English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Lillestrøm?
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gamboa
0%
 0%  [ 0 ]
Stefan Strandberg
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 2 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
John Chibuike
92%
 92%  [ 73 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Nicki Bille
0%
 0%  [ 0 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 79

Author Message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 11.11.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

Alltid vaktene sin feil, i noen supporteres øyne. Hver gang en rbk supporter blir tatt av en vakt, så er det alltid noen som forsvarer det. Hva med å holde seg på tribunen under kampen, er det vanskelig?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

SKF, altså SportsKlubbens Fineste - casuals-avdelingen til LSK, tråla området i og rundt Klimt der RBK-fansen var samlet. Jeg så jevnlig det kom folk innom som tydeligvis ikke hadde særlig med venner inne, og hadde opptelling og rekognisering av RBKere.

Politiet stilte seg utenfor med bil, og SKF-folket ble bortvist. Noen minutter senere smalt det nedi gata. Moro med casuals, gitt. Mitt intrykk var i hvertfall at Rosenborg-supporterne forholdt seg meget rolig i Lillestrøm.

Også pinlig oppførsel av flere på Åråsen. For det første unødvendig og provoserende av politiet å møte opp med kjøtere, men også LSK-supporterne som var musestille omtrent hele kampen, men jublet hinsides hver gang det ble mål i Drammen. Rimelig primitiv når man jubler for annet lag enn sitt eget i en kamp de selv ikke har interesser i.

Skryt til RBK-fansen også, som holdt det gående hele matchen og fortsatte å trøkke på også etter at gullet i praksis var tapt. Genrelt herlig å feire medalje på Åråsen også, mens hjemmefansen er på vei ut døra etter nok en sesong i ingenmannslang og solid tap mot oss i sekken.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.11.2013 14:36    Post subject: Reply with quote

Blir for dumt å skylde på politiet. Du vet hva du går til når du begynner å klatre over, og i tillegg gjør motstand når du blir pågrepet (erkeidiot).

Nei, synd at hjernedøde individer som det skal ødelegge, og atpåtil klage etterpå. Hold deg på tribunen-følg med på kampen, og ærlig talt; blir du provosert at stort oppbud av politi og bikkjer, ja hva faen er det du gjør på en fotballbane da?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 11.11.2013 14:40    Post subject: Reply with quote

Synes supporterne til Lillestrøm demonstrerte temmelig klart hvorfor klubben stadig er et underpresterende taperlag. De er gjennomsyret av tapermentalitet når de kun kan glede seg over at det ikke ble gull til Trøndelag. Dette gjelder ikke bare de mest ihuga supporterne, men også de som så ut som besteforeldre eller typiske Volvo-eiere med små barn rundt seg.

Hjelper ikke stort med ny styreleder og endringer i administrasjonen når store deler av supporterne deres på stadion finner mer glede i å forsøke sitt aller beste for å håne andre(?) for sølv enn å komme med konstruktive tanker om hva Lillestrøm selv skal være.

Håper ikke noen oppfatter dette som at jeg lot meg fornærme av Åråsenpublikummet. Jeg humret godt av dem jeg, før medlidenheten med stakkarene fikk meg til å tie. Samtidig kunne jeg jo se hva eget lag presterte.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2013 14:44    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld - bikkjene kom ikke på banen (bokstavelig talt) før langt uti kampen, lenge etter situasjonen hvor supportere ble lagt i jern var avsluttet og under kontroll. Så vidt meg bekjent var det ingen lignende situasjoner eller tilløp senere i kampen, så å komme med bikkjer lenge etter at ting har roet seg er unødvendig, og kan provosere frem reaksjoner man ellers ikke hadde fått.

Jeg forholder meg selv rolig på kamp, og er ikke så stor fan av bråk, selv om det her (etter hva jeg forstår) handlet om feiring som gikk over styr, og ikke aggresjon. Men det er lov for politiet å tenke også. Å ha 10-15 politibetjenter med hjelmer, pepperspray og bikkjer klynget sammen foran Kjernen, som (med noen få unntak) forholdt seg bra på tribunen blir unødvendig. I hvertfall når det er LSK-fansen som sto bak bråket i Lillestrøm før kamp.

At dette i norsk målestokk er et risikooppgjør forstår jeg, men jeg ser ingen grunn til å dra frem så tung skyds. Det var aldri noen fare for opptøyer eller lignende. Jeg forsvarer ikke reaksjoner, men politiet må da skjønne at slike virkemidler ikke akkurat virker beroligende.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 11.11.2013 14:48    Post subject: Reply with quote

Verste som kunne skjedd er at Ørlund fikk seg en klem, som Svensson gjorde i Kristiansand. Å kaste noen på glattcella for sånt er bare tull, for ikke å si jævlig dårlig gjort. Folk reiser mil på mil for å følge Rosenborg i årets siste seriekamp, så blir man pågrepet for en sånn liten bagetell, et spontant gledesutbrudd - er det rart man gjør motstand?

Quote:
ærlig talt; blir du provosert at stort oppbud av politi og bikkjer, ja hva faen er det du gjør på en fotballbane da?

Hæ?
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 11.11.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Blir for dumt å skylde på politiet. Du vet hva du går til når du begynner å klatre over, og i tillegg gjør motstand når du blir pågrepet (erkeidiot).

Nei, synd at hjernedøde individer som det skal ødelegge, og atpåtil klage etterpå. Hold deg på tribunen-følg med på kampen, og ærlig talt; blir du provosert at stort oppbud av politi og bikkjer, ja hva faen er det du gjør på en fotballbane da?


Gratulerer med årets mest håpløse post. Alle som har vært på Åråsen før vet at Politiet der er de verste i landet. Å hoppe over gjerdet og inn på indre bane i gledesrus er helt uskyldig, og det løses ved at vaktene/politiet, med en vennlig tone, ber de gå tilbake til tribunen (som det ble gjort på Ullevål og Sør-Arena).
Med disse hjernedøde individene snakker du da altså om de som stiller opp alt av hjemme- og bortekamper, de som har vært med å bidratt til at vi er ledende på tifofronten i Norge og generelt gjør jævlig mye bra for tribunelivet.

Neste gang du uttaler deg, sørg for at du vet hva du snakker om.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 11.11.2013 15:04    Post subject: Reply with quote

Det å klatre over gjerdet, gledesrus eller ikke, er jævla dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.11.2013 15:05    Post subject: Reply with quote

Mynthon wrote:
Alle som har vært på Åråsen før vet at Politiet der er de verste i landet.


De behandler vel bare andre supportergrupper som de er vant til å måtte behandle de lokale!
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.11.2013 15:10    Post subject: Reply with quote

Er det bare den harde kjerne som kan klatre over gjerdet, eller gjelder dette for almennheten også?

Mynthon
Quote:
Å hoppe over gjerdet og inn på indre bane i gledesrus er helt uskyldig


Kan være, men det er altså ikke lov. Det er også vankelig for politiet å ta stilling til hvilken sinnstemmning hver og enkelt mennesket er i.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 11.11.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Det å klatre over gjerdet, gledesrus eller ikke, er jævla dumt.


Helt innafor. Synes det er herlig å se hvilke sterke følelser disse supporterne har for Rosenborg. Slipp følelsene fri.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.11.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder dette med at LSK-fansen bare ga lyd fra seg når Godset scora så skjønner jeg det godt. Skadefryd er også fryd, ville jubla selv hvis jeg var i deres situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.11.2013 15:20    Post subject: Reply with quote

Henning:

Lyd gir alle supportergrupper fra seg når det kommer resultater fra andre arenaer. Men jubelen på Åråsen var jo på høyde med eget seriemesterskap. Det er latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 11.11.2013 15:20    Post subject: Reply with quote

Skulle tro dette var Tornekrattet sitt forum. Lager en stor sak ut av ingenting. Skjerpings. Stå opp for våre egne eller dra til helvete.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.11.2013 15:28    Post subject: Reply with quote

Mynthon
Quote:
Stå opp for våre egne eller dra til helvete.


Hva er det her, Al Qaida i RBK drakt?
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 11.11.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Må vel være fullt lov å si at man ikke kan bli helt overrasket over at man blir tatt av politiet når man stormer banen, uavhengig om det er i gledesrus.

Må også være helt greit å være en 50 år gammel supporter, som ikke akkurat jubler over at noen hopper over gjerdet. Det har ingen ting med å ikke stå opp for andre supportere, men rett og slett og bruke hodet. Det er helt greit å gi utløp for glede på forskjellig måte, uten dermed å bli karakterisert som annenrangs supporter. Tar du en poll på Lerkendal så tror jeg at de fleste ville mene at å storme banen under en kamp er rimelig meningsløst.

Kan være enig i at politioppbudet var noe overdimensjonert, men det får være politiets valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 2116

PostPosted: 11.11.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Hva sa de om dette på Fotballkveld?

At politiet kom med hund, hjelmer, pepperspray osv utover i andre omgang var helt meningsløst. Alle hadde på tidspunktet innsett at slaget var tapt og veldig få, hvis noen, var aggressive. Det tror jeg de 15 menneskene som stod og så på oss hele kampen også forstod.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 11.11.2013 15:34    Post subject: Reply with quote

http://www.vgtv.no/#!/video/74116/her-stormer-godset-fansen-banen-paa-marienlyst
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Det ble ikke nevnt noe om politiet på Fotballkveld. Det ble vel, om jeg husker rett, nevnt at noen RBK-fans ble lagt i jern, men intet om politi utstyrt for opptøyer og med hunder.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 11.11.2013 15:39    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
http://www.vgtv.no/#!/video/74116/her-stormer-godset-fansen-banen-paa-marienlyst


Kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde neppe holdt meg på tribunen om det ble blåst av og vi hadde sikret oss gull. Tror det gjelder en del andre også.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2013 15:43    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Må vel være fullt lov å si ..............


Vil bare si meg 100% enig.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 11.11.2013 15:57    Post subject: Reply with quote

For å klare litt opp i det der med måfeiring på og utenfor banen. Nei, ingen har noe på indre bane å gjøre, men det skjer ofte at folk blir litt for ivrige og hopper over gjerdet. Da løser man det enkelt og greit ved å geleide disse tilbake til tribunen, slik det blir gjort på alle andre arenaer i Norge, men aldri på Åråsen. ALDRI!
Stemningen blir hauset opp allerede på kampmøtet av NFFs representanter som forlanger at alle som beveger seg på indre bane uten akkreditering skal kastes på hue og ræva ut av stadion. LSK sine representanter følger opp med å tre støttende til NFFs uttalelser, ingen skal få lov til det, da er det på hue og ræva ut. Man prøver å mane til besinnelse og forklare litt hva som foregår i hodet på en overivrig fotballsupporter. Man blir faktisk enig om at undertegnede skal snakke folk tilbake på tribunen først og at RBKs egne vakter skal støtte opp om dette, men får man en mulighet til det, nei! Folk blir lagt i jern og dynka med pepperspray før en vet ordet av det.
Det topper seg virkelig når man i 2de ser politiet marsjere inn med hjelmer og et stk hund. Var LSK og NFF som hadde bedt om dette, da de anså risikoen for banestorming som meget stor. Hadde de spurt så hadde de fått vite at det var den ikke. Politiets opptrapping med masse folk og hund er mer provokativ enn forebyggende. Folk ble utrolig ampre pga dette.
Min konklusjon er at man aldri lærer på Romerike, de gjentar det samme år etter år, aggressive vakter og aggressivt politi. Takk for i år!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.11.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Mynthon wrote:
Macha wrote:
Blir for dumt å skylde på politiet. Du vet hva du går til når du begynner å klatre over, og i tillegg gjør motstand når du blir pågrepet (erkeidiot).

Nei, synd at hjernedøde individer som det skal ødelegge, og atpåtil klage etterpå. Hold deg på tribunen-følg med på kampen, og ærlig talt; blir du provosert at stort oppbud av politi og bikkjer, ja hva faen er det du gjør på en fotballbane da?


Gratulerer med årets mest håpløse post. Alle som har vært på Åråsen før vet at Politiet der er de verste i landet. Å hoppe over gjerdet og inn på indre bane i gledesrus er helt uskyldig, og det løses ved at vaktene/politiet, med en vennlig tone, ber de gå tilbake til tribunen (som det ble gjort på Ullevål og Sør-Arena).
Med disse hjernedøde individene snakker du da altså om de som stiller opp alt av hjemme- og bortekamper, de som har vært med å bidratt til at vi er ledende på tifofronten i Norge og generelt gjør jævlig mye bra for tribunelivet.

Neste gang du uttaler deg, sørg for at du vet hva du snakker om.


Jeg har vært på Åråsen mange ganger, og kan bare si at da har vi forskjellige meninger om nettopp det at "Politiet på Åråsen er de verste i landet"..

At du mener det er uskyldig endrer ikke det faktum at det ikke er lov, og at man da bør være litt forutseende og forstå at det er mulig det blir konsekvenser av nettopp det å ta seg over. Har man ikke foretatt denne konsekvensutredningen i forkant mangler det vel noe, og har man gjort det men likevel velger å fortsette... jaja, da blir det å bli med politiet, "den som er med på leken" og alt det der.

Tror du virkelig at en som i fullt firsprang og lykkerus stopper opp og hører etter om en vakt kommer med vennlig tone og sier at personen må snu? Det kan forsåvidt være mulig, men kan vaktene ta sjansen på at det funker. Det ville være ekstremt kjedelig å slå opp avisen dagen etterpå og lese i katastrofe-font på forsiden om tullingen som kom seg over, inn på banen og ødela kampen/taklet en spiller/løp mot motstandernes fans og skapte kvalm. Sikkerhetspersonell og politi planlegger for eventualiteter, nettopp fordi de må.

Jeg, og svært mange andre klarer å stille opp for laget uten å lage kvalm. På en annen side virker det nesten som du her insinuerer at det å lage kvalm=støtte laget.... Tommel'n opp!

Og dette med å hjelpe kompisen som blir lagt i bakken.... hva skal du da liksom gjøre, slå til/hindre politiet som pågriper han?

Mulig sølvdepresjonen som gjør sitt inntog i kommentarer her, fullt forståelig. Neste gang, stopp litt opp og tenk igjennom ting fra flere perspektiv.


Last edited by Macha on 11.11.2013 16:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 11.11.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Gud bedre for en ordbruk.

Jada, en kan vente seg en reaksjon nåren hopper inn på indre bane, men maktbruk opp mot grensen til vold, pepperspray i fjeset til folk som prøver å roe gemyttene, bikkjer og voldsomt politioppbud kan ikke forsvares. En "smekk på fingrene" og trusler om utkastelse neste gang er mer enn nok. Merk at en ikke alltid havner på indre bane av egen fri vilje, men må hoppe over for å ikke bli "knust" av trøkket som oppstår bakfra på målras.

Alltid er det noen som skal forsvare ordensmaktens maktovergrep med "Jammen hadde ikke A gjort X så hadde ikke politiet trengt å gjøre Y". Det er en argumentasjon som ikke holder mål. Maktbruken står ikke i forhold til forseelsen.

Videre er det å bruke begreper som "hjernedøde individer som ødelegger for resten" om folk som begår en så uskyldig forseelse, helt vanvittig. Ekstremt. Og som oftest kommer den salgs fra folk som selv ser kampen hjemme i godstolen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 11.11.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen hjemme fra godstolen, jeg sto 10 meter lenger til høyre. Og nei det er ikke ekstremt, det har igjen dette med konsekvensutredning å gjøre vil jeg si. Når du tar med alle ukvemsordene og oppførsel ved pågripelse er det langt innafor å kalle en spade for en spade.

Om politiet kan en si at de hvertfall ikke blir bedre med årene av å se at personen de nettopp pågrep ikke forholdt seg rolig, men ålet og vrei seg og var helt umulig. Selvfølgelig tenker de da at dette er en som betyr trøbbel, og dette igjen kan disse personene da ta med seg på evalueringen av kampen som igjen vil ha noe å si for innstillingen til politiet ved neste års besøk på Åråsen.


Last edited by Macha on 11.11.2013 16:12; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
Page 19 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb