English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 324, 325, 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 25.07.2014 01:18    Post subject: Reply with quote

hentesveis wrote:
Montana wrote:
Messi wrote:
hello wrote:
Det "smertefulle" skjedde jo i dag når trenerteamet ble oppsagt og sportslig leder ble vingeklipt og omplassert.


Han er ikke vingeklippet. Han må følge opp ass.trener delen og spillerlogistikken, og da blir det mindre tid til adm. oppgaver.


Godtroende fjolls


Dersom du absolutt må skrive negative karakteristikker av folk her inne, så kan du i det minste lære deg å skrive fjols riktig Mad


Men, gutter, vi skal nok prøve å unngå dette med å skrive negative karakteristikker av andre brukere. Ta ballen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 25.07.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

Mener jeg forklarte kommentaren greit i foregående post og står ved det. Synes ikke dette var verre enn andre ting som skrives her inne i ny og ned, men ok, skal ikke gjenta seg.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2014 12:13    Post subject: Reply with quote

Lengre intervju med Perry i VG+ i dag.

http://pluss.vg.no/2014/0...+kriger%5D

Vanskelig å ikke tenke på Hoftun når han sier dette:

– Hva legger du i det, ærlighet og rettferdighet?

– Jeg hater når folk går bak ryggen til hverandre og driver parallelle prosesser, eller stikker hodet i sanden i motgang. Folk som er feige og ikke står for noe. Når det begynner å blåse, så ser du at de stikker og gjemmer seg, og er opptatt av å berge seg selv. Slike folk har jeg ikke noe til overs for. Jeg liker dem som ser deg i øynene og er direkte.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.08.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Ok ti lalle dere med + abo på vg, db, adressa....
kan dere ikke bare COPY/PASTE interessante artikler slik at vi som ikke har + abo faktisk kan lese det??? Det er kjempeannoying at noen poster en spennende artikkel link om og rundt RBK, og så er det bare en + link som ikke er lesbar... PLEASE RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 01.08.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

- Jeg er en kriger
Han har fått noen arr og sår her og der. Men krigsseilersønnen Per Joar Hansen er alltid klar for nye slag.
Av Julia Renate Ingebrigtsen, Øyvind Nordahl Næss (foto) 1. august 2014

I en hagestol på en platting sitter en mann med svært lav hvilepuls. Han har akkurat fått sparken fra «verdens mest stressende yrke», men lener seg likevel godt tilbake i det stille hyttelandskapet i bygda Storlien, rett over svenskegrensen.

– Hva, hadde du forventet å møte en slagen mann her oppe? sier han og ler.

szde11f4
AVSLAPPET: Per Joar Hansen drar på hytta i Storlien i Sverige når han skal trekke seg tilbake fra alt maset.
Per Joar «Perry» Hansen (4Cool humrer. Mandag i forrige uke mistet han jobben som hovedtrener for Rosenborg, halvannet år etter at han fikk jobben.

– Jeg er en rasjonell mann. Det er slik det er. Alle fotballtrenere får sparken, sier han.

En knapp time tar det å kjøre fra hjemmet i Stjørdal, hvor han bor sammen med familien sin. Det var hit han dro, til hytta, samme morgen som han mistet jobben. Det er nemlig dette som er Perrys fristed. Her er stedet å være når det stormer.

– Her får du ikke gjort annet enn å slappe av. På vinteren kan du gå på ski og om sommeren kan du gå på fjellet, sier han.

szdc876f
SA HVA HAN MENTE: Per Joar Hansen holdt sin egen pressekonferanse etter å ha fått sparken i RBK. Han mener strukturen i klubben må endres.
Noen timer etter at avskjedigelsen ble offentliggjort, kalte Perry inn til egen pressekonferanse hvor han kom med sine refleksjoner rundt RBKs avgjørelse. Hva han skulle si, ble forberedt her. I den lille, panelkledte stua bestemte han seg for å si at flere i klubben måtte se seg i speilet. At strukturen i klubben må endres. At han som hovedtrener hadde fungert mer som en avdelingsleder enn noe annet.

Den første han ringte til etter at han fikk beskjeden, var kona.

– Jeg er faktisk gift med den samme kvinnen som er mor til ungene, og det er godt gjort. I disse dager. Veldig godt gjort.

Perry ler. For det har kanskje ikke vært den største selvfølge. Som fotballtrener har han ikke hatt alt for mye tid med kona og de fire barna deres. Når han først har vært hjemme, har han ofte vært mentalt fraværende.

– Jeg har fått beskjed noen ganger, for å si det sånn.

Store deler av sitt voksne liv har han pendlet. Med unntak av et lite opphold i Sundsvall, har barna bodd i Stjørdal. Det har vært et viktig poeng.

– De skal slippe å være med meg rundt omkring i den her bransjen hvor du plutselig står uten jobb. Du kan skrive treårskontrakt og plutselig får du sparken etter et år, og så har ungene byttet både skole og venner. Det er ikke noe liv for dem.

– Hvordan reagerer familien din på dette?

– Det er jo selvsagt ikke noe moro for dem at jeg ikke har noen jobb lenger. En av grunnene til at vi har valgt å bo på et sted, er for at barna skal slippe å være «sønnen til han som plutselig mislyktes». I Stjørdal er det ikke sånn. Men er ungene med på en kamp, som vi burde vunnet, og ender opp med å tape… Når folk da buer og skriker mot meg, da er det ikke noe moro for dem.

På nettet skrives det mye. Folk som er misfornøyde. «Hat og sjikane», kaller Perry det. Mye av det kan unngås, mye av det ikke. Å lese stygge ting om pappa, kan være tøft.

– Jeg har prøvd å forklare dem at jeg har to roller. En som fotballtrener og en som pappa. Jeg tror de har fått en god ballast. De vet at livet ikke har vært en dans på roser. Men så ser de at jeg takler det, og det tror jeg er viktig for dem.

– Hva er det som driver deg til å ha en så ustabil jobb?

– Jeg liker det uforutsigbare og vil bort fra det stabile. Å få drive noe fremover å bygge et lag sammen med andre, det er det som driver meg. Du må like det, takle usikkerheten, for å kunne ha en sånn jobb.

– Får du gå i fred fra folk nå?

– Nei, det kommer jo folk som vil prate, og det er bare hyggelig. Jeg må gjøre som jeg alltid har gjort. Livet må gå videre. Hvis jeg vil til Trondheim og gå opp nordre, så gjør jeg det. Jeg har ingenting å skjemmes for.

Det var klart at stillheten ville komme. Han oppsøkte den selv. For her oppe er det knapt et menneske å se. Knapt en lyd å høre.

– Jeg visste at det kom til å bli et helvete. På en sånn dag skal alle ha tak i deg. Så da dro jeg hit, samlet meg og gjorde klart det jeg skulle si på den pressekonferansen. Det var veldig smart, for da var jeg ferdig.

Etterpå har det vært relativt stille. Han har fått støttemeldinger fra både trenere i Tippeligaen og andre. Men spørsmålene han fikk som trener, de kommer ikke lenger. Ansvaret er noen andres.

– Som hovedtrener i en klubb skal noen ha geniale svar fra deg på alt. Hele tiden. Hva du mener om ditt og hva du mener om datt. Alle skal ha en bit av deg. Men så:

Han knipser i luften.

– Det blir jo helt tyst. Nå er det ingen som vil vite hverken det ene eller det andre. Det er jeg forberedt på. Du må takle stillheten.

– Hva skal du gjøre nå?

– Nei, det er såpass ferskt at jeg har ikke vurdert hva jeg skal gjøre. Nå skal jeg ha fri og ta det helt med ro.

Perry vokste opp rett utenfor Mosjøen i Nordland. Han er den minste blant fire søsken. Eneste gutten i flokken, og ni år yngre enn sin yngste søster. Faren hans var krigsseiler. Når han har tid, leser han blant annet Jon Michelets bøker om nettopp krigsseilerne.

– Pappa hadde mye bitterhet, med rette. Det som jeg gjennomgår nå, å ha fått sparken...sammenlignet med det han opplevde, blir dette en bagatell.

– Er du lik ham?

– Vi var begge opptatt av rettferdighet, ærlighet og solidaritet. Det å stå for noe.

– Hva legger du i det, ærlighet og rettferdighet?

– Jeg hater når folk går bak ryggen til hverandre og driver parallelle prosesser, eller stikker hodet i sanden i motgang. Folk som er feige og ikke står for noe. Når det begynner å blåse, så ser du at de stikker og gjemmer seg, og er opptatt av å berge seg selv. Slike folk har jeg ikke noe til overs for. Jeg liker dem som ser deg i øynene og er direkte.

– Er du som faren din, en kriger?

– Jeg er en kriger, ja. En som aldri gir opp og som tar fightene som kommer. En kriger vil alltid få arr og sår her og der, men det er likevel viktig at du står klar og oppreist for nye slag. Du kan aldri stikke hodet i sanden og gjemme deg, men må hele tiden være klar for nye utfordringer.

szde1207
KORTREIST: Den lokale restauranten «Flamman» varter opp med buffet bestående av salat, kjøttboller og poteter.
Når Perry er på hytta og trenger et godt måltid, rusler han bort til den lokale restauranten «Flamman». Denne dagen spiser han lunsj fra buffeten – kjøttboller med poteter og salat. Det sitter folk rundt noen bord, som stirrer gjenkjennende idet han kommer inn. Ingen sier noe, før to menn kommer inn døren og legger merke til ham. Den ene kommer sporenstreks bort, retter ut pekefingeren og sier:

– Jeg må bare få fortelle deg at jeg likte veldig godt uttalelsene dine. Det eneste jeg har å innvende, er at du skulle sagt mer!

Mannen ler vennlig. Per Joar nikker og humrer. Smiler høflig.

– Takk for det.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2014 12:36    Post subject: Reply with quote

I en hagestol på en platting sitter en mann med svært lav hvilepuls. Han har akkurat fått sparken fra «verdens mest stressende yrke», men lener seg likevel godt tilbake i det stille hyttelandskapet i bygda Storlien, rett over svenskegrensen.

– Hva, hadde du forventet å møte en slagen mann her oppe? sier han og ler.


AVSLAPPET: Per Joar Hansen drar på hytta i Storlien i Sverige når han skal trekke seg tilbake fra alt maset.

Per Joar «Perry» Hansen (48 ) humrer. Mandag i forrige uke mistet han jobben som hovedtrener for Rosenborg, halvannet år etter at han fikk jobben.

– Jeg er en rasjonell mann. Det er slik det er. Alle fotballtrenere får sparken, sier han.

En knapp time tar det å kjøre fra hjemmet i Stjørdal, hvor han bor sammen med familien sin. Det var hit han dro, til hytta, samme morgen som han mistet jobben. Det er nemlig dette som er Perrys fristed. Her er stedet å være når det stormer.

– Her får du ikke gjort annet enn å slappe av. På vinteren kan du gå på ski og om sommeren kan du gå på fjellet, sier han.


SA HVA HAN MENTE: Per Joar Hansen holdt sin egen pressekonferanse etter å ha fått sparken i RBK. Han mener strukturen i klubben må endres.

Noen timer etter at avskjedigelsen ble offentliggjort, kalte Perry inn til egen pressekonferanse hvor han kom med sine refleksjoner rundt RBKs avgjørelse. Hva han skulle si, ble forberedt her. I den lille, panelkledte stua bestemte han seg for å si at flere i klubben måtte se seg i speilet. At strukturen i klubben må endres. At han som hovedtrener hadde fungert mer som en avdelingsleder enn noe annet.

Den første han ringte til etter at han fikk beskjeden, var kona.

– Jeg er faktisk gift med den samme kvinnen som er mor til ungene, og det er godt gjort. I disse dager. Veldig godt gjort.

Perry ler. For det har kanskje ikke vært den største selvfølge. Som fotballtrener har han ikke hatt alt for mye tid med kona og de fire barna deres. Når han først har vært hjemme, har han ofte vært mentalt fraværende.

– Jeg har fått beskjed noen ganger, for å si det sånn.

Store deler av sitt voksne liv har han pendlet. Med unntak av et lite opphold i Sundsvall, har barna bodd i Stjørdal. Det har vært et viktig poeng.

– De skal slippe å være med meg rundt omkring i den her bransjen hvor du plutselig står uten jobb. Du kan skrive treårskontrakt og plutselig får du sparken etter et år, og så har ungene byttet både skole og venner. Det er ikke noe liv for dem.

– Hvordan reagerer familien din på dette?

– Det er jo selvsagt ikke noe moro for dem at jeg ikke har noen jobb lenger. En av grunnene til at vi har valgt å bo på et sted, er for at barna skal slippe å være «sønnen til han som plutselig mislyktes». I Stjørdal er det ikke sånn. Men er ungene med på en kamp, som vi burde vunnet, og ender opp med å tape… Når folk da buer og skriker mot meg, da er det ikke noe moro for dem.

På nettet skrives det mye. Folk som er misfornøyde. «Hat og sjikane», kaller Perry det. Mye av det kan unngås, mye av det ikke. Å lese stygge ting om pappa, kan være tøft.

– Jeg har prøvd å forklare dem at jeg har to roller. En som fotballtrener og en som pappa. Jeg tror de har fått en god ballast. De vet at livet ikke har vært en dans på roser. Men så ser de at jeg takler det, og det tror jeg er viktig for dem.

– Hva er det som driver deg til å ha en så ustabil jobb?

– Jeg liker det uforutsigbare og vil bort fra det stabile. Å få drive noe fremover å bygge et lag sammen med andre, det er det som driver meg. Du må like det, takle usikkerheten, for å kunne ha en sånn jobb.

– Får du gå i fred fra folk nå?

– Nei, det kommer jo folk som vil prate, og det er bare hyggelig. Jeg må gjøre som jeg alltid har gjort. Livet må gå videre. Hvis jeg vil til Trondheim og gå opp nordre, så gjør jeg det. Jeg har ingenting å skjemmes for.

Det var klart at stillheten ville komme. Han oppsøkte den selv. For her oppe er det knapt et menneske å se. Knapt en lyd å høre.

– Jeg visste at det kom til å bli et helvete. På en sånn dag skal alle ha tak i deg. Så da dro jeg hit, samlet meg og gjorde klart det jeg skulle si på den pressekonferansen. Det var veldig smart, for da var jeg ferdig.

Etterpå har det vært relativt stille. Han har fått støttemeldinger fra både trenere i Tippeligaen og andre. Men spørsmålene han fikk som trener, de kommer ikke lenger. Ansvaret er noen andres.

– Som hovedtrener i en klubb skal noen ha geniale svar fra deg på alt. Hele tiden. Hva du mener om ditt og hva du mener om datt. Alle skal ha en bit av deg. Men så:

Han knipser i luften.

– Det blir jo helt tyst. Nå er det ingen som vil vite hverken det ene eller det andre. Det er jeg forberedt på. Du må takle stillheten.

– Hva skal du gjøre nå?

– Nei, det er såpass ferskt at jeg har ikke vurdert hva jeg skal gjøre. Nå skal jeg ha fri og ta det helt med ro.

Perry vokste opp rett utenfor Mosjøen i Nordland. Han er den minste blant fire søsken. Eneste gutten i flokken, og ni år yngre enn sin yngste søster. Faren hans var krigsseiler. Når han har tid, leser han blant annet Jon Michelets bøker om nettopp krigsseilerne.

– Pappa hadde mye bitterhet, med rette. Det som jeg gjennomgår nå, å ha fått sparken...sammenlignet med det han opplevde, blir dette en bagatell.

– Er du lik ham?

– Vi var begge opptatt av rettferdighet, ærlighet og solidaritet. Det å stå for noe.

– Hva legger du i det, ærlighet og rettferdighet?

– Jeg hater når folk går bak ryggen til hverandre og driver parallelle prosesser, eller stikker hodet i sanden i motgang. Folk som er feige og ikke står for noe. Når det begynner å blåse, så ser du at de stikker og gjemmer seg, og er opptatt av å berge seg selv. Slike folk har jeg ikke noe til overs for. Jeg liker dem som ser deg i øynene og er direkte.

– Er du som faren din, en kriger?

– Jeg er en kriger, ja. En som aldri gir opp og som tar fightene som kommer. En kriger vil alltid få arr og sår her og der, men det er likevel viktig at du står klar og oppreist for nye slag. Du kan aldri stikke hodet i sanden og gjemme deg, men må hele tiden være klar for nye utfordringer.


KORTREIST: Den lokale restauranten «Flamman» varter opp med buffet bestående av salat, kjøttboller og poteter.

Når Perry er på hytta og trenger et godt måltid, rusler han bort til den lokale restauranten «Flamman». Denne dagen spiser han lunsj fra buffeten – kjøttboller med poteter og salat. Det sitter folk rundt noen bord, som stirrer gjenkjennende idet han kommer inn. Ingen sier noe, før to menn kommer inn døren og legger merke til ham. Den ene kommer sporenstreks bort, retter ut pekefingeren og sier:

– Jeg må bare få fortelle deg at jeg likte veldig godt uttalelsene dine. Det eneste jeg har å innvende, er at du skulle sagt mer!

Mannen ler vennlig. Per Joar nikker og humrer. Smiler høflig.

– Takk for det.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 01.08.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

Både her og i pressekonferansen etter sparkingen viser Perry flere sider som det står respekt av.

Evnen til å innse at egne planer og evner ikke strekker til er dessverre ikke blant dem.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.08.2014 13:01    Post subject: Reply with quote

Tanker Rundt PJH da og nå

Per Joar er veldig "menneskelig", og han snakker nå som utenforstående, kritiserer mye av det vi (fansen) også kritiserer.
Det føles som om han bare var en marionett i RBK, og jo mere som kommer ut i etterkant, jo mere sympatisk fremstår han.


Kriger sier han.
I etterkant (igjen), virker PJH nå å være usammenlignbar med den PJH som var Hovedtrener for RBK bare for kort tid siden.

Jeg tror at PJH ikke hadde muligheten i RBK med Erik Hoftun i overordnet rolle. Ble litt som tidligere da Eggen skulle være mentor.
Jeg tror rett og slett ikke det å slå igjennom med krav og egene retningslinjer i det heletatt var et alternativ, og at PJH ble nødt til å gå på akkord med seg selv omtrendt fra dag 1. Da er det vanskelig å være Fotballtrener.


PJH har nok en hel del i seg som trener, men tror ikke han er typen til å lede en klubb med en så sterk personlighet som ERik Hoftun i overordnet rolle.

Så kan man analysere over og over igjen hvor stor innflytelse Erik Hoftun hadde, men det hersker liten tvil i om at PJH hadde ansvar uted i media, men lite trolig inne på Lerkendal.

Det koker til slutt ned i det faktum vi har diskutert opp og i mente, at Styret og ledelsen i RBK mangler kompetanse, evne og innsikt til å sitte der de gjør i dag. En slik situasjon der SD uanfektet har tillatelse til å kjøre sitt eget løp når man har betalt mange penger og var i ferd med å forlenge med hovedtreneren er intet annet en forkastelig.

Det sitter noen der inne som uanfektet bortviser kritikken PJH kom med i etterkant, men jeg er rimelig sikker, om de ser seg i speilet så ser de godt hva han sikter til.

Spørsmålet nå, er om de som sitter og styrer vårt hjertebarn har innsikt nok og vilje til å ta de stegene som trengs for å få skuta på rett kjøl.

Arven etter Eggen, den holder på å vaskes bort av veggene.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.08.2014 14:16    Post subject: Reply with quote

KRS wrote:
Lengre intervju med Perry i VG+ i dag.


– Hva legger du i det, ærlighet og rettferdighet?

– Jeg hater når folk går bak ryggen til hverandre og driver parallelle prosesser, eller stikker hodet i sanden i motgang. Folk som er feige og ikke står for noe. Når det begynner å blåse, så ser du at de stikker og gjemmer seg, og er opptatt av å berge seg selv. Slike folk har jeg ikke noe til overs for. Jeg liker dem som ser deg i øynene og er direkte.


Akkurat ja... Godt sagt Per Joar Leangen Rolling Eyes
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 01.08.2014 14:38    Post subject: Reply with quote

Talk is cheap
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 01.08.2014 14:57    Post subject: Reply with quote

Selvsagt ingen ting å klandre Per Joar Hansen for, men herregud for en utrolig intetsigende artikkel av VG.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 02.08.2014 11:13    Post subject: Reply with quote

Han sitter faktisk og snakker om at han hater folk som driver parallelle prosesser, noe jeg vil tro er siktet til Koteng, samtidig som han lirer ut av deg en masse kritikk til høyre og venstre, og hvordan han liker folk som ser deg i øya og sier det rett ut.

Samtidig kaller han inn til en pressekonferanse for å snakke til folk på indirekten. Beklager Perry, jeg syns du er en bra og rakrygget mann, men her bommer du. Du hadde 18 måneder til å si i fra til styret og sportslig ledelse. Om du har gjort det, så hadde du 18 måneder til å si "Jeg trekker meg, fordi jeg ser at denne klubben ikke legger premissene til rette for suksess, og etter gjentatte forsøk på å melde fra om det uten å bli hørt, så ser jeg hvor dette bærer hen. Og jeg vil ikke være bekjent av å ta fallet for en klubb som trenger endringer fra topp til bunn for å lykkes."

Også er det faktisk sånn at alt tyder på at spillergruppen er fornøyd med avsettelsen, og da gjelder det faktisk å se deg selv i speilet også, i stedet for å stikke pekefingeren i alle mulige andre retninger.

Du fikk det ikke til Perry, og det må du bare innse. Å dra opp et billig poeng om at Emil Nielsen ble kjøpt uten din tillatelse blir også for dumt. Ja, det skal ikke være slik i en fotballklubb, men dette skjedde etter at du gjorde det så dårlig at grep måtte tas. Og han, eller prosessen rundt, er ingen av grunnene til at du ble funnet for lett.

Lykke til videre Perry!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.08.2014 17:17    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Å dra opp et billig poeng om at Emil Nielsen ble kjøpt uten din tillatelse blir også for dumt. Ja, det skal ikke være slik i en fotballklubb, men dette skjedde etter at du gjorde det så dårlig at grep måtte tas. Og han, eller prosessen rundt, er ingen av grunnene til at du ble funnet for lett.

Lykke til videre Perry!


Jaha, så det var det eneste han ble overkjørt på? det vet du for sikkert???

Temmlig bastant i kommentaren, så lurer på hvem du kjenner som kunne eventuelt bekreftet dette?

Jeg skal ikke forsvare Perry, for han gjorde vann av vin på lerkendal, men føler det blir helt feil å arrestere han på sånne punkter.

Forøverig føler jeg du har helt rett i at han burde sagt fra på et langt tidligere tidspunk om det var et problem.

Alt i alt Terningkast: 3, Godkjent :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 17:19    Post subject: Reply with quote

Perry sier han ble overkjørt på Emil Nielsen og mener han burde ha mer makt. Koteng og Hoftun sier at det stemmer han ble overkjørt der og at det var et vedtak fra styret som kom som en følge av at Perry satt løst. Før det ble bestemt så var det et delt ansvar hvor både hovedtrener og sportslig leder rapporterte til styret og hadde ansvar for spillerlogistikken. Ser ikke noe grunn til å tvile på det, virker både logisk og etter vedtektene til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 02.08.2014 17:50    Post subject: Reply with quote

Perry sa på pressekonferansen at han ble overkjørt, og at en nylig eksempel på dette var Emil Nielsen.

Jeg tror ikke vi bare skal avfeie ryktene om at Hoftun har kjørt sitt eget prosjekt ved siden av Perrys, og sikkert også Jönssons.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg finner det isåfall utrolig merkelig at en hovedtrener som har direkte rapportertingsansvar til styret ikke har varslet om denne overkjøringen som må ha pågått i store deler av hans ansettelsesperiode. En overkjøring det ville vært veldig naturlig å sagt ifra om med tanke på at det direkte påvirker utfallet av jobben hans.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 02.08.2014 18:04    Post subject: Reply with quote

Og hvorfor antar du at han ikke har varslet om dette? I følge Dyrhaug kom ikke Perry med noe nytt på pressekonferansen. At Hoftun ble underlagt hovedtrener rett etter sparkingen og at det ble varslet omorganisering av sportslig avdeling er for meg også et klart signal på at her har det foregått mye som ikke skulle foregått.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.08.2014 18:11    Post subject: Reply with quote

Det er ikke slik at man må velge side. Det er ikke enten eller. Hoftun har tydeligvis vært en kødd som "ovargangssjef", noe som ikke akkurat gjorde det lett for Perry. Men uansett gjorde Perry (og Wiggen) en dårlig jobb i forhold til ressursene han fikk tildelt, og det største problemet var måten han gikk inn i kampene på. Du egnasjerer ikke Roseborg-publikummet uansett stall om målet er minst 10 mann bak ballen til enhver tid.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 18:12    Post subject: Reply with quote

Fordi hvis sportslig leder hadde overkjørt hovedtrener og kjørt sitt eget løp, så ville dette blitt tak i. Med mindre man tror det er en konspirasjon som bunner i at hele styret tillot Hoftun å overkjøre Perry sine ansvarsområder. Selv etter Perry skulle ha varslet at det var tilfelle. Det er et premiss jeg ikke kjøper iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 02.08.2014 18:22    Post subject: Reply with quote

Helt enig, Zorac. Jeg prøver på ingen måte å forsvare Perry, er glad han fikk sparken, men synes det er tåpelig at Hoftun blir tatt i forsvar da det er tydelig at han ikke har gjort noen god jobb.

hello, hvordan vet du at det ikke ble tatt tak i? Ryktene sier at Perry ikke ble involvert i noen særlig grad i vintervinduet og sommervinduet i 2013. I vintervinduet 2014 vet vi at han var involvert i signering av Riku Riski og Morten Gamst Pedersen. For meg kan det tyde på at det ble tatt tak internt hva gjaldt overganger.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 18:25    Post subject: Reply with quote

Hvis det ble tatt tak i så er det vanskelig å argumentere for å ha blitt overkjørt.

Og ikke misforstå dette med at jeg forsvarer Hoftun. Langt der i fra. Jeg kjøper derimot ikke frustrasjonen til Perry at Hoftun frøys han ut og kjørte sitt eget løp.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 02.08.2014 18:32    Post subject: Reply with quote

Hvis han ble overkjørt i 2 av 3 vindu, så kan han selvfølgelig argumentere med det. Han sitter tross alt med en spillerstall bestående av potensielt mange spillere han ikke ville ha. Klassespissen Bille, lynvingen Søderlund, driblefanten Mikkelsen, midtbanegeneral og playmaker Jensen for å nevne noen. At han får inn 2 spillere han ønsket seg et halvår før han ble sparket forandrer lite.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 18:41    Post subject: Reply with quote

Som sagt, jeg kjøper ikke den der.

Det er uansett ikke så viktig kjenner jeg. Ingen av de to har gjort en god nok jobb og det er bra begge er fjernet fra sine posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2014 19:03    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Hvis han ble overkjørt i 2 av 3 vindu,


Iflg Koteng, hadde Hoftun ansvaret i 4 uker, og hentet ett ungt dansk talent. Ellers har det vært teamarbeide, som alltid.

Forøvrig trenger ikke situasjonen Perry beskriver, bety at Hoftun har vært drittsekk, men at organiseringa av sportslig avdeling er helt feil.

Når to skal rapportere til styret, må det bli avstand mellom de to i motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 02.08.2014 19:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Iflg Koteng, hadde Hoftun ansvaret i 4 uker, og hentet ett ungt dansk talent. Ellers har det vært teamarbeide, som alltid.


Og i følge Perry var dette kun et nylig eksempel, og ikke det eneste eksempelet. I tillegg har det versert rykter om at Hoftun har overkjørt Perry ved flere signeringer tidligere. Det blir naivt å tro at "teamarbeidet" mellom Perry og Hoftun er noe som har fungert godt, all den tid den ene er sparket og den andre har blitt vingeklippet og underlagt hovedtreneren istedenfor å være sidestilt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 324, 325, 326, 327, 328  Next
Page 325 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb