English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenere og spillestil/system

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 15.05.2005 18:47    Post subject: Trenere og spillestil/system Reply with quote

Når RBK engang på høsten ansetter en ny trener, eller gir Perry ny kontrakt ( etter en fantastisk snuoperasjon og gull ), hva skjer da med spillestilen og 4-3-3 ?

Det er IKKE RBK`sk 4-3-3 Sollied har suksess med er det vel ?
Knut Torbjørn Eggen har uttalt at han hadde villet tilpasse systemet til spillere. Tom Nordlie er vel den enste av "toppkandidatene" som har troa på 4-3-3 ?

Ã…ge Hareide hadde suksess, og endret delvis spillesystem og helt klart taktiske disposisjoner.

Når høsten kommer, tar vi da forvell til RBK-stilen slik vi kjenner det ?

Har tiden kommet for nye koster, nye tanker og nye system ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Howie
Junior


Joined: 10 May 2005
Posts: 74

PostPosted: 15.05.2005 19:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje tiden virkelig ER inne for å tenke nytt. Jeg må ærlig innrømme at jeg har vanskelig for å se RBK i en annen formasjon enn 4-3-3, og nettopp der ligger muligens problemet. Det er vanskelig å forandre noe som har vist seg som en suksess gang på gang selv om det er på tide. Men jeg skal gjøre et forsøk på å se for meg at man legger bort 4-3-3.


Jeg har fulgt med RBK siden 1985 nå, og har vel knapt sett dem spille noe annet enn 4-3-3 i en eneste kamp før nå de siste månedene. Jeg vil rose Perry for at han turte å prøve 4-2-3-1, men vi har vel alle klart sett at det ikke har fungert spesielt bra så langt. Det er likevel denne formasjonen jeg vil kunne se for meg at RBK legger om til hvis de skal endre noe. En forutsetning for at man skal fortsette å eksperimentere med denne formasjonen er at det i alle fall innad i trenerteamet blir innsett hvilke spillertyper man besitter i laget. For eksempel; Roar er ingen defensiv sentral midtbanespiller, og Frode er definitivt ingen offensiv spillerfordeler. Noe som KUNNE vært spennende i en 4-2-3-1 formasjon er Ørjan og Fredrik som defensive midtbanespillere, Øyvind på venstre flanke, Alex/Roar som sentral offensiv midtbanespiller, Daniel på høyre og Torstein på topp. Sier ikke at dette er nødt til å bli suksess, men her er det mye fart på de fire fremste og ok pasningssikkerhet på den sentrale midtbanen. I tillegg unngår vi Frode-treben som stopper farten fremover... Innser at jeg ikke har satt opp Jan Gunnar her, men jeg håper, jeg HÅPER at han kan gro inn i en av de defensive midbanerollene i et slikt system i tide til Ørjans etterhvert (desverre) uungåelige avskjed.


Forsvaret er jo et eget kapittel for seg selv. Gammelgjengen bakerst kan for min del ta ut pensjonen snarest mulig. Micke, Robbie og Miika beholder vi siden de er relativt unge og begavede. Bjørn Tore får bli rett og slett fordi han er grisegod. Bortsett fra det så er jeg desverre redd Hr. Bratseth må begynne å grave i lommeboken for å fylle opp plassene. Er så inderlig lei av å se på voksne RBK gutter bli løpt fra, rundet og herjet med rundt egen 16 meter. Spiller man på RBK og ikke klarer å få ballen vekk fra farlige soner, får man finne på noe annet å gjøre. Dessuten bør det spores opp en trener med defensiv kompetanse som kan ta et oppgjør med det som skjer bak der. Bjørn Hansen er utvilsomt en trenerlegende med masse defensiv kompetanse, men nå er det kanskje greit å teste en annen?
_________________
Veni, Vidi, Vici!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 16.05.2005 00:53    Post subject: Reply with quote

Alle de trenerne du nevner her litjeggen tror jeg vil fortsette med 4-3-3 hvis de skulle bli RBK-trenere. Sønnen skriver jo bok med faren om videreutvikling av systemet, og har gått tilbake på uttalelsene om at RBK bør bruke et annet system. Jeg tror det er lite sansynlig med Keiko som RBK trener. Tviler på at han er et førstevalg for Bratseth. Sollied kommer jo også fra RBK-skolen.

PSV gjør det jo fortsatt brukbart med 4-3-3...
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 16.05.2005 01:12    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ gratulere Sollied med seriemesterskapet og her er litt av tallene:

Code:

1 Club Brugge     17   12-5-0  51-12      16  12-2-2  30-10  79     
2 Anderlecht      16   15-0-1  47-13       17  7-7-3   26-20  73    


Den store forskjellen på Brugge/Anderlecht er gjerrigheten på bortebane der Brugge kun slepper inn 10 mål på 16 bortekamper. Anderlecht er ett bedre hjemmelag, menst Brugge er MYE bedre borte.

DET er det vi savner. Evnen til å tette igjen...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 16.05.2005 18:47    Post subject: Reply with quote

hva med at hele kjernen drar ned til Sollied og ber på sine knær om at han kan komme å ta over?

Perry kan få trene miniputtlagret til lillebroren min..
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 16.05.2005 18:54    Post subject: Reply with quote

Sollied er jo ikke løsningen, han har tydeligt signaleret at han vil til en større liga en den norske. Vil hellere have en træner der bliver i klubben i længere tid end indtil en større klub fatter interesse.
Dermed ikke sagt at vi skal lede efter ny træner i øjeblikket, håber Perry kan "snu kjerringa", men jeg tvivler på det.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 16.05.2005 19:21    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge blir Bratseth sittende og se på at norges beste stall ligger faretruende nær nedrykksstreken? Det er er en grense for hvor lenge trenerne får lov til å fortsette å snakke om at det skapes sjanser, og at det ikke er så lenge siden forsvarsspillet satt...
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Bamse
Senior


Joined: 10 May 2004
Posts: 201
Location: Lundamo

PostPosted: 16.05.2005 19:23    Post subject: Reply with quote

Å skifte trener hver sesong, er ikke det rette! Men å hente opp hjelpetrenerene som hovedtrener viser seg nok å være feil, dessverre!
Nå er det alltid enkelt å være etterpåklok, men jeg mener at Rosenborg må se seg etter en noe mere merittert trener i skandinavia, kanskje europa! For sånn ståa er for øyeblikket, må nok en del forandres! Så dessverre Perry, du er nok ikke rette mannen for oss! Men dette er ikke bare Perry`s skyld! Hovedansvaret over hva som skjer på Lerkendal, er det gjengen på Brakka som sitter med! Rune B. må nå vise seg som en handlingens mann, og rydde opp i det som har skjedd! Da må de nok gå i seg selv, har styret gjort jobben?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb