasse. Var litt usikker på hans internasjonale nivå, men der overrasket han meg.

Totalt sett ville jeg ikke byttet ut Strandberg med noen. Kanskje finnes det bedre spillere der ute, men totalpakken man får med fyren er så bra at det skal vanskelig gjøres.

Når det er sagt: Vi bør selge Strandberg hvis det dukker opp et brukbart bud. Han er ikke lokal, og vil kunne minske i pris hvis vi beholder han til han f.eks. blir 25/26.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2013 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg har redegjort grundig hvorfor jeg mener vi bør selge om det kommer et godt bud, og grunnene har absolutt ingenting med at jeg er en "Strandberg-hater" Sola. Duflere av de samme argumentene som meg og kommer til samme konklusjon som meg...

Men det er riktig at jeg ikke mener Strandberg er like god som du og flere andre her inne mener. Rent fysisk er han relativt middelmådig, teknisk samme. Vinnermentaliteten er sjelden på norske spillere, det oser Demidov av væremåten hans og det er flott. Men jeg vurderer Ferdigheter(andre enn "vinnermentalitet") tyngre enn deg.

Og man kommer ikke utenom hvor skadeutsatt han er, det er risikosport å ha en viktig brikke som kan klappe sammen i månedsvis når som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 05.09.2013 22:27    Post subject: Reply with quote

@Miami.
Alt er relativt. Snakker vi 10-20 mil har kanskje ikke ledelsen annet valg enn å takke ja - den tid den sorg/glede - Det er ikke gitt at klubben som var interessert fortsatt er det i vinter, kanskje noe annet dukker opp for deres del. Jeg synes Strandberg har - om han vil det selv en større verdi for Rosenborg enn 10 mil - altså om han har lyst å reforhandle og være her i 5-10 år, og holder seg unna lange skadeavbrekk såklart. Skader kan alle få, selv de som aldri har hatt det kan være uheldig.
Vi har ellers norges beste fysio som har for vane å fikse karrierer.
Har egentlig ikke lyst på en ny Reginiussen jeg, Reginiussen danner idag TL's beste stopperpar med Strandberg. De gjør verandre gode, og utfyller hverandres svakheter godt. De er kanskje det jeg finner mest stolthet i, i dagens spillerstall.
Men det er her vi vil forbli uenige, fordi jeg ser lagspilleren, fighteren, vinneren Strandberg på en måte du ikke ser. Jeg synes han har uvurderlige ferdigheter. Han har rett og slett mye av det Demidov ble elsket for.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.09.2013 09:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i likhet med Miami at Strandberg har begrensede ferdigheter, MEN, samtidig synes jeg at Strandberg er en klasse opp fra Demidov. (Det sier kanskje mer om hva jeg synes om Demidov).

Der Demidov var full av vågale og risikofulle taklinger, samt holding og riving, er Strandberg mye mer kontrollert og kald. Der Demidov glapp på markeringer, rydder Reginiussen og Strandberg stort opp i rommet foran eget mål.

Jeg er helt enig med den som skrev litt lenger opp at Strandberg og Reginiussen utfyller hverandre veldig bra.

Det er i dag lite alvorlige markeringsglipp sentralt i forsvaret og de rydder godt både langs bakken og i lufta foran eget mål. Det er et bunnsolid stopperpar og jeg tror ikke at jeg ville "byttet" ut en av disse for hverken Demidov eller Stadsgaard. Kris Stadsgaard hadde fart, men kunne ikke duellere i lufta og Demidov var alltid litt for sen og måtte ty til holdinger og andre ufinheter - en vandrende straffespark-risiko.

Personlig synes jeg at Reginiussen er den beste av RBKs to stoppere, men ingen av disse bør selges (ikke en gang for 10-12 mill) om RBK skal ha forhåpninger om å bygge et Europa-Cup lag som kan gjøre det OK.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.09.2013 09:26    Post subject: Reply with quote

Reginiussen/Strandberg har gjort en utrolig god jobb i år. Vi har neppe hatt et mer stødig og trygt stopperpar tidligere om man kun fokuserer på det defensive aspektet ved posisjonen.

Er fullt ut enig i at disse ikke bør selges (så fremt det ikke kommer et utrolig godt bud), da de danner et godt fundament til å utvikle laget på.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 06.09.2013 09:56    Post subject: Reply with quote

De fremste lagdelene våre er tidvis elendig defensivt og i så måte har midtstopperparet levert en fantastisk prestasjon de siste månedene. Reginiussen er i mine øyne årets spiller med klar margin. Får håpe de klarer å holde koken helt ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 08.09.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...16777.html

Strandberg kunne vært solgt til Russland. Bra det ikke ble noen forhandling på det tidspunktet. Lurer på hvor mye det kunne være snakk om. Kan jo fort være en del også når det er en russisk klubb. Kanskje de melder interesse i januar igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 08.09.2013 22:25    Post subject: Reply with quote

100 million ,så ja takk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 08.09.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

Mulig det var Anzhi som endte opp med Demidov i stedet?
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 08.09.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

Øyvind wrote:
http://www.tv2.no/sport/fotball/rbk-kunne-solgt-strandberg-til-russisk-klubb-4116777.html

Strandberg kunne vært solgt til Russland. Bra det ikke ble noen forhandling på det tidspunktet. Lurer på hvor mye det kunne være snakk om. Kan jo fort være en del også når det er en russisk klubb. Kanskje de melder interesse i januar igjen?


Det jeg stusser på at endringen av de norske overgangsreglene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2013 23:09    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å få i både pose og sekk her. Det systemet vi har nå gjør det bra i forhold til Europacup og begrenser i forhold til serien, mens det tidligere systemet funker andre veien.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 09.09.2013 00:35    Post subject: Reply with quote

Kan tenke meg at den russiske klubben kan være Anzhi. De var jo interessert i Hovland før han gikk til Molde og de hentet jo Demidov for kort tid siden. Kan hende de gikk for Demidov siden de ikke fikk hente Strandberg.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.09.2013 09:04    Post subject: Reply with quote

En veldig god spambot? Razz
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.09.2013 09:09    Post subject: Reply with quote

Cammie Warsme wrote:
Om det virkelig er så vanskelig å få has på en høyreback så får vi heller starte med Høiland fram til sommeren. Bruker vi opp kvota på en midtbanespiller for så å hente Strandberg som et norsk alibi så har skjønner jeg ingenting.


Jepp, spambot av typen som finner gamle innlegg i tråden og reposter dem. Slettet fire meldinger av denne typen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 09.09.2013 12:22    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvorfor så mange er så uenig med Miami her..?

For min del er en dyktig klubb en som vet å selge sine spillere videre opp i hierarkiet når verdien er på topp. Ved å gjøre dette, skaper vi inntekter som vi kan bruke til å handle/lønne nye "talenter" som igjen selges ved neste korsvei. En slik tankegang har RBK brukt i de senere år, og det gjør at spillere ser at RBK er en klubb å komme til hvis man vil videre etterhvert. "Gjør jobben din bra, og du får dra videre igjen. Win-win for begge parter"

Når en spiller har gjort jobben sin, vil ut og ved å gjort en bra jobb i et EM, Serie og Cup høynet markedsverdien sin til det nær sagt maksimale, hvorfor skal vi da ikke selge? ALLE spillere har en pris, og hvis den møtes er det bare å selge etter min mening. Det er sånn man skaper inntekt til å skape et enda kraftigere mannskap. Så lenge man ikke selger mer enn 2-3 pr vindu, så vil samhandlinga ikke lide mer enn man kan tåle.

Det er jo derfor vi har en speider. Slik at vi til enhver tid skal ha en 3-4-5 erstattere klare på blokka når vi får et bud. Selg for 10-15+, kjøp for 5+..

Får vi 10+ Strandberg, synes jeg vi kan selge. Under det blir for lite i forhold til verdien han har for laget. Han er en bra stopper, med vinnervilje, attityd og bra egenskaper. Men hvis man ser tilbake i tid, så har vi hentet Demidov, Stadsgaard, Larsen, Reginussen og Strandberg. Stadsgaard og Larsen ble solgt videre med fin profitt, uten at det skadet laget. Itillegg har vi fortsatt ToReg.. Ser ikke hvorfor vi ikke skal klare å erstatte Stefan for ca halvparten av det man får for han. Da får man en ny stopper med videresalgspotensial på en lengre kontrakt. Nok en gang;)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 09.09.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:

FÃ¥r vi 10+ for Strandberg, synes jeg vi kan selge. Under det blir for lite i forhold til verdien han har for laget. Han er en bra stopper, med vinnervilje, attityd og bra egenskaper.


Her oppsummerer du diskusjonen fra begge sider helt på egenhånd..etter du har stilt deg uforstående til at det diskuteres.

Miami synes vi kan få en bedre stopper enn Strandberg og tjene penger samtidig og at vi derfor bør selge han for 10+ mil.
Andre synes derimot at Strandberg er en meget viktig brikke i laget, og at han ikke erstattes så lett samt at verdien av å beholde han og kontinuiteten i laget er stor - Om han ønsker det selv.

Alle er derimot enig i at Strandberg bør selges for den rette prisen. Smile
Inntil den rette prisen ligger på bordet, synes jeg ikke det er en veldig aktuell diskusjon å ta.
Om det er sånn at noen MÅ ut i neste vindu ser jeg helst at det blir - Mix, Chibbe og/eller Bille, med forutsettning at sportslig ledelse klarer å erstatte kvaliteten deres med lignende som passer spillestil bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 133, 134, 135  Next
Page 41 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb