English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK 2005
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 11.01.2005 16:06    Post subject: Ivar Hoff slenger med leppa Reply with quote

Ivar Hoff har vært ute og slengt med leppa igjen, slik han blir betalt for å gjøre:

Hansen er en avansert saftblander
http://pub.tv2.no/nettavi...327477.ece

Lurer på hva folk her synes. Enige? Uenige?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 11.01.2005 18:59    Post subject: Reply with quote

Vel, han bruker sterke ord, men han tar vel ikke direkte feil heller? Nils Arne har aldri noensinne vært nestkommanderende, men jeg tror trygt vi kan slå fast at når Nils ikke er tilstede, er han heller ikke sjefen. Men at han kommer til å ha en avgjørende stemme i viktige diskusjoner skal vi nok ikke stikke under en stol. Perry kan selvsagt si det han vil, men med den statusen Nils Arne Eggen har i Rosenborg, så vil hans ord alltid bli tatt hensyn til. Ingen klarer å si nei til Nils, det føler jeg meg ganske så sikker på.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2005 12:29    Post subject: Reply with quote

VG har tatt en prat med de to direktørene:

"Nils Arne Eggen blir neppe RBK-konsulent i mer enn én sesong. Da er håpet at legenden igjen har lagt grunnlaget for mer suksess - og at Rosenborg igjen har kontinuitet på trenersiden."

Les mer: RBK mot ny støy-sesong
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2005 14:15    Post subject: Re: Ivar Hoff slenger med leppa Reply with quote

kms wrote:
Ivar Hoff har vært ute og slengt med leppa igjen


- Hoff er og blir en klovn. Det han sier har fin innpakning, men lite innhold, sier Per Joar Hansen.

- Hoff har jo i sju, åtte år nå "stemt ut" fotballfolk med sine kommentarer i TV2s sendinger. Hvorfor ikke bruke ham i Idol der det stemmes ut folk på ordentlig?

Les mer: Hoff passer best som dommer i Idol
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2005 01:20    Post subject: Re: RBK 2005 Reply with quote

Erik87 wrote:
Bare lurer på hvordan folk her ønsker at rbk skal spille i 2005 og hvilke spillere de skal bruke.


Jeg regner vel med at både Hoftun og Frode J. får spille mye også denne sesongen, men jeg må si at følgende lagoppstilling hadde vært spennende med tanke på framtida - unntatt Strand og Berg, som fortjener spilletid i sin siste sesong:

Espen Johnsen

Robbie Russell - Bjørn Tore Kvarme - Vidar Riseth - Mikael Dorsin

Roar Strand - Miika Koppinen - Ørjan Berg

Alexander Ødegaard - Thorstein Helstad - Daniel Braaten


Sett opp din ønskeoppstilling! Cool

PS! Bruk gjerne følgende html-koder bak og foran oppstillingen, for å få midtstilt teksten:
Code:
<center>
og
Code:
</center>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 17.01.2005 13:10    Post subject: Stallen for 2005 komplett !! Reply with quote

jepp, jeg påstår det. Smile

Med signalene om at Hoftun er aktuell som defensiv midtbanemann så ser jeg nå på 2005 stallen som komplett. Det er 3 og 4 mann som kan spille på alle plasser utenom keeperplassen.

Er Hoftun aktuell på defensiv midtbane så er Koppinen det også, og da har vi 4 mann aktuelle til den posisjonen og det holder.

Forsvaret og angrepet ser alle er komplett, selv om en ønsker yngre blod bake for framtidige sesonger.

Midtbanen har nå 4 mann aktuell for den defensive posisjonen og 7-8 mann aktuelle for indreløperposisjonene ( inkluderer Ødegaard, Tettey og Johnsen )

Uten tvil den beste og mest komplette RBK stallen noen gang !!

Gleder meg stort til sesongen starter Smile

Noen enig/uenig ?

2006 er et ANNET tema.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2005 13:29    Post subject: Re: Stallen for 2005 komplett !! Reply with quote

Jeg er i alle fall 100 % enig i at jeg gleder meg til sesongstart!

Troppen ser meget bra ut, og jeg har store forhåpninger. Det blir spennende å se resultatene av vinterens trenings- og RL-kamper. Gode navn er jo ikke tilstrekkelig, prestasjonene må gjenskapes og bla-bla-bla.

Det hadde sett lysere ut hvis Sæternes kom inn istedenfor Johnsen, og hvis Andresen spilte sentralt istedenfor Hoftun. Men det ville vel nesten vært for mye av det gode.

Forsvaret ser ut til å være bra nå, med Koppinen og Beto inne. Ok, det er en gjeng gamlinger, og vurdert ut fra alder ville Soma gjort seg, men kvaliteten bør være meget høy der.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2005 13:31    Post subject: Reply with quote

Dersom Perry ser på Koppinen og/eller Hoftun som midtbanealternativ, kan jeg si meg mer eller mindre enig, LitjEggen.

På denne måten kan Ørjan få tilbake plassen som venstre indreløper hvor han briljerte for 4-5 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 17.01.2005 13:53    Post subject: Reply with quote

Ha!! Du flyttet på posten min 2mas Smile

I forhold til RBK`s problemer i 2004 er det mye som er endret.

1.Slapp treningsintensitet og styring:

Med såå vanvittig mye konkurranse om plassene, Eggen tilbake og Perry som må bevise han er sjef så regner jeg med at treningsintensiteten øker betraktelig. Kombinasjonen av nye unge raske tekniske offensive spillere og midtstoppere som må bevise, fører nok også til ganske mye ekstra action på trening...

2. 2004 var dårlig når det gjelder kantspill.

Med for mange som ikke var kantspillere på prøve på kanten fungerte det dårlig i 2004. Det skjer ALDRIG i år. Braathen, Ødegaaard og Storflor ( ev. Brattbakk) garanterer action på kantene i år. Beste kantspillerutvalget noen gang.

3. Dårlig effektivitet på bortebane.

Frode Jonsen skoret nesten alle sine mål på hjemmebane og Brattbakk skoret hverken hjemme eller borte. Med Helstad, Ødegaard, Braathen og en hesikes revansjesugen Brattbakk er vi ikke lenger avhengig av Frode Johnsen og hans manglende evner til å true mål uten etablerte angrep. Masse muligheter for variert angreps-spill og enorm gjennombruddshissighet i troppen nå.

4. Skranglete forsvar.

Med tilvekstene Russell, Koppinen og Kvarme har vi mye større valgmulighet og fysikk i forsvarsrekka., og konkurransen om en plass på laget sikrer at forsvars-spillerne gir allt.

Med Hansen&Hansen på treningsfeltet er det også håp om at de bakre rekker kan organiseres skikkelig også...

5. Utfordrerposisjonen.

Til tross for seriegull i 2004 så har RBK utfordrer-posisjonen i år. Brann og VIF har på en måte lagt lista jækla høyt og ble sett på som sesongens vinnere, og ser på seg selv som gullkandidater/favoritter.

Det passer oss jækla godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2005 13:55    Post subject: Reply with quote

Stallen begynner å se komplett ut ja. Mitt eneste usikkerhetsmoment ligger på midtbanen hvor både Berg og Strand fort kan bli utsatt for skader pga høy alder. Hvor lang tid Berg bruker på å nå gammel form etter langt skadeavbrekk er også usikkert. Winsnes hadde vel heller ikke sin beste sesong ifjor. Og Solli har ikke helt funnet sin plass på midtbanen, men blir vel heldigvis ikke brukt som ving denne sesongen. Savner en spillertype alla Ardian Gashi, en strikkmotor som kan erstatte Strand neste sesong.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 17.01.2005 14:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2005 13:58    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Beste kantspillerutvalget noen gang.


Best bredde, men det gjenstår å se om de også blir de beste kantspillerne. Veldig, veldig hardt å danke ut Mini/Derek som beste vingpar.

Om alle spiller optimalt blir dette allikevel veldig bra ...

Mikkmakk wrote:
Savner en spillertype alla Ardian Gashi, en strikkmotor som kan erstatte Strand neste sesong.


Er egentlig Gashi en Strand-type?

- ellers ser jeg for meg at Ødegaard kanskje kan få en tilsvarende rolle, hvis noen andre overbeviser som høyre ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 17.01.2005 15:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er stortset enig med det hele. Dog vil jeg gerne have en ny central midtbane til klubben, da løsningen med Hoftun sikkert bliver vellykket, men den er alt for kortsigtet.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2005 15:16    Post subject: Reply with quote

Det er vel nevnt at Koppinen også kan spille defensiv midtbane. Dette bør i tilfelle prøves en kamp eller tre.

Hvis det blir en suksess, er sluttresultatet at Riseth/Kvarme blir midtstoppere, og de varer vel 2-3 sesonger før de også må byttes ut. (Uten at det er noen krise, noen må jo ut hvert år.)

I så fall kan Hoftun bli "superinnbytter" både til midtforsvar og midtbane ... helt greit for min del, etter det han har vist det siste året.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2005 15:55    Post subject: Reply with quote

Dette var det jeg foreslo lenger opp på denne sida, haavarl. Med andre ord er jeg enig.

Med Kvarme på plass kan vi satse på Koppinen på midten, hans opprinnelige posisjon. Her fra en to år gammel sak (ja, jeg har linket til den før i en lignende tråd Wink ):

«TIL-trener Terje Skarsfjord offentliggjorde ikke laget i forbindelse med fredagstreningen på Alfheim – slik han pleier. Men mye tyder på at Miika Koppinen er tilbake som «anker» på midtbanen.

Finnen har vært veldig god i den rollen i de få kampene han har fått spille der i år. Men både utvisninger, karantener, skader og sykdom på andre spillere har gjort at Koppinen har blitt flyttet ned i midtforsvaret.

- Miika dekker er veldig stort område og har ballvinner-egenskaper som er veldig sterke, sier trener Terje Skarsfjord - og mener Koppinen er den beste i stallen i akkurat den defensive midtbanerollen.

- Jeg trives best i den. Får mye ballkontakt og er mye involvert, sier Koppinen.»

Les mer: Koppinen tilbake på midtbanen?

I Tromsø spilte Koppinen altså både midtbane, stopper og høyreback. At han sist sesong kun var et tredjevalg på stopperplass - bak Nilsen og Moen (ja, da; han ble gjerne skjøvet ut til høyre pga. dårlig utvalg på høyrebacken), bør vel være et tegn på at han ikke nødvendigvis må spille i den posisjonen for å få ut sitt ypperste.

I Finland og på det finske landslaget har Miika for øvrig hele tida vært et midtbanealternativ:



Bl.a. spilte han sentralt på midtbanen i 0-2-tapet for Norge i forfjor, og var også høyaktuell for å danke Aki Riihilahti och Jari Ilola på midtbanen i EM-kvaliken på samme tid:

«Vilka två spelare som skall backa upp speluppbyggaren på mitten av mittfältet är öppet. Mot Italien fick Aki Riihilahti och Jari Ilola uppdraget. Riihilahti var ur form, men är ändå nominerad igen, liksom Ilola, som haft skadeproblem och inte imponerat i sin nya klubb Elfsborg. Det beror delvis på att han där matchats i en för honom ovan roll, som speluppbyggare.

Det kan bli Simo Valakari och Miika Koppinen i stället. Valakari säsong med Derby förstördes för att han inte fick spela, men han har övertygat Muurinen med sin insats mot Island och Norge. Även Koppinen lyckades bra mot Norge, trots att kampen förlorades.»

Läs mera i Hufvudstadsbladet: Niemi och Tainio ur spel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2005 19:05    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- At jeg holder på nå, skyldes at jeg liksom skal sparke dette i gang. Og motivasjonen min er sterk sjøl om jeg er glad for at jeg skal komme og gå i små porsjoner, sier Nils sjøl.

Les mer: - Assa, spar mæ!


I dag var Eggen tilbake på trening, men han blir værende i Trondheim bare ei ukes tid før han drar tilbake til vintereksilet på La Manga.

- Jeg skal bare hjelpe til litt i forbindelse med de to neste hjemmekampene, sier NAE.

Les mer: Sjefen har landet

Med andre ord er ikke Eggen like sentral som TV2 og Oslo-avisene hele tida mener han er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 11.02.2005 22:20    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:


Med andre ord er ikke Eggen like sentral som TV2 og Oslo-avisene hele tida mener han er.


Og godt er det.

Håper Per-Joar kan være det Bratseth er interessert i fra neste år. St. Nils trenger ikke hoppe rundt på brakka lenger enn nødvendig, håper at "enerådet" (altså bare Per-Joar og Rune) kommer allerede til høsten, seinest neste vår.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 02:16    Post subject: Reply with quote

Hvis Per Joar benytter året til å lære av Nils og Rune benytter året til å lære mest mulig av Bjørn, så kan vi klare oss uten gamlekara til neste sesong. Det begynner ihvertfall å bli på tide å pensjonere Nils en gang for alle.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 02:29    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke Nils være med videre da? Alder spiller da vell ingen rolle...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 02:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke alderen som er problemet. Problemet er at vi aldri får fornyet oss hvis vi hele tida skal ha Nils Arne Eggen der. Det er på tide at RBK frigjør seg fra monsieur Eggen. Hans postulater henger uansett igjen på veggene i Brakka. Mannen har vært her helt siden 60-tallet, men er det ikke en fordel om vi henger ham opp på veggen og sier takk for alt først som sist? Det må uansett skje en gang, og jeg føler det er på tide at det skjer etter denne sesongen.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 15:38    Post subject: Reply with quote

Vel talt, joakleis! Amen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 13.02.2005 15:51    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Det er ikke alderen som er problemet. Problemet er at vi aldri får fornyet oss hvis vi hele tida skal ha Nils Arne Eggen der. Det er på tide at RBK frigjør seg fra monsieur Eggen. Hans postulater henger uansett igjen på veggene i Brakka. Mannen har vært her helt siden 60-tallet, men er det ikke en fordel om vi henger ham opp på veggen og sier takk for alt først som sist? Det må uansett skje en gang, og jeg føler det er på tide at det skjer etter denne sesongen.


At en trener begynner å komme litt opp i åra betyr jo ikke at han slutter å fornye seg. Mener du at Arsene Wenger trener gammeldags fotball fordi han han har trent Arsenal lenge? Hvis alternativet er en halvgod tippeligatrener så foretrekker jeg mye heller NAEs spektakulære angrepsfotball.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 16:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
At en trener begynner å komme litt opp i åra betyr jo ikke at han slutter å fornye seg. Mener du at Arsene Wenger trener gammeldags fotball fordi han han har trent Arsenal lenge? Hvis alternativet er en halvgod tippeligatrener så foretrekker jeg mye heller NAEs spektakulære angrepsfotball.


Enig! Hold på Eggen!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2005 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo alt sagt at alderen ikke er det minste problem, men vi kommer liksom aldri videre om vi beholder Nils til han stuper. Dessuten kommer den dagen tobakken tar knekken på Nils, og en bauta er borte for godt. Og dere mener vel ikke at vi skal være tilskuere til at mannen stuper? Vi har en Eggen nede i Østfold, som er i en mye bedre alder, og som kan ta over dersom Perry ikke skulle lykkes. Det tror jeg er mye mer å satse på enn gamlefar.

Du sammenligner med Wenger, Mikkmakk. Det er en umulig sammenligning. Wenger har vært Arsenal-manager lenge, men ikke lengre enn siden 1996, og i forhold til Nils Arne, er det ingen verdens ting. Vi kan huske på at gamlingen har holdt det gående lenger enn bare fra 89 til 98 og 99 til 2003. Mannen har vært vår redningsbøye utallige ganger, helt siden 60-tallet. Selv ikke Sir Alex Ferguson kan man sammenligne med. Han har vært manager i Man Utd siden 80-tallet, men det hjelper ikke mot Nils, som har vært i denne klubben helt siden en ung Ivers herja Lerkendalmatta. Det er på tide å slippe yngre krefter til.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 17.02.2005 23:48    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at folk her inne har tro på at denne patetiske gjengen kan gull i år! Tidenes stall meg langt opp i brunøyet. Naive knotpunger!

Vinner denne søppelgjengen noe som helst er det en total fallitterklæring for hele ligaen!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kienast
Junior


Joined: 02 Nov 2002
Posts: 48
Location: Norway

PostPosted: 18.02.2005 00:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Helt utrolig at folk her inne har tro på at denne patetiske gjengen kan gull i år! Tidenes stall meg langt opp i brunøyet. Naive knotpunger!

Vinner denne søppelgjengen noe som helst er det en total fallitterklæring for hele ligaen!


Ditt hat til din egen klubb sier vel det meste om deg som person. Er du så misfornøyd med livet ditt at du hater det en supporter skal elske.

Skam deg, din blasfemiker. Det er ikke de andre som er naive, det er du som er overdrevent negativ.
_________________
Hamarkameratene
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb