English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 26.09.2006 06:47    Post subject: Reply with quote

Keef wrote:
http://www.dagbladet.no/s...77830.html


Ser ut som Høgmo selv har lagt inn en post lenger ned på siden Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.09.2006 07:20    Post subject: Reply with quote

Gruer meg allerede til å høre håpløse journalister lete med lys og lykt etter misnøye blant spillerne og andre negative ting. Vi vet ikke hvilken direkte effekt Høgmos tilbakekomst vil ha, men vi vet at det vil ha en negativ indirekte effekt fordi det blir mer mas fra media.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 26.09.2006 07:31    Post subject: Reply with quote

Nå havner nok gullet i Bergen, selv om vi skulle klare å få fem poengs luke.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2006 08:17    Post subject: Reply with quote

Når han tar over har han 14 dager på treningsfeltet til å drille inn litt flere langpasninger frem til Ham-Kam borte.

Hvis RBK i den kampen fremstår som et lag med mange langpasninger og lite bruk av midtbanen, vil det være et endelig bevis på at det er store forskjeller på Tørum og Høgmo's fotballfilosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 26.09.2006 08:25    Post subject: Reply with quote

Vil bare si en liten ting..

Hvis det er slik at Høgmo var deprimert og utbrent, og ble sykmeldt av den grunn, så er det heller ingen stor overraskelse at han fikk dårlige resultater med laget. En deprimert trener er ikke en god trener.

Hvis det er slik at han har virkelig hatt godt av sykmeldingsperioden og fremstår nå som en "ny mann," kan det tenkes at han også fremstår som en langt bedre trener nå enn før sykmeldingen.

Når det er sagt er det jo fantastisk det Tørum har gjort med laget, og jeg er selvfølgelig like bekymret som alle andre at det hele skal gå galt.

Time will show.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 26.09.2006 08:28    Post subject: Reply with quote

Holdt friskmeldingen skjult

Quote:

- Vi ville ikke at spillergruppa skulle få et annet fokus enn det å ta tre poeng mot Odd, sier styreleder Terje Svendsen til Dagbladet.no.


Er ikke det litt rart? Det skal jo ikke være så veldig forstyrrende at "hovedtreneren" blir friskmeldt, hvis det faktisk er noe spillerne ser frem til og har tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 26.09.2006 08:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke at laget bevisst kommer til å legge om stilen med Høgmo tilbake, Brady. Høgmo er ikke så dum at han forandrer noe som fungerer.

Hvis vi derimot likevel skulle få se annerledes spill med flere lange baller, tror jeg ikke dette vil komme som en konsekvens av at det trenes på en slik spillestil, men som en konsekvens av at spillergruppen ikke finner seg "til rette" under Høgmo, og/eller at Høgmo skulle ha en lederstil som sprer usikkerhet (høye skuldre) i gruppen knyttet til spillerstil.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2006 08:56    Post subject: Reply with quote

Svendsen blir utspurt:

- Blir det endringer i rollefordelingen mellom Tørum og Høgmo når Høgmo er tilbake?

- Det er ikke blitt diskutert. Vi har hundre prosent fokus på det som skal skje denne uka – med Odd-kampen mandag, Tromsø-kampen torsdag og Lyn-kampen søndag.

- Vil rollefordelingen bli diskutert etter dette?

- Som sagt; vi lever i nuet. Vi løfter ikke et øyenbryn før denne uka er over. Jeg vil ikke si noe som kan bidra til å skape spekulasjoner og uro.

Les mer: Taus om Høgmos rolle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.09.2006 09:09    Post subject: Reply with quote

Som Tørum selv sa: Tørum og Høgmo har samarbeidet hvert år siden 1997. Ingen grunn til å overdramatisere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 26.09.2006 09:09    Post subject: Reply with quote

Faen, vis litt baller da, Svendsen! Hvis at du er en MANN! Skoglund og til og med Snurruås var jo bedre enn dette til å uttale seg!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2006 09:11    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg føler meg sikker på at Høgmo blir hovedtrener, men det skaper litt unødvendig uro at Svendsen ikke kan si det rett ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2006 10:09    Post subject: Reply with quote

- Det er klart at det ikke går an å ha noe bedre resultater enn det Knut har hatt. Og jeg synes butikken virker ryddigere nå enn den var i vår, og jeg kjenner meg mer igjen i det Rosenborg gjør nå enn hva tilfellet har vært tidligere. Men jeg tror de skal fortsette med de prioriteringene de har gjort. Det blir dumt å gjøre om på noe nå, og det har jeg heller ingen grunn til å tro at Høgmo gjør. Hva er det han skal forandre på da? Det må i så fall være hvis Rosenborg kommer inn i en helt annen trend enn de er nå, sier TV 2s fotballekspert, Bengt Eriksen.

Les mer: - Hva skal Høgmo forandre på?

Dorsin: - Ingen endring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 26.09.2006 10:36    Post subject: Reply with quote

Noen må ta til vettet. La dagens trener virke ut sesongen og la Høgmo få jobbe med laget etter dette.
Må man forandre på noe som virker ??? Mad
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
TIL
Junior


Joined: 01 Apr 2006
Posts: 57

PostPosted: 26.09.2006 10:42    Post subject: Reply with quote

Nå må ikke dette overdramatiseres. Forandringene i Rosenborg kom med salget av Helstad og Johnsen, og dermed mer trygghet for de gjenværende. Dette var ikke beslutninger som Tørum tok.

Høgmo kommer ikke til å forandre spillestilen de gjenstående kampene. Tørum og Høgmo har ikke svært forskjellig spillestil. De har jo jobbet sammen i en årrekke.

Oppturen kom med en fast førsteelllever, og ikke med Tørum. Det var tilfeldig. Slankingen av stallen var et bevisst valg fra Høgmo, Tørum og Bratseth.

For øvrig artig med Helstad som forlot benketilværelsen i Rosenborg, til fordel for benketilværelsen i Brann. Er han i den situasjonen at han blir seriemester enten det er Brann eller Rosenborg som vinner?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 26.09.2006 11:03    Post subject: Reply with quote

Han er vel i den situasjon at han får to medaljer fra årets sesong, ja, uansett hvem som vinner og hvem som blir nr. 2. Det er jo egentlig ganske morsomt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 26.09.2006 11:26    Post subject: Reply with quote

han kommer sikkert til å selge den for litt Cuba libre's! Very Happy

så tilbake til topic. som det ble skrevet over her tror jeg ikke at Tørum effekten er så stor som mange skal ha det til, hjalp sikkert at det ble noe tydligere på treninger, men om Høgmo var langt nede så kan jo det være en forklaring på at han kanskje var litt borte på treningene også.
Jeg tror som Dorsa at det ikke blir forandring, at de fortsetter som de har spillt selv om Høgmo er tilbake er jeg overbevist om.

Nå kommer sikkert Brady til å spise meg levende, men synes du virker i overkant pessimistisk og negativ til Høgmo. nå er det jo sånn at vi ikke vet helt sikkert om hva som hadde skjedd om høgmo hadde fortsatt. Men jeg er rmelig sikker på at han vil gjøre en god jobb nå som han kommer tilbake uthvilt og med mere energi!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2006 12:23    Post subject: Reply with quote

Det jeg bygger oppfatningen min på er hvilken type fotball Høgmo har stått for mens han har ledet RBK, Tromsø, Moss, kvinne- og U21-landslaget.

Lagene hans har spillestilsmessig lignet svært på landslaget under Nils Johan Semb. Ikke fullt så gjennombruddshissig som Drillo, men ikke veldig langt unna. Det Høgmo har sagt om spillestil i intervjuer har også til forveksling lignet på Semb's synspunkter. Språkbruk og holdninger rundt kampene er også mye den samme (viktig med det første målet etc.). Kanskje ikke så rart ettersom de to er nære venner, har vært landslagstrenere for samme nasjon på samme tid over flere år og snakker ukentlig sammen på telefon.

Under Tørum ser jeg en klar forandring i spillestil og også en mer offensiv holdning utpå banen. Selv om det langt fra er perfekt nå heller, har vi mer kombinasjonsspill og mer spill langs bakken. Det virker mere planmessig, og vi er neppe like opphengt i å gjøre motstanderen dårlig som det Høgmo var. Fokus virker som om er mer på å være gjenkjennelig i sin egen måte å spille på.

Resultater kommer i annen rekke. Det jeg er opptatt av er at vi spiller en type fotball det går an å kose seg med.

Fordi Høgmo har en annen agenda mht spillestil, har jeg ingen tro på at spillet ville blitt såpass i høst uten sykemeldingen.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 26.09.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

var ikke styret ute å trumpet igjenom 4-3-3 og offensiv fotball da? Jeg tror som sagt ikke vi kommer til å se store forandringer i spillestilen. men hadde ikke skadet om de terpet mer på angrep mot etablerte forsvar, der mener jeg vi har mye og hente
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 26.09.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

trur Høgmo ble syk av de dårlige resultatene, nå som resultatene går veien er han frisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 26.09.2006 12:29    Post subject: Reply with quote

Nå blir det mindre offensiv satsing når RBK leder 1 - 0, når blir det å ri på ledelsen.. Det er den største forskjellen på Tørum og Høgmo, Tørum ønsker flere mål, men Høgmo er meget godt fornøyd med en 1 - 0 seier, selv om å ri på ledelsen gir motstanderen sjansen til uavgjordt....
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 26.09.2006 12:38    Post subject: Reply with quote

trur dere Høgmo hadde kommet tilbake om vi lå å kava midt på tabellen?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 26.09.2006 12:42    Post subject: Reply with quote

kanskje ikke like raskt. men tilbake hadde han nok kommet.
Men sånne ting orker jeg ikke spekkulere i, nå er det sånn at PMH er vår hovedtrener og han har gjort mye bra.

ang. det med å legge seg bakpå for å forsvare en ledelse, tja, jo, ser poenget ditt, men tror som sagt ikke at vi kommer til å spille annerledes når PMH kommer tilbake. Vi får bare vente å se, men jeg er i alle fall forsiktig optimist
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.09.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke se bort ifra at Tørum fortsatt blir sjef på treningsfeltet etter at Høgmo er tilbake. Det var jo tross alt Tørum som styrte mye av treningene før Høgmo ble syk!
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2006 13:58    Post subject: Reply with quote

- Jeg synes Rosenborg bør sparke Per-Mathias oppover i systemet. I første omgang ut sesongen. Neste år er det lenge til, sier Mini.

Les mer: - Spark Høgmo oppover

"LitjEggen" snakket vel om at utviklingssjef (altså uten ansvar for spilleroverganger) hadde vært en mulig stilling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
blubbin
Rutinert


Joined: 14 Jul 2005
Posts: 515

PostPosted: 26.09.2006 14:05    Post subject: Reply with quote

Det negative med dette er at det vil skapes stor usikkerhet, og mye bråk i media, hvis Rosenborg nå slutter å vinne kamper. Ellers bør det ikke ha for mye å si. Med mindre Høgmo gjeninsetter Solli som midtbaneanker - gjør han det og det går dårlig så fortjener han all den hets som er mulig å få!Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 81, 82, 83  Next
Page 73 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb