English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 22.07.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Løfaldli hadde en god kommentar rundt sparkingen av Kåre, men mistet det helt når han slaktet verdiene og åpenheten i klubben på bakgrunn av en facebook-post som umiddelbart med fjernet når ledelsen fant ut av det.

Eneste jeg ikke liker er at Alstad står med stoppeklokke når det er intervjuer. Det kan han slutte med.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Fra rollen som sportsjournalist og oppfølging både av Northug, Klæbo og ikke minst, Nicklas Bendtner, har Birger [Løfaldli] tatt over etter Kjetil Kroksæter som sportskommentator.

– Måten å jobbe på blir ikke så veldig annerledes. Jeg må fortsatt snakke med folk og bruke reportasjegrep. Forskjellen er at nå skal jeg også mene noe, og da er det ikke mindre viktig å sette seg godt inn i sakene, slik at jeg har god kunnskap om det jeg skal mene noe om.

– Hvordan er det å skulle mene noe offentlig om saker du sjøl er spesielt opptatt av?

– Min erfaring er vel at kommentarene ofte blir best i saker der jeg sjøl er engasjert. Det er klart at ikke alle vil være enige i det jeg skriver, men jobben som kommentator gir jo mulighet til å skape engasjement blant leserne – og også påvirke. Det gjelder samtidig å være ydmyk og lytte til saklig kritikk. Jeg ville ikke tatt på denne jobben hvis jeg ikke hadde tålt kritikk. Usaklige kommentarer legger jeg ikke så mye vekt på. I tillegg til å skape debatt er det også del av jobben å opplyse og gi leserne innsikt. Slik sett trenger jeg ikke mene så mye hver gang jeg skriver en kommentar.

– Hender det at du får lyst til å mene noe om andre ting enn sport?

– Nei, det er dette med å ha god innsikt i det jeg skal mene noe om. Jeg vet mye om langrenn og Rosenborg, for det er tema jeg har jobbet mye med. Den store profilen i Rosenborg er jo Nicklas Bendtner, og han har tatt over for Northug når det gjelder å være den største stjerna i byen. Han hadde nok en plan om å komme til VM og derfra bli solgt videre til en større klubb. Skadesituasjonen gjorde at det ikke ble noe av, men mange er opptatt av Bendtner i disse dager.

Les mer: Journalist, forfatter – og nå også optimist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 14.09.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

Han har på seg den samme svarte undertøyoverdelen hver gang han besøker meg digitalt hjemme eller i papirutgaven på jobben.
Vet det er irrasjonalt så det holder, men fra en som er kledd sånn tar jeg kun smøretips og rapport fra dagens løype. Og kun i snøsesongen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.09.2018 10:29    Post subject: Reply with quote

Brei både i dialekt og beinføring.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.09.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen leverer tre TV-sendinger fra Glasgow denne uka.

(...)

Adresseavisen reiser til Skottland med to fotografer og to journalister, for å være så tett på storkampen på Celtic Park som mulig.

– At Rosenborg spiller i Europaligaen er stort for alle i Trøndelag, ja faktisk for den store fanskaren klubben har over hele landet. Adresseavisen følger Rosenborg året rundt, og det skulle da bare mangle om vi ikke gir våre lesere eksklusivt stoff når klubben nå prøver å gjenreise seg i Europa, sier leder av sportsredaksjonen, Stein Slettebak Wangen.

Les mer: RBK i gruppespillet: Slik følger Adressa Europa-høsten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RKorstad
Junior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 2

PostPosted: 13.12.2018 23:33    Post subject: VG og RBK Reply with quote

Sterkt poeng i Leipzig men det eneste VG fokuserer på er at det er et historisk svakt gruppespill! Hva er det VG har imot RBK egentlig? Se bare på den massive dekningen Bendtner saken fikk før rettsaken med mange avisoverskrifter, mens Molde-spilleren og Molde får gjøre hva de vil uten at noen i media virker å bryr seg? Usarriøst av en stor norsk avis
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 13.12.2018 23:37    Post subject: Reply with quote

Det er pinlig det vi har prestert i Europa i år. Historisk svakt!
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 13.12.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Ikke grunn til å opprette egen tråd i vertfall...
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 13.12.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Fordi det er et historisk svakt gruppespill?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 14.12.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

Logikk bør tilsi at VG har data som sier at slike titler gir mer klikk. Klikk er det de tjener på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

Flyttet en del innlegg hit.

For å unnskylde VG, så var nok nesten hele saken skrevet ferdig på forhånd pga. kort tid til deadline. Et lite skjær i sjøen var at Reigniussen scoret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 08.01.2019 11:21    Post subject: Morten P og forrakten for Rosenborg Reply with quote

Jeg har i mange år vært glad i Rosenborg. Nesten like lenge har jeg vært glad i å sitte på do og lese avisen som ettermiddagstidtrøyte. Nå er jeg derimot frustrert - fordi den ene kjærligheten blir angrepet av den andre.

Da viser jeg til Morten P i Dagbladet og hans kontinuerlige kampanje for å skape dårlig stemning i Rosenborg.

Jeg har tatt et grovt søk på fotballkommentatorens artikler siden 16. mai og sett på hans kommentarer om Rosenborg. Det er 25 kommentarer. 23 av de er negative. Den ene positive er at Nils Arne er en god trener. Den andre er at Rosenborg vinner fordi de er best - når de gidder.

Resten er et makkverk som har få forankringspunkter i virkeligheten - men som er med på å skape et inntrykk av at alt med Rosenborg råtner på rot. Han hevdet at spillerne kom til å bli sparket ut av dørene i høst. Bendtner var ferdig. Det samme var Helland. Ivar Koteng tålte nemlig ikke å bli snakket imot.
Rosenborg burde ansette Geir Bakke - men forresten er det ukollegialt å gjøre det. Han gratulerte Rosenborg med seriegullet og mente at det var det verste som kunne skje eliteserien.
Og det fortsetter.

Jeg er inneforstått med at fotballkommentatorers jobb er å mene noe - og at negative meninger skaper flere klikk. Likevel mener jeg at det bør være en viss grad av etterrettelighet å spore.

Jeg slengte frustrasjonen min her, framfor å sende den til dagbladet. Da hadde jeg bare blitt frustrert over manglende svar.

Ha en strålende dag.
Dere er særdeles vakre i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

I tilfelle dette med Morten P er en konklusjon du først har kommet til nylig, må vi bare få ønske deg velkommen til klubben. Hvis verden var slik Morten P forsøker å fremstille den hadde ingenting gitt mening. Den eneste forklaringen på møkka han produserer må være at han konkurrerer med sin kollega Esten i det mest surrealistiske verdensbildet.

Men hva gjør vel det, når man eksisterer på en antagelse om at sportsjournalisters personlige mening har noen iboende verdi, og man kan avslutte innleggene sine sånn.

Som dette her.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.01.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Morten P leser jeg ikke lenger, han er så tullete anti-rbk at det blir bare for dumt.

Det eneste vi kan gjøre er å begynne å spille bra og offensiv fotball igjen og lykkes bedre i EL. Da er det Morten P som sitter der og irriterer seg istedet.

Det er en del "populisme" i media i dag innen sportsjournalistikk.

Når jeg leser utenlands fotball artikler så er det gjerne mye mer fotballfaglig innhold selv om det jo er mye tulblall der og. Her i Norge er alt om person, følelser og misunnelse. Skryt og kritikk, men lite substans.

Er jo snart sånn at man etter å ha lest artikkelen om en kamp, så finner man ingen info om resultat engang.

Men nå er det jo sånn at det er enklere å slenge ut noen linjer med kåseri-svada-aktig tynnsuppe enn å dykke ned i materien og faktisk prøve å forholde seg til den fotballfaglige materien.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 08.01.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Men hva gjør vel det, når man eksisterer på en antagelse om at sportsjournalisters personlige mening har noen iboende verdi, og man kan avslutte innleggene sine sånn.

Som dette her.


Very Happy den var fin!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.01.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

Ah det der var høykvalitativ banter Orion. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Dette er det evinnelige problemet vi har fått i mediene de siste årene, og især sport og fotball. Journalistene og aktørene skal mene, ikke formidle. Samtidig er det gått inflasjon i faget, slik at presentasjon er viktigere enn innhold.

Jeg driter totalt i hva de fleste mener om de fleste, all den tid innholdet er faglig tomt. Når Morten P og Esten O Sæter er blant de tyngste aktørene i bransjen og Mathisen og Gauseth tituleres eksperter og lånes spalteplass og TV-tid hver jævla gang noe rører seg i fotball-Norge, sier det alt om hvor meningsløst faget sportsjournalistikk er blitt. De som skriker høyest har nærmest skremmende liten balanse, integritet, og for den saks skyld grunnleggende kunnskap om faget de lever av.

Jeg leser svært lite om fotball i norske (tabloide) medier, rett og slett fordi det er årevis siden jeg har lest eller hørt noe brukbart både journalistisk og fotballfaglig. Livet er for kort til å bruke ett sekund på mølet til Morten P og co. Da stryker jeg heller undertøyet mitt; det har i hvert fall et snev av verdi.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Koteng:

– Jeg blir jo fremstilt som en idiot, i Oslopressen. Fordi jeg er ekte og ærlig.

– Men …

– Si meg: Gjelder ikke redaktørplakaten for kommentarartikler? Det er jo kommentatorene selv som skaper de herre nett-trollan.

– Du …

– Hver gang noe dritt skrives om meg, eksploderer det på nettet. Jeg må stenge Facebook-profilen min nå, av hensyn til barna mine.

– Men …

– Det er ikke fake news som er problemet i mediene. Problemet er at det folk tror er nyheter, bare er meninger. Noe en journalist har kommet frem til mens han står ute og røyker og snakker med seg sjøl.

Les mer: – Jeg blir fremstilt som en idiot, i Oslo-pressen. Fordi jeg er ekte og ærlig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 12.01.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje tegne abonnement på Koteng for å jevnlig få hans innspill.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.01.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Satt i Uganda og så fotball-EM på Sør-Afrikansk TV i 2016. Enormt befriende med kommentatorer som faktisk kommenterte fotballen og pekte på aspekt ved spillet til lagene som jeg ikke ville ha oppdaget hvis de ikke snakket om det.

Norske sportsredaksjoner er tydeligvis av den oppfattning av at folket vil ha "oooooh" og "aaaaaah" og dikkedarer og drama. Eller så har de funnet ut at de får like mange seere med den slags tull og dermed ikke gidder å levere kvalitet.

Har vel en del eksempler på at sportsjournalistene hever seg voldsomt bare de går fra fotball til langrenn eller noe, Larsveen f eks var jo en klovn når han dekket Tippeligaen, men har oppført seg iallefall tidvis som en ekte journalist i langrenn (bortsett fra når det gjaldt Tjepalova da). Så det virker mer som om de tror* at fotballfolket vil ha slikt fordummende sprøyt mens i langrenn må kvaliteten opp.

*eller vet at det er slik de får flest klikk/seere/opplag
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.01.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Satt i Uganda og så fotball-EM på Sør-Afrikansk TV i 2016.

As you do.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Dagbladet wrote:
Vi møter ham utenfor døra til spillertunnelen på Lerkendal. Over døra står det:

«Dette er Lerkendal.»

PÃ¥ hver side er seriemesterskapene og cupgullene listet opp. Henholdsvis 25 og elleve i tallet.


Greit nok at RBK ikke har rukket å rette til hhv. 26 og tolv, men litt rart at Dagbladet ikke stusser over at 2 x 2018 manglet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.04.2019 14:36    Post subject: Reply with quote

Ikke utelukkende relevant for 2019-utgaven, men timingen er jo interessant.

https://twitter.com/VGSve...8628156416

Etter noen brukbart uinteressante publikasjoner kjører VG et magasin om Rosenborg. I salg 6. mai.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Ny informasjon:

Mirakelet på San Siro, 3-0-seieren over Dortmund, Eggen, Iversen og Strand. Få 100 fullstappede sider om de største legendene og kampene som har gjort Rosenborg til tidenes beste og mestvinnende klubb i Norge.

NB: Leveres fra 2.mai, men kan forhåndsbestilles nå.

Les mer: Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.04.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er rykende forbanna på Kåre Ingebrigtsen og Discovery etter at KI fikk sitte på TV i beste sendetid og rakke ned på klubben og klubbledelsen.

For meg blir det likevel problematisk at klubben i dag nekter å snakke med Discovery. De snakker med andre medier, men altså ikke med KI sin arbeidsgiver.

Er klubben tjent med å ha Trond Alstad i så mange roller?

"Leder for strategi, organisasjon, kommunikasjon og samfunnsansvar, Trond Alstad" Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Next
Page 36 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb