English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Japan - Urawa Boys
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 09.06.2006 00:43    Post subject: Reply with quote

Candyman wrote:
nesten alle amerikanske sporter er rimelig kjedelige, og er lagt opp til at de kan ha reklamepause på tv hvert 8. minutt


Ã… kalle hockey, basketball og am.fotball for kjedelig er det vel kanskje delte meninger om... Vil ikke si at de sportene mangler action, akkurat, i motsetning til baseball...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.06.2006 00:48    Post subject: Reply with quote

Det meste tullete med amerikansk idrett er uansett terminlistene med tre-fire bortekamper på rad i NHL og fire-fem innbyrdes oppgjør i løpet av like mange dager i MLB.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Candyman
Proff


Joined: 05 Jun 2005
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 09.06.2006 01:00    Post subject: Reply with quote

NESTEN alle. Hockey er bra. Selv om de insisterer på å spille på en mindre bane borti der enn i Europa.
Når det gjelder am.fotball er det ca. 10 sekunder med action før dommeren blåser for et eller annet.
Ingenting som skjer i baseball heller. Har du ikke sett den Simpsons-episoden der Homer er på kamp UTEN å drikke øl? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 09.06.2006 16:24    Post subject: Reply with quote

I følge aftepoften papir i dag er det flere tenåringer i USA nå som spiller fotball enn baseball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballaballaballa
Veteran


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 1712

PostPosted: 09.06.2006 16:57    Post subject: Reply with quote

Baseball er ikke kjedelig, men de sliter litt med rekrutetingen, da spesiellt blandt afro-amerikanerene som nok heller velger basket og am. fotball fremfor baseball, men det er spennende å sitte å se på. Det er jo omtrent som en eneste lang straffesparkkonkuranse.

Japans landslag er vel bedre enn USAs landslag, var det ikke Japan som vant "vm" nylig?

Men litt on-topic igjen, så var det imponerende av japanerene ja Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Lloyd
Senior


Joined: 20 Dec 2004
Posts: 242
Location: Manilla, Ph.

PostPosted: 09.06.2006 23:23    Post subject: Reply with quote

For å svare på tidligere innlegg så har jeg ikke sett MLB i USA annet enn på japansk TV. Det, sammenholdt med "live" matcher i Tokyo, gjorde at jeg nevnte noe om basebll som "verdens kjedeligste idrett". Men bevares, synkronsvømming, sprangridning, militær femkamp; det finnes sikkert verre ting. Confused

Forøvrig tror jeg norske klubber med hell kunne ha tittet litt nærmere på land som Japan, Kina og Korea. Nivået er ikke all verden ennå, men fotball er på vei opp og det finnes etterhvert mange talentfulle, raske, tekniske og ikke minst arbeidssomme enkeltspillere i regionen. De fleste andre regioner støvsuges for talenter, men i Asia tror jeg fremdeles det kan være mulig å hente kvalitet for en billig penge.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 09.06.2006 23:58    Post subject: Reply with quote

Samtidig som de opplever langt større språkvansker enn afrikanere og latin-amerikanere.

Anyways, er enig i at baseball er kjedelig. Det er IKKE som å se en straffesparkkonkurranse. Det er bare nok et kommerst amerikanskt påfunn, som er tilpasset deres nokså enkle kommersielle behov. Fotball blir som frijazz i forhold.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 10.06.2006 00:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det meste tullete med amerikansk idrett er uansett terminlistene med tre-fire bortekamper på rad i NHL og fire-fem innbyrdes oppgjør i løpet av like mange dager i MLB


Sant det. Men man må jo få tid til alle kampene NHL=82 kamper og MLB=162 kamper. JA 162! I tillegg er det jo sluttspill i USA.

Quote:

NESTEN alle. Hockey er bra. Selv om de insisterer på å spille på en mindre bane borti der enn i Europa.
Når det gjelder am.fotball er det ca. 10 sekunder med action før dommeren blåser for et eller annet.
Ingenting som skjer i baseball heller.


Hvorfor insisterer de på å ha mindre bane Rolling Eyes For at intensiteten blir høyere vel! NHL er etter min mening det råeste å være på LIVE. Ja jeg har vært det flere ganger. Og i am.fotball skjer det ting hele tiden! Det er utrolig spennende, tro meg! Ja jeg har sett det live også.

Quote:
I følge aftepoften papir i dag er det flere tenåringer i USA nå som spiller fotball enn baseball.


Sånn er det i Canada også. Fotball er i ferd med å bli utrolig populært der og de fleste som spiller hockey, spiller fotball om sommeren. Da jeg bodde der spilte jeg forresten innendørsfotball (5 mot 5) om vinteren. Det var nok nesten på høyde med hockey.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 10.06.2006 10:34    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Anyways, er enig i at baseball er kjedelig. Det er IKKE som å se en straffesparkkonkurranse. Det er bare nok et kommerst amerikanskt påfunn, som er tilpasset deres nokså enkle kommersielle behov.


Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 10.06.2006 12:15    Post subject: Reply with quote

Blæsjiboi, det er snart umulig å kritisere USA uten å få slengt etter seg et billig poeng om at "alle hater USA fordi alle hater USA".
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb