English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 230, 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 25.09.2023 07:02    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Neeskens wrote:
Holder han nivået i 2 Bundesliga da?
Ranheim ville kanskje vært mere aktuelt?
Det handler om å bruke han riktig. Nå tror jeg han passer best i 4-2-3-1 enn som indreløper i 4-3-3.. Alle vet at han tidligere har passet som indreløper, den tiden er nok forbi..


...eller innse at han ikke er en messi cr7 eller zlatan som opprettholder ekstremt nivå mtp alder. Synes selv han har vært skuffende dårlig. God småpasningsspiller men det er stort sett bare det...
Back to top
View user's profile Send private message
yaeger
Junior


Joined: 14 Jul 2023
Posts: 22

PostPosted: 25.09.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

Ciljan var god mot Bodø-Glimt.

Han har hatt noen veldig gode innhopp, og noen mindre(rødt kort og straffer)
Har ikke gjort seg bort i det hele tatt(sammenlignet med Skarsem ++)
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1166

PostPosted: 25.09.2023 09:49    Post subject: Reply with quote

Per er fortsatt en god rollespiller med god teknikk, men kapasiteten er ikke der den må være. Feks mot Bodø Glimt hadde man flere gode involveringer, men ble ganske ofte stående med henda på låra etterpå og andre (bla Ole) måtte ta jobben hans. Jeg ble litt overasket av å se akkurat det på nært hold.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 25.09.2023 09:56    Post subject: Reply with quote

Greia var at han skulle komme tilbake å løfte rbk-laget og fikk en lønn som topper det meste. At han "ikke gjør seg bort" tilhører kategorien feilsignering. Jeg var en av de som applauderte signeringen og syntes det var bra. Fotball er ferskvare og han hadde noen år igjen. Jeg er rett og slett skuffet over at han ikke er bedre enn hva han er, og mange av skadene hans er nok skyld i prestasjonsfallet. Husker de første kampene han spilte så var han en åpenbaring i forhold til å spille seg ut av pressede situasjoner og holde på ballen, men likevel var det mye som manglet også den gangen. I stedet for formstigning, så gikk det rett ned med PCS. Synes ikke han var dårlig mot Glimt, eller mange av andre kampene, men forventer vesentlig mer av han, at han skal ta tak i ballen og dominere.
Vi kunne signert et ungt og mer ferdigutviklet talent til den lønnskosten som pcs hadde. Lesson learned...
Back to top
View user's profile Send private message
yaeger
Junior


Joined: 14 Jul 2023
Posts: 22

PostPosted: 25.09.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

det kan være sant, mtp lønnen han hadde. Lønnen han har nå er jo langt under gjennomsnittet om jeg husker riktig? Ser for meg at det har 0 med lønn å gjøre for han og mer "ettermæle" og ønsket om å drive på med det han elsker.

Får håpe han får noen gode øyeblikk på fotballbanen før han legger opp.
Skikkelig klassefyr som jeg aldri har hørt noen snakke drit om.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 25.09.2023 10:36    Post subject: Reply with quote

Helt greit.

Tipper han da skriver kontrakt med Hertha for å få noen kroner ekstra, og blir der ut sesongen for så å legge opp.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1052

PostPosted: 25.09.2023 11:00    Post subject: Reply with quote

Litt synd at comebacket endte sånn. Jeg vet ikke hvor stor lønnsposten hans er, men hvis den er stor nok til å holde unge talent utenfor så er det sikkert den riktige avgjørelsen.

Alderen og kontraktslengden er imot han, jeg ville feks mye heller ha beholdt PCS enn både Skarsem og Tagseth, hvis vi først sankker frigjøring av lønnsressurser i stallen.

Jeg håper han fortsetter i klubben, i akademiet, uavhengig av om det blir en liten tur tilbake i Tyskland eller ikke først.

Alltid en Rosenborger, flott fyr og hel ved!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 25.09.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi burde cashet inn på tagseth og skarsem, og i stedet beholdt PCS i påvente av nye og bedre og mer ferdige talenter enn de to første. Jeg ble bare skuffet over at signeringen med PCS ble som den ble.
Vi må virkelig dra til på overgangsmarkedet nå, da det vi har vist i mange kamper og særs 2.omg mot lsk ikke er i nærheten av å holde.

I forhold til per sin lønn så hadde han rundt 4-5m. første del av kontrakten (inkluderer signeringsbonus) og tror den nå er rundt 1mill eller i underkant (ikke gitt det er riktig).
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 25.09.2023 11:55    Post subject: Reply with quote

Riktig å ikke fortsette med Skjelbred. Klubben må sette hardere krav enn typ kan bidra i perioder, grei å ha i bakhånd, god på feltet og i garderoben etc. Til alle spillere vi skriver kontrakt med
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 25.09.2023 12:02    Post subject: Reply with quote

Hvis han nå går til Lillestrøm og blir årets spiller på VG-børsen i 2024, så skyter jeg meg sjøl (med en fotball).
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Andy Pandy 27
Proff


Joined: 21 Sep 2021
Posts: 390

PostPosted: 25.09.2023 12:39    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Riktig å ikke fortsette med Skjelbred. Klubben må sette hardere krav enn typ kan bidra i perioder, grei å ha i bakhånd, god på feltet og i garderoben etc. Til alle spillere vi skriver kontrakt med


Støttes! Og ift Skjelbred; Spesielt med tanke hvor ordinær han faktisk har vært totalt sett.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 25.09.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Riktig valg, synd comebacket ble som det ble. Sjukt om det faktisk er reell interesse fra Hertha, da er det jaggu ikke rart de ligger midt på tabellen i andrediv.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.09.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Tror interessen fra f.eks. Hertha handler nok like mye om at de vil ha en spiller i en rolle lik den han har i RBK i dag. Altså som en erfaren mentor som kan bidra inn i garderoben for å veilede de yngre men også ha litt rutine og erfaring å kanskje være litt leder på banen. Ser det er Pál Dárdai som er trener der (igjen) nå, så han kjenner nok PCS veldig godt og føler vel de har behov for han som person og spiller på veldig kortsiktig basis i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 25.09.2023 14:00    Post subject: Reply with quote

Han har nok mye fotball i seg enda, men syns ikke han har kommet i gang, noe som sikkert har med at han ikke har spilt regelmessig på lenge. Skulle ønske vi kunne forlenge han, men tenker det er riktig ut ifra hensynet til økonomi.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.09.2023 15:53    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk ikke økonomien har vært den største faktoren her, men heller stallsammensetting og spilletid. Vi har Nypan, Santi, Skarsem og Tagseth som alle ser ut til å være indreløpere under Maalen samt Broholm som er et alternativ på indreløper neste sesong. I tillegg til at det skal være rom for akademispillere som banker på døren så ble konklusjonen at man ikke har plass til Skjelbred neste sesong.

Så kan man sikkert mene at Skjelbred er viktig spiller i garderoben og at Tagseth eller Skarsem burde blitt solgt, men det er ikke sikkert man hadde funnet tilbud alle parter er fornøyde med samt at man vet ikke hvor tilgjengelig for spilletid han hadde vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 25.09.2023 16:10    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Vi har Nypan, Santi, Skarsem og Tagseth som alle ser ut til å være indreløpere under Maalen samt Broholm som er et alternativ på indreløper neste sesong.


+ Forhåpentligvis Henriksen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

– Jeg har jo muligheten til å jobbe på akademiet her, men en endelig avgjørelse har jeg ikke gjort enda. Det tar jeg litt som det kommer, sier han

– Er det noe du lener mer mot enn noe annet?

– Ikke som jeg har planlagt å fortelle deg, svarer han.

Les mer: RBK-veteranen taus om framtida: Har ikke tatt en endelig avgjørelse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 628

PostPosted: 12.11.2023 21:08    Post subject: Reply with quote

Kan vi kjøre en underskriftskampanje for å gi Ciljan minst ett år til? Holder selvsagt nivået, og dette makkverket av en spillerstall trenger noen med litt mer kvalitet mellom ørene.

Ikke minst må ny trener få ta den vurderingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4922

PostPosted: 13.11.2023 00:46    Post subject: Reply with quote

Nei
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 13.11.2023 11:39    Post subject: Reply with quote

Med mindre han signerer for annen klubb som det kanskje tikker mot at han ikke gjør (?) så er det vel ikke noe i veien for at en ny trener kan ta ham inn igjen hvis han ser behovet.

Det tåpeligste en kan gjøre er å signere ny kontrakt med ham når Dorsin/Maalen tydeligvis mener det er best for klubben å si at nå er det nok for så å finne ut at en eventuelt ny trener er enig med de to.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 22.11.2023 00:11    Post subject: Reply with quote

Gir det 1,20 i oddds at han blir spillende akademitrener i fjæra neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2023 00:17    Post subject: Reply with quote

Kan føles som om han forsvinner i alle fall:

- Det blir et spesielt øyeblikk for meg. Det er siste gang jeg er på Lerkendal som RBK-er. Jeg tror det blir en utrolig kul opplevelse, innleder Skjelbred overfor rbkweb.no.

Les mer: - Vil avslutte i Rosenborg som rosenborger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.11.2023 11:33    Post subject: Reply with quote

Har samme følelsen, jeg ser Rosenborg er veldig konsekvent med at det er hans siste Rosenborg-kamp på Lerkendal og at han avslutter Rosenborg-karrieren osv. i sosiale medier i alle fall.

Mener fortsatt han burde fått tilbud om ny kontrakt på samme nivå som dagens, tror han kunne vært av verdi både på og av banen.
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 164

PostPosted: 22.11.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Den siste store RBK-eren. Dette er det siste vi ser av RBK sin storhetstid. Etter dette har vi ingenting igjen, annet enn historien. Det blir en mørk, mørk dag, i det øyeblikket siste kapittel lukkes.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2723

PostPosted: 22.11.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

Hva er liksom greia med at så mange tilsynelatende glemmer at man tok syv av åtte mulige gull, pluss deltok i Europa i 2015-2018?

At man har ingenting igjen etter storhetstiden er rett og slett feil.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 230, 231, 232, 233  Next
Page 231 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb