English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 02.11.2014 22:00    Post subject: Reply with quote

Var ikke Koteng og Co. overbevist før Odd-kampen, så er de nok sikkert overbevist nå. Sjøl begynner jeg også å bli overbevist. Moro å følge laget for tiden! Tommel'n opp!

Og det er helt greit at vi ansetter KI. Skulle bare ønske vi kunne ansatt TKK som SL i tillegg!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.11.2014 00:43    Post subject: Reply with quote

Taper på mye tilfeldigheter mot et Molde-lag i tidenenes flytperiode, har et par trykkfeil i Bærum og Haugesund, har gjort Lerkendal til et fort igjen og nå har full kontroll mot en medaljekonkurrent.
Vi har sett en positiv utvikling med KI som sjef både defensivt og ikke minst offensivt.
Enn så lenge Sollied eller trenere av samme kaliber ikke er tilgjengelige så mener jeg bestemt at KI skal få fortsette.
Fortsetter denne utviklingen så vil vi utfordre Molde om gullet i 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Achtung
Senior


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 124
Location: Norge

PostPosted: 03.11.2014 01:36    Post subject: Reply with quote

Runde 20: Vi var 14 bak MFK. Nå er vi 11 bak.
Runde 20: Vi var 8 bak ODD. Nå er vi 1 bak.
Runde 20: Vi var 4 bak Godset. Nå er vi 7 foran.

Akkurat nå er vi landets beste lag.

Derfor er jeg 100% sikker på at Kåre blir tilbydd jobben. Og jeg tror jeg liker det.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2014 01:57    Post subject: Reply with quote

Syns folk glemmer lett/velger å se bort fra historien. Den stemninga som vi opplever nå om dagen har veldig mange likhetstrekk med den positive stemninga som var etter et halvår med Perry.

Jeg er redd historien gjentar seg med Kåre. Om ikke så blir det mer unntaket enn regelen
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 03.11.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er mulig du har rett i det, men det kan godt skje med en hvilken som helst trener. Se på United. Vi kan ikke la en trener som opplagt har fått fasong på laget forsvinne, bare fordi vi har sett at trenere som fikk fasong på laget før i tida ikke klarte å følge opp.

Det blir litt Flåklypa over dette "det er farlig det" "Det kommer sikkert til å gå galt"

Det tryggeste hadde vært å ikke ansette noen trener Smile Alle kan jo mislykkes senere en gang. Gi nå mannen ett års kontrakt og bli ferdig med det!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 03.11.2014 09:26    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Syns folk glemmer lett/velger å se bort fra historien. Den stemninga som vi opplever nå om dagen har veldig mange likhetstrekk med den positive stemninga som var etter et halvår med Perry.



Var det noensinne så veldig positiv stemning under Perry da? Det var vel en del som hadde et håp om god fotball etter den ene gode kampen mot Brann i 2013, ellers så var vel det beste som kan sies om stemningen at enkelte mente han trengte mer tid på å få spillet til å sitte.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.11.2014 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg kan skrive under på at etter den første kampen var jeg relativt happy med Perry, men så gikk det kun en vei. Razz

KI har imponert meg nok til at jeg ikke har noe i mot at han også trener oss neste år... dessverre ligger det en og annen følelse i kroppen om at det kan snu også med KI ved roret, men jeg velger å se positivt på det.

Satser på at styret er kloke nok til å gi en kontrakt som ikke betyr at klubben er konkurs dersom noe skulle skjære seg. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Liverpool1erbest
Junior


Joined: 03 Nov 2014
Posts: 3

PostPosted: 03.11.2014 10:39    Post subject: Reply with quote

Vet klubben sa at hovedtrener skulle være ansatt i god tid før jul, men er det noen av dere som har tanker rundt når en eventuell offentligjøring av KI vil finne sted?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.11.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Tips til offentliggjøring:

Mandag 10. november
Back to top
View user's profile Send private message
Liverpool1erbest
Junior


Joined: 03 Nov 2014
Posts: 3

PostPosted: 03.11.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Hvis vi tar sølv så er jeg enig i at det kan stemme. Skulle vi derimot gå på et tap tror jeg offentliggjøringen vil skje senere
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
libido wrote:
Syns folk glemmer lett/velger å se bort fra historien. Den stemninga som vi opplever nå om dagen har veldig mange likhetstrekk med den positive stemninga som var etter et halvår med Perry.



Var det noensinne så veldig positiv stemning under Perry da? Det var vel en del som hadde et håp om god fotball etter den ene gode kampen mot Brann i 2013, ellers så var vel det beste som kan sies om stemningen at enkelte mente han trengte mer tid på å få spillet til å sitte.


Har du valgt å glemme(?) Wink neida, folk var kritiske til Perry, men folk er kritiske til Kåre også. Men stemninga på forumet her var generelt god nesten hele første året vi hadde Perry her. Seriegull var riktignok ikke noe som var forventet, men likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.11.2014 13:24    Post subject: Reply with quote

Liverpool1erbest wrote:
Hvis vi tar sølv så er jeg enig i at det kan stemme. Skulle vi derimot gå på et tap tror jeg offentliggjøringen vil skje senere


Velkommen, og gratulerer med forumets styggeste nick. Blir helt matt.

Selv har jeg gått fra å være kjempeskeptisk, til å være avventende, til å bli direkte positiv til Kåre. Det er en skummel utvikling, for det minner meg så veldig om Tørum i sin tid. Det er også skummelt å kanskje måtte erkjenne at RBK gjorde rett valg da de hentet han og nærmest la trenerjakten på is. De gjorde fortsatt feil valg og har hatt mye flaks, men når enden er godt og alt det der...

Skulle vi også vinne mot Godset og ta sølvmedaljen, får jeg uansett en følelse av at vi har funnet vår neste trener. Han er RBK-mann, han er trønder, han er 4-3-3'er, han snakker fra levra, har godt humør og mye temperament. Det kan være en potensiell topptrener og en vi kan ha i mange år om han får utviklet oss enda mer. Med mye suksess. Vi har vært ligaens beste lag etter at han tok over (om man ser bort i fra de første innkjøringsukene). Spiller vi neste år som vi har gjort de siste ti kampene, kommer vi til å vinne ligaen lett.

Ikke at jeg tror det skjer, men jeg er i det minste mye mer optimistisk nå enn jeg var for et par måneder siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.11.2014 13:26    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Men stemninga på forumet her var generelt god nesten hele første året vi hadde Perry her. Seriegull var riktignok ikke noe som var forventet, men likevel.


Husker ikke dette på samme måte som deg. Det var mye optimisme helt i starten pga alle de bra tingene Perry sa, og ikke minst knusing av Brann og Sogndal helt i starten på sesongen. Men så møtte vi Start(?) på hjemmebane og feilet helt da alle forventet overkjøring, så fortsatte det dårlig spillet helt til han ble sagt opp. I den grad folk var positive, så var det vel mest pga en fascinasjon over at vi kunne ha så vanvittig mye flaks. Å ta to poeng i snitt med det spillet vi presterte i fjor, var jo nesten sensasjonelt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mcmort
Senior


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 157
Location: Lade

PostPosted: 03.11.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det er en skummel utvikling, for det minner meg så veldig om Tørum i sin tid.


Kunne ikke vært mere enig enn den setningen der...
Back to top
View user's profile Send private message
Liverpool1erbest
Junior


Joined: 03 Nov 2014
Posts: 3

PostPosted: 03.11.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Liverpool1erbest wrote:
Hvis vi tar sølv så er jeg enig i at det kan stemme. Skulle vi derimot gå på et tap tror jeg offentliggjøringen vil skje senere


Velkommen, og gratulerer med forumets styggeste nick. Blir helt matt.


Nå vet ikke jeg om dette er stedet for å ta diskusjonen og om du prøver å være spøkefull, men jeg synes personlig det blir tåpelig å skulle kommentere andre sine nick på forumet.

Du får selvfølgelig mene hva du vil, men hold det for deg selv.

Er enig i resten du skriver
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2014 14:31    Post subject: Reply with quote

En viktig forskjell til Tørum er at han skulle styre en tropp full av til dels svært meritterte spillere, såkalte stjerner, som hadde vunnet og opplevd mye både nasjonalt og internasjonalt. De hadde også opplevd mange gode trenere i inn- og utland. Tørum på sin side hadde heller ingen spillerkarriere og en svært tynn trenerkarriere å se tilbake på før RBK.

I dagens tropp er det til gjengjeld svært få spillere som har vunnet noe som helst. Med Ørlund ute er det kun en aldrende Dorsin som har opplevd seriemesterskap i dagens tropp (Lunna har vel opplevd det fra benken/skadestua), og Helland er cupmester med Hødd. Så vinnerkulturen er borte, og må bygges opp helt fra scratch.

Sånn sett har Kåre en fordel overfor Tørum. Noen andre fordeler er en god spillerkarriere, kjenner klubben, mer trenererfaring enn Knut Kjartan, og han har en spillestil og treningsfilosofi som tiltaler i hvert fall meg.
Ikke minst er det topp at Nils Arne blir med så mye han orker, uten at det er noe bråk med det. For det første tror jeg det er lurt, for det andre kjennes det godt etter behandlingen Eggen har fått av klubben post 2010.

Jeg synes også balansen mellom tillit og klippekort ser bedre ut hos Kåre enn tidligere trenere. Det skal være lov å gjøre en kamp under pari uten å bli satt rett ut av laget, men svake prestasjoner over tid = benk. Motsatt skal gode prestasjoner belønnes med spilletid, og de med dyrest prislapp eller fetest CV får ikke sutret seg inn på laget. Det lover godt for fremtiden, og spillerne vet hva de må forholde seg til - å prestere godt både på trening og i kamp for å få spille. Det skaper konkurranse og skjerpede treninger, og bedre utnyttelse av potensialet i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 03.11.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

libido wrote:


Har du valgt å glemme(?) Wink neida, folk var kritiske til Perry, men folk er kritiske til Kåre også. Men stemninga på forumet her var generelt god nesten hele første året vi hadde Perry her. Seriegull var riktignok ikke noe som var forventet, men likevel.


Skal innrømme at det var et par uker etter Brann/Sogndal jeg tenkte at vi hadde noe på gang, men mistet troen utover våren og sommeren Wink

Akkurat nå oppfatter jeg ikke kritikken som en kritikk av spillestil/laguttak/taktiske valg/treninger (for på de områdene er det vanskelig å ta Kåre på noe), mer en slags prinsipiell motstand mot at det skal være så enkelt å finne en såpass glimrende trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 03.11.2014 14:52    Post subject: Reply with quote

K. I sin suksess var kanskje det verste som kunne skje, men samtidig et heftig nytelsesmiddel. Om K. I er vår Eureka er jeg litt ambivalent til, for jeg kan ikke utelukke at han fortsetter sin suksess, men om man skal lære av erfaring er det en farlig vei å gå. Samtidig kan erfaring by på overraskelser. For å si det slik, jeg er glad jeg kan fortsette å leke et ettertids orakel på nettet.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 03.11.2014 14:53    Post subject: Reply with quote

mcmort wrote:
Hedon wrote:
Det er en skummel utvikling, for det minner meg så veldig om Tørum i sin tid.


Kunne ikke vært mere enig enn den setningen der...


Jeg på min side synes denne sammenligningen er urettferdig overfor KI. Tørum var 35 år, uten vesentlig spillererfaring, og tok over en spillergruppe med mye makt. KI er mye eldre, 49 år, og har i disse årene også en vesentlig spillererfaring, blant annet fra den klassiske 4-3-3-tiden under Eggen. Jeg mener KI har langt større forutsetninger for å kunne håndtere denne oppgaven enn Tørum hadde i sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 03.11.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Må innrømmet at jeg tenker det samme som Hedon angående Bruttern. Tenker også det samme angående nicket, tåpelig å ha et Liverpool-nick på et RBK-forum.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.11.2014 15:30    Post subject: Reply with quote

Liverpool1erbest wrote:
Nå vet ikke jeg om dette er stedet for å ta diskusjonen og om du prøver å være spøkefull, men jeg synes personlig det blir tåpelig å skulle kommentere andre sine nick på forumet.


Når du registrerer deg på et fanforum for Rosenborg med nicket Liverpoolerbest så må du faktisk regne med kommentarer. Det blir som å gå rundt i Texas med "God loves gays" i panna, eller for å bruke en RBK-referanse: Det er som å sende Salman Rushdie på sykkeltur i Teheran.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 03.11.2014 15:31    Post subject: Reply with quote

Kåres kanskje største pre, er at han ikke er redd for Eggen. Håper vi får se Eggen på treningsfeltet til neste år, i så fall har gutta fått en læremester av et kaliber du ikke møter andre steder i Norge.

Fortsatt i godt humør etter kampen i går, og håper vi fortsetter å utvikle oss så vi blir enda bedre til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 03.11.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Liverpool1erbest wrote:
Nå vet ikke jeg om dette er stedet for å ta diskusjonen og om du prøver å være spøkefull, men jeg synes personlig det blir tåpelig å skulle kommentere andre sine nick på forumet.

Du får selvfølgelig mene hva du vil, men hold det for deg selv.


Dette er et RBK-forum. Ha litt respekt. Det er også lov å bruke hue når du lager et nick, om du virkelig synes Liverpool er best så kan du like gjerne bare stikke innom VGD i samme slengen.
Back to top
View user's profile Send private message
Tordenknott
Junior


Joined: 06 Aug 2008
Posts: 62

PostPosted: 03.11.2014 15:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det virker som om Kåre er mannen å gå for som trener akkurat nå.

Klok av skade bør man kanskje vurdere en ettårskontrakt med ensidig opsjon på forlengelse.

Det er mange ting som peker i favør å fortsette med Ingebrigtsen.:
- Spillet har gradvis blitt bedre og mer Rosenborgsk under hans ledelse (Definitivt den viktigste faktoren, og det er interessant å se om han klarer å videreføre dette gjennom neste sesong)
- Han er "vår" (Det er definitivt mer tilfredsstillende å vinne med noen som er oppfostret av egen trøndersk fotballkultur, enn å leie inn hjelp utenfra)
-Han ser ut til å ha fått humør inn i spillergruppa og inn blant supporterne (humør er meget viktig i fotball, men dette kan fort snu når det butter imot. Det gjenstår å se hvordan han takler eventuell motgang)
- Han klarer å samarbeide med Eggen (Vi får input fra et av verdens beste fotballhoder)

Hovedgrunnen som taler imot at vi skal tilsette Ingebrigtsen i et fast engasjement, er at han ennå er forholdsvis uprøvd som hovedtrener. Derfor går jeg for at han får en ettårskontrakt, som klubben har mulighet til å forlenge ved sesongslutt. På den måten er ryggen sikret i tilfelle prosjekt Ingebrigtsen slår sprekker i løpet av neste sesong, men samtidig får vi prøvd noe som kan vise seg å bli veldig bra.

Tror faktisk Ingebrigtsen blir bedre en enda en sur nordlending i trenerstilling på Lerkendal (les Sollied)
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2014 15:46    Post subject: Reply with quote

Enig i at ettårskontrakt med opsjon høres fornuftig ut. Og større innslag av resultatbasert lønn fremfor vanvittig høy fastlønn til spillere og trenere. Klubben må sikre seg mot enda flere dyre fallskjermer til middelmådige ledere/trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 772, 773, 774  Next
Page 162 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb