English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Danmark - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 15.11.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

Det hadde gjort seg. Fått spille på seg litt selvtillit mot Brann osv., og fått igjen målteften.
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 15.11.2013 20:01    Post subject: Reply with quote

Selg Bille og Søderlund og kjøp Moa sier nå jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 15.11.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Rart hvordan PMH klarer å innføre et nytt system og spillestil, eller hvor raskt man ser disse endringene i kampsituasjoner. Vi spiller jo bra fotball. Det PMH klarer i løpet av et par landskamper argumenterer enkelte her inne at Perry trenger to sesonger på å klare. Dette også i en klubb hvor forutsetningene ligger flere mil foran sine konkurrenter.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 15.11.2013 20:10    Post subject: Reply with quote

S Johansen har vært møkk, tydeligvis fortsatt litt påvikra etter seiersfesten..
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 15.11.2013 20:13    Post subject: Reply with quote

@Spartacus Tommel'n opp!

Når det er sagt har jeg hatt mer glede av å se på denne kampen enn Drillos 20 siste..!

Stefan Johansen virker som en litt oppskrytt spiller. Ikke veldig god på landslaget synes jeg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 15.11.2013 20:20    Post subject: Reply with quote

Skjelvik debuterer for A-landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.11.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

For en spiller Dæhli er! Vår Christian Eriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 15.11.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

Moa, nei takk...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.11.2013 20:45    Post subject: Reply with quote

En Moa som hadde fått spilletid hadde nok satt den på mål i hvert fall..

EDIT: Går mot et ufortjent tap nå. Men det er i hvert fall godt å se at de spiller mye bedre enn under Drillo.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 15.11.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Sikkert diskutert før, men noen som vet om vi sitter på videresalgsprosenter på Ankertsen? Burde fått en stor andel for at han fikk gå tilbake. Visstnok stor interesse for ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 15.11.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Artig å følge med på landslaget igjen men vi mangler en skikkelig goalgetter.

Faen at Ankersen ikke slo til her forresten.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 15.11.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

Var vel to grunner til Ankersen ikke slo til her.
Manglende tillit - Høiland ble prioritert foran, og hjemlengsel. Hvor mye punkt nr.1 hadde å si for punkt nr.2 er en annen sak.

Egentlig en liten tragedie, for med Ankersen hadde vi hatt TL's klart beste offensive back.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.11.2013 21:05    Post subject: Reply with quote

Denne kampen vil bli husket for én ting: Dæhlies landslagsdebut.

Får tårer i øynene når jeg tenker på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 15.11.2013 21:34    Post subject: Reply with quote

Dæhli *
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 15.11.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
Denne kampen vil bli husket for én ting: Dæhlies landslagsdebut.

Får tårer i øynene når jeg tenker på det.


Er du han fyren som bodde i London og hadde Kim Jong-un avatar?
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 15.11.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

Synes skjelbred er en klasse over de fleste med hurtig ballbehandlig..synd det blir lite produktivt ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.11.2013 00:07    Post subject: Reply with quote

Flytt Skjelbred inn sentralt og la Dæhli vokse inn i kantrollen. Dette er to norske spillere med et unikt balltalent.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 16.11.2013 00:56    Post subject: Reply with quote

Liker Omar også veldig godt. Han, Ciljan og Dæhli gjør det verdt å se landskampene, og er i mine øyne de eneste som holder internasjonalt snitt + Hangeland.

?
Omar - Hangeland - ? - ?
? - Eikrem
Dæhli - Ciljan - ?
Pedersen

Keeper: Jarstein ligger nok, dessverre, nærmest keeperplassen. Venter fremdeles på at en annen skal ta det siste steget. Har spesielt ventet på Andre Hansen og Ørjan Nyland. Grytebust har jeg dessverre ingen tro på. Har hatt veldig tro på Holmen i City, men han ser ut til å ha stagnert litt.

Midtstopper 2: Den andre midtstopperplassen ved siden av Hangeland er helt åpen. Forren, Lædre, Reginiussen, Semb, Strandberg og Demidov er alle ca jevngode. Av disse heller jeg nok mest mot Reginiussen. Synes Forren har mistet selvtillit etter England-oppholdet.

Venstreback: Her burde Høgli være et alternativ, men jeg leter etter noe bedre. Håper Hedenstad endelig kan ta steget slik jeg tror han vil gjøre. Et utrolig talent, men får merkelig nok ikke så mye spilletid i Freiburg. Er dog skadet nå, så ser frem til han blir skadefri. Ikke mange andre alternativer her. Skjelsvik er nok litt for tidlig for et så høyt nivå, Vaage Nilsen likeså.

Sentral midtbane 1 og 2: Eikrem synes jeg har vokst litt i det siste, og spiller fast i Nederland. Jeg synes pdd. han er vår beste sentrale midtbanespiller. RYJ viste takter i dag, men er litt usikker på om han er god nok.

Nordtveit synes jeg er litt oppskrytt, rett og slett. Tettey kan kjempe om en plass hvis skaden tar slutt, men har gjort en del svake landskamper. Johansen har vist at han ikke er klar for et så stort steg som dette. Han er god i Tippeligaen, men internasjonalt faller han igjennom. Den som kanskje står nærmest er Henriksen. Synes han utviklet seg voldsomt etter AZ-overgangen. Hvordan han vil passe med Eikrem er en annen sak.

Venstrekant: Venstrekanten er jeg usikker på. Har aldri hatt helt sansen for Tarik. Berisha kunne vært noe, men han sliter med spilletid i Salzburg dessverre. Kunne Keita vært noe? Storflor burde vært et opplagt alternativ, men faller nok ut pga. alder. Braaten kan vel også kanskje spille her, hvor Dæhli og Braaten bytter litt plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.11.2013 01:14    Post subject: Reply with quote

Vaage Nilsen er midtbanespiller, ikke venstreback. Omskolert.

Og, hvorfor er Nordtveit oppskrytt? Fordi han virret rundt i Drillo sin ikke-eksisterende midtbane?

Han har over 100 Bundesliga-kamper, og er bunnsolid bortimot hver gang jeg ser han spille. Kommer til å bli kanon under Høgmo.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 16.11.2013 01:24    Post subject: Reply with quote

Ok, men Vaage har da spilt mye back, og vil kunne operere der for landslaget.

Jeg synes Nordtveit er oppskrytt fordi han ikke har noen styrker i spillet sitt. Det er ok det hvis han har fantastiske basisferdigheter (jf. Skjelbred), men teknisk ligger han langt bak mange andre landslagsspillere i samme posisjon, og han er middels på veldig mye annet.

Jeg er klar over hans status i Bundesliga, men hvor mange kamper har du egentlig sett han spille der nede? Leser du forum/aviser/børser? Det finnes nok av middelmådige spillere som har over 100 kamper i Bundesliga.

For landslaget har han vært under ok i mine øyne, til tider direkte dårlig. Hva er hans rolle i laget egentlig? Som midtbanegeneral har han altfor dårlig pasningskvaliteter, han er heller ikke noe typisk rivjern eller en løpsmaskin. Har rett og slett vanskelig for å plassere ham.

Jeg skal gi han en ny sjanse under Høgmo, men jeg er ikke særlig tålmodig lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 16.11.2013 08:57    Post subject: Reply with quote

Har sett Nordtveiti noen kamper i BL og det var bunnsolid fra ende til annen. Rikitgnok i fjorårssesongen, i år har han slitt med å få spilletid. Av en eller annen merkelig grunn.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.11.2013 10:03    Post subject: Reply with quote

Er vel kanskje på tide å fase ut Hangeland også. Han som alltid har vært solid, men aldri spektakulær. Nå er han ikke fullt så solid lengre, og da er det ikke spesielt mye igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 16.11.2013 18:26    Post subject: Reply with quote

Er enig, Hedon. Hangeland begynner å vise svakheter. I utgangspunktet har vi en del å velge mellom, men synes ingen utmerker seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.11.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
Ok, men Vaage har da spilt mye back, og vil kunne operere der for landslaget.

Jeg synes Nordtveit er oppskrytt fordi han ikke har noen styrker i spillet sitt. Det er ok det hvis han har fantastiske basisferdigheter (jf. Skjelbred), men teknisk ligger han langt bak mange andre landslagsspillere i samme posisjon, og han er middels på veldig mye annet.

Jeg er klar over hans status i Bundesliga, men hvor mange kamper har du egentlig sett han spille der nede? Leser du forum/aviser/børser? Det finnes nok av middelmådige spillere som har over 100 kamper i Bundesliga.

For landslaget har han vært under ok i mine øyne, til tider direkte dårlig. Hva er hans rolle i laget egentlig? Som midtbanegeneral har han altfor dårlig pasningskvaliteter, han er heller ikke noe typisk rivjern eller en løpsmaskin. Har rett og slett vanskelig for å plassere ham.

Jeg skal gi han en ny sjanse under Høgmo, men jeg er ikke særlig tålmodig lenger.


Hvorfor skal Vaage spille venstreback når det er som midtbanespiller han har prestert for Haugesund? Vi skal ikke bare sette Johansen på back også da? Han spilte jo der tidligere.

Man kan ikke ha tresifret antall kamper i verdens beste liga uten å ha styrker i spillet sitt. Det faller på sin egen urimelighet.

Nordtveit er en stabilisator. Han dekker store rom, behandler ballen kjapt (få touch) og har noen vanvittige crossere (her for eksempel: http://www.youtube.com/wa...page#t=114)

Har sett Gladbach rundt 15-20 ganger de tre siste sesongene kanskje. Da inkludert E-cup. Nevner bare at han var Norges soleklart beste spiller mot Nord-Irland - da fungerte han som han gjør hos Gladbach.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 16.11.2013 19:28    Post subject: Reply with quote

En moderne fotballspiller er mobil, og bør kunne brukes mange plasser. Vaage har lang erfaring som back, og vil enkelt gå inn i en slik rolle på landslaget. El Fakiri var vel egentlig midtbanespiller, men ble mest brukt på backen på landslaget. Finnes utallige eksempler. Når det er sagt er han imo ikke god nok enda, og har endret litt mening om Høgli det siste døgnet.

Kampen mot Nord-Irland husker jeg ikke, men har sett ca alle landskampene med Nordtveit i, og har kun sett han god 1-2 kamper. Jeg synes han var ganske god de første kampene han spilte i, siden har han falt betraktelig i kvalitet, og tidvis vært direkte dårlig.

Jeg husker sa Start signerte Sebastian Schindzielorz, som har langt over hundre kamper i Bundesligaen. I Tippeligaen var han imidlertid ikke mer enn kun ok, og klarte ikke utmerke seg noe spesielt. Bundesliga er en god liga, men utallige kamper i den ligaen er ikke nødvendigvis et ekstremt godt kvalitetsstempel.

Jeg er enig at Nordtveit fungerer som en slags stabilisator. Han er flink til å posisjonere seg og dekker store rom. Det er vel hans største styrke, og det er ok det. Men jeg er uenig at han behandler ballen spesielt kjapt, og de vanvittige crosserne synes jeg ikke er så veldig mye å skryte av. Veldig mange i blant annet Tippeligaen har samme "styrke". RYJ hadde utallige slike da han var på U21-landslaget.

Nordtveit må vise noe snart, synes jeg. Hans prestasjoner på landslaget sammenfaller ikke med det skrytet han har fått.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb