View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Troinndern Veteran
|
Posted: 14.06.2006 22:36 Post subject: |
|
|
Synes det er fantastisk av deg å mene at Arne Scheie sier utrolig mye dumt. Det finnes mange flere ekspepler enn de du henter fra VG, men hvis man blir satt på jobben å skravle i hundre og ti minutter, som NRK-kommentatorene gjør om dagen, er det meg totalt likegyldig om han sier noen sånne helt vanlige feil. Det er jo faktisk mye av sjarmen, spør du meg. Synes kampene med Arne Scheie på øret er fantastisk.
Liker egentlig alle kommentatorene, men savner Kjell Kristian Rike. Han synes jeg kommenterer fotball vanvittig engasjerende. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 14.06.2006 22:41 Post subject: |
|
|
Kjell Kristian Rike? Mener du det seriøst? Han er jo elendig. Personlig syns jeg Alsaker/Semb og Scheie/Løken er veldig bra, Langli/Olsen og Bredeli/Matta er ok og Traaen/Flo er dårlige. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 14.06.2006 22:57 Post subject: |
|
|
Tråen hadde dratt Andy Gray ned i dritten. _________________ Tettey - his Beast Mode is always set to 'on'... |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 15.06.2006 10:02 Post subject: |
|
|
Jeg mener Kjell K. Rike seriøst, ja. Husker han godt fra dagene i 98. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 15.06.2006 10:07 Post subject: |
|
|
Jeg husker han også. Spesielt fra USA 1994. Mener å huske at han ikke har verdens beste peiling på fotball, men han gjorde seg slett ikke bort. Synes Rike er en god kommentator. _________________ Tettey - his Beast Mode is always set to 'on'... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.06.2006 19:45 Post subject: |
|
|
Hva hjelper det med gode kommentatorer når man må slite med eksperter som Jostein Flo. Er så totalt uenig i det aller meste han ytrer seg om. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 15.06.2006 22:02 Post subject: |
|
|
Kjell Kristian Rike er god fordi engasjementet hans er smittsomt. Derfor passer han bedre til ting som ikke er interessante - som f. eks. vintersport. |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Bendtner Veteran
|
Posted: 15.06.2006 22:06 Post subject: |
|
|
Ingen er verre enn Semb da! Maken til idiot skal du se lenge etter  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.06.2006 22:11 Post subject: |
|
|
Hva mener du? Syns Semb er den beste ekspertkommentatoren for tida. |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 15.06.2006 22:20 Post subject: |
|
|
Spesielt når han sier "Man Utd tar gull i år" eller "Henning Hauger (eller hva han heter han på Stabæk) blir årets komet", bare for å si noe annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 15.06.2006 22:24 Post subject: |
|
|
Eller ''RBK tar gull i år''. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran

|
Posted: 15.06.2006 22:25 Post subject: |
|
|
Troinndern wrote: | Synes det er fantastisk av deg å mene at Arne Scheie sier utrolig mye dumt. Det finnes mange flere ekspepler enn de du henter fra VG, men hvis man blir satt på jobben å skravle i hundre og ti minutter, som NRK-kommentatorene gjør om dagen, er det meg totalt likegyldig om han sier noen sånne helt vanlige feil. Det er jo faktisk mye av sjarmen, spør du meg. Synes kampene med Arne Scheie på øret er fantastisk.
Liker egentlig alle kommentatorene, men savner Kjell Kristian Rike. Han synes jeg kommenterer fotball vanvittig engasjerende. |
Det var faktisk kun den med det "gamle/nye" stadionet som var hentet fra VG her da, viss rett skal være rett.
Men i allefall; Scheie sier mye mer dumt enn de fleste andre!!
kan ta et nytt eksempel ut fra all den tørre fakta og statistikken han henter frem fra tidligere VM, OL, EM, Copa America eller hva det nå enn måtte være: "apropos det at to brødre spiller samtidig i en VM kamp er faktisk historisk..., det har bare skjedd 11 ganger før" Da er det i mine øyne ikke så veldig historisk.
Og for ikke å nevne all den andre historikken.. nevner jo hvor langt tilbake vi må for å finne alt mulig rart.. eks: nyklipt italiener, klose-type som er født i polen men spiller for tyskland mot nemmelig polen... ALT mulig. Jeg blir så innmari lei denne fyren!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran

|
Posted: 15.06.2006 22:30 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Hva hjelper det med gode kommentatorer når man må slite med eksperter som Jostein Flo. Er så totalt uenig i det aller meste han ytrer seg om. |
Er så enig med deg som det går an å bli!!
Flo er bare en såkalt "forstår-seg-på-er" |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Bendtner Veteran
|
Posted: 15.06.2006 22:34 Post subject: |
|
|
Semb leker deilig Han tror han kan alt, men driter seg ut noe jævlig! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.06.2006 07:44 Post subject: |
|
|
Usj. Avataren din er morsom å se på én gang. Deretter er den bare plagsom. Kunne du ikke være så snill å bytte? Så får jeg litt mindre vondt i øynene mine. På forhånd takk! |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Bendtner Veteran
|
Posted: 16.06.2006 08:13 Post subject: |
|
|
OK jeg skal fikse det nå  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.06.2006 08:24 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran

|
Posted: 16.06.2006 11:33 Post subject: |
|
|
Hva syns dere om denne Bengt tv2 har da?
Virker jo på en måte som om han har skikkelig peil..
snakker fornuftig, og tar ikke noen sitt lag i forsvar.
men hvilken bakgrunn har fyr'n egentlig?
Virker jo noen ganger som om Begnt kan svare på alle problemer.-
har løsninger på alt, liksom litt: gjør ditt, datt å pling, så sittærn..
Tror nok det er litt mer komplisert enn hva tv2s Bengt snakker om til tider. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.06.2006 11:41 Post subject: |
|
|
Bengt Eriksen har spilt back i Vålerenga og vært trener for Skeid (bl.a. mens de var i den øverste divisjonen). |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 16.06.2006 11:42 Post subject: |
|
|
Bengt syntes jeg er bra. Når han, isteden for Semb, var med Alsaker og kommenterte Spania-kampen var det riktig bra. Han har full peiling og ser/kommenterer situasjonene der og da.
Løken er den mest uengasjerenede, heldigvis vet Scheie å snakke i et sett, slik at Løken ikke slipper til.
Og ikke gi meg Rike. Han takler jeg ikke. Negativ som få, og snakker i alle situasjoner han burde holdt mund. Mest skiskytting jeg snakker om nå, men dog. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.06.2006 12:00 Post subject: |
|
|
Syns Dalbye var ganske god i sin tid, jeg...."Nå tipper jeg dommer er våt i dusken sin..."
Ellers er det nok Alsaker, Semb og Eriksen som gjelder for meg også. Arne Ball har blitt så surrete i det siste. Sier feil navn på spillere og styrer fælt til tider. Statestikkene hans er heller ikke som før. På tide han gir seg snart nå, tror jeg. Problemet er bare at NRK ikke har noen verdig arvtager.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.06.2006 20:35 Post subject: |
|
|
Er ikke ute etter å ta noen spesielle kommentarorer, men så langt i kampen mellom Frankrike og Sør-Korea har Bredeli og Matta sagt så mye rart og feil at jeg bare må nevne det. Herre min hatt, man skulle da i det minste kunne forvente et visst nivå av fotballforståelse! Det som vi vanlige, gjennomsnittlige fotballsupportere ser og får med oss, og tolker sånn noenlunde korrekt etter å ha sett situsjonen 1 gang i reprise, får de ikke med seg, eller tolker det hele helt feil.
De brukte nettopp 2 minutter på å finne ut av hva dommeren blåste frispark for etter et innlegg der ballen ble dømt utenfor målet, når det var tydelig at spilleren ble sparket ned etter redningen. Tidligere plasserte Henry kroppen mellom ball og motspiller i det han var på vei igjennom, og da han så blir skubbet bakfra i det han skal fyre skuddet, presterer Matta å konkludere bastant med at det ikke var straffe. Når det var meget diskutabelt. Dette er bare eksempler.. _________________ Tettey - his Beast Mode is always set to 'on'...
Last edited by Torbjørn on 18.06.2006 20:56; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Bendtner Veteran
|
Posted: 18.06.2006 20:42 Post subject: |
|
|
Ja de to er elendige! Jeg må også si meg mektig imponert over Scheie. Han er en god kommentator, men fy faen så mye feil han tar. Han har peiling på historie men ikke det som skjer nå. Skjønner?
Bredeli som kommenterer nå, er ikke han håndball-kommentator  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.06.2006 23:28 Post subject: |
|
|
Med tanke på hvordan Scheie er allerede nå, er det rimelig sikkert at han kommer til å bli særdeles senil med årene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 18.06.2006 23:34 Post subject: |
|
|
Jeg savner Knut Th. Gleditch (eller hvordan det skrives). Fin entusiasme og noen spontane punchlines av en annen verden. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|