English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2016
Goto page 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2016 11:29    Post subject: Reply with quote

VSTGN ‏@BroendbyNews
Quote:
Norske Molde skulle angiveligt ikke kun være interesseret i Rashani og Semb. Endnu engang har de følehornene ude efter Phiri #broendbyif


Jens ‏@NBAFANDENMARK
Quote:
@BroendbyNews semb vil ikke til molde, elba skifter til rosenborg inde for en uge, phiri skifter ikke til norsk fodbold, 100!


VSTGN ‏@BroendbyNews
Quote:
Brøndby skulle have forsøgt at lave en byttehandel med Molde, med Rashani og Semb, imod at få det norske stortalent Sander Svendsen #sldk


Molde ser ut til å slite på overgangsmarkedet. Virker litt tilfeldig panisk om de har prøvd seg på en midtstopper, en sentral midtbane og en ving fra samme klubb...

Om Phiri blir i Brøndby, Rashani skifter til oss og Semb Berge går tilbake til Odd så har uansett mange alternativer og tid forsvunnet for Molde.

Uansett rimelig fucked up om de har gjort et forsøk på å bytte vekk et gigantisk lokalt talent for å hente inn andre spillere. Plastikk
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 12:29    Post subject: Reply with quote

Nå var det vel Brøndby som ønsket Svendsen, ikke Molde som tilbød ham til Brøndby, ifølge det du referer. Molde FK er Hel ved. Very Happy

Ellers så tror jeg ikke man kan lese at Molde har problemer i overgangsmarkedet ut ifra det der. Det ligger selvsagt noen navn man har følere ute for, samtidig som avklaring på Singh/Hussain/Høiland er ventet på mandag. Tid har man nok av pr i dag, og man jobber vel som regel paralellt med flere case.

Regner med Molde skal ha inn en "erfaren" midtbanegeneral dersom man skal tro tidligere uttalelser rundt Berg Hestads annonserte karriereavslutning, samt muligens en spiss inn om både Høiland og Kamara drar. Ser også at det er behov for ving/kantspiller(e) som kan utfordre/være backup for Elyonoussi og Mostrøm om de blir skadet/forsvinner (regner ikke med Mostrøm ønsker å selges). Så vil nok erstatter for Singh/Hussain hentes om de begge drar, men med forbehold om at komposisjonen av troppen ikke trenger å være like bred ettersom det ikke er Europa-spill i år. Aursnes er jo allerede hentet.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2016 12:33    Post subject: Reply with quote

Hehe så det først nå Brumle, litt kjapp på avtrekkeren der Smile

Hva tror du er sjansene for å beholde de som ikke lenger er på kontrakt? Tar det jo for gitt at de shady bestekompisene nå gjør sitt aller ytterste for å samle troppene igjen, men klarer Jim å overtale klientene sine til å ta nye år i Molde?

Og hvordan ligger det an med Martin Linnes og Mohamed Elyounoussi, jeg tok det for gitt at det ville komme gode bud nå i januar?
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 12:45    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje Singh er sugen på å dra (dersom han har gode nok tilbud) siden han er noen år eldre enn f.eks Hussain, mens sistnevntes assosiasjoner med Tyrkiske Sivasspor egentlig bør forbigåes. MEN, så vet man jo aldri.

Virker som man skal få en relativt rask avklaring på dette nå, ifølge Solskjærs kommentarer til Romsdals Budstikke. Solskjær legger jo litt press på de aktuelle spillerne i avisartikkelen også, ved å nærmest lansere en liten "først til mølla" kampanje. Molde skal forsterke, og da må klubben forståelig nok vite hva man har, og hva man skal hente.

Martin Linnes og Elyonoussi har det jo vært en del interesse rundt, men begge spillerne virker fornuftige, og vil nok kun dra om det riktige tilbudet dukker opp. Det var jo allerede et godt bud på Elyonoussi i sommer, men spilleren sa nei. Regner med klubben også ville blitt kompensert kraftig. Nå kan man jo i ettertid prise seg lykkelig over at det ikke ble noe utav det, mtp Europa League, og ytterligere attraktivitet. Så får man se hva som skjer..

http://www.aftenposten.no...3338_1.snd
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 07.01.2016 13:44    Post subject: Reply with quote

Om jeg har tolket det riktig så avventes det vell litt med å se hvem av de som eventuelt kan dra som 'bosman-spillere' før intensiviteten trappes opp i overgangsvinduet. Forsåvidt også en god måte å gjør det på av Solskjær der.

Om Linnes skulle dra har dere jo Per Egil Flo som absolutt holder Tippeliganivå. Videre er jeg spent på hvordan Aursnes kommer til å prestere for dere, han var en bra for Hødd. Moi derimot kan blir vanskelig å erstatte for dere dersom han forsvinner.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 14:16    Post subject: Reply with quote

Linnes spiller jo høyreback, så Flo blir nok ikke en erstatter der. Har hentet en finsk 18-åring som kan fungere som backup/utviklingsprospekt bak Linnes, men neppe tiltenkt som direkte erstatter slik jeg ser det. Men, så kan det jo hende han har noe å komme med allerede også. Ikke sett ham spille enda. Ser at det twitres om ønske fra Galatasaray angående Linnes. Han var linket til Besiktas tidligere. Kan gjerne sitte å se på en budkrig.

Elyonoussi kan nok bli vanskelig å erstatte direkte. Men regner med et salg vil generere en del penger. Elyonoussis "svakhet" er at han ikke er verdens hurtigste, men han har en skikkelig "drive" og teknikk nok til å både få med seg ballen, spille seg fri, eller bare gå på mål selv. Tror klubben er forberedt på å miste ham, og regner med de har kartlagt evt erstattere ganske bra.

Ser egentlig at klubben henter backups både på høyre og venstrekant, gjerne unge som kan slå til nå eller senere. Det ble mye bruk av sentrale midtbanespillere ute på kant i fjor (f.eks Eirik Hestad).

Aursnes kan bli veldig spennende å følge med.
Om ikke reellt, så hadde det potensielt vært en ung og spennende lokal midtbanekonstellasjon, med E. Hestad og Aursnes sentralt, med Gregersen defensivt bak. Gregersen ble for øvrig årets spiller i 1.divisjon, og har spilt både på midtbane- og midtstopperplass. http://www.rbnett.no/ntb/...60201.ece. Men regner med det hentes inn rutine på sentral midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2016 14:54    Post subject: Reply with quote

Det hjelper tydeligvis ikke å bare ha gullkalven i trenerstolen og blankosjekker fra onkel Kjell Inge nå som det er flere lag som biter ifra seg sportslig. At krim-Jim har hatt en del fokus i media kan vel kanskje også begrense mafia-virksomheten noe, slik at ikke alle spillerne han har i porteføljen på merkelig vis nok en gang havner i Molde.

Men vi får se. Det er lenge igjen av vinduet, og "uendelig" pengestrøm og kontakter dypt inne i gråsonen kan fortsatt gjøre store utslag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 07.01.2016 15:08    Post subject: Reply with quote

Det du sier stemmer naturligvis, var en mental glipp med Flo sin egentlige rolle der.

Det blir spennende å se, men jeg velger fortsatt å tro at vi tar gullet i år også RBK
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 15:34    Post subject: Reply with quote

Birger: Troen kan ingen ta fra oss. Very Happy
Kan fort hende det skjer overganger rundt Linnes og Elyonoussi i disse dager. Et forhandlingskort kan jo bl.a være at klubben skal spille 32-delsfinale i EL, og gjerne skulle hatt spillerne selv.. Uansett må de isåfall erstattes.

Zorac: Å klamre seg til den myten tar seg ikke så godt ut, da logikken faller i grus. Hadde summen på kontoen til Molde FK bestått av et liggende åttetall, så hadde lønningene vært latterlig mye høyere enn nest beste lag i serien, navnene langt mer kjente, og merittene dertil.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 07.01.2016 16:32    Post subject: Reply with quote

Hvordan er ståa med aboubacar, stort talent - forferdelig skade.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 16:42    Post subject: Reply with quote

Veldig synd med Jan..

"– Hva sier legene om muligheten for at du kan spille fotball for fullt igjen?

– De sier at det er mulig, men de er jo forsiktige med å gi meg for store forhåpninger. Foten kan bli bra, men fortsatt ikke bra nok til å spille fotball. Så lenge det finnes en sjanse drømmer jeg om at fotballkarrieren fortsetter. Men jeg regner ikke med at det skjer i Molde. Målet mitt er å spille på et førstelag. Levanger berget jo plassen i 1. divisjon. Kanskje må jeg bygge meg opp i en 2. divisjonsklubb. Det er ikke krise. Jeg har vært ute så lenge nå at jeg må ta tida til hjelp, sier Jan Tidjani Aboubacar."
http://www.rbnett.no/100S...643924.snd
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 07.01.2016 17:07    Post subject: Reply with quote

Haha vilt så provoserende det bildet ditt er, Brumle.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 07.01.2016 17:17    Post subject: Reply with quote

Det skjønner jeg egentlig ganske godt. Veldig kontrastfyllt på alle måter. Idea
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2016 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde nok heller tatovert Molde-logoen over hele kroppen så mange ganger det lar seg gjøre enn å se Høiland i RBK-drakt. Men at han har usikker framtid i MFK tar jeg med knusende ro. Derimot er det nok mange andre klubber i landet som kan tenke seg å ende opp med den retarden der... Frykten er nok der for en del supportere rundt om i landet Surprised
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 07.01.2016 23:40    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:
Tror kanskje Singh er sugen på å dra (dersom han har gode nok tilbud) siden han er noen år eldre enn f.eks Hussain, mens sistnevntes assosiasjoner med Tyrkiske Sivasspor egentlig bør forbigåes. MEN, så vet man jo aldri.


Hussain bekreftet klar for Sivasspor.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 08.01.2016 00:20    Post subject: Reply with quote

Ja, ryktene rundt det har jo tilsagt dette de siste dagene, men det virker jo likevel som en litt merkelig overgang for Hussain sin del uansett. Han er jo bosman, men mulig han var desperat etter å hoppe på det "første og beste" etter en bra høst i Europa. .. Han var bra i høst i Europa, men har på mange måter ikke slått helt til i Molde heller. Litt temposvak, lett i duellene og med etter mitt syn et noe "fluffy" pasningsspill. Men han jobbet utrettelig, og har bra nærteknikk.

Ikke umulig å erstatte, ble nok også dyrket i en sittende fremfor den litt mer offensive favorittposisjonen. Kanskje åpner det opp for noe bedre i Molde i den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 08.01.2016 00:34    Post subject: Reply with quote

Det profilbildet til Brumle røyk rett i adblock gitt. Problem løst.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 08.01.2016 09:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
ABU DHABI. Här är Dulee Johnsons nya klubb.
Enligt uppgifter till SportExpressen har han skrivit på för norska Molde - och väntas presenteras officiellt i helgen.
- Inga kommentarer, säger hans agent Michael Kallbäck.


http://www.expressen.se/s...-toppniva/
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 08.01.2016 09:52    Post subject: Reply with quote

Molde-spiller klar for tyrkisk klubb
Den tyrkiske klubben Sivasspor melder torsdag kveld på sin hjemmeside at Etzaz Hussain har skrevet under for klubben.

22-åringen går fra Molde og har skrevet en 2,5 år lang kontrakt med den tyrkiske superliga-klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 08.01.2016 10:02    Post subject: Reply with quote

55 kamper for syv forskjellige klubber de fem siste sesongene og nå havner han altså i Molde? Haha! Trodde jaggu en spiller med det ryktet var ferdig på dette nivået gitt. Downgrade fra Hussain i alle fall.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 08.01.2016 10:08    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ gratulere Hussain, et skikkelig steg opp for han dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 08.01.2016 10:10    Post subject: Reply with quote

SvennO wrote:
Quote:
ABU DHABI. Här är Dulee Johnsons nya klubb.
Enligt uppgifter till SportExpressen har han skrivit på för norska Molde - och väntas presenteras officiellt i helgen.
- Inga kommentarer, säger hans agent Michael Kallbäck.


http://www.expressen.se/s...-toppniva/


Han har visst imponert på trening for Molde, og angivelig fått skikk og ordning på livet sitt. Så får vi se hvordan det går. Har ikke voldsom oversikt over denne spilleren, men Molde trenger hvertfall en dyptliggende pasning- og taklingssterk midtbanespiller med brukbart tempo og erfaring.
Free transfer, sikkert ikke overbetalt, og sannsynligvis ikke noen fallskjermer om han må sparkes for evt uryddigheter..

Hussain tar en sjanse her, men han får ha lykke til. En spiller som nok ikke fikk ut sitt beste i sin tid i Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 08.01.2016 10:31    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
MÃ¥ gratulere Hussain, et skikkelig steg opp for han dette.


Gitt at han får pengene han er lovet så tipper jeg han har det greit med å være økonomisk sikret for livet etter 2.5 år i Tyrkia.

Stort tap for Molde for øvrig.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 08.01.2016 10:39    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Henning wrote:
MÃ¥ gratulere Hussain, et skikkelig steg opp for han dette.


Gitt at han får pengene han er lovet så tipper jeg han har det greit med å være økonomisk sikret for livet etter 2.5 år i Tyrkia.

Stort tap for Molde for øvrig.


Føler det ikke slik nå egentlig, men det får man vel ikke svar på før man evt merker savnet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 08.01.2016 10:55    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:


Føler det ikke slik nå egentlig, men det får man vel ikke svar på før man evt merker savnet.


Bare min personlige mening, selvsagt, men jeg synes han er svært god til å balansere midtbanen mtp. hvor mange spillere dere sender fremover tidvis. I tillegg er han både ballsikker og generelt en god pasningslegger (om enn hakket eller to under Selnæs og hans like). Men du ser nok Molde oftere enn meg så du vet nok litt mer om hvor god han er og hvor stabilt han leverer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Next
Page 1 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb