English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 19:56    Post subject: Reply with quote

Støtter styret i at Kåre måtte gå. Pilen har pekt feil vei i 2 år nå,
Men når de går ut å sier dette er noe de har tenkt på i ett år nekter jeg å tro
at de ikke har noen på vei inn allerede.

Håper bare det ikke er noe resirkulert søppeltrener fra nøffsuppa, da krever jeg skillsmisse med klubben.

Forventer en hakeslepptype signering ala Lorden bare på trenersiden, ellers kunne vi like greit beholdt Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
6Strand
Proff

PostPosted: 20.07.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
6Strand wrote:
attityd! wrote:
Styret har driti på draget her. Dette går til helvete. Alt som kommer frem om denne prosessen (underkommunisering av krav og konsekvenser, spillerne ikke involvert, måten Hoftung måtte gå på, Koteng ikke pratet med Hoftun osv.) forteller at vi har en ledelse og styre som ikke lyser tillit eller kompetanse - snarere tvert i mot.

Merk mine ord: vi tar ikke gullet i år, og det blir ikke EL (og i hvert fall ikke CL).

Usikker på om Koteng bør prate med Hoftun. Hovedtrener rapporterer vel til styret og delvis sportslig leder. Assistenttrener rapporterer i hovedsak til hovedtrener. Koteng gir vel ikke de som sitter i billettluka den tunge beskjeden om at de er avskjediget heller..

Det er under ingen omstendigheter en avskjediget treners oppgave å gi beskjed til sin assistent om at han har mistet jobben. I henhold til arbeidsmiljøloven skal det skje skriftlig og personlig fra arbeidsgiver. Men loven er kanskje ikke så nøye når vi ikke spiller festlig nok fotball.

Enig i det. Bare ikke enig i at arbeidsgiver er ensbetydende med styreleder.
Back to top
Skammels!
Junior

PostPosted: 20.07.2018 20:10    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene på de foregående sidene. Uansett synes jeg det er utrolig mye usaklig "gnåling" fra ulike kommentatorer og andre som slipper til i avisspaltene i dag. Mener virkelig "alle" f.eks. at man skal konferere med spillerne om hvorvidt man skal sparke sjefen deres? Bare å lufte dette med spillerne vil jo være å undergrave treneren på det groveste.

Så til dette med Champions League og hvor ekstremt urealistisk, latterlig og "å leve i fortiden" det visstnok skal være å ha en ambisjon om å kvalifisere seg til gruppespillet i CL. Jeg mener at styret har rett i at det er helt naturlig å ha ambisjoner om å f.eks. annenhvert år være blant de fire beste lagene i denne gruppa med lag: AEK Athen, Salzburg, Ludogorets, Legia Warszawa, Celtic, Midtjylland, BATE, Dinamo Zagreb, Malmö, PSV, Young Boys og Røde Stjerne. Det vil altså bety CL-gruppespill.

Denne ambisjonen er selvfølgelig ikke enkel å oppnå. Men at den skal latterliggjøres av Jesper Mathiesen og resten av hylekoret... Da kommer vi ingen vei i norsk fotball.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Nissene som går rundt og kaller seg fotballeksperter og mener opp og i mente om dette er det bare å drite langt i. Til og med de som har vært i/nær Rosenborg virker å være ute av stand til å se realiteten i øyne. Faktum er at siden 2015 har vi ikke blitt bedre. Rosenborg er den klubben i Norge med høyest potensiale, størst og mektigst historie, og dermed også de høyeste forventninger og ditto krav til de ansatte, særlig de som arbeider direkte med prestasjonsgruppa, først og fremst hovedtreneren. I Rosenborg er det ikke nok å vinne ligaen og tidvis komme inn i Europa League. Kåre skal ha massiv takk for gjenreisninga av Rosenborg som norsk fotball suverene, gedigne lokomotiv. Problemet er nå at lokomotivet skal oppgraderes til et lyntog, og hvis mekanikeren ikke har kompetansen til å gjøre det, må vi hente inn en annen. Et annet poeng er underholdningsfaktoren. Kun enkeltkamper i år har vært på det nivået spillmessig som vi ønsker oss. Hos oss holder det ikke at man vinner, man skal vinne på rett måte. Rosenborg er landets suverent beste fotballklubb på alle mulige parametere, og vi har nå et styre som legger ambisjonsnivået på det nivået. Det er modig gjort, det er en gamble, men det kan også vise seg og være genialt.

For det siste er jeg forbanna lei alle som ikke, etter x antall år som "eksperter" eller bare interesserte i norsk fotball, har klart å lære seg at man i Rosenborg har et annet sett med krav enn det som foreligger for andre klubber. Som nevnt tidligere, her holder det ikke å vinne, du må vinne på rett vis. Lista er lagt skyhøyt av Nils Arne, noe som gjør det til den mest krevende jobben i norsk toppidrett. At folk ikke er klar over dette irriterer meg noe helt vanvittig. Forstår man ikke det bør man holde kjeften godt klappa igjen.

/rant
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Det er under ingen omstendigheter en avskjediget treners oppgave å gi beskjed til sin assistent om at han har mistet jobben. I henhold til arbeidsmiljøloven skal det skje skriftlig og personlig fra arbeidsgiver. Men loven er kanskje ikke så nøye når vi ikke spiller festlig nok fotball.

Men det er vel og merke sjelden slik at styreformann/styre er rette vedkommende. Det er administrasjonen som har det formelle arbeidsgiveransvaret.
anders1
Senior

PostPosted: 20.07.2018 21:16    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
anders1 wrote:

Men det er vel og merke sjelden slik at styreformann/styre er rette vedkommende. Det er administrasjonen som har det formelle arbeidsgiveransvaret.

Er veldig klar over det. Skulle bare ønske klubben hadde like høye standarder for rollen som arbeidsgiver som fotballag. Dette er tross alt en virksomhet med en omsetning på 300 mill, det er ikke Fredrikssons Fabrikk. Da sier man opp folk etter loven og unngår å sette seg i risiko for arbeidsrettssaker etc.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det var feil å sparke Kåre Ingebrigtsen.

Jeg vil legge ut denne meldingen etter at neste trener får sparken etter å ha levert like svake resultater som de som var før Kåre (bortsett fra Hamren).

Kåre har vunnet alle tre seriemesterskapene etter han kom hit, samt to cupgull. Han har gått videre til neste runde i CL (etter første kvalifiseringsrunde, samt at vi er i rute til nok et seriegull (to poeng bak Brann etter halvspilt serie) - vi er også fremdeles med i cupen.

Forumet er stort sett enige i sparkingen - jeg og spillerne er det ikke (og sikkert noen få andre).
Back to top
6Strand
Proff

PostPosted: 20.07.2018 21:19    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
anders1 wrote:

Dette.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 21:21    Post subject: Reply with quote

Anbefaler alle som ikke har hørt Rasmus og Saga om sparkingen å høre den. Meget bra.

https://soundcloud.com/rasmus-saga/
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Nissene som går rundt og kaller seg fotballeksperter og mener opp og i mente om dette er det bare å drite langt i. Til og med de som har vært i/nær Rosenborg virker å være ute av stand til å se realiteten i øyne. Faktum er at siden 2015 har vi ikke blitt bedre. Rosenborg er den klubben i Norge med høyest potensiale, størst og mektigst historie, og dermed også de høyeste forventninger og ditto krav til de ansatte, særlig de som arbeider direkte med prestasjonsgruppa, først og fremst hovedtreneren. I Rosenborg er det ikke nok å vinne ligaen og tidvis komme inn i Europa League. Kåre skal ha massiv takk for gjenreisninga av Rosenborg som norsk fotball suverene, gedigne lokomotiv. Problemet er nå at lokomotivet skal oppgraderes til et lyntog, og hvis mekanikeren ikke har kompetansen til å gjøre det, må vi hente inn en annen. Et annet poeng er underholdningsfaktoren. Kun enkeltkamper i år har vært på det nivået spillmessig som vi ønsker oss. Hos oss holder det ikke at man vinner, man skal vinne på rett måte. Rosenborg er landets suverent beste fotballklubb på alle mulige parametere, og vi har nå et styre som legger ambisjonsnivået på det nivået. Det er modig gjort, det er en gamble, men det kan også vise seg og være genialt.

For det siste er jeg forbanna lei alle som ikke, etter x antall år som "eksperter" eller bare interesserte i norsk fotball, har klart å lære seg at man i Rosenborg har et annet sett med krav enn det som foreligger for andre klubber. Som nevnt tidligere, her holder det ikke å vinne, du må vinne på rett vis. Lista er lagt skyhøyt av Nils Arne, noe som gjør det til den mest krevende jobben i norsk toppidrett. At folk ikke er klar over dette irriterer meg noe helt vanvittig. Forstår man ikke det bør man holde kjeften godt klappa igjen.

/rant

Du kan ralle så mye du vil om kravene til en ROsenborgtrener. Faktum er at å vrake treneren for å oppnå disse kravene fortsatt ikke har fungert i snart 15 år. Hvem annen en Nils har klart å levere etter disse kravene? Absolutt ingen. Kåre hadde tendenser i debutsesongen sin, men uten han har vi fortsatt ikke hatt en trener som har levert noe i nærheten av angrepsvillig og underholdende fotball. Så da er det faen ikke rart at folk stiller spørsmål ved denne sparkingen, når vi før kåre var en klubb i full oppløsning med skakkjørt økonomi, bare fordi manetter snart 4 år har innsett at vi fortsatt ikke spiller den fotballen vi sluttet å spille for 15 jævla år siden
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 21:33    Post subject: Reply with quote

VR46 wrote:
Det som virkelig holder Rosenborg tilbake fra å nå de store høydene er et inkonsekvent og inkompetent styre og styreleder.

Mens jeg på min side er ekstremt fornøyd med å ha Koteng som styreleder, og så vidt jeg har fått med meg er jeg ikke helt alene om det.

For øvrig er det klubbens medlemmer som velger styret. Kanskje vi har feil medlemmer etter din mening?
Hedning
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Skammels! wrote:
Må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene på de foregående sidene. Uansett synes jeg det er utrolig mye usaklig "gnåling" fra ulike kommentatorer og andre som slipper til i avisspaltene i dag. Mener virkelig "alle" f.eks. at man skal konferere med spillerne om hvorvidt man skal sparke sjefen deres? Bare å lufte dette med spillerne vil jo være å undergrave treneren på det groveste.

Så til dette med Champions League og hvor ekstremt urealistisk, latterlig og "å leve i fortiden" det visstnok skal være å ha en ambisjon om å kvalifisere seg til gruppespillet i CL. Jeg mener at styret har rett i at det er helt naturlig å ha ambisjoner om å f.eks. annenhvert år være blant de fire beste lagene i denne gruppa med lag: AEK Athen, Salzburg, Ludogorets, Legia Warszawa, Celtic, Midtjylland, BATE, Dinamo Zagreb, Malmö, PSV, Young Boys og Røde Stjerne. Det vil altså bety CL-gruppespill.

Denne ambisjonen er selvfølgelig ikke enkel å oppnå. Men at den skal latterliggjøres av Jesper Mathiesen og resten av hylekoret... Da kommer vi ingen vei i norsk fotball.

Bra innlegg Tommel'n opp!

Man trenger ikke nødvendigvis være blant de fire beste en gang, man kan være heldig med trekningen. Når vi var med i 2007/2008 var vi der med FCK, de har klart det hele fire ganger siden da, Malmø og Midtjylland har også klart det. 7 nordiske deltagelser på 10 år. Rett meg hvis jeg tar feil. Det er vanskelig. Men det er ikke, og burde ikke, være umulig. Og ihvertfall ikke noe å latterliggjøre. Det blir for nisselue.

Last edited by Hedning on 20.07.2018 21:34; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Da er det styret som må manne seg opp til å ta en avgjørelse.

Synes en som kaller seg Machiavelli skal kunne bruke enda hardere ord.
hepp
Junior

PostPosted: 20.07.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
anders1 wrote:

Det er vel mest ryddig at det er den som beslutter avskjedigheten er den som gir beskjed om dette til henholdsvis Ingebrigtsen og Hoftun.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

I den bedriften der jeg jobber er det i alle fall slik at styret kan fatte en slik avgjørelse, og så gir styret jobben til administrerende direktør (hvis det ikke gjelder adm.dir. selv); som evt. delegerer til HR-ansvarlig, avhengig av person.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:

Du kan ralle så mye du vil om kravene til en ROsenborgtrener. Faktum er at å vrake treneren for å oppnå disse kravene fortsatt ikke har fungert i snart 15 år. Hvem annen en Nils har klart å levere etter disse kravene? Absolutt ingen. Kåre hadde tendenser i debutsesongen sin, men uten han har vi fortsatt ikke hatt en trener som har levert noe i nærheten av angrepsvillig og underholdende fotball. Så da er det faen ikke rart at folk stiller spørsmål ved denne sparkingen, når vi før kåre var en klubb i full oppløsning med skakkjørt økonomi, bare fordi manetter snart 4 år har innsett at vi fortsatt ikke spiller den fotballen vi sluttet å spille for 15 jævla år siden

Vi har jo ikke lett etter noen ny Eggen i 15 år. I rundt 10 av disse årene hadde vi ingen retningskurs overhodet. Prosjekt "tilbake til røttene" er helt avgjørende for at vi skal unngå en ny ørkenvandring der vi ikke en gang vet hva som er målet. Kåre leverte jo fantastisk angrepsfotball den første tiden her, så (som en annen skrev), så ble jo på en måte standarden Kåre satte den første tiden her hans egen bane fordi han beviste at fotballen til Eggen i aller høyeste grad er gjennomførbar og suksessfull nå som den var under Eggen. Dette er jo grunnen til at han fikk så lang tid som han fikk, til tross for at styret har snakket om den negative utviklingen i over ett år. Endelig følte man at man hadde funnet seg selv, da ønsket man ikke å sparke han så fort det fikk en negativ utvikling. Derfor har han fått to år i jobben til tross for at vi under disse to årene har gått stadig lenger bort fra røttene igjen.
Zorac
Legende

PostPosted: 20.07.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Faktum er at siden 2015 har vi ikke blitt bedre.

Ikke blitt bedre er mildt sagt en underdrivelse. Jeg tror de aller fleste, også styret, hadde vært fornøyd om vi "bare" leverte 2015-nivå i dag. Problemet er heller at vi har tatt solide steg bakover, i hvert fall på alle aspekter som definerer Rosenborg-fotball. Det er ikke mye "artig og angrepsvillig" over årets utgave, med unntak av to-tre enkeltkamper. For tre år siden var det jo regelrett dritartig å se Rosenborg, og jaggu var ikke resultatene det beste vi har hatt under Brutter'n også.

Det virker som Ingebrigtsen er den eneste som aldri forsto at fotballen som ble spilt det første året - halvannet var den klart beste på absolutt alle fronter.
hepp
Junior

PostPosted: 20.07.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Styret kan sikkert fatte en slik avgjørelse, men det er like fullt umusikalsk. Jeg tror de fleste i Hoftun sin situasjon ville ønsket å få beskjed av den som ga de sparken fremfor en HR-fyr. Så upersonlig burde det ikke være
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.07.2018 22:22    Post subject: Reply with quote

Føler at det startet litt da vi slapp inn et mål etter å ha fortsatt å kjøre på da vi ledet 2-0 hjemme mot Apoel, og røk ut på overtidsmål i returen.

Etter Austria-kampene sa Kåre til RBKWeb at det ikke var noen tvil om at problemet lå i at RBK hadde sluppet inn for mange mål.

Istedet for å kjøre Eggen-varianten med at vi heller burde bli enda bedre på å gi motstanderen trøbbel, ble det herfra mer viktig at motstanderne ikke skulle skape trøbbel for oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bonzo
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 22:22    Post subject: Reply with quote

Trist.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 22:29    Post subject: Reply with quote

Tenker litt på dette med spillergruppa. Ta for gitt at det var riktig å sparke Kåre, om du er uenig eller ei. Da er det nærliggende å tenke videre at spillergruppa selv ikke klarer å se tilstrekkelig hvor feil spillet har utviklet seg.
Forskning på fenomenet «groupthink» (Janis, 1972) er spennende. Det utgår en del destruktive prosesser av en gruppe som rammes av dette, i dette tilfellet med trenerne som en del av gruppen. Invasjonen av Grisebukta i 1961 er et eksempel. Høyt kompetente mennesker tok voldsomme beslutninger på tynt og feil grunnlag. De mange mekanismene i en gruppe kan føre til gruppetenkning, der enigheten og konformiteten paradoksalt nok fører gruppa på villspor.

I dette tilfellet peker jeg på spillergruppa med trenerne. Jeg håper det er riktig at løsningen på fremskritt nå var at djevelens advokat representert ved Koteng&co røsket det hele opp med rota.

Får håpe ikke feil røtter ble røsket opp..
SeG
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo slik det har begynt å se ut utenfra. Også når man ser på hvordan man har håndert kritikken rundt det spillemessige. Piggene har virkelig vært ute.

Ellers tror jeg kristobal peker på et viktig tidspunkt for når Kåre endret tankegang. Den tankegangen er nok det som har vært med på å ødelegge vinterens trening, slik at vi i dag mangler et samhandlingsmønster.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
hepp
Junior

PostPosted: 20.07.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

Ser at de fleste her er positiv til sparkingen, for meg er det dog et stort feilgrep.

Hva er det som er så akutt at Ingebrigtsen måtte få sparken nå? Greit nok at spillet ikke har vært som vi har ønsket over en periode. En skulle likevel tro at en trener med merittene til Ingebrigtsen kunne fått sesongen til å snu det på.

Det som skjer nå er at vi har et trenerteam som har langt mindre å vise til enn det foregående, og som neppe fyller kriteriene til Koteng: "fagmann, leder og pedagog". Samtidig sier han at det kan være at de får jobben på permanent.

Koteng har gjort en del gode grep, men det er også den sportslige suksessen til Ingebrigtsen som er skyld i at det går godt økonomisk.

La oss håpe neste trener har ryggrad, det vil han trenge hvis han skal vinne gull hvert år, komme til Champions league og ikke minst spille underholdende fotball.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

Det akutte er at det er enklere å finne en bedre erstatter nå. Og at styret sa at nok er nok, og da kjøpte seg tid.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 20.07.2018 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg mener denne sparkingen er helt feil både ifht timing og grunnlag. Det innebærer en enorm risiko og jeg frykter at vi igjen får år med dårligere resultater, misnøye og stadige utskiftninger av trenere. Når Kåre sparkes med de resultatene han har oppnådd blir lista veldig høy for fremtidig(e) trener(e). Han har jo oppnådd de beste resultatene siden Eggen RBK Sine første 3 hele sesonger er også bedre enn Eggens 3 første i storhetstida, både hjemme og i Europa.

Hovedargumentet er mangel på utvikling. Personlig ser jeg derimot god utvikling på områder som er viktige for å oppnå resultater i Europa. Vi har blant annet blitt mye bedre og tryggere på å spille oss ut av trange og vanskelige situasjoner. Dette gjør at vi bør kunne spille på oss mindre brudd og kan hvile litt når vi vinner ball dersom vi er hardt presset. Vi er også blitt farligere på dødball, noe som er viktig internasjonalt. Dette så vi i VM og var også et fortrinn for oss i CL i storhetstida.

Jeg er enig i at samhandlingen offensivt ikke er like bra som i 2015-2016. Samtidig ser jeg også mange årsaker til dette.
- Alle store lag gjennom tidene har hatt et samspilt og godt midtstopperpar som kjenner hverandre ut og inn. Bragstad/Hoftun, Ferdinand/Vidic, Johnsen/Berg, Ramos/Pepe/Varane, Puyol/Pique, Pallister/Bruce for å nevne noen. Dette gir en defensiv trygghet som gjør at man kan satse mer offensivt. Siden 2015 har vi skiftet midtstopperpar minimum en gang i sesongen pga salg. Jeg tror dette har skapt en defensiv utrygghet hos spillerne og ikke minst gjort at Kåre har måttet fokusere mer på det defensive enn ønskelig. Spesielt før 2016 hvor det var nye på 3 av 4 plasser. Jeg tror dette har vært med på at spillerne ikke helt har turt å være offensive nok.

- En av de viktigste suksessfaktorene i storhetstiden var kontinuitet. Det var maks 1-2 utskiftninger hvert år. Dette gjør at samhandlingen blir bedre fordi spillerne kjenner hverandre og spillestilen. Det er også enklere å innføre spillestilen til de 1-2 nye som kom. Ofte ble de nye hentet fra lag som spilte en kopi av vår spillestil også eller hadde vært hos oss før. Ikke minst hadde vi kontinuitet i sentrallinjen (spesielt stoppere og midtbane) Siden spesielt sommervinduet i 2016 har vi hatt en enorm utskiftning i spillere og gjerne på sentrale posisjoner og kontinuitetsbærere, som har satt oss tilbake før hver sesong. Gode spillere har kommet inn, men ikke nødvendigvis riktige typer (f.eks. mange som vil ha ball på fot (Samuel/Zeknini/Levi vs Mikkelsen). Spesielt på vingene er dette negativt da det er de som skal stå for gjennombruddshissigheten.

- Vi har ikke fått på plass sentrallinjen som skal være fundamentet i spillet etter at Selnæs dro og stadige utskiftninger på stopperplass og spissplass. Spesielt den sentrale midtbanerollen har vært vanskelig. Det samme har vel egentlig vært et problem i hele perioden fra Skammelsrud måtte gi seg til Selnæs tok over (og i den lille perioden Skammelsrud var proff mener jeg å erindre)

- Nye backer fra 2016 som må lære seg hvordan de skal spille (komme rundt i stedet for å komme i støtte som de har vært vant til). Dette brukte også Basma veldig lang tid på å lære seg da han kom hit.

- Skader i år har ikke hjulpet. Når man må gjøre utskiftninger til hver kamp omtrent, spillere er ute av posisjon og/eller ikke har vinger tilgjengelige, så er det vanskelig å oppnå god samhandling og offensiv fotball.

- Vi har en spiss som individuelt sett er i en annen liga, men som for sjelden er der han bør være (ikke ulikt Steffen på slutten).

Ja, ideelt sett burde vi trent mer offensiv samhandling. Men jeg forstår at dette har vært vanskelig med tanke på punktene over. Hadde noen av disse punktene ikke inntruffet er jeg sikker på at det offensive hadde utviklet seg. Kåre er selvfølgelig ikke uten skyld, men rammevilkårene har vært vanskelige. Tror få trenere i verden hadde klart det med de rammevilkårene. Mourinho sliter med det etter 2 hele sesonger, Guardiola brukte et år på å få det til å funke (etter å ha fått det han pekte på). Allikevel så menes det at Kåre alltid skal gjøre laget bedre offensivt. For meg mener jeg man må se på hva som ligger bak den negative utviklingen, spesielt når resultatene fortsatt er der.

Takk Kåre for alt du har gjort for klubben. Vær stolt av det du har oppnådd, ikke minst med tanke på hvor klubben var da du kom. Personlig håper og tror jeg at våre veier krysses igjen.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 271, 272, 273  Next
Page 218 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb