English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2018 20:44    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig artig at han tør å spille med høy risiko, det viser at han er uredd. Rasmussen har en fantastisk god venstrefot som kan slå en lang ball i bakrom samt at han kan spille ball gjennom ledd. Dette er noe som er veldig viktig slik vi spiller. Er jo også en høy spiller, så han scorer jo noen mål også på dødball.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
TottoD
Proff


Joined: 06 Aug 2011
Posts: 365

PostPosted: 05.03.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

Faktisk ikke helt ulik Forren i spillestil, mangler litt på duellstyrke for å kunne sammenlignes helt. Han er mye mer teknisk og ligger milevis foran Forren på sjarm.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 05.03.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Vil si en bøtte med rusten spiker slår Forren på sjarm, så det sier ikke så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 05.03.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Den slår ham på fart og teknikk også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

– Jeg har store forventninger og krav til meg selv. Da synes jeg det er fair å gå ut og si at jeg ikke er fornøyd. Jeg forventer mer av egen innsats. Jeg har ikke tatt plassen ved siden av Tore fullstendig og sagt: «Ok, nå er den plassen min». Det er selvsagt noe jeg skal jobbe med, og det er på søndag det teller, sier han.

– Er Reginiussen og Rasmussen et godt nok stopperpar for RBK i 2018?

– Ja, det synes jeg. Men jeg forstår at mange lurer på det. Det er en logisk tankegang, for folk har jo ikke sett meg spille så mye. Jeg tenker selv at jeg er god nok, og det skal jeg bevise for alle, sier han.

Les mer: Rasumussen nådeløs om sin egen vinter: – Forventer mer

Personlig syns jeg at Adressa er litt vel strenge med Rasmussen for tida; de sår ganske mye tvil rundt ham. Jeg vil påstå at han så langt verken har bevist eller motbevist at han er god nok. Vil påstå at tvilen må komme tiltalte til gode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 04.04.2018 19:38    Post subject: Reply with quote

Litt av en falitterklæring å handle inn ny midtstopper nå.

Greit at Rasmussen kanskje ikke har vært så bra i seriestarten, men det kunne man vel heller ikke forvente. Da skal vi altså stå med 3 unge midtstoppere som skal slåss om startplass i tidlige cuprunder og ikke så mye mer enn det.

Håpet er jo at Rasmussen skal bli mer enn god nok for å starte viktige kamper, det blir han garantert ikke av å sitte på benken.

Talentarbeidet i RBK har vært alt for svakt i lang tid. Nå skal vi altså skrinlegge det eneste forsøket etter 3 serierunder.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.04.2018 19:51    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ ha litt mer baller her!. Han har startet 3 kamper, og ja, han har ikke glitret, men har resten av RBK gjort det?

Unge spillere må få tillit. De må få lov til å feile. Rasmussen er en spennende spiller som fort kan blomstre.


Synes det er en negativ trend at unge spillere ikke får de store sjansene under KI.

Ingen fra junioravdelingen som er i nærheten siden KI fikk jobben. Det er alt for svakt..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 04.04.2018 20:03    Post subject: Reply with quote

Sånn. Nå med Hovland på plass (enten man liker det eller ikke) håper jeg vi rendyrker Rasmussen på sentral midtbane!
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 04.04.2018 20:59    Post subject: Reply with quote

Tror et stopperkjøp har vært planen uavhengig av prestasjonene til Rassmusa i oppkjøring og seriestarten.

Helt nødvendig å kunne hvile Reg i noen kamper, og altfor stor risiko å måtte stille Serbecic/Jacob/Ogbu i et eventuelt skadefravær.

Ville vært hodeløst å ikke ha minst én rutinert stopper til i troppen. Og så har den unge danske vært skrekkelig i midtforsvaret i hele 2018 og i perioder i 2017.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 04.04.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter litt med å se kritikken mot klubben for at de ikke satser på Rasmussen. Vi er ikke i posisjon til å la spillere utvikle seg gjennom a-lagsspill når det de presterer er på så lavt nivå som det Rasmussen har prestert. Klubben ønsket nok at han skulle få tiden fram til sommeren, og at han innehar et såpass godt nivå nå at vi ikke vil ville få problemet i ES ved å bruke han. Så langt har han ikke vist noe som helst som tyder på at det er kommende stopperkjempe for oss, hverken i fjor eller i år. Jeg er enig at han bør satses på som midtbane, der viste han lovende takter i EL, selv om de kampene er et litt tynt grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 04.04.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Tror valpefeilene til Rasmussen ville kostet dyrt gjennom en hel sesong.

Ikke uten grun at stoppere debuterer senere aldersmessig i snitt på landslaget, en spillere i de resterende posisjonene.
Man kan tåle valpefeil framover i større grad en i bakre femmer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2018 19:48    Post subject: Reply with quote

– Det eneste jeg kan gjøre er å jobbe hardt hver eneste dag på trening og kjøre styrketrening regelmessig, så skal det nok komme, sier Rasmussen, som påpeker at det er opp til RBK-trener Kåre Ingebrigtsen hvor mye spilletid han får fremover.

– Det er ikke jeg som bestemmer om jeg skal spille. Det eneste jeg kan gjøre er å bevise hver eneste dag på trening at det er jeg som skal spille. Jeg kan ikke gjøre mer enn det, sier den danske midtstopperen.

Les mer: Slik tenker RBKs midtstopper om den harde konkurransen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.04.2018 20:20    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han er for dårlig defensivt til å spille på RBK nå. Han må utvikle sine defensive kvaliteter i mye større grad og det handler om duellkraft og taklingsstyrke. Den er altfor dårlig per dags dato. VI slipper alltid inn mål med ham på banen og det er ikke tilfeldig.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 15.04.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

Selv om Hovland hadde noen rare feil sist, var det i bunn og grunn klasseforskjell. Som jeg nevnte tidligere var det å mange gode 40-50meters pasninger mot kantene noe som var komplett mangelfullt de 3 første kampene og i høst. Konradsen, rasmussen og reginiusen er jo helt elendig på det. Hovland er rolig og fin med ballen, plasserte seg ofte riktig. Kan kanskje bli litt passiv og lite fandeninvoldsk, men det er jaggu rasmussen også. Ikke minst virker Hovland som en raskere spiller, ikke samme grad som skjelvik, men rask nok i de fleste tilfeller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.04.2018 10:31    Post subject: Reply with quote

Rasmussen kan også utvikles som sentral, det så vi blant annet mot Zenit i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 16.04.2018 10:35    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne se Rasmussen på et RBK som presterer som et lag, og ikke gir han så dårlige arbeidsbetingelser som i de første kampene. Tror det er jevnere mellom Rasmussen og Hovland enn prestasjonene i de siste kampene skulle tilsi.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 16.04.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

Hovland kommer til å bli et klart førstevalg foran Rasmussen, så spesielt jevnt er det nok ikke.

Likevel tror jeg Rasmussen kan utvikle seg selv om han ikke spiller så mange kamper i år.

Får ikke håpe selvtilliten er knekt ihvertfall. Finner fort ut nå framover om han er villig til å ta fighten og levere når han får sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 16.04.2018 11:28    Post subject: Reply with quote

Toppfotball er brutalt. Spiller du elendig blir du satt ut av laget. Per i dag er Hovland vesentlig bedre. Heldigvis fikk vi ham inn før vinduet stengte.

Rassmusa kan for all del bli bra på sikt. Håper han ikke graver seg ned, men bretter opp ermene!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 17.05.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Rasmussen har fått mye tyn i begynnelsen av sesongen, og mye av dette stemte nok. I de to siste kampene har han virkelig imponert. Virker veldig rolig og behersket utpå matta, i tillegg til at han har en presis og god venstrefot. Har styrken til å vinne dueller på midten, både i lufta og på bakken. Noe som er veldig viktig.

Har sett litt på stats over hvor mange kamper han har spilt siden han kom i fjor:

14 starter i ES.
4 kamper som innbytter i ES.
5 kamper fra start NM-cup.
2 Starter Unicef-mesterfinale.
4 Starter i EL.
1 kamp som innbytter EL.

Totalt er det:
25 offisielle kamper fra start
5 offisielle kamper som innbytter

Dette tyder på en spiller som er ung (20 år), og med fotballfremtiden foran seg. Jeg tror at med matching på et høyt nivå denne sesongen, så vil han hevde seg mer og mer for hver kamp. På mange måter burde det satses med han på midtbanen, det er der han har vist mest kvalitet.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 17.05.2018 11:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at rollen som midtbanespiller hjelper han til å bli enda bedre midtstopper, en stopper som evner å tre ball gjennom ledd. Idag mangler vi det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.05.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Han er så vidt konfirmert, og spiller i to av de mest rutinetunge rollene i Norges (nest) beste lag. Spesielt som anker gjør han er bra jobb. Om fem år er han erfaren, men fortsatt bare midt i 20-årene. Rasmussen kan bli en meget god og anvendelig spiller med litt erfaring.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 17.05.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

Han er ikke Ole Selnæs og blir det vel heller aldri, men positivt overrasket i går. Forbedringspotensiale i overblikk og litt mer dristig i pasningsvalg gjennom pressledd , men det kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.05.2018 17:22    Post subject: Reply with quote

Han gjør en del juniorfeil ennå, men det er jo ikke uvanlig i den alderen.
Det han trenger akkurat nå er jo å spille, og det får han heldigvis.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 18.05.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Det som er mest lovende med han er måten han snakker på i kamper og på trening, trur han gjør spillere rundt seg bedre i måten han kommuniserer på. Han holder fokus oppe samt gjør medspillere tryggere på seg selv. Skjønner godt at han var kaptein i tyskland.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 18.05.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Han er en ledertype og har snakketøyet i orden, men: han er dansk i spillestil og dansk i ønsket om hvordan fotball skal spilles.

Mot Trygg-lade studerte jeg hans kommunikasjon i oppbyggende angrepsspill, og det er ikke rart at vi spilte mye på tvers. Unge herr Rasmussen sto jo bak der og ropte "Vend, Vend, Vend, Vend, Vend!".
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 16 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb