English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Midtsjø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 03.02.2014 05:08    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med du mener: "Mot tippeligamotsand - uvisst".
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 03.02.2014 08:25    Post subject: Reply with quote

Både Berntsen og Midtsjø har da vist sin klasse i Tippeligaen. De trenger bare tillit over tid.

Husker da vi trodde Midtsjø skulle slå gjennom skikkelig under Jönsson - kom inn og snudde kampen mot Stabæk med mål og assist, ble belønnet med startplass i bortekampen etterpå... som oppspillspunkt i gjørmebassenget til Ulf. Mener å huske det var slik komedien var.

Berntsen hadde en meget god periode i fjor, men ble plutselig benket. Begge bør satses mye mer på, da både Svensson og Mix leverer langt under hva som burde vært godkjent.

Örlund
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Skjelvik
Jensen - Selnæs - Midtsjø (Berntsen)
Helland - Riski - Chibuike


Det beste vi kan stille IMO.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 03.02.2014 08:43    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...mp;t=2m22s

Hadde helt glemt dette, for en prestasjon!

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.02.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Dew.

Ved første øyekast tenker jeg kanskje at det blir for lite trøkk og duellstyrke i boksen med Riski som spiss. Ved nærmere ettertanke innser jeg at det ikke spiller noen rolle da ingen på laget slår gode innlegg. ( - helland) vi har heller aldri mer enn to spillere i boksen og skåret vel ikke mer enn 4-5 mål på innlegg i fjor.

Tror også at Midtsjø kan spille ving. Gjorde det meget bra på høyresiden i kombinasjon med Berntsen på høyre indreløper under fjorårets sydentur.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.02.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...allspiller

Midtsjø mener han er tilbake som en bedre fotballspiller etter skaden. I intervjuet så sier han også at han har blitt 20 år og må fokusere på å spille fast.


Flott med både ambisjoner og at han er tilbake. Men det er et skikkelig problem vi har skaffet oss på midten, bare siden januar så har vel både Selnæs, Berntsen og Midtsjø uttalt at de MÅ spille fast. Og dette er de minst sikre på midten! På toppen av det så har vi talentet Sørmo og de 3 mest rutinerte spillere Mix, Svensson og Jensen. Og det verste er at Perry&Hoftun nok allikevel har rett i at vi burde hatt forsterkninger på midten. Liker ikke å si det, men det må nok gjøres en skikkelig opprydning her. :S
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2014 15:51    Post subject: Reply with quote

IKKE enig. (med Dew og megafritz)

Jeg har troa på Midtsjø, og håpet for Berntsen. Men spesielt sistnevnte, og nå også førstnevnte blir ekstremt hypa. Det er greit nok at folk ønsker å gi de spilletid, men det å si at de har bevist noe særlig, det blir litt "far fetched".

Gjerne av de samme som kritiserer en type som Svensson som har vist så utrolig mye mer.

Jeg håper Midtsjø får vist seg som den Skjelbredtypen som han har sett ut til å kunne bli.Vi må huske på at han er nettopp tilbake fra et langvarig skadeavbrekk, så man bør være forsiktig med å kalle han et førstevalg.
Vi har alt for lite grunnlag for å sette det på han.

Jeg håper Fredrik får vist seg fram i år, jeg håper han er en forsterkning for vi trenger mer futt og fart på midten! Vi trenger en sånn type som Midtsjø, i alle fall glimtvis, har vist at han kan bli.


Last edited by Zzyzx on 03.02.2014 15:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.02.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Aner ikke hva du er "IKKE enig" i?
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2014 15:57    Post subject: Reply with quote

Smile Ikke enig i at de har vist sin klasse over tid, ikke enig i at de er klare førstevalg i 11'ern.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.02.2014 16:12    Post subject: Reply with quote

hehe okay, da er vi enige ihvertfall. Problemet er at vi ikke har de soleklare enerne fra midten og fremover, de som egentlig er "for gode for ligaen".

Hadde vi hatt det kunne vi sannsynligvis spilt inn talentene og fortsatt vunnet kamper. Nå er jeg ikke sikker på om vi er der.

Jeg tror også at både Hoftun og Perry sine jobber ryker om det ikke blir gull i år heller, derfor tviler jeg egentlig på at de tør å spille inn talenter i stor grad.

Vi har dobbelt dekning med spillere som forventer å spille fast, det er selvsagt problematisk. Kanskje burde man sjanset og sendt både Midtsjø og Berntsen ut på lån. I første omgang frem til sommeren og så se an. Hos TL-klubber med garanti om fast spill.

Da gjenstår det 4 spillere til å dekke 3 plasser, man har spiller nr5 i Sørmo og om det trengs så har man spiller nr6 i Helland/Chibuike som har vist at de takler en rolle som indreløper om det trengs.

Kanskje er 15-30 90minutters kamper i tippeligaen alt som trengs for Midtsjø og Berntsen før de er gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2014 16:21    Post subject: Reply with quote

Det der er jeg derimot veldig enig i.

Vi mangler soleklare enere på midten! Jensen er vel ganske klar pdd, men jeg er usikker på om han holder noe mer enn høy tippeligastandard. Tror ikke han heller er en spiller som hadde gått rett inn på godsets midt å hevet laget f.eks.

Vi mangler 1'erne på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 03.02.2014 17:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Vi har dobbelt dekning med spillere som forventer å spille fast, det er selvsagt problematisk. Kanskje burde man sjanset og sendt både Midtsjø og Berntsen ut på lån.

Det synes jeg absolutt vi bør gjøre. Det nytter ikke at Berntsen og/eller Midtsjø råtner på benken vår en sesong til. Det er selvfølgelig mulig at en av dem klarer å spille seg til fast plass i år, men det er hele 7-8 spillere som kjemper om 3 plasser og det skjer aldri i verden at begge får spilletiden de ønsker. Med utlån av begge til sommeren (kanskje enda lengre for èn av dem) vil det uansett være nok av kamplystne spillere å rotere på i et kampprogram som ikke er altfor hardt.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.02.2014 17:33    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Smile Ikke enig i at de har vist sin klasse over tid, ikke enig i at de er klare førstevalg i 11'ern.


Neimen så flott at ingen av oss skriver det da. Dew nevner at begge har vist klasse i tippeligaen og refererer til en flott enkeltmannsprestasjon av Midtsjø mot Stabæk. Og vi husker vel alle at Berntsen herjet med Odd i tillegg til flere andre gode kamper.

Dermed lanseres de to som favoritter til en av indreløperplassene i tillegg til at han mener de trenger tillit (på linje med Svensson og mix) for å gjøre disse enkeltmannsprestasjonene til hverdagskost.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 03.02.2014 18:57    Post subject: Reply with quote

Med Midtsjø har jeg troen på at det er ham vi bør satse på når Mix sannsynligvis drar. På indreløperplass må det ikke kjøpes om det selges.
Back to top
View user's profile Send private message
steinmetz
Rutinert


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 626

PostPosted: 03.02.2014 20:28    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
http://www.youtube.com/wa...mp;t=2m22s

Hadde helt glemt dette, for en prestasjon!

Smile


Off-topic: Skikkelig frustrerende å se de gode angrepene, i motsetning til det vi driver med i dag.... Crying or Very sad Mad
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 03.02.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Var vel ikke akkurat hverdag med slike angrep under JJ. Må ikke drømme seg for langt vekk nå Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 04.02.2014 07:52    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

Vi har dobbelt dekning med spillere som forventer å spille fast, det er selvsagt problematisk. Kanskje burde man sjanset og sendt både Midtsjø og Berntsen ut på lån.

Det synes jeg absolutt vi bør gjøre. Det nytter ikke at Berntsen og/eller Midtsjø råtner på benken vår en sesong til. Det er selvfølgelig mulig at en av dem klarer å spille seg til fast plass i år, men det er hele 7-8 spillere som kjemper om 3 plasser og det skjer aldri i verden at begge får spilletiden de ønsker. Med utlån av begge til sommeren (kanskje enda lengre for èn av dem) vil det uansett være nok av kamplystne spillere å rotere på i et kampprogram som ikke er altfor hardt.

I utgangspunktet ingen dum ide, men det er liten vits i å låne ut Berntsen da han vel er på utgående kontrakt, som han ikke vil forlenge før RBK viser at de vil satse på han.

Både Berntsen og Midtsjø burde blitt utlånt i fjor etter at det ble klart at man hentet både Mix og Jensen og de allerede konkurrerte mot Dockal, Svensson, Selnæs og Chibiuke. Men nå har vi kommet i en vanskelig situasjon pga sportslig avdelings manglende evne til å tenke langsiktig ifht spillerutvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 04.02.2014 09:49    Post subject: Reply with quote

Verken Berntsen eller Midtsjø er på utgående kontrakter, begge er ut 2015. Jeg stemmer for utlån Smile
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.02.2014 11:58    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Hvorfor kan vi ikke bare spille med 1 spiss og 3 bak spissen? 4-2-3-1

med den stallen vi har er jo de tden klart beste løsninga....

Vent... Ahh postulatet
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 04.02.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Konkurransen er skarp for unggutta uavhengig av formasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 04.02.2014 12:17    Post subject: Reply with quote

Dette er en spiller som bør lånes ut til en annen Tippeliga/Allsvenskaklubb i 12 mndr, med mindre vi har en konkret plan for å gi han spilletid.
Det har ingen hensikt å ha han på benken ut kontraktstiden; vi er nødt til å gi gutten/mannen en mulighet til jevnlig spilletid på høyest mulig nivå (innen egen flytsone vel og merke). Karrieren hans så langt har vært preget av benbrudd, kyssesyke og kneskade/brudd, skader som har hemmet hans reelle muligheter for å bevise sin rett til en plass i startoppstillingen.

LÃ¥n ut og utvikle, bruk jevnlig eller selg.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Beren
Rutinert


Joined: 04 Feb 2013
Posts: 598
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2014 12:24    Post subject: Reply with quote

Stemmer for utlån av Midsjø og Selnæs de første 6 mnd, og har fokus på å spillen inn en snudd V, men Chibbe som fast om, med Berntsen som backup.

Utifra La Manga Oppholde så bør ett toppet lag se slik ut:

Ørlund

Gamboa Strandberg Reginiusse Skjelvik

Svennson(Berntsen) Jensen

Chibbe

Helland Bille Riski
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 04.02.2014 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer på å ikke leie ut noen av dem.
Uansett hvordan vi setter opp 433 vil et(gjerne 2 varianter ift. snudd V) innarbeidet mønster gjøre det mulig å rullere på disse spillerne.
Mitt fokus er at 433 krever enorm innsats fra midtbanespillerne,slik at ingen av disse kan disponere kreftene for å holde 90 minutter.
Kunsten er å holde alle sånn noenlunde kamp-klare.
Kvaliteten på treningene blir bedre med disse gutta på plass også.
Bortekampen mot Molde er et godt eksempel på at gutter med teknikk og driv over spillet sitt er en enorm ressurs å ha på benken når kampen åpner seg opp og det er mange slitne bein på banen.
De satte inn Dæhli og Gulbrandsen og vi var sjanseløse på å henge med.
Med forbehold om at jeg husker riktig.
Så lenge det er snakk om unggutter, må vi ta oss råd til å ha rulleringsspillere som er omtrent jevngode med de som starter.
Selnæs kan utmerket godt bli førstevalg om han fortsetter utviklingen.
Midsjø og Berntsen kan utmerket godt bli så gode at de er i start-11eren etterhvert.
Mot baktunge lag på lerkendal(mange av dem) ser jeg foreløpig ingen selvfølge i at Jensen eller Mix er soleklare 1. valg.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
mondorosenborgbk
Junior


Joined: 14 Dec 2013
Posts: 86
Location: Rome, Italy

PostPosted: 04.02.2014 17:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tommel'n opp!

Hvorfor kan vi ikke bare spille med 1 spiss og 3 bak spissen? 4-2-3-1

med den stallen vi har er jo de tden klart beste løsninga....

Vent... Ahh postulatet


Jeg er helt enig med deg, fordi de andre lagene ikke har et lag med mer kvalitet enn oss (kanskje bortsett fra Molde og Strømsgodset), så hvis vi spiller på den måten (4-2-3-1) det kan være stor! Fordi vi har to halfback veldig god på forsvar, som Mix og Svenssonn (og Midstjo, hvorfor ikke?). Så vi har også har Chibuike og Bille som kan være som playmaker (Bille kan være fremover også), og vi har nykommeren Riski, Helland, og Chibuike også veldig fort på vingene


I fully agree with you, because the other teams do not have a team with more quality than us (except perhaps the Molde and Stromsgodset), so if we play in that way (4-2-3-1) it could be great! Because we have two halfback very good at defence, like Mix and Svenssonn (and Midstjo, why not?). So we have also have Chibuike and Bille that can be like playmaker (Bille could be the forward too) and we have the newcomer Riski, Helland, and Chibuike too very fast on the wings
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mondorosenborgbk
Junior


Joined: 14 Dec 2013
Posts: 86
Location: Rome, Italy

PostPosted: 04.02.2014 17:47    Post subject: yes Reply with quote

ola. wrote:
Med Midtsjø har jeg troen på at det er ham vi bør satse på når Mix sannsynligvis drar. På indreløperplass må det ikke kjøpes om det selges.




Rosenborg Er jeg mista eller er i en dårlig økonomisk situasjon? Siden situasjonen er nesten tragisk, må vi fokusere på unge mennesker, noe som gir ham enda vanskelige oppgaver, for eksempel å erstatte Midtsjø Mix



Rosenborg Am I mistaking or is in a bad financial situation? Since the situation is almost tragic, we must focus on young people, giving him even more difficult tasks, such as replacing Midtsjø Mix
_________________
--Vennligst svar meg på norsk--
See the blog!
www.mondorosenborgbk.blogspot.it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fotsoppen
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 259
Location: Trøndelag

PostPosted: 04.02.2014 19:44    Post subject: Reply with quote

Ut i fra La Manga-oppholdet bør vi ikke kjøre Svensson og Mike som indreløpere. Begge er for glade i støttepasninger.. Skrekkelig eksempel mot Costuleni.
_________________
4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 64, 65, 66  Next
Page 26 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb