English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tampermonkey-script for å fargelegge uleste forum/tråder

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.08.2017 13:44    Post subject: Tampermonkey-script for Ã¥ fargelegge uleste forum/trÃ¥der Reply with quote

Fargelegger uleste forum og tråder

For oss som begynner å bli gamle og trege i løken så hender det at de små oransje ikonene som forteller at det er uleste meldinger i et forum / en tråd fort blir litt vanskelige å få øye på - særlig når posisjonen på dem er litt annerledes på sticky tråder enn på vanlige.

Så dermed denne Tampermonkey-greia for Chrome for å lett få en visuell oversikt over hva du har igjen å lese.

Dette er helt sikkert ikke optimalt, men forsøkte å fange både underforum og tråder med én jQuery selector og ser ut til å ha lykkes greit med det.

SÃ¥nn ser det ut i forumoversikten:



Uleste emner inne i et forum:



Jeg valgte gull som farge fordi det er det jeg forbinder med RBK utenom hvitt og svart. Det er lett å endre scriptet til å bruke en annen farge ved å putte det inn i farge-variabelen. Både fargenavn og heksadesimale koder vil virke så lenge du skriver det i et format som browseren forstår.

Garantert forbedringspotensiale. Bidra her:
https://github.com/Rosenb...leggUleste
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2017 09:44    Post subject: Reply with quote

larsarus har bidratt med en oppdatering til scriptet som jeg synes er fantastisk; Den skriver om linken på hver tråd slik at tråd-tittelen ikke lenger linker til første post på side én av tråden, men samme link som "newest post"-ikonet, altså i teorien til den siste nye post'en i tråden.

Her skal det sies at jeg har opplevd at denne linken ikke alltid har forventet resultat. Det nærmeste jeg har kommet en god forklaring er at den linker til nyeste post i tråden i det du logget inn sist. Jeg vet ikke om andre opplever samme sak, men forventer at dette er en phpbb-issue, og vanskelig for oss å gjøre noe særlig med.

Den største potensielle negative konsekvensen med dette i eksempelform:

Jeg logger inn og leser side 4 og starten av side 5 av tråd X. Så går det en halvtime mens jeg surrer med andre ting, og jeg F5'er for å se hva som har skjedd. Det har kommet en del nye poster i tråden, men "newest posts"-linken fører meg fortsatt til side 4, fordi der lå den eldste nye posten i det jeg logget inn.

Ikke noe stort problem, men greit å være klar over.

Ellers, hvis fargene i mitt eksempel blir for lsk-aktige, kan jeg anbefale "lightgreen". Synes godt, og bortsett fra at den minner om Celtic må vi vel tilbake til HamKam (eller Hønefoss?) for å finne noen problemer med den fargen. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 11.08.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

Det du nevner har jeg også irritert meg litt over. Spesielt i kamptrådene hvor antall sider kan endre seg fort.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2017 13:44    Post subject: Reply with quote

Yes; Jeg tror konklusjonen etter å ha fått litt info er at dette krever en oppdatering av phpbb for å fikses.

Forøvrig; Det nye tillegget til larsarus skriver kun om linken på tråder med nye poster, fordi det kun er disse som har "view newest post"-linkene.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb