English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2017/18
Goto page 1, 2, 3 ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i europacupkvalifiserigen?
CL-gruppespill
12%
 12%  [ 40 ]
EL-gruppespill
45%
 45%  [ 144 ]
EL-play off
29%
 29%  [ 95 ]
2. kvalrunde i CL
12%
 12%  [ 40 ]
Total Votes : 319

Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.01.2017 01:34    Post subject: RBK i Europa 2017/18 Reply with quote

Veldig lenge til CL kvaliken starter men tenkte jeg kunne opprette tråden nå.

Har også tatt en kjapp titt på 2 kval runde og om man antar at ting blir som forrige sesong så vil mulige motstandere trolig være 5 eller 6 av disse:

IFK Mariehamn
Dundalk
FC Infonet Tallinn
Vikingur Gøta
Spartaks Jurmala
Nord irsk seriemester (Crusaders ser sterkest ut for øyeblikket).

Andre mulige:

The New Saints
Hafnarfjarðar
Zalgiris

De tre ligger rett på grensen for å bli seeda. Blir de useeda kan de fort være en mulig motstander.

Man kan også få andre lag dersom Vikingur Gøta, Spartaks Jurmala, FC Infonet Tallinn eller den nord irske seriemesteren går på en smell i 1 runde, da kan RBK trolig trekke vinneren av det oppgjøret som kan være feks den maltesiske seriemesteren eller mesteren fra Kosovo.

Dette er riktignok som nevnt om det blir samme som i fjor, altså en mer geografisk inndeling i 2 runde. Vil tro det vil være det samme i år som i fjor siden dette er siste sesong før det skjer en større forandring på turneringen.

Trekningen skjer 19 juni mens kampene spilles 11/12 juli og 18/19 juli.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 11.01.2017 07:01    Post subject: Reply with quote

Veldig lenge? Må da være veldig lenge siden rbkweb ikke hadde tråd for Europa-sesongen før kalenderåret var igang? Trodde ærlig talt 2018-19-sesongen hadde tråd allerede. Skuffende, rbkweb.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 11.01.2017 08:10    Post subject: Reply with quote

Hadde vært kjipt med Dundalk i 2. runde.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.01.2017 09:27    Post subject: Reply with quote

Meh, vi tar dæm aill!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 11.01.2017 12:48    Post subject: Reply with quote

Kåre bekrefter at vi er ferdig med å hente spillere i dagens Adresseavisen. Så jeg antar vi ryker i EL-playoff.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 11.01.2017 12:58    Post subject: Reply with quote

Tror også det. Tror vi er mer heldige med trekningen i 2. kvalik runde, men neppe like heldige i 3. runde og playoff til EL.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 11.01.2017 13:03    Post subject: Reply with quote

Har trua jeg hvertfall, med Andre Hansen + Mike Jensen ( + Helland i form) = EL (CL) RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Kåre bekrefter at vi er ferdig med å hente spillere i dagens Adresseavisen. Så jeg antar vi ryker i EL-playoff.


Fryktelig skuffende. Kan ikke begripe at gjennomførte innkjøp skal representere en satsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 11.01.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

Hvis det er så at RBK nå er ferdig med å anskaffe forsterkninger for i år så blir 2017 rimelig likt 2016. Ryker ut mot et bakgårdslag i play off til EL, vinner ligaen rimelig greit og kanskje en cupfinale også.
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 11.01.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re sier i artikkelen:

"Jeg ser ikke for meg at jeg trenger så mange flere, dersom det ikke drar noen."

Døren er på gløtt.

"Dersom ingen blir solgt, tror jeg det må dukke opp noen «oi-caser» om det skal bli aktuelt å hente inn noen flere nå, dersom ingen går."

Fortsatt døren på gløtt.

Eller hvis f.eks. Bjørdal eller Stamnestrø går, så er det fritt frem for tunge oppgradering. Jeg vil tolke det sånn. La meg tolke det sånn. Embarassed

Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.01.2017 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker en "oi-case" som "en beviselig god spiller som vi faktisk har råd til".

Man kan altså også lese inn i den artikkelen at jakten på storfisken faktisk pågår for fullt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 11.01.2017 13:55    Post subject: Reply with quote

Vi hentet inn en dansk konfirmant fremfor en norsk landslagsspiller på stopperplass når vi selger den stopperen som kanskje var førstemann som ble tatt ut på laget i fjor (selv om jeg kunne styre min begeistring for Holmar som spiller). For min del synes jeg det sier det meste om satsingen vi gjør for tida, selv om jeg strengt tatt ikke er overrasket etter at Vilhjamsson fikk fornyet kontrakt fordi han hadde gode verdier.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2017 14:06    Post subject: Reply with quote

Syntes det er for negativt. Rasmussen kan vise seg å være et særs godt kjøp, men han bør ikke vært den eneste forsterkningen vi gjør i midtforsvaret.

En kvalitetsmidtstopper til og et anker så skal jeg si meg fornøyd.

hva med:

- http://www.transfermarkt....eler/58281
- http://www.transfermarkt....eler/55255

Begge er store sterke "beist", er mulig vi ønsker oss mer silkefot på DM-plass og mer hurtighet på midtstopperplass.

(ja, helt random spillere, men er så lite rykter om dagen så why not)
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.01.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet er jeg litt bekymret for stopperplassen også. Men om det er sant at Rasmussen er et supertalent, så må vi kaste han utpå, og gi han en halv sesong på å bevise hva som bor i han. Med Forren forran i køen, vil man fort få stagnasjon og da vil de fem millionene være bortkastet. Det er ikke den spilleren han er nå vi har betalt for, men den spilleren han kan bli til høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.01.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Hadde vært kjipt med Dundalk i 2. runde.


Dundalk er forøvrig i samme skiktet som 3 av de andre jeg nevnte. Den fantastiske prestasjonen deres gjør at de ligger rett på seedingsgrensa.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Enig at Rasmussen må få tillit. Dersom vi kjøper en midtstopper til (eg Forren) tenker jeg heller at det blir rullering / Reginiussen på benk. Han har vært kjeks en stund nå, ingenting som tilsier at det skal endre seg.

Ser Aalesund har fått seg en skikkelig brande til midtforsvaret:

http://www.aafk.no/nyhete...r-for-aafk

194 på sokkelessen og sterk som en bjønn visstnok
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 11.01.2017 14:34    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva som vil komme av unnskyldninger fra Kåre om vi ikke kommer oss til EL/CL i år. Syns de gambler noe enormt med å sette en 19åring i forsvar. Hvorfor vi ikke handler en erfaren midstopper og Rasmussen slik at han kan få tid til å utvikle seg, skjønner jeg lite av.

Bjørdal er ikke god nok, Tore er kjeks og pilen har ikke pekt annet enn rett ned siden skaden. Skjelvik er ikke god nok med ball.

Krysser alt jeg har for at Rasmussen slår til med engang, blir spennende med oppkjøringskampene. Om det går dårlig der så skal det bli spennende å se om vi panikkjøper noen.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 11.01.2017 14:35    Post subject: Reply with quote

Nå driver RBK faktisk en klubb for å vinne trofeer og ære i Europa, ikke for å gi ymse unggutter fra Skandinavia muligheter til å komme seg til en større klubb på kontinentet. Gitt at en erfaren spiller i midtforsvaret kan være forskjellen på å komme seg til Europa så er det en stiv pris vi er villige til å betale for å drive talentoppfostring.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2017 14:52    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel mye OT her. Bruk Rosenborg 2017 eller Strategi for spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 11.01.2017 15:05    Post subject: Reply with quote

Lenge leve optimismen RBK
Vi var jo ikke alt for langt unna gruppespill i fjor og vi har ikke blitt noe spesielt dårligere, snarere tvert imot. Så at vi skal kunne klare (minst) EL-gruppespill, har jeg tro på enn så lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 11.01.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå er det vel mye OT her. Bruk Rosenborg 2017 eller Strategi for spillerkjøp.


Uenig.

Synes det er greit å ha en tråd som tar dette temaet spesifikt allerede nå. Hvor vidt vi kommer til Europa eller ikke er kritisk kommende sesong mtp at klubben har ambisjonen "Alltid Europa". Kan selfølgelig også diskuteres i i de to trådene du nevner, men der vil diskusjonen fort drukne i en lang rekke andre temaer.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2017 15:26    Post subject: Reply with quote

De to innleggene før jeg kommenterte er forsåvidt greie nok, det er jo ikke totalt fravær av relevans her, men det er unødvendig å fylle også denne tråden med side opp og side ned med en diskusjon om spillerlogistikk. Der kan vi bruke andre tråder. Det interessante het er evt. motstandere, seeding, muligheter og forventninger. Sånn har også disse trådene blitt brukt de siste ti årene.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.01.2017 15:29    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Hvorfor vi ikke handler en erfaren midstopper og Rasmussen slik at han kan få tid til å utvikle seg, skjønner jeg lite av.


Er ikke det ganske åpenbart? Han kommer ikke til å utvikle seg av å sitte på benken og se på Reginiussen (og/eller Forren). Han har gjort nok av det i Gelsenkirchen.
Hvis ikke han får spille umiddelbart er jo kjøpet bortkastet.

Skulle det vise seg at han ikke har det som skal til, så er det bare å kjøpe nytt i sommer.

Attach: jeg tror at for mange her inne er spillerkjøp og Europa to sider av samme sak.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Enig i det, men feil tråd likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.01.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

- Vi vil gerne i Europa, og med de nye regler, som er kommet, som gør det vanskeligt for hold fra de mindre ligaer at komme i Champions League, så får det meget høj prioritet i år, da det jo bliver sværere fra næste år.

- Jeg kan også se på kampprogrammet, som NFF har lagt for Tippeligaen, at der er nogle friweekender i ugerne i sommeren, hvor der spilles kvalifikation til Champions League. Der er lagt op til, at holdene i de uger kan satse mere på at komme videre til Europa, og vi vil i Champions League i år.

Hvis Rosenborg skal have succes i Europa, kræver det i Mike Jensens øjne, at holdet bliver bedre til at møde modstandere, som er stærkere end dem, de møder hjemme i Tippeligaen.

- Vi skal arbejde på vores plan B. I Norge spiller vi med et ekstremt højt pres og en høj bagkæde, og det har vi haft stor succes med. Men vi må bare sige, at vi ikke i samme grad kan overfalde modstanderen, da vi mødte nogle hold i Europa, som var bedre teknisk og kunne spille ud af vores høje pres.

Læs mere: Mike J. satser stort på Champions League i år

- Det var en nedtur i fjor. Vi var veldig nær Champions League, så ender vi opp med ingenting. Jeg kjenner at det for min del betyr en god del å få oppleve et gruppespill i Europa igjen, sier Midtsjø, som var med da Rosenborg spilte i Europaligaen høsten 2015.

- På dette nivået handler det mye om marginer. Vi må fortsette å utvikle oss og vi må lære av andre klubber i Europa, bli litt mer kyniske og litt mindre sårbare, sier 23-åringen.

Kåre Ingebrigtsen og resten av det sportslige apparatet i klubben tok grep da gruppespillet glapp i fjor. Midtsjø opplever at alt har blitt litt bedre i løpet av det siste halve året.

- Det går på alle de små tingene. Vi prøver å spisse opplegget så mye det går, og legger til rette for at alt skal bli mer profesjonelt, både når det gjelder mat og trening. Vi var nok godt nok trent i fjor også, men det handler om å ta ut de siste prosentene på alt vi gjør, mener stjørdalingen.

Les mer: Disse grepene skal sørge for at Rosenborg når målet om Europa i 2017
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 52, 53, 54  Next
Page 1 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb