English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4955

PostPosted: 08.05.2024 16:32    Post subject: Reply with quote

Ja, men du tar feil og det er like feil selv om du gjentar det 14 ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 08.05.2024 16:35    Post subject: Reply with quote

Det er helt greit at du mener det Montana Smile Du klarte jo å si det på en ordentlig måte også Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18549

PostPosted: 08.05.2024 16:35    Post subject: Reply with quote

Helt fint for meg at du mener det var innsats som er problemet, men hvis du mener at det var "ingen argumenter" i mitt innlegg så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. At innlegget mitt var å "opptre på en dårlig måte" har jeg også vanskelig for se.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 08.05.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

Ja ditt første innlegg var saklig og du argumenterte helt greit for ditt syn på saken Henri. Og hvis du faktisk mener at det var ingen forskjellig på innsats og løpsvilje mellom oss og Brann da blir vi ikke enige. Men du er like lite gjøk fordi du mener det, som jeg er gjøk fordi jeg mener noe annet. Jeg respekterer at du er uenig men forventer samme respekt tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5192

PostPosted: 08.05.2024 18:21    Post subject: Reply with quote

Like før jeg henter frem popcornet her nå.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18549

PostPosted: 08.05.2024 19:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri kalt deg gjøk Aristoteles. Fortsatt god kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 174

PostPosted: 09.05.2024 01:57    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har dårlig med løpsvilje og det har vist seg i flere kamper.
Problemet ligger i spillergruppen,det er ikke vilje til å svette for drakta.
Verdens beste trener kan ikke få en spillergruppe som i tillegg mangler så mye kvalitet til å prestere noe bedre enn i beste fall middels godt resultat.
Det eneste som vi kan vente på er tidens tann,der den ene etter den andre slappfisken er gått ut på kontrakt,for jeg tviler på at noen i hele tatt vil bruke en krone på flere av disse gratispassasjerene .
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 311

PostPosted: 09.05.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Rbk har endel spillere som har kontrakt som går ut ved årsskiftet. Den som klubben har forsøkt å forlenge med, endog opptil flere ganger, er Tagseth. Resultatet har vært avslag hver gang. Tror ikke det handler om det økonomiske for Tagseth, men heller om at signaler om at han blir satset på utenom venstrebacken

Markus Henriksen er et spørsmålstegn. Han har helt klart skuffet m.t.p forventninger. Han skulle vel være en ledertype på banen, i stedet er han gang på gang blitt avslørt på fart.

I tillegg har rbk to svensker som de trolig har gitt beskjed om at de har ikke fremtid på Lerkendal. Kanskje sette en symbolsk sum på 1 krone i overgang. Og håpe at et eller annet lag i superettan vil kjøpe og dermed spar lønnskostnader

Derimot keeper-situasjonen så forholder jeg meg undrende til. Rbk har "bare" to keepere i A-stallen. De to består av en forholdsvis urutinert 1.keeper og en 2.keeper som er helt urutinert på nivået. De har en utvalgt junior-keeper som 3.keeper men som har amatørkontrakt. Det betyr at det er en sjanse hvis han storspiller på 2.laget, så vil han kunne signere med en annen klubb. At klubben vil gi Tangvik sjansen er forståelig. Men signeringen av Sandberg er noe uforståelig. Hadde det ikke vært bedre å signere en nåtidens Pavel Londak. En stødig og trygg eldre keeper
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6662
Location: Heaven

PostPosted: 09.05.2024 10:43    Post subject: Reply with quote

Fokuserer mye på en mot en situasjoner på trening. Ser det spesielt hos yngre spillerne,Dem går ikke orntlig opp i press.
Alfred må jage flere spillere til og prøve vinne ballen.

En som faktisk vinner ballen er børkeidet.Synes han bør få sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4955

PostPosted: 09.05.2024 11:06    Post subject: Reply with quote

Synes bjørkheiet er får dårli han å tengsett må studere branhaug å bernt det er såmm vi skal spille her egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2685
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 09.05.2024 12:55    Post subject: Reply with quote

Champagnefrokost i dag, eller?

(Muuuulig innlegget ditt er en parodi på noen andre her på forumet?)
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 130

PostPosted: 09.05.2024 13:15    Post subject: Reply with quote

Angående juniorkeeperen på amatørkontrakt som kan storspille og gå til annen klubb: han ble kåret til rundens spiller i Nidaros med 8er på børs.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3965
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.05.2024 16:15    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Champagnefrokost i dag, eller?

(Muuuulig innlegget ditt er en parodi på noen andre her på forumet?)


Laughing Laughing Laughing

Mulig at det var et lite stikk til den gamle regelen om at en skal holde seg unna dialekt på forumet... hehe. Men digger kommentaren din.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3223
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2024 16:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
- At vi i en sånn kamp som den må møte opp. Vi kan ikke tro at det går av seg sjøl. Vi må stå opp i duellene og være til stede. Vi må tørre å ha ballen og stole på egne ferdigheter. Vi må vise at vi vil ha ballen.

- Det er et prosjekt som kommer til å ta tid. Så det gjelder for oss spillerne å gi alt vi har. Det gjorde vi ikke sist.


Nypan sier vel rett ut at laget ikke "møtte opp" og la ned innsatsen som kreves i Bergen. Som en viss Bart og andre her inne påpekte.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2604

PostPosted: 09.05.2024 16:52    Post subject: Reply with quote

Psykologen vil sikkert støtte meg i at å unnskylde tap i innsats er snillere mot egoet enn å skylde på egne ferdigheter.

Blir litt som å skylde på oppvarminga.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 09.05.2024 18:18    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Quote:
- At vi i en sånn kamp som den må møte opp. Vi kan ikke tro at det går av seg sjøl. Vi må stå opp i duellene og være til stede. Vi må tørre å ha ballen og stole på egne ferdigheter. Vi må vise at vi vil ha ballen.

- Det er et prosjekt som kommer til å ta tid. Så det gjelder for oss spillerne å gi alt vi har. Det gjorde vi ikke sist.


Nypan sier vel rett ut at laget ikke "møtte opp" og la ned innsatsen som kreves i Bergen. Som en viss Bart og andre her inne påpekte.



Det er veldig betryggende at både Nypan og Sæter ser det ihvertfall. Må innrømme at jeg ble sjokkert over reaksjonene her inne da jeg påpekte det, fordi for meg så var det åpenbart at det var slik. Trodde ikke det var noe kontroversielt med å si det overhodet. Respekterer at noen mener noe annet, men akkurat i denne saken skjønner jeg ikke at det er muilg. Jaja.
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3223
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2024 18:51    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Psykologen vil sikkert støtte meg i at å unnskylde tap i innsats er snillere mot egoet enn å skylde på egne ferdigheter.

Blir litt som å skylde på oppvarminga.


Tja, er sikkert ikke en enkelt forklaring. Men hva om man rett og slett ble overrumplet av energien Brann-spillerne viste i starten av kampen? Den samme energien som Horneland utstråler når han tramper rundt spyttende på sidelinja. Virker som Horneland krever en enorm innsats av spillerne sine.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6662
Location: Heaven

PostPosted: 09.05.2024 20:18    Post subject: Reply with quote

Noe riktig må trener teamet gjøre,virker som vi trener bedre i år og har mye mindre skader enn i årene før.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1927
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.05.2024 10:13    Post subject: Reply with quote

Det er bred enighet innen psykologien om hvordan man får et lags spillere til å yte mest mulig. Dette bygger på to grunnleggende, men essensielle faktorer: etableringen av en sterk lagkultur og viktigheten av å anerkjenne og behandle hver spiller som et individ. Det finnes ingen magiske triks her. Nøkkelen ligger i å sette realistiske mål og å gi strukturerte og konstruktive tilbakemeldinger til hver spiller, som må føle seg verdsatt og sett.

Jürgen Klopp er anerkjent som en mester i denne tilnærmingen. Det er en utbredt oppfatning at hans personlighet har vært avgjørende for hans suksess som trener. Personlig mener jeg at i Norge er Horneland den treneren som best mestrer denne kunsten. Hans genuine omsorg for spillerne skinner gjennom. Kulturelt sett har Lillestrøm gjort de største framskrittene i denne retningen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18400
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2024 11:10    Post subject: Reply with quote

Fint at du bruker det som muligens er verdens beste trener som eksempel. Han er også kjent for å jevnlig kunne svare journalister flåsete, spøkete, surt eller irritert. Uten at han blir kalt en urutinert junior en den grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 90

PostPosted: 10.05.2024 17:22    Post subject: Reply with quote

En ting jeg setter pris på å se i «Innsiden» er når Alfred tar seg god tid med enkeltspillere og går gjennom ting med dem. F.eks når han bruker lang tid på å snakke om posisjonering, bevegelsesmønster, muligheter, etc med Nelson. Jeg tror ikke at det har vært så mye slikt tidligere i klubben, men det er godt å se at det praktiseres nå.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 311

PostPosted: 10.05.2024 18:05    Post subject: Reply with quote

Utfra hva jeg har sett av Nelson så fremstår det som lost. Hva nå enn RBK forsøker å ha bevegelser inn sentralt offensivt, så er JN på en fullstendig annen galakse

Tror nok unge Sunde på motsatt side faktisk har befunnet seg på planeten tellus. Sunde er veldig uferdig som kant, men han har et snitt som tilsier a-lag. Og derfor har han tatt fra Frederiksen plassen. Det Sunde behøver er litt kjøttvekt for å stå mot dueller, samt kynisme til å holde ballen i spill nede ved cornerflagget når Rbk leder med 1 mål
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 311

PostPosted: 10.05.2024 18:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er bred enighet innen psykologien om hvordan man får et lags spillere til å yte mest mulig. Dette bygger på to grunnleggende, men essensielle faktorer: etableringen av en sterk lagkultur og viktigheten av å anerkjenne og behandle hver spiller som et individ. Det finnes ingen magiske triks her. Nøkkelen ligger i å sette realistiske mål og å gi strukturerte og konstruktive tilbakemeldinger til hver spiller, som må føle seg verdsatt og sett.

Jürgen Klopp er anerkjent som en mester i denne tilnærmingen. Det er en utbredt oppfatning at hans personlighet har vært avgjørende for hans suksess som trener. Personlig mener jeg at i Norge er Horneland den treneren som best mestrer denne kunsten. Hans genuine omsorg for spillerne skinner gjennom. Kulturelt sett har Lillestrøm gjort de største framskrittene i denne retningen.


Hva du enn har tatt opp i studielån for å studere psykologi, så bør du kreve pengene tilbake. For alt du formidler kunne du lest opp gratis på biblioteket om å være leder og vise lederskap. La oss ta utgangspunkt i Klopp's første år. Han vant ingenting å snakke om utad. Det han derimot fant var pilarer i spillegruppa, både på treningsfeltet og på banen. Så begynte han gradvis å tette hull i fotballaget med spillere utenfra. Siden Klopp var bestemt på hvordan laget skulle spille, og fikk spillergruppen til å være med, så hentet han spillere med bestemte ferdigheter som kunne utfylle laget

Siden Klopp var utviklingstrener av natur, så var åpen for å høre hva akademi ville formidle. Hvordan ble TAA en av verdens beste høyrebacker? Jo fordi Klopp var lydhør til at han burde få sjansen. Klyne var egentlig sikkerstikk på høyreback til Liverpool. Men han kom aldri tilbake. Nå er det TAA som blir utfordret. Klopp forlater Pool, når sesongen, men han forlater det i veldig god shape. Det er en endeløs rekke av meget talentfulle unge spillere som banker på. Men også Klopp har vært kompetent på å betale for klasse. De kjøper klasse, men samtidig har evnen til å selge klasse hvis de er overbevist at har erstatning. Har du hørt mange rop om Mane? Han var en av de viktigste offensive spillere, men når Pool forsto at de kunne erstatte han, så solgte de han

Skal ikke se bort fra at Pool av respekt vil akseptere at Salah blir sogt for massi sum cash til en saudisk oljefylt tit. Eller så blir han værende for å være pilar i klubben på treningsfelt og på banen

Fascinerende å vite at det du trolig har tatt opp enorme studielån for å bli "klok på" har jeg lest gratis på biblioteket i kongens gate
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 353

PostPosted: 10.05.2024 19:26    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
En ting jeg setter pris på å se i «Innsiden» er når Alfred tar seg god tid med enkeltspillere og går gjennom ting med dem. F.eks når han bruker lang tid på å snakke om posisjonering, bevegelsesmønster, muligheter, etc med Nelson. Jeg tror ikke at det har vært så mye slikt tidligere i klubben, men det er godt å se at det praktiseres nå.


Det har garantert vært minimalt. Har du hørt de foregående trenerne og assistenttrenerne prate engelsk? Dagens 4-klassinger har større vokabular. Treningen foregikk på trøndersk og de utenlanske spillerne fikk stort sett beskjeder som «yes» og «no», etter at økta var ferdig.

Nelson ble kjøpt som et uferdig produkt. Han har mye å lære, men å avfeie en ung spiller med de ekstremferdighetene vil være dumt - vi prater tross alt ES og Rosenborg.

Jeg er sikker på at han kan ta de nødvendige stegene med AJ. Har sett meg lei på at RBK gir vekk spillere som blomstrer andre plasser. Her er eksemplene alt for mange.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1927
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.05.2024 20:05    Post subject: Reply with quote

fatslick wrote:
Hva du enn har tatt opp i studielån for å studere psykologi, så bør du kreve pengene tilbake. For alt du formidler kunne du lest opp gratis på biblioteket om å være leder og vise lederskap. La oss ta utgangspunkt i Klopp's første år. Han vant ingenting å snakke om utad. Det han derimot fant var pilarer i spillegruppa, både på treningsfeltet og på banen. Så begynte han gradvis å tette hull i fotballaget med spillere utenfra. Siden Klopp var bestemt på hvordan laget skulle spille, og fikk spillergruppen til å være med, så hentet han spillere med bestemte ferdigheter som kunne utfylle laget



Les hva jeg skriver på nytt.

PS. Så er det greit å være uenig i at Klopp sin personlighet er den største grunnen til at han lykkes i alle de klubbene han er i - i motsetning til 99% av alle andre trenere. Det betyr ikke at det faglige som omhandler indrettspsykologi ikke står seg. Det betyr bare at du tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
Page 42 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb