English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.11.2005 00:21    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Erik W wrote:
Århundrets trekk å selge helstad å hente sigurd r.. NOT!
seriøst det kanke skje.

Skulle det skje blir jeg fly forbanna!
Helstad ble vår toppscorer i år, i en generelt dårlig sesong for både spiller og klubb. Han har vært en av våre klart beste spillere i år. Og for meg fremstår han som det klart beste alternativet som midtspiss. Og hvis ikke vi skal satse videre på denne karen så må vi jammen bruke penger for å hente inn en erstatter. Uten Helstad har vi plutselig ingen jeg anser som gode nok til å fylle den sentrale rollen, med hurtighet som sitt våpen.


er helt enig Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 10.11.2005 00:21    Post subject: Reply with quote

quote]Braathen?[/quote]

la nå den gutten herje på høyrekanten!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 10.11.2005 16:55    Post subject: Reply with quote

Erik W wrote:
Quote:
Braathen?


la nå den gutten herje på høyrekanten!


Ja, jeg er også av den formening at Braaten kanskje vil kunne gjøre mest nytte for seg på kanten, da han kan drible i større grad enn som midtspiss. Dessuten har han ikke goalgetterinstinktet som Helstad har. Vi trenger en goalgetter, og han bør helst også være forholdsvis hurtig. Ihvertfall hvis vi skal sende bort Helstad.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 11.11.2005 01:26    Post subject: Reply with quote

Legg om til 4-4-2 og bruk Helstad og Braaten på topp... Da er problemet løst... Helstad er faktisk en goalgetter, men han trenger noen til å gjøre grovarbeidet, nemlig Daniel... Dere får mene hva dere vil men jeg er i likehet med Hareide av den oppfatning at Daniel er aller best sentralt(altså på topp som 1 av 2 spisser)

Og jeg mener Braaten og Helstad har suplementerende egenskaper, kort sagt Daniel kverner forsvaret og Torstein putter måla...

Daniel har aldri vært og kommer heller aldri til å bli en "kantspiller", ei heller Helstad
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2005 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig uenig i at vi skal legge om til et system uten vinger. Mye av grunnen til at Rosenborg har stukket fra de andre lagene i Norge, er det organiserte angrepsspillet med vinger. Skal vi nå virkelig bytte system for å tilpasse det Helstad og Braaten?

Hva med når de forlater oss? Da viste det vel seg at vi var mer avhengig av konkrete spillere enn spillertyper.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2005 12:54    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg er veldig uenig i at vi skal legge om til et system uten vinger. Mye av grunnen til at Rosenborg har stukket fra de andre lagene i Norge, er det organiserte angrepsspillet med vinger. Skal vi nå virkelig bytte system for å tilpasse det Helstad og Braaten?

Hva med når de forlater oss? Da viste det vel seg at vi var mer avhengig av konkrete spillere enn spillertyper.


Hva med å rendyrke braathen som spissi 4-3-3? Lære ham å skyte pluss få litt mer spilleforståelse.. I tillegg bør vi få opp en offensiv midtbane med hodestyrke i tillegg til lille tekniske Per ciljan, og en god, solid defensiv ballfordeler..
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 11.11.2005 17:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig imot å legge om til 4-4-2
men mest pga jeg elsker 4-3-3. spill med vinger er helt nydelig å se ppå.. da det stemmer.. Wink

Men braaten har vel mulighet til å bli veldig god kant spiller? syntest bare han er en typisk ving spiller, teknikk, rykk osv..!
men får vi en spiller til å fungere godt på høyrekanten kan vi godt prøve braaten i midten..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 11.11.2005 20:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg er veldig uenig i at vi skal legge om til et system uten vinger. Mye av grunnen til at Rosenborg har stukket fra de andre lagene i Norge, er det organiserte angrepsspillet med vinger. Skal vi nå virkelig bytte system for å tilpasse det Helstad og Braaten?

Hva med når de forlater oss? Da viste det vel seg at vi var mer avhengig av konkrete spillere enn spillertyper.


Tja, da må man kanskje begynne å hente spillere som passer inn i systemet da.... Pr dags dato er det kun 1 av rbk angriperene jeg mener kan gå under kategorien ving, og det er Storflor.

Verken Braaten eller Helstad kommer til å bli noen utsøkte "innleggere"....
Begge to vender altfor ofte inn mot midten og daniel er altfor dribleglad for å være noen effektiv ving... Han herjer med motspillerene ja, det er jeg enig i, men så lenge han gjør det utpå kanten er det jo ufarlig... Og de gangene det blir farlig er de gangene han kommer seg inn i boksen.... Har du i det hele tatt sett braaten slået innlegg. Han har ikke så halvgæli pasningsfot men det hjelper lite når han kun legger inn i nøødtilfeller.... see på Valencia feks, hver gang han utfordrer går han på yttersiden av backen for så å legge inn.....

Samme med Helstad.... Er jo nesten helt bortkasta å ha han på vingen... tenk hvor mye han hadde scort hvis han fikk spille sentralt hele tiden..... da helst i tospann med Braaten.... Håper (nesten) for helstad sin del at han går hvis han fortsetter å bli benyttet som reserver for frode....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 11.11.2005 23:03    Post subject: Reply with quote

Men per dags dato har vi ikke noen bedre alternativ en braaten? :s
på høyre ving..
Ã¥ vil heller ha braaten enn helstad, for han helstad syntes jeg er lagnt ifra em ving, mere midt spiss.. vil liksom begge de to skal spile Razz

FJ må jo reise nå da, ikke fanken om han sakl spille til neste år å, da blir e hissig Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 12.11.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

RBK har historie for at en ikke nødvendigvis trenger vinger som går rundt og legger inn.

Mini-Jakobsen er RBK`s mest suksessrike ving og han hadde relativt liten evne til å utfordre på egen hånd og på å komme rundt. Han var imidlertid fotballintelligent med godt spillblikk og timing, og veldig villig til å gjøre seg spillbar.

Braaten, Helstad og Ødegaard har alle tekniske og fysiologiske forutsetninger til å bli mer effektiv enn Mini var, dersom de kan bli like flinke som Mini til å utnytte kvalitetene sine fra vingposisjon.

Det forutsetter selvfølgelig at det kollektive spillet legger til rette for vingspill av mini-varianten, og at de rette ballene kommer fra de andre spillerne i og med at det ikke lenger finnes noen Sverre Brandhaug...

Med 4-3-3 eller 4-2-3-1 så blir det egentlig tynt med kun en spiss på topp, og det kan da med fordel spilles litt skjevt der den ene kantspilleren får mer en mini-rolle enn den tradisjonelle gå-rundt-og-legg-inn rollen.

Med spillere som Braaten, Helstad og Ødegaard tilgjengelig på høyrekanten så MÅ gjennombruddsorientert skorings-søkende vingspill prioriteres på høyreflanken istedet for "innleggsvingspill"

Vi har flust av spillere som kan utfylle en "mini-rolle" på høyrekanten, grunnarbeidet med innøving av spillemønster må bare legges på treningsfeltet først.

Braaten som hengende spiss vil også gi mulighet for at han søker gjennombrudd i rom 3(?), mellom back og midtstopper på begge kanter slik at han alltid kan være ett gjennomspill/veggspill-alternativ for flankespillerne.

Aller helst så ser jeg at RBK spiller på den måten med følgende 6 offensive spillere:

Helstad
Storflor - Braaten - Ødegaard
Skjelbred - Strand


Vingstatestikk sortert etter effektivitet:

Harald Martin Brattbakk 1990-2005 222 151 0.68
Jahn Ivar Jakobsen 1988-1999 194 98 0.51
Thorstein Helstad 2004-2005 30 14 0.47
Karl Petter Løken 1987-1995 181 64 0.35
Jan-Derek Sørensen 1998-2000 68 20 0.29
Øyvind Storflor 2000-2005 68 16 0.24
Alexander Ødegaard 2005-2005 17 4 0.24
Daniel Braaten 2004-2005 29 7 0.24
Dagfinn Enerly 2001-2002 28 6 0.21
_________________


Last edited by LitjEggen on 12.11.2005 15:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.11.2005 14:55    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-filosofien har vært basert mye på å skape to-mot-en-situasjoner på kant, hvor backen ofte er den som legger inn. Derfor er det nesten like viktig at vi har dyktige vingbacker som har evnen til å legge gode innlegg. Høgmo har forresten sagt at Braaten terper på innlegg og at han er i ferd med å bli bedre. Det er positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 458
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2005 18:52    Post subject: Reply with quote

Fant ikke en bedre tråd...

Er det noen som har en Helstad-status? Han sa jo at han måtte ta en "alvorsprat" eller noe slik med Høgmo da han kom tilbake fra landslagsturen.
Eller det var vel VG som sa det...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2005 19:07    Post subject: Reply with quote

Thorstein er nok ikke fornøyd med å sitte på benken, men han jo være tilbake på laget allerede mot Olympiakos. Tror ikke det blir ny diskusjon før en evt. ny midtspiss er hentet inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balder
Proff


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 458
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2005 23:10    Post subject: Reply with quote

Takk Smile

Jeg tror det er lurt å satse på Helstad videre. Han kan gjerne bli litt bedre på hodet da, men uansett er han så målfarlig og god at jeg ikke har sett på han som et del av 2005-problemet. Skal litt til å nesten bli toppscorer på et lag som spiller så dårlig som vi gjorde i deler av 2005-sesongen + at F.Johnsen kanskje spilte litt vel mange kamper, men det er en historie og diskusjon for seg selv... Om Ødegaard klarer å lære seg oppgavene sine før sesongen starter, ser jeg for meg et meget bra angrep sesongen 2006.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 21.11.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble Helstad kjøpt? Var planen å bruke ham som innbytter for Frode?
Back to top
View user's profile Send private message
Hulsker kan Brenn
Senior


Joined: 22 Jun 2005
Posts: 141
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2005 23:33    Post subject: Reply with quote

HELSTAD , Du SKAL bli på lerkendal!!
Selg innkompetente FJ! Helstad du er vår nr 1 spiss!!
_________________
Gi oss Daniel Braaten tilbake. Ã… gi oss en skikkelig spiss, selg steffen!
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2005 23:37    Post subject: Reply with quote

jeg er så enig! Ikke er jo FJ god på det han visstnok skal være god på. To enorme sjanser på hodet som han bommet på Mad . Dessuten vinner han ikke så mange dueller som han helst skal!
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Krampe
Junior


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 68
Location: Fossegrenda

PostPosted: 24.11.2005 00:01    Post subject: Reply with quote

Hulsker kan brenn wrote:
HELSTAD , Du SKAL bli på lerkendal!!
Selg innkompetente FJ! Helstad du er vår nr 1 spiss!!


Helt enig. Og nå sendte han oss til UEFA cupen også.
VI KAN IKKE MISTE DEN MANNEN!
_________________
- Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 24.11.2005 00:02    Post subject: Reply with quote

Gå Helstad. Ser ingen grunn til at du skal ødelegge karrieren din i klubben her!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Candyman
Proff


Joined: 05 Jun 2005
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2005 00:12    Post subject: Reply with quote

Hadde vært like nyttig med ei plastkjegle på banen, som Frode Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2005 01:35    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden om Frode Johnsen hadde satt den scoringa som Helstad gjorde. Nå må de for i hælllvettte se til å ta til fornuften der nede på brakka, og gjøre alt i sin makt for å beholde Helstad, og om ikke alt, så ihvertfall ganske mye for å bli kvitt Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 24.11.2005 02:32    Post subject: Reply with quote

- Jeg har lyst til å bli, sier Helstad til Dagbladet.

Så det er Høgmo som ønsker ham bort? Var redd for at det var omvendt...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2005 03:22    Post subject: Reply with quote

Snakket litt med Høgmo etter kampen, og han sa han har lyst til å beholde de spillerne han har. Overfor VG-journalisten ved min side ble bare Winsnes, Eguren og Husby listet opp som på vei bort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 24.11.2005 11:13    Post subject: Reply with quote

Kampen i går viste helt klart hvilken spiss vi skal satse på. helstad.
så kald han var i det 87. min og satt den. FJ hadde ikke kommet på det løpet engang..
Om høgmo vil ha vekk FJ, understreker jeg enda hardere at jeg ikke skjønner bæret av åssen høgmo ser kvaliteten på spillerene..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 24.11.2005 11:57    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort fra at hele Helstad-skal-bort-saken er litt mediaskapt.
Uavhengig av riktig eller ikke riktig så er ikke spillere med ambisjoner fornøyd med å bli satt på benken. Og når da en journalist står ved siden av banen når de tusler av treninga er det lett å få vinklet et svar til en konflikt.
Ellers er Helstad også mitt soleklare førstevalg som midtspiss, men jeg synes faktisk at Frode gjorde en OK kamp i går, spesielt virket samhandlingen med MIDTSPISSEN Helstad godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30  Next
Page 3 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb