View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Hansen |
|
11% |
[ 13 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
83% |
[ 93 ] |
Gudi |
|
0% |
[ 0 ] |
Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
Bakenga |
|
0% |
[ 1 ] |
Helland |
|
2% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 111 |
|
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 23.09.2016 07:47 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | For en jævla nisse. Var ute i media i 2013 også:
https://www.nrk.no/mr/sin...1.11312727
Quote: | Indset mener at det ikke bare skjer i oppgjør mellom Molde og Rosenborg, men at det også skjer i andre oppgjør.
– Hele Norge hørte via TV-skjermen at RBK-supportere sang at Sarpsborg ville rykke ned i forrige serierunde, etter at Rosenborg heldigvis klarte å snu tap til seier på slutten av kampen, skriver han. |
.... |
Jeg skal tenne et lys i kveld.
Jeg håper at han ikke reiser på fotballkamper i utlandet med barnebarna, det kan fort bli en uhyggelig opplevelse. |
|
Back to top |
|
 |
Henning Legende

|
Posted: 23.09.2016 07:57 Post subject: |
|
|
Imponerende av media å rydde bort noen saker om sosiale medier for å få plass til dette innlegget. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.09.2016 07:59 Post subject: |
|
|
Tenn et lys for meg også, jeg ble krenket til de grader etter at hele Alfheim sang "Hate hate, hate Rosenborg" nå på onsdag.
Hvor ble det av skriveriene etter den episoden? Ikke hørt noe uttalelse fra Ottervik eller Alstad i RBK. Heller ingen avisinnlegg fra forsmådde Tromsø-fans med base i Trondheim. Hvor er MOT? Og Redd Barna? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.09.2016 08:16 Post subject: |
|
|
Jeg skjelver av sinne når jeg leser den slags mannskit. Hvis han fyren der er Rosenborg-fan, hva faen er det han oppnår med å spre dette tøvet?
Ingen verdens ting.
Dette er en taktikk fra moldenserne for å få oppmerksomhet vekk fra det faktum at Rosenborg kommer til å vinne serien på romsdalsk jord. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 23.09.2016 08:47 Post subject: |
|
|
Det må jeg var en skikkelig god og meningsfull artikkel. Heia heia. |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 23.09.2016 08:49 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Tenn et lys for meg også, jeg ble krenket til de grader etter at hele Alfheim sang "Hate hate, hate Rosenborg" nå på onsdag.
Hvor ble det av skriveriene etter den episoden? Ikke hørt noe uttalelse fra Ottervik eller Alstad i RBK. Heller ingen avisinnlegg fra forsmådde Tromsø-fans med base i Trondheim. Hvor er MOT? Og Redd Barna? |
Skriveriene finner du i kamptrådene på rbkweb. Hvor det å pipe /kjefte på Rosenborg eller synge "hate RBK" blir sett på som helt uhørt. "Jammen vi e da heiile nårges ærrbekå? Koss kain dæm søng at dæm hate åss? Førr et ufyyyseli hjæmmepublikum" _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.09.2016 08:54 Post subject: |
|
|
De skriveriene under *kampen var da aldri basert på indignasjon. De påpekte bare en elendig supporterkultur som kun handler om å klage på dommeren og å oppføre seg som en forsmådd unge.
*Tromsø
Last edited by attach on 23.09.2016 08:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.09.2016 08:56 Post subject: |
|
|
glimt wrote: | Skriveriene finner du i kamptrådene på rbkweb. Hvor det å pipe /kjefte på Rosenborg eller synge "hate RBK" blir sett på som helt uhørt. | Har ikke sett en kjeft klage på at noen synger at de hater Rosenborg.
Gjør meg absolutt ingenting.
Om du ikke tok ironien i innlegget, gratulerer. Godt gjort.
Angående piping, Tom Nordlie bet seg også åpenbart merke i dette under kampen. Han kommenterte flere ganger at han ikke skjønte hvorfor publikum pep, så det er ikke bare oss om synes denne pipingen er noe spesiell. |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 23.09.2016 09:07 Post subject: |
|
|
Du har ikke sett det? Da leser du tydeligvis ikke kamptråder her inne. Ironien var ikke vanskelig å ta, men der du er ironisk krenket, fremstår andre som oppriktig krenkede når andre lags supportere synger nidviser og slenger dritt på akkurat samme måte som Kjernen. Vel nok er dette et RBK-forum, men dobbeltmoralen er jo til tider helt latterlig. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.09.2016 09:10 Post subject: |
|
|
Når det er kamp, er jeg opptatt med å se kamp. Henger ikke i kamptrådene nei. Innom nå og da bare. Jeg har uansett fortsatt tilgode å se noen bli indignert over at noen roper at de hater oss. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2016 09:10 Post subject: |
|
|
glimt wrote: | Du har ikke sett det? Da leser du tydeligvis ikke kamptråder her inne. Ironien var ikke vanskelig å ta, men der du er ironisk krenket, fremstår andre som oppriktig krenkede når andre lags supportere synger nidviser og slenger dritt på akkurat samme måte som Kjernen. Vel nok er dette et RBK-forum, men dobbeltmoralen er jo til tider helt latterlig. |
Altså eehh ... de fleste her inne er da fullt inneforstått med at de fleste klubbers supportere synger hatsanger mot en eller annen. LSK og Enga mot hverandre, eller mot Brann. Eller Brann mot Viking. Eller Glimt mot Tromsø. Eller mot oss, på generelt grunnlag. Og det er helt ok.
Grunnen til at vi lager oppstyr om det er spesielt Adresseavisas trang til å gjøre et stort nummer ut av det når Rosenborgs supportere hater litt. At det skjer overalt er uvesentlig, og at det selvsagt ikke dreier seg om ordentlig hat med påfølgende vold er noe avisa driter i.
Store oppslag om "hate hate Molde by", ikke et ord om "hate hate Rosenborg". Det klager vi litt over: at Adressa bedriver lavmåls journalistikk.
Alle andre hate oss, for vi e hey! Rosenborg! _________________ Si ifra når det trengs - www.facebook.com/motfylla |
|
Back to top |
|
 |
burreh Junior
|
Posted: 23.09.2016 09:32 Post subject: |
|
|
glimt wrote: |
Skriveriene finner du i kamptrådene på rbkweb. Hvor det å pipe /kjefte på Rosenborg eller synge "hate RBK" blir sett på som helt uhørt. "Jammen vi e da heiile nårges ærrbekå? Koss kain dæm søng at dæm hate åss? Førr et ufyyyseli hjæmmepublikum" |
Har aldri sett at noen her inne klager på at andre supportere synger hater RBK. Kan du vise til ett konkret eksempel? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.09.2016 09:46 Post subject: |
|
|
Alle hater da oss. Hvis man ikke har fått med seg det, har man ikke sett kamp.
Det man reagerer på er at TIL-publikumet er i en egen klasse (ok da, sammen med FKH-publikum) på å pipe hysterisk i enhver situasjon som blir dømt mot dem, uansett hvor korrekt det måtte være. De er rett og slett sutrete.
Det kan man f.eks. ikke si i samme grad om publikum på Lillestrøm og i Molde (de som ikke kler seg ut som blå seter), som jeg har et vesentlig mye mer anstrengt forhold til enn TIL som klubb, så dermed er det ganske klart at de skiller seg SKIKKELIG negativt ut på oppførsel.
At dem hater RBK? Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.09.2016 09:46 Post subject: |
|
|
Dævven, dokk e enkel. |
|
Back to top |
|
 |
Henning Legende

|
Posted: 23.09.2016 10:05 Post subject: |
|
|
Enig med Eru, mer interessant å diskutere kampen enn alt tøyset i media. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 23.09.2016 10:15 Post subject: |
|
|
Hvem starter på høyreback hvis Svensson ikke rekker kampen? Midtsjø? Er vel lite sannsynlig at Kåre slenger innpå Reitan i denne. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 23.09.2016 10:17 Post subject: |
|
|
Da jeg var liten lærte jeg at noe av det gøyste med å terge folk er at dem reagerer på det. La media få segle sin egen sjø på dette hykleriet sitt. Baksiden av mynten med å være størst og ved å dominere så mye som vi gjør er at man får mange som ser på oss med ett negativt fortegn uansett kontekst. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 23.09.2016 10:19 Post subject: Molde-Rbk |
|
|
Enig med siste innlegg; la oss drite i denne " hat-greia" Molde ikke klarer å heve seg over.
Mye mer spennende å snakke om kampen i morgen. Hadde vær så deilig å vinne.
Tore R. så temmelig kjørt ut i Tromsø; kramper i ett eller begge bein? Ville det vært tryggere å kjøre Holmar og Jørgen , eller Holmar og Bjørdal i midten bak mot Molde? Hvis Jonas ikke spiller ( Gud forby), så håper jeg de lar Dahl Reitan spille igjen, for vi trenger Midtsjø som indreløper. Regner med Vilhjalmson som sentral midt. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.09.2016 10:20 Post subject: |
|
|
Whoppa wrote: | Hvem starter på høyreback hvis Svensson ikke rekker kampen? Midtsjø? Er vel lite sannsynlig at Kåre slenger innpå Reitan i denne. |
Jeg håper faktisk på Reitan framfor Midtsjø altså. Greit nok, han er yngre og ferskere, men han ER faktisk høyreback. Go'fotball takk! _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 23.09.2016 11:35 Post subject: |
|
|
Vil heller ha talenter som spiller i sine roller, enn å drive å omskolere på hele laget. Go'fot-teorien skal bevares. Den har jeg mer tro på. Funker noen ganger å omskolere noen spillere, men da må denne spilleren være god. Også greit med en spiller, men dersom vi skal gjøre det på 4-5 spillere, da er nesten hele laget omskolert. Alt av det man da har øvd inn og jobbet med vil da ikke være tilstede. |
|
Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 23.09.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Pluss at Midtsjø er helt uttav det for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.09.2016 12:11 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Vil heller ha talenter som spiller i sine roller, enn å drive å omskolere på hele laget. Go'fot-teorien skal bevares. |
Det der har ingenting med Go'fot å gjøre. Jeg vil gå så langt som å kalle det revisjonisme.
Eggen plasserte spillere rundt om på banen i hytt og gevær. Eggen elsket poteter som Bent Inge Johnsen og Odd Inge Olsen. Kunne han ha spilt med elleve Roar Strand på banen, ville han gjort det. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.09.2016 12:35 Post subject: |
|
|
Noen som har anelser om startellever?
Hansen
Reitan - Eyolf - Tore - Skjelvik
Jensen - Vilhjalmson - Midtsjø
Bakenga - Gytkjær - Helland (ja, som venstreving)
? Eventuelt Rashani for Bakenga? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.09.2016 12:40 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Mikkelsen wrote: | Vil heller ha talenter som spiller i sine roller, enn å drive å omskolere på hele laget. Go'fot-teorien skal bevares. |
Det der har ingenting med Go'fot å gjøre. Jeg vil gå så langt som å kalle det revisjonisme.
Eggen plasserte spillere rundt om på banen i hytt og gevær. Eggen elsket poteter som Bent Inge Johnsen og Odd Inge Olsen. Kunne han ha spilt med elleve Roar Strand på banen, ville han gjort det. |
Han elsket å ha enkelte poteter i laget/benken, som enhver trener gjør.
Men de burde som poteten tilsier være ekte allroundere. Midtsjø er ikke det. Vilhjamsson er det. |
|
Back to top |
|
 |
|