English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 325, 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2014 19:13    Post subject: Reply with quote

Danielsk:

Er du sikker på at Hoftun er vingeklippet.

Han har byttet bort noen administrative deler, for at han skal kunne trå til som assistent i en overgangsperiode, men har fortsatt spillerlogistikken som ansvarsområde. Hovedtrener har selvsagt siste ordet, og det er slik det alltid har vært i klubben (unntatt under Perry hvis ryktene er sanne)

Sportslig avdeling skal omorganiseres, men vet du noe om dette er mot Hoftuns vilje? Han kan også ha vært frustrert over at ingen har totalansvar.

Som jeg sa i en annen tråd, hvis det ikke blir manager, kan det faktisk bli Hoftun som får ansvaret og hovedtrener underlagt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.08.2014 19:15    Post subject: Reply with quote

Alt tyder på at Hoftun er vingeklippet. Det skinte godt igjennom på pressekonferansen i forbindelse med at Kåre ble ansatt.

Kommer man ut av en omorganiseringsprosess hvor Hoftun er sjefen med stor s, så kommer det til å bli et massivt opprør, og det vet de som styrer på brakka også.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.08.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Jeg så den samme pressekonferansen.

Hoftuns stilling er usikker, siden organiseringen skal gjennomgås, det er sikkert.

Men Hoftun er jo ikke vingklippet enda. Han er fortsatt SD, med de samme ansvarsområdene som tidligere. Men andre i organisasjonen tar en del administrativt arbeide, for å avlaste så han kan være assistent i en overgangsperiode.

Jeg vet det vil bli ramaskrik blant fansen hvis Hoftun får ansvaret. Men det er vel på tide, at de som kritiserer Hoftun så mye, begynner å innse, at de egentlig kritiserer en elendig organisering av sportslig avdeling.

Hoftun får, i tillegg til noen feil han faktisk har gjort, mest kritikk for avgjørelser som burde vært hans ansvar, men som pga organisasjonsmodellen, faktisk har blitt tatt av andre enn SD.

Realitetene i den organisasjonsmodellen som er i dag, er at SD stillingen like godt kunne hett administrativ leder av sportslig avdeling, for trenerne har hatt mer makt enn SD.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.08.2014 15:10    Post subject: Reply with quote

Du kan mye om hvordan det EGENTLIG er, Per. Jeg kjøper ikke de premissen du legger til grunn her. Vi får se hvordan ting ser ut etter denne prosessen. Jeg blir veldig overrasket om Hoftun har en betydelig rolle i sportslig avdeling.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.08.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Hoftun har da åpenbart mistet makt, da det nå er Ingebrigtsen som tar de endelige avgjørelsene. Ingebrigtsen skal også rapportere til styret, ikke Hoftun. Han har med andre ord blitt vingeklippet.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.08.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår det vel dithen at alle vi som elsker klubben fortsatt må være våkne og holde trykket oppe. Alt tyder på at Hoftun er vingeklippet og aldri igjen vil få ansvar. Men, det er ikke endelig avklart ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.08.2014 20:11    Post subject: Reply with quote

Hoftun skal omplasseres, han er ferdig som SD. Årsak er mangelfulle evner, spesielt som rådgiver i viktige ansettelser som trenere og dyre spillerkjøp. Han har på ingen måte vært en anonym papirflytter som har fått skylden for andres feil slik PerO ynder å fremstille det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.08.2014 20:14    Post subject: Reply with quote

Ikke start noen stor Hoftun-diskusjon i denne tråden, vær så snill. La denne tråden bare synke i glemselen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 263

PostPosted: 03.08.2014 20:20    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest intervjuet Perry gav til VG nå nylig? Det var på VG+ så jeg har ikke fått lest noe. Noen referater?
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 03.08.2014 20:21    Post subject: Reply with quote

Bla en side tilbake i denne tråden.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 03.08.2014 20:41    Post subject: Reply with quote

Perry-fansen er rimelig aktive på Facebook i kveld ser jeg...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2014 06:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hoftun har da åpenbart mistet makt, da det nå er Ingebrigtsen som tar de endelige avgjørelsene. Ingebrigtsen skal også rapportere til styret, ikke Hoftun. Han har med andre ord blitt vingeklippet.


Trenerne har da alltid vært ansatt av styret, og har rapportert til styret, så intet nytt i det!!

Mulig det har variert litt hvorvidt trenerne definitivt har hatt det siste ordet, men da JJ var på vei inn fra Stabæk, uttalte Hoftun at ingen spillere ble kjøpt eller solgt uten at JJ ønsket det.

Så det du beskriver som situasjonen nå, det er situasjonen slik den alltid har vært, og antagelig er årsaken til både konflikter mellom trener/SD, uklare ansvarsforhold og dårlig drift.

Heldigvis har klubben innsett at organiseringen ikke er bra, og tar en gjennomgang, før de ansetter ny trener.

Denne gjennomgangen kan naturligvis medføre en omplassering av Hoftun, og med tanke på at han har sittet såpass lenge, så er det antagelig positivt for klubben.

Det er dessuten litt dumt, å automatisk konkludere med at det er Styret, som har vedtatt denne gjennomgangen, mot Hoftuns vilje. Hoftun forteller aldri omverdenen hva han rapporterer til styret ang. sportslig avdeling. Så det er slettes ikke umulig at både en frustrert Perry, og en frustrert Hoftun har sagt til styret at det ikke fungerer med dagens modell, og at dette er årsaken til at organiseringa tas opp til vurdering.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2014 06:52    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Du kan mye om hvordan det EGENTLIG er, Per. Jeg kjøper ikke de premissen du legger til grunn her. Vi får se hvordan ting ser ut etter denne prosessen. Jeg blir veldig overrasket om Hoftun har en betydelig rolle i sportslig avdeling.


Det gjør jeg også. Men ikke nødvendigvis fordi har blir avsatt, men også fordi han har sittet lenge i en veldig utsatt posisjon.

Det vil være bra, både for Hoftun og for klubben, om det kom inn noen andre i SD posisjonen, hvis denne skal være noe mer enn bare en administrativ leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.08.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Så det er slettes ikke umulig at både en frustrert Perry, og en frustrert Hoftun har sagt til styret at det ikke fungerer med dagens modell, og at dette er årsaken til at organiseringa tas opp til vurdering.


Mange rare vinklinger må jeg si, men dette tar kaka. Omorganisering er en del av oppryddinga i sportslig ledelse.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2014 10:42    Post subject: Reply with quote

Konesseur:

Er det noen motsetning mellom at organiseringa er en del av oppryddinga, og at de som har vært ledere i en håpløs organisasjonsform, kan rapportert dette?

Det er minst like sansynlig at de som opplever effekten av dårlig organisering og uklare ansvarsforhold, rapporterer dette, som at styret selv ser det og bestemmer at det må endres.

Uten kilder, så vet ingen hva som har skjedd, og da er det temmelig håpløst å lage en forumsannhet om hva som har skjedd.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 04.08.2014 10:54    Post subject: Reply with quote

Det som har skjedd, er at Rosenborg BK i går tapte fullt fortjent og ikke uventet for en klubb med et lønnsbudsjett på 6,5 millioner kroner. 4-1 ble resultatet, det står på tekst-TV. Så mange flere kilder enn det, kan det umulig være behov for.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2014 11:03    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat:

Selvfølgelig... at jeg ikke så det.

Siden de tapte 4-1 mot Stabæk, så kan selvsagt ikke Hoftun ha vært frustrert de siste mnd, hvor han har hatt en trener somike har fungrt, en spiegrppe smmurret, og et kjempepress mot sin person fra hele Trøndelag.

Hva kunne Hoftun gjøre for å bedre situasjonen?

Siden treneren ikke var underlagt SD, men styret, var eneste virkemiddel å rapportere til styret. Noe som antagelig forsuret forholdet mellom han og Perry også. Det var vel det Perry hintet om på pressekonferansen.

Så at han, i en slik situasjon sier til styret at man må få en annen organisering, det er jo helt utenkelig med gårsdagens resultat som kilde.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 04.08.2014 11:12    Post subject: Reply with quote

Hva er greia Per? Hva er agendaen din?
Om organiseringen har vert problemet i alle år, er det jo horribelt at Hoftun ikke har sagt fra før nå, om han i det hele tatt sa fra nå. Tenk hvor mange tabber og dårlige sesonger og ikke minst penger han kunne spart oss for.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Montana:

Det er jeg helt enig i. Både Hoftun og de forskjellige styrene burde har sett dette langt tidligere. Det ble jo tydelig for hele verden, da Adressa skrev at KTE hadde prøvd å instruere Tørum, men Tørum gikk til styret, og KTE måtte bakke ut. Koteng nevnte i på pressekonferansen, at det muligens var vedteksfestet at modellen skulle være slik. Det høres rart ut, men åpenbart har alle ment at modellen bare må være slik.

Årsaken til at jeg prøver å påpeke at endringen kan komme fra andre hold enn styret er at Perry klart har sagt i fra utad at det ikke fungerte mellom han og Hoftun (slik jeg tolket det) og at det ved denne treneravgangen har blitt tydelig for alle parter at modellen ikke fungerer.

Legg merke til at jeg ikke påstår at det er slik. Jeg sier bare at dette også er en mulighet. Jeg synes det er så fantastisk dumt, at man gjetter på hva som har skjedd, og lager dette til en sannhet, når det er mange andre mulige løsninger.

Alle forumsannhetene som skapes omkring klubben og dens ledere, ødelegger veldig mye av den saklige kritikken, og kamuflerer ofte de reelle problemene i diskusjonene. Derfor slåss jeg en del mot forumsannheter.

Jeg også mener at det er det beste både for Hoftun og klubben, at han ikke fortsetter som SD, men vil likevel ikke finne på ting å kritisere han for.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.08.2014 11:58    Post subject: Reply with quote

Det som har skjedd er vel at vi har gått fra å være en klubb på øverste hylle i Europa til å bli en Mikke-Mus-klubb. Dokumentasjonen finner du på tekst-tv.

Oppryddinga er i gang. Det er lov å synes at det er veldig trist, bevares, og ikke minst fryktelig urettferdig, men sånn er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 04.08.2014 12:16    Post subject: Reply with quote

Enkelt og greit konesseur Tommel'n opp!
Nå må vi alle, klubben og oss supportere finne tilbake RBK ånden, fotball gleden, se framover og støtte hverandre. Dette innebærer selvsagt at Hoftun aldri får et slikt ansvar han har hatt igjen, det ville være å gå baklengs.

Og så selvsagt at tråden her dør og at alle tar lærdom av og legger Perry epoken bak seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 04.08.2014 23:35    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Uten kilder, så vet ingen hva som har skjedd, og da er det temmelig håpløst å lage en forumsannhet om hva som har skjedd.


Dette er "hva som har skjedd":

Strand wrote:
Hoftun skal omplasseres, han er ferdig som SD. Årsak er mangelfulle evner, spesielt som rådgiver i viktige ansettelser som trenere og dyre spillerkjøp. Han har på ingen måte vært en anonym papirflytter som har fått skylden for andres feil slik PerO ynder å fremstille det.


Kilden er sentralt plassert person i klubben, men jeg ønsker ikke å dele navn. Førstehånds. Dere får vurdere sannhetsgehalten ut i fra min historikk/integritet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2014 07:51    Post subject: Reply with quote

Strand:

Mulig jeg har oversett dine referanser til en kilde tidligere, og i så fall beklager jeg.

Men hvis jeg ikke har oversett noe, så kommer du nå, med den første infoen fra klubben, som er noe håndfast.

Alt annet som er sagt hittil, har vært rene gjettinger.

Jeg skal selvsagt ikke protestere hvsi du har kilder, for da er vi på et annet stadie enn det som har vært sagt tidligere.

Jeg har jo også, siden Koteng kom inn som formann, sagt at jeg regner med at han er en formann av det slaget, som umiddelbart fjerner Hoftun, hvis han mister tilliten til den jobben han gjør. Det har jeg hatt tillit til, og dermed forholdt meg til at så lenge Hoftun sitter, så har han gjort en jobb styret har vært fornøyd med, og ikke en så elendig jobb som det er fremstillt her.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 05.08.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel leve med at det er forskjellige oppfatninger om akkurat hvor genial sportsdirektør han har vært, så lenge han faktisk ikke får dette ansvaret igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 06.08.2014 07:37    Post subject: Reply with quote

Et levelig kompromiss. Vi går med på at Hoftun er en genial sportsdirektør, under den forutsetning at han aldri får røre en SD-oppgave hos oss mer.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 325, 326, 327, 328  Next
Page 326 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb