English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i fantasiens verden
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.06.2013 22:03    Post subject: Reply with quote

Filmegissøren Richard L. Fox er imponert over Lerkendal, og vil bruke arenaen i sin nye film, «The Swimmer».

- Vi har vært på befaringer i Målselv i Nord-Norge også, men Lerkendal står fram som klar favoritt hos Fox. Han ønsker å bruke Lerkendal som location i en av åpningsscenene, hvor hovedpersonen presenterer en strategi til sine kollegaer, sier Joachim Lyng (Sweet Films), som er produsent sammen med Lisa G. Black og Brandi Savitt fra USA.

Lyng mener scenen på Lerkendal kommer til å vise Trondheims storstue på en spektakulær måte, og kanskje får RBK spillerne også en sjanse til å bli filmstjerner?

(...)

- Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger, og det meste er klart. «The Swimmer» har fire store roller i manus, og to av rollene blir spilt av Agnes Kittelsen og Kristoffer Joner. Svømmeren er ikke norsk, men jeg vil ikke røpe hvem som spiller hovedrollen, sier Lyng.

Les mer: Amerikansk drama på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 04.06.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at i valget mellom Målselv og Lerkendal er sistnevnte en favoritt hos meg også. For all del, mange gode opplevelser i Målselv, men et sete på Lerkendal slår lett å skyte jula inn på Mauken Razz
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.11.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

En ond trønder, med et snev av Nils Arne Eggen i seg, brukes til å skremme små barn før jul i Rogaland.



(...)

Det er det engang så suveren fotballaget som er forklarer at skurken i julerevyen kommer fra Trøndelag.

– Det startet for åtte år siden. Da var fremdeles Rosenborg ganske suverene, og alle vi i ensemblet er ganske iherdige Viking-fans. Da var det litt kjekt at skurken var svart og hvit og snakket trøndersk, sier Jørgensen.

Les mer: – Jula skal bli min, og bare min!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Arme riddere

Rosenborgs kamp mot Ålesund på Lerkendal i fjor spiller en liten, men viktig rolle i en ubalansert, ujevn krimkomedie. Aldri har en scoring til Ålesund mot Rosenborg utløst mer smerte og fortvilelse enn her. Det er vanskelig å si den var verdt det.


Filmen er tilgjengelig på NRK nett-TV fram til klokka 03.35 i natt.

Anbefales å ta en kikk - gjorde det nettopp sjøl (igjen).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Var vel i episode 2 av Mammon at Øigarden(?) avslørte at RBK skulle stille i 4-4-2 i cupfinalen?

Serien ble innspilt allerede i 2011, så det var bare et artig sammentreff at Perry slo til med overraskende 4-4-1-1 med Svensson på kant og Jensen som hengende spiss.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2014 12:52    Post subject: Reply with quote

(...) tidligere journalist i Bergens Tidene, Sigurd Skjefstad. RBK-supporteren har skrevet fotballthrilleren "Med rett til å selge", som handler om fotballagenter, unge utenlandske talenter - og georgisk mafia.

Og: Hvor Rosenborg og Brann begge er sentrale aktører.

Les mer: Nå vil kombinertheltene prøve seg i RBK

Med rett til å selge er en thriller som tar deg med inn på skyggesiden av den lukrative handelen med unge fotballspillere. Boka gir også et underholdende innblikk i norsk fotball og den tidvis blinde famlingen i jakten på suksess - skrevet av en som selv har vært på innsiden. Om handlingen: Sammen med den tidligere toppspilleren Sander Selters, har Konrad Aden Hauer bygget opp fotballagentselskapet Footstock. De blir tipset om en georgisk 17-åring som skal være blant de største talentene i verden, og Konrad reiser umiddelbart til Georgia der han blir blendet både av guttens talent og bistandsarbeideren Angela Smerkel. Men han er ikke den eneste. 17-åringen eskorteres til trening av personer fra Tbilisis underverden, og i en hullete betongblokk for flyktninger finner Konrad familien i skam. Valget står mellom å reise hjem eller å satse. Tross mange advarsler, utfordrer Konrad både vennskapet med Selters og georgisk mafia i et spill for å få gutten til Norge. For Konrad Aden Hauer har alltid vært en gambler. Og gevinsten der fremme er skyhøy - for den som har rett til å selge.

Les mer: Med rett til å selge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2016 17:50    Post subject: Reply with quote

Anmeldelse av The Thrill of a kill, norsk film fra 2011



Den første replikken i filmen er en bergensjente som skriker ‘Rosenborg! Heia! Kommer du snart eller? Fotballkampen er nede nå’. Det har jeg ikke hørt før og flirte godt av det. Gjengen er i alle fall veldig entusiastisk og heier febrilsk på RBK. Skuespillet og replikkvekslingen er av litt lav kvalitet, men så er det ikke noe som er så sentralt i slashere. Men jeg synes at amatørskuespillerne klarer å få meg med på notene og fører historien fremover. Filmen skal i alle fall ha at den gjør alt med et glimt i øyet. Jeg ler en god del av humoren som kommer mellom slagene. Det er mye sterke gloser, krangel og rare situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2016 16:43    Post subject: Reply with quote

Vollrik i annen tråd wrote:
Bare vi ikke får sesam-tilstander. Her knuser Max Mekker og Bjarne betjent et vindu, selfølgelig ikledd Rosenborg-effekter. ¨

https://www.youtube.com/w...Q35g7Kph58


Sjøl var jeg mest overrasket over at Bjarne Betjent hadde CL-skjerf. Trodde Sesam stasjon bare ble laget og sendt tidlig på 90-tallet, men sannelig ble det laget hele 250 episoder utover hele tiåret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 14.06.2016 00:18    Post subject: Reply with quote

Grønnfarget innside på capsbremen til Bjarne = det glade 90-tall.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 07.02.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

https://tv.nrk.no/serie/h...NO90005316

Æ vill itj vær assistenten hannes, æ vil ha trænerjobben!
Ane Dahl Torp spiller Erik Hoftun i nysatsingen på NRK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 07.02.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Noen som har forslag til norske taglines til serien som spiller på norsk fotball istedet for engelsk?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.02.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

Brun gutt er i slag?

Twisted Evil
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2018 20:38    Post subject: Reply with quote

I dag ble TV-serien «Heimebane» vist for aller første gang, under filmfestivalen i Berlin. Dette er første gang en norsk TV-serie vises på festivalen, som regnes som en av verdens viktigste filmfestivaler.

(...)

John Carew spiller en fotballspiller som har kommet tilbake til Norge etter en karriere i utlandet. Han blir forespeilet en trenerjobb i en norsk eliteserieklubb, men Helena Mikkelsen, spilt av Ane Dahl Torp, ender opp med å få jobben.

– Da begynner maktkampen og intrigene. Da må hun forholde seg til meg og alle de små fellene jeg legger ut for henne, sier Carew om rollefiguren sin.

Les mer: «Heimebane»-premiere på bortebane

Årsaken til at dette nevnes her, er at den sørvestre porten på Lerkendal er det første som vises i reklamefilmen. Premiere på serien søndag 4. mars klokka 20.15.

Ser forresten at også naboklubben vår, Ørn, er den gamle arbeidsgiveren til Mikkelsen i serien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.03.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Nydelige scener fra Lerkendal i Heimebane!

Mye kritikk på at ADT ikke snakker perfekt trøndersk, det blir bare tull imo. Finnes jo en endeløs rekke utvanna bastarddialekter og anagrafiske sosiolekter, så det er virkelig ikke et problem. Dessuten er hun kjempeflink.

Hadde vært rått om sesong 3 eller 4 var i Trondheim Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 05.03.2018 14:15    Post subject: Reply with quote

Var episoden bra? Må innrømme at alt jeg har hørt og sett om denne serien sprenger skepsisskalaen min; alt fra en såpeopera om fotball, til politisk riktig tema, til John Carew på rollelista.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 05.03.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde ikke en gang hørt om serien før jeg så masse klaging på dårlig trøndersk på Twitter i går kveld. Når den heter Heimebane, er det fordi de tror at "Heimebane" er noe vi sier i Trøndelag, eller er serien lokalisert på Haugalandet en plass? Hvorfor snakker de i såfall trøndersk og hva gjør Lerkendal der?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 05.03.2018 15:03    Post subject: Reply with quote

Serien foregår i Ulsteinvik. Hvor "Varg" har rykka opp til Eliteserien. Skjønner ikke hvorfor de ikke har brukt Hødd når alle andre klubbnavn er reelle.

Varg får plutselig et trenerproblem da treneren deres faller om på første trening.

Helena Mikkelsen (ADT) har hatt suksess med Trondheims-Ørn, og har visstnok leda de til semifinale i CL, hvor de skal møte PSG.

Etter en debatt i Oslo om Norsk fotball på VGTV, så blir hun spurt om å bli assistenttrener for Varg. Mens den gamle stjernen Michael Ellingsen (Carew) skal være hovedtrener. Noe hun avviser.

Tilbake i Trondheim så hopper hun av flybussen på Lerkendal. I det hun skal sette seg inn bilen slås flomlysa på Lerkendal på. Hvorpå diverse TV-kommentering av store øyeblikk kan høres i bakgrunnen mens hun skuer inn på stadion.
Dette gir henne inspirasjon til å kreve å bli hovedtrener i Varg.

Senere så uttaler hun at hun skal bli trener i Rosenborg innen fem år.

Og det er vel alle RBK-referansene så langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 05.03.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Heimebane fordi den er lokalisert i Ulsteinvik.

Synes de to første episodene var gode jeg om enn med noen klisjeer som den treff tverra-sekvensen.
Og det er ikke en serie om fotball først og fremst, den er bare satt i et fotballsetting.

Kjøper trøndersken til Ane Dahl Torp, men hun glipper i enkelte ord som gjør at jeg plutselig faller ut. I det store og hele så er det godt. Hun blander til og med itj og ikke på en troverdig måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 05.03.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

Jaha ja, det hørtes ut som en pussig serie.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 05.03.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, tror jeg står over denne gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 05.03.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Switcha innom i det Ane Dahl Torp holdt PK på trøndersk. Ble pute-TV for min del og skippa videre.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.03.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Herregud så negativ! Konge serie om en trøndersk fotballtrener som elsker Rosenborg, og folk syter om dialekt. ADT er svingod, og serien er laget av Johan Fasting, en av de største talentene i norsk TV-bransje. Her er herlige karakterer, god humor, sterke rollefigurer, aktuelle tema og god stemning.

Hun blir forøvrig quizza om RBK i episode 2, hvis vi lister opp referanser.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.03.2018 23:02    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Herregud så negativ!


Velkommen til RBKweb!
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 06.03.2018 00:51    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg akkurat sett ferdig episode 2 og kan nesten ikke vente til neste episode kommer ut, det er litt samme opplevelse som The Wire, bare at denne gangen var halvannen episode nok til å bli hekta.

Hva som er fett:

* realismen og kompleksiteten

ift. kvinne-greia: Hadde Eli Landsem f.eks ikke vært så kjærring, men hatt litt mer baller hadde hun allerede vært norges første eliteserietrener. Dette er historien om hvordan det kunne sett ut.

ift. de sosiale maktstrukturene både i garderoben og klubbhuset, men også syvende far i huset, pressen og lokalmiljøet.

ift. de ulike personlighetene man har og hvordan det ubevisst farger hva man kommer til felles bord med.

* skuespillerprestasjonene

da jeg var liten sneip var det sånn at norsk tv var rævva. Etter hvert som årene gikk og vi fikk flere kanaler og flere impulser, mobiltelefon og internett så ble det gradvis en endring på dette også. Plutselig fikk vi filmer som Elling hvor skuespillerprestasjonene ikke stod tilbake for det beste fra utlandet.

denne serien er nesten der, hvor f.eks Bjarte Hjelmeland gjør en så overbevisende rolle som klubbens viktigste hovedsponsor at man helt glemmer at det er f.eks Bjarte Hjelmeland som spiller rollen. Det er fett.

* fotball-temaet

hvis vi ser litt stort på det og aksepterer at det er naturlig å heie på et lag og at forskjellene på oss og dem antageligvis er mindre enn innad i gruppen vår av Rosenborgsupportere, så er det spennende å se på hvordan fotball-temaet behandles i serien på klubb-nivå, spillernivå og supporternivå.

Og så er det jo herlig tidspunkt å starte en sånn serie på, så sultefora vi er på ordentlig fotball. I hvert fall dem av oss som holder oss for gode til å se på utenomjordisk superstjernefotball der de både kan dempe og sentre.


Så alt i alt vil jeg gi denne serien varme anbefalinger. Litt har jeg kanskje tatt i, så dere får trekke fra litt før dere ser den, men poenget er at den bør ses.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 06.03.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

Beste replikken i serien er foreløpig når Helena Mikkelsen sier: Æ skjønne itj koffor nordmenn skal ha et favorittlag i England?

Det gjorde hele serien for meg! Very Happy
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb