English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København
Goto page 1, 2, 3 ... 40, 41, 42  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 04.08.2004 23:58    Post subject: FC København Reply with quote

Kan ikke gjøre annet en å flire litt.. Stakkars Danmark, har sett på seg selv om fotball idolet i hele Norden, konstant disset ned Rosenborg og ment de har hatt et sterkere lag, aldri vært nær like store resultater og berømmelse som RBK har hatt de siste årene selv med en økonomi som knuser RBK sin..

Også denne artikkelen da, typisk dansk: http://www.bt.dk/sport/in...id=280544/
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 05.08.2004 00:20    Post subject: re: fck's lykkelod hedder rosenborg Reply with quote

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2004 00:43    Post subject: Reply with quote

Når du taper 0-5 på hjemmebane mot et mindre kjent lag da har du ikke noe i CL å gjøre Very Happy
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.08.2004 08:40    Post subject: Re: FC København Reply with quote

Chriz wrote:
Også denne artikkelen da, typisk dansk: http://www.bt.dk/sport/in...id=280544/


Artikkelen synes jeg var nøktern. Ingen tvil om at Rosenborg er et av de enkleste av de seedede lagene, mye lettere å slå over to kamper enn slike som Man U og Real Madrid.

Men det ble jo aldri aktuelt, og det fryder vi oss over!
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 05.08.2004 09:10    Post subject: Reply with quote

begynner å glede meg til Royal League :)

RBK har sjansen til å stoppe kjeften på danskene !

(men når det er sagt så er nok FCK absolutt i stand til å gi RBK hard motstand...)
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2004 10:38    Post subject: Reply with quote

Royal League kan fort bli lønnsom for oss. Kan fort få inn 9-10 mill ekstra i året, men det spørs da, blir veldig mye kamper på RBK nå. Tippeliga, Cup, E-Cup, Royal League. I tillegg må en del RBK-spillere på landslagssamlinger. Skader sikkert ikke med et par spillere ekstra, laget skal få kjørt seg.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 12:35    Post subject: Reply with quote

Royal league kan helt klart også bli det avgjørende som får de andre norske klubber til å nærme seg oss, og kansje bli bedre..... Så egentlig er royal league bare negativt for oss.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.08.2004 13:19    Post subject: Reply with quote

Helt uenig med sistnevnte.

Helt feil måte å tenke på.

Vi trenger best mulig motstand for å forbedre oss selv. Sånn sett er det avgjort en fordel at Tromsø og LSK følger oss nå.

Vi må hele tiden bli bedre enn resten. Forbedre oss. Ikke stole på at de andre ikke blir bedre. Hvis vi f.eks. bare hadde spilt mot 1.-divisjonslag ville vi vunnet med storsifre ofte, men vi ville ikke egentlig blitt bedre. Skonto Riga er ikke innmari gode selv om de vinner serien titt og ofte.

Sånn sett er det brillefint om RL virkelig blir noe av (de mangler visst sponsorer fremdeles) - mer god motstand i kamper som betyr i alle fall litt, istedenfor år ut og år inn på La Manga. Om så andre norske lag blir bedre og får mer penger også, vil jeg påstå at det i det lange løp bare er en fordel.

Hvis vi skal ha noen sjanse i Europeisk sammenheng må vi hele tiden møte best mulig motstand her hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2004 13:21    Post subject: Royal League blir kjempebra! Reply with quote

Ja, jeg gleder meg hvertfall til Royal League starter. Jeg flytter endelig hjem til mitt elskede Trondheim etter fem år i Skottland, bare et par måneder før det braker løs.

Da er det bare å skaffe seg sesongbillett, kabel-tv og stor gryte til å poppe popkorn i! Cool
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke royal league blir positivt for oss iforhold til de andre norske lagene, fordi de er dårligere enn oss og har dermed lettere for å forbedre seg mer enn oss.... samtidig skal det nevnes at jeg tror royal league kan heve norsk fotball ett hakk eller to åzå....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2004 13:58    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
Jeg tror ikke royal league blir positivt for oss iforhold til de andre norske lagene, fordi de er dårligere enn oss og har dermed lettere for å forbedre seg mer enn oss.... samtidig skal det nevnes at jeg tror royal league kan heve norsk fotball ett hakk eller to åzå....


I lengden så er det bare bra at nivået på norsk fotball heves. Det kan sikkert oppfattes som negativt for Rosenborg, men rent statistisk så kan vi ikke forvente å toppe tippeliagen for evig tid heller, og da er det bedre at vi taper fordi resten er blitt bedre, enn at vi taper fordi vi har blitt dårligere. Eller hur?

Royal League kan for den saks skyld føre til en nivåbedring i Svensk og Dansk fotball også. I FCK's tilfelle er det visst sårt tiltrengt Wink
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 14:04    Post subject: Reply with quote

hehe... ja... Vi taper nok serien etter hvert... men vi skal nå enda vinne den i 10-20 år til så rekorden er uslåelig Wink Wink
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 05.08.2004 14:40    Post subject: Reply with quote

Hehe Ja det er dejlig at være norsk i Danmark lige for tiden.
Nu bliver jeg ihvertfald ikke mobbet med fodbold længere Laughing
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 14:49    Post subject: Reply with quote

Men danskene blir ikke lett å slå i royal league.... men med litt flaks og dyktighet skal vi vise at vi er best i norden.....
Very Happy
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.08.2004 15:53    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Helt uenig med sistnevnte.

Helt feil måte å tenke på.

Vi trenger best mulig motstand for å forbedre oss selv.


Tror jeg er VEELDIG uenig med deg Haavarl. Hvor mye "sterk" motstand vil vi møte i RL? Vi kan visstnok tape noen kamper der, men det gjør vi i ligan og, men sterkere motstand? Tror ikke det. Og de pengene vi skal dra inn...det er jo en vits. Lommepenger. Vi kan dra 9-10 mill DERSOM vi vinner ALLE - SAMTLIGE kamper. Avgir vi poeng overhodet, så faller den summen øyeblikkelig.

Og som sagt, hvor mange lag i Skandinavia vil gi oss matching bedre enn på La Manga mot noen europeiske middelmådigheter? FC Plastikk nede i Kongens by? Tror ikke det. "Real" Malmø som avisene kaller dem. Neppe. De kan knapt kalles et lag slik de spiller. Og jeg bor her nede! Dette er de to sterkeste lagene i sine respektive serier, og de når oss ikke til knærne sportslig. Visst kan de være heldige og slå oss i en enkeltkamp, men det betyr ikke at de egentlig har et nivå som gjør det attraktivt for oss å spille mot de. Presten syns sikkert det høres ut som god motstand når man prater i media, men jeg tror jeg har sett disse lagene endel mer enn ham!

Personlig syns jeg RL er en vits, fra navnet og ned. Det eneste positive er at jeg får sett Troillan her nede, om jg ikke har kommet meg hjem til da...

Recon
bor i Malmø, jobber i Køben.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 16:03    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
haavarl wrote:
Helt uenig med sistnevnte.

Helt feil måte å tenke på.

Vi trenger best mulig motstand for å forbedre oss selv.


Tror jeg er VEELDIG uenig med deg Haavarl. Hvor mye "sterk" motstand vil vi møte i RL? Vi kan visstnok tape noen kamper der, men det gjør vi i ligan og, men sterkere motstand? Tror ikke det. Og de pengene vi skal dra inn...det er jo en vits. Lommepenger. Vi kan dra 9-10 mill DERSOM vi vinner ALLE - SAMTLIGE kamper. Avgir vi poeng overhodet, så faller den summen øyeblikkelig...

Recon
bor i Malmø, jobber i Køben.


Lommepenger??? Rolling Eyes Rolling Eyes Confused Rolling Eyes jaha.... det er vel det du har i lommepenger ja.... 9-10 millioner er masse penger for oss.... tror du har missforstått noe voldsomt når det gjelder rosenborgs økonomi.... vi har god økonomi...men vi har ikke milliarder.... 10 millioner vi være til stor hjelp for oss... uansett vil det kunne sikre oss fra å gå konk enda lenger.... desuten er det nok til en ny spiller.... med 10 ekstra millioner kunne vi kjøpt Gamztern uten å bekymre oss for mye for det, selv om vi i tillegg måtte lagt på litt.... så viss du mener 10 millioner er lommepenger så er du laaaaaaaaaaaaaaaaangt fra virkeligheten i rosenborg...

og som du sier er det laaangt fra sikkert at vi får ti millioner..... men uansett får vi noen millioner.... alt hjelper på.... med din holdning ville vi vært konkurs for leeeeeeeeeeenge siden... godt at ingen som deg styrer økonomien i rosenborg Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 05.08.2004 16:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Og som sagt, hvor mange lag i Skandinavia vil gi oss matching bedre enn på La Manga mot noen europeiske middelmådigheter? FC Plastikk nede i Kongens by? Tror ikke det. "Real" Malmø som avisene kaller dem. Neppe. De kan knapt kalles et lag slik de spiller. Og jeg bor her nede! Dette er de to sterkeste lagene i sine respektive serier, og de når oss ikke til knærne sportslig. Visst kan de være heldige og slå oss i en enkeltkamp, men det betyr ikke at de egentlig har et nivå som gjør det attraktivt for oss å spille mot de. Presten syns sikkert det høres ut som god motstand når man prater i media, men jeg tror jeg har sett disse lagene endel mer enn ham!


Jeg må indrømme at jeg er uenig med dig. Kan ikke sige noget om Malmö da jeg ikke har fulgt den svenske liga med specielt meget inetresse, men derimod kan jeg udtale mig om FCK. Jeg mener, helt klart, at FCK har potentialet til at slå Rosenborg når RL starter. Jeg siger potentialet, fordi de har fået mange nye spillere som skal spilles ind på holdet.
Og jeg synes ihvertfald ikke at 9mil er lommepenge. Især ikke når man tænker på de få kamp man skal vinde for at modtage den præmiesum.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477


Last edited by Harald on 05.08.2004 19:03; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.08.2004 17:01    Post subject: Reply with quote

He-he, det virker ut som at FCK-fansen er fornøyd med Janne S.:

Med forrygende spil af specielt den finske back Janne Saarinen gik FCK i aftes videre til de afgørende 3. kvalrunder mod AS Monaco.

Ja, sådan burde denne nyhed have været. Men efter den hidtil største ydmygelse i flere år, gik FCK fra banen med en lussing på 0-5.

(...)

Efter Janne Saarinens elendige første halvleg, er det mig et mysterium at Backe ikke vælger at sætte PC ind. Saarinen har vist sig som en spiller med begrænsede defensive evner, men gode offensive. Egentlig minder han en del om PC, hvor den eneste reele forskel er Saarinens bedre teknik.


Les mer: FCK gik som ventet videre...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.08.2004 20:30    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
Lommepenger??? Rolling Eyes Rolling Eyes Confused Rolling Eyes jaha.... det er vel det du har i lommepenger ja.... 9-10 millioner er masse penger for oss.... tror du har missforstått noe voldsomt når det gjelder rosenborgs økonomi.... vi har god økonomi...men vi har ikke milliarder.... 10 millioner vi være til stor hjelp for oss... uansett vil det kunne sikre oss fra å gå konk enda lenger.... desuten er det nok til en ny spiller.... med 10 ekstra millioner kunne vi kjøpt Gamztern uten å bekymre oss for mye for det, selv om vi i tillegg måtte lagt på litt.... så viss du mener 10 millioner er lommepenger så er du laaaaaaaaaaaaaaaaangt fra virkeligheten i rosenborg...

og som du sier er det laaangt fra sikkert at vi får ti millioner..... men uansett får vi noen millioner.... alt hjelper på.... med din holdning ville vi vært konkurs for leeeeeeeeeeenge siden... godt at ingen som deg styrer økonomien i rosenborg Rolling Eyes Rolling Eyes


Hør nå her. 10 miller er absolutt MAX av hva man får ut av dette i premiepenger. Hvor mye tror du vinneren står igjen med i realiteten? Tror du ikke man kan tape og spille noen uavgjort?
10 mill i seg selv er mye penger. 10 mill som totalt oppnåelig premiesum i en sånn opphypa treningsturnering er totalt latterlig. Det er også kostnader forbundet med deltagelse i denne turneringen.

Men som sagt, dette er min mening om turneringen.

Royal League! Anglofilien gjennomsyrer forbundene også, ser jeg, men annet var vel ikke å vente, siden dette er ene og alene et dansk påfunn, og der klarer jo the fans ikke å synge på sitt eget morsmål engang...

Premiepotten. *gjesp*

Ingen CL plass i enden av turneringen! Basically altså, La Manga, men med dårligere vær og stussligere motstand.

Det var mine two pence om det her. For all del, gled dere til Bodø-Glimt - Trelleborgs FF og Stabæk - Esbjerg. Store høydare på TVN!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2004 21:01    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Det var mine two pence om det her. For all del, gled dere til Bodø-Glimt - Trelleborgs FF og Stabæk - Esbjerg. Store høydare på TVN!


Om man virkelig brenner for klubben sin så synes man det er gøy å se dem spille om det så er imot Vestre Toten FK. Jeg tipper mye av tanken bak Royal League også er tiltenkt mot det Nordiske Publikum, da nordiske klubber ikke spiller sååå ofte mot hverandre. Det vil dessuten drive inn gode TV-avtaler og reklameinntekter som går til Fotballforbundene i disse landene, og det igjen vil før eller siden ha indirekte effekt på RBK, selv om vi kanskje ikke får nyte 'selve penga'.

9-10 milllioner er premien i ÅR, men hvis det med årene viser seg å være en suksess så blir det kamp om TV-rettigheter etc. og da kan premiene fort øke til 20-30 millioner. Alt avhenger av interessen.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2004 21:38    Post subject: Reply with quote

Recon... vinneren av turneringen vil få med seg rundt 7-8 millioner nesten uansett..... de må jo vinne mesteparten av kampene for å vinne....

uansett vil alle lagene håve inn over en million.... det er uansett bedre enn ingenting.... rosenborg vil meste sannsynlig tjene mer enn dette også.... såe... lommepenger..... Rolling Eyes ikke engang barnene til Bill Gates får så mye.... Razz
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.08.2004 23:03    Post subject: Reply with quote

Her får vi også bare være uenige. Jeg mener jallaturnering, og at de 7-8 millene ikke i det hele tatt er verdt den bedre matchinga RBK ville fått mot euromiddelmådigheter på La Manga under bedre forhold. Ta millene for all del, jeg vil ha best mulig sportslig verdi for Troillan.

Eggen kan få ta med seg folkeligheta si i pensjonisttilværelsen. Jeg vil ha en storklubb.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 06.08.2004 00:39    Post subject: Reply with quote

Enig med Recon. Hadde det engang vært garantert plass i CL via RL hadde det vært interessant, men det er jo meningsløst å spille om fattige 9 mill for å slite ut spillerne totalt, for så å måtte kjøpe inn spillere for rullering på laget og dermed også høyere lønnsbudsjett. RL var en god idé, men den vil ikke gi Rosenborg noen verdens ting annet enn problemer (som vi da får litt kompensasjon for)... Godt for de tre andre TL lagene, men ikke godt for RBK, desverre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2004 01:20    Post subject: Reply with quote

Royal League er en grei måte å holde formen ved like under den jævla vinterpausen. Treningskamper med et snev av prestisje er det!
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 06.08.2004 02:05    Post subject: skandinaviske middelmÃ¥digheter... Reply with quote

FC København, Brøndby, AaB, Djurgården, AIK, Rosenborg, Lillestrøm, Vålerenga...

Jeg innbiller meg faktisk at folk her kommer til å gå på kampene!

Det blir moro det!!!!

(Det jeg kommer til å savne er Rosenborg som spiller mot San Jose Earthquakes og LA Galaxy på La Manga... da kan jeg skryte av gutta på jobb...)
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 40, 41, 42  Next
Page 1 of 42

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb