English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 159, 160, 161  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.10.2015 07:14    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Micke: Er klar over at nivået på spillerlogistikken er på et annet nivå nå enn da Perry/Hoftun over en øl eller flere på La Manga bestemte seg for å kjøpe Gamst'en.
Intervjuet med Bjørneby på rbkweb i dag bekrefter også at det er en helt annen profesjonalitet rundt dette I dag.

Er ikke bekymret over kvaliteten på det arbeidet som gjøres,men mer på om utvalget som legges inn i søke/vurderingsverktøyet er stort nok.

Har man bare norske spillere I databasen så får man sikkert frem de optimale kjøpene av disse spillerne,men heller ikke mer.


Et slikt verktøy, uansett om det er den litt enklere modellen de tok i bruk for noen år siden, eller en mer avansert modell som de bygger nå, vil jo alltid være avhengig av input. Poenget er vel ikke å ha en database over alle spillerne i verden, men at de spillerne man vurderer, kan legges inn, og man kan få ut analyse av hvordan de passer.

En klubb som RBK, vil jo alltid ha vurdert en stor mengde spillere, som ikke er aktuelle på det tidspunkt de blir vurdert, men som kan bli det på et senere tidspunkt. Med et slikt verktøy, er man ikke avhengig av at menneskene husker alle vurderinger, og kan dra frem de rette kandidatene. Et søk vil bringe de frem.

Så når en ny speider/et speiderapparat begynner å gi input, vil basen vokse. Jeg regner også med at de overfører data fra den tidlige versjonen(regnearket som en del liker å kalle det), slik at de også har Torbjørnsens spillere med seg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 12.10.2015 11:03    Post subject: Reply with quote

Men la oss håpe at det blir brukt som ett verktøy fremfor en lettvint løsning. Slike databaser med informasjon er bygd rundt input i fra noen eller noe. Vi har jo hatt klubber som har benyttet FM til å se etter spillere, siden dem har en imponerende database på verdensbasis, men dessverre er det mye feil i den også.

Ganske enkelt, shit in, shit out er en grei bedømmelse av slike databaser. Har man ikke god informasjon om spilleren og putte inn i databasen er det bare dritt som kommer ut av den. Da kunne man likegodt ha brukt pengene på flaxlodd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2015 18:13    Post subject: Reply with quote

Ta videre diskusjon her: Strategi for spillerkjøp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 12.10.2015 18:22    Post subject: Reply with quote

Det har vært mye diskusjon om hvem som skal ta over etter Mike Jensen. Og etter Selnæs. Og Helland. Det som muligens er vel så viktig, er å se hvem som skal ta over etter Svensson om han blir solgt.

Hedenstad? Omskolere Midtsjø? Overtale Roar Strand til å snøre på seg skolene igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 12.10.2015 18:44    Post subject: Reply with quote

Hold Midtsjø langt unna den backplassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 15.10.2015 21:18    Post subject: Reply with quote

Noen interessante spillere her da?

118 Tippeliga-spillere risikerer å bli arbeidsløse neste år
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 15.10.2015 21:37    Post subject: Reply with quote

Vilsvik som backup for Jonas? Helt klart den posisjonen vi står svakest pdd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.10.2015 21:42    Post subject: Reply with quote

Der var det mye middelmådig der. Av de jeg kan se vil jeg egentlig bare se at vi hadde henta El-Ghanassy og Hussain (mest bare fordi han har noe på en fotballbane å gjøre og det hadde sansynligvis fått MFK supporterne ned på vårt nivå igjen)

Ellers er det et par spillere som kanskje kunne vært noe å hente inn på prøvespill for å se om det er noe i de.

Joakim Våge Nilsen, Simen Nordmoen, Ringstad (gutten er laget av treflis så beste hadde vært å få han på prøve så fysio aparatet kan sjekke om det er noe å redde), Rhett Bernstein, Emil Jonassen, Anthony Annan, Remi Johansen er spillere som kunne vært noe å prøve i vinterpausen for å se om de har noe de kan tilføre laget. Kanskje også Sten Grytebust selv om jeg ikke trur han hadde hatt store interessen for å være 2./3. keeper
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 16.10.2015 07:14    Post subject: Reply with quote

Yassine El-Ghanassy kunne jo vert spennende om Helland drar, men han vil vel helst ut av landet igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
möllenbergs
Senior


Joined: 28 Oct 2011
Posts: 240
Location: Down Under

PostPosted: 16.10.2015 07:35    Post subject: Reply with quote

Hva med Singh dersom Ole drar?
_________________
It's hope in a hanging snore
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.10.2015 08:42    Post subject: Reply with quote

Vil heller se at vi henter Magnus Sylling Olsen enn at vi henter Singh. Ekkel spiller med større ego enn ferdighetsregister. Hadde ikke blitt overrasket om han endte opp i Sverige i håp om å spille seg inn på landslaget ved utlandsspill
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 16.10.2015 09:32    Post subject: Reply with quote

Noen som kjenner nivået til Michael Dyrestam? Kan han spille både h og v.back? Er ikke han ganske alsidig bak der?

Gikk jo rykter om Ringstad, men mulig dette ikke er så aktuelt siden vi tester Bradley?

Ellers blir det spennende å se om Semb Berge har noen framtid i Brøndby, eller om han kommer tilbake til gamlelandet? Har Moille kjøpsopsjon?

Som nevnt over her, er det vel dumt å ikke sjekke ut muligheten for å hente Annan som erstatter for Ole og El-Ghanassy som erstatter for Helland? (om de drar)

PS: Håper virkelig ikke vi forsøker å snappe Sané på bosman. Den skuta håper jeg virkelig har gått.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 16.10.2015 09:58    Post subject: Reply with quote

Annan som ertstatter for Selnæs? Du tuller nå sant?
Annan har mange gode kvaliteter, men som ballfordeler i måten vi spiller på pr i dag er han ikke i nærheten av hva vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 16.10.2015 11:42    Post subject: Reply with quote

El Ganassy er alt for treig etter min mening, Vilsvik som utfordrer til backplassen er greit derimot.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2015 12:38    Post subject: Reply with quote

forlenget ikke vilsvik kontrakten sin med godset da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.10.2015 13:51    Post subject: Reply with quote

Har ihvertfall ikke vært noe i nyhetene om at han fornya kontrakten sin sia 2013 så. Dessuten regner jeg med at nissene i nettavisen veit å sjekke kontraktene sine før de trykker noe
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2015 14:04    Post subject: Reply with quote

Vilsvik forlenget Godset-kontrakten tidligere i år, ja. Var aktuelt for et par år siden, men ser heller at vi signerer en back med større potensiale/videresalgsverdi til å utfordre Svensson nå.

Synes vi skal følge med på utviklingen til Ridouan Essaeh i Skeid. 97-modell som nylig ble tatt ut på G18-landslaget etter å ha imponert for Skeid i 2. divisjon i år. Venstreback som er best med høyrefoten. Litt liten av vekst, men bra tyngdepunkt, teknikk og fart.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 16.10.2015 15:06    Post subject: Reply with quote

Alesaami bør jo være aktuell som vback, hvis Skjelvik/Dorsin forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 16.10.2015 15:19    Post subject: Reply with quote

Ikke faen. Greit nok at motstanderen var Italia, men han dret seg loddrett ut. For å si det mildt. Offsidefeller ødelagt på rekke og rad, ubrukelig i dueller, stanset aldri et innlegg, og det eneste offensive han har å bidra med er å løpe rett frem og håpe på det beste. Det har vi Skjelvik til allerede.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2015 15:56    Post subject: Reply with quote

Du tror han har blitt tatt ut på landslaget etter å ha prestert sånn i kamp etter kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 16.10.2015 15:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han blir tatt ut fordi Høgmo ikke finner bedre alternativ. Det betyr ikke at vi skal slå oss til ro med de samme betingelsene.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2015 16:02    Post subject: Reply with quote

Tynt grunnlag. Jeg kjenner ikke til spilleren selv, så jeg skal ikke si noe i verken den ene eller andre retningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 16.10.2015 17:27    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett ham før landskampene jeg heller, men har fått ham beskrevet som en begrenset, men offensiv "moderne" back som liker å gå i angrep. Høres jo flott ut det, men som noen skrev her på forumet (Husker ikke hvem); At han spiller i en liga hvor det funker å løpe rett fram og krige seg videre og dermed får det til å se flott ut holder ikke på høyere nivå.

Samtidig, dersom argumentet "Han er landslagsspiller" skal være hovedargumentet mener jeg det blir for tynt grunnlag å hente ham på. Med det utgangspunktet skulle jo da også Jone Samuelsen, Valon Berisha og Joshua King være reelle alternativer i framtiden. Og etter hva jeg har fått med meg er ikke det noe som akkurat stimulerer positivt i disse trakter.

Førsteinntrykk er viktig, sies det. Mitt førsteinntrykk av Aleesami er en slurvete, ufullstendig back som funker bra der han holder til nå; Allsvenskan. Andre, middelmådige TL-lag kan kanskje finne på å hente ham, men jeg vil ikke se han i svart og hvitt.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.10.2015 18:37    Post subject: Reply with quote

Hva med Florent Hanin på Godset? Har jo virka veldig solid.
Greit vi har dekning på Vb, men nivået på de kan jo være himmel og helvete.

Og hvis vi fortsatt kan få 9 mill for Skjelvik da og erstatte med Hanin burde det være grei deal.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2015 18:45    Post subject: Reply with quote

Wikheim sterkt involvert i den finfine 2-0 scoringen til Godset mot Odd. Raider venstresiden, legger inn til Pedersen som flikker den videre til Fossum som får æren av å sklitakle den i buret.

Fossum er sånn fyr som sikkert skal til Gent eller Heerenveen, og Pedersen kan jeg styre meg veldig for, men Wikheim mener jeg definitivt er en interessant kantspiller som ikke er noe dårligere enn De Lanley. Litt skuffet over hva vi har fått ut av den overgangen hittil, men det er for tidlig å putte ham i fryseboksen selvfølgelig. Kan se til sommeren, men da er det stor sjanse for at Wikheim ikke lenger er Godset-spiller. Kanskje det skjer noe på Mikkelsen-fronten før 2016-sesongen.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 159, 160, 161  Next
Page 17 of 161

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb