English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 214, 215, 216  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2005 21:28    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
kan jeg spørre om hva som er forskjellen på å kjøpe en spiller til 6-7 mill og skaffe han gratis, men gi han en sign-on fee på 7 mill ?


Forskjellen er i grunn ingen. Men det er for meg uhørt å gi en spiller som bare har vært innbytter i FCK en sign-on-fee på 7 mill. Hvilke signaler gir dette andre spillere?

Jeg vil mene at denne fyren, (som jeg aldri har hørt om), ikke er nødvendig for oss. Han klarer nok ikke tilpasse seg - og blir leid ut tvert, selv om vi ga han 7 mill. Jeg har nemlig lært meg å kjenne Rosenborg. (Hva som har skjedd med Seban er et glanseksempel)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mindor
Junior


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 17

PostPosted: 17.12.2005 22:29    Post subject: Reply with quote

Spiller ingen rolle hvor god iversen er når han ikke kan oppføre seg, og glemmer hvor han har tråkket sine barne år


Kommer aldri til å glemme bildene fra sølv feiringa til vif.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 17.12.2005 22:37    Post subject: Reply with quote

mindor wrote:
Spiller ingen rolle hvor god iversen er når han ikke kan oppføre seg, og glemmer hvor han har tråkket sine barne år


Kommer aldri til å glemme bildene fra sølv feiringa til vif.


Spesielt det han kalte RBK! Mad Twisted Evil Tommel'n ned Tommel'n ned Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 18.12.2005 11:25    Post subject: Reply with quote

Troinndern wrote:
joko- wrote:
kan jeg spørre om hva som er forskjellen på å kjøpe en spiller til 6-7 mill og skaffe han gratis, men gi han en sign-on fee på 7 mill ?


Forskjellen er i grunn ingen. Men det er for meg uhørt å gi en spiller som bare har vært innbytter i FCK en sign-on-fee på 7 mill. Hvilke signaler gir dette andre spillere?

Jeg vil mene at denne fyren, (som jeg aldri har hørt om), ikke er nødvendig for oss. Han klarer nok ikke tilpasse seg - og blir leid ut tvert, selv om vi ga han 7 mill. Jeg har nemlig lært meg å kjenne Rosenborg. (Hva som har skjedd med Seban er et glanseksempel)


denne karen har ikke vært innbytter i FCK. han har spilt fast og holdt peter ijeh utenfor troppen (pga ikke-EU regel). Han er hentet fra FCKs fotballskole i Sør Afrika da han var ung, og kan derfor ikke sammenlignes med spillere som er hentet til europa når de er forholdsvis gamle (som f eks Eguren). For meg er det ingen tvil om at van heerden er god nok for RBK, men han vil uansett ikke komme dit. Han er øsnket av flere Premier League klubber og vil sikkert få mye bedre lønn der. Da hjelper det lite med 7 mill i sign on fee, noe som dessuten aldri vil skje.
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 19.12.2005 12:07    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne ha steffen tilbake. I form styrker han laget, i tillegg er han litt klovnetype, har jeg skjønt, og det mangler vi nå i stallen. tror f.eks. menn som eggen og mini hadde mer betydning for alle seriegullene enn bare de "målbare" prestasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2005 12:11    Post subject: Reply with quote

Du gjør deg ikke spesielt populær i Rosenborg-miljøet med den kommentaren der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 19.12.2005 12:23    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg er følelsesmessig avstumpet, jeg krever mer enn det steffen har gjort for å legge folk for hat i årevis. Steffen sang kanskje rosenborg er ræva på tv, pga gruppepress, hva ville du ha gjort i samme situasjon, men på spørsmål om favorittklubb (i osloavis) har han senere svart rosenborg.

ser jo ut til at rosenborgs direktør er mer på min linje.

peace and love brother.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 13:47    Post subject: Reply with quote

Det eneste du viser her er en total mangel på historie. Trur du virkelig fjortissynginga hans på TV2 er grunnen til at vi som har vært med noen år hater svinet?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 19.12.2005 13:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Iversen hadde kommet tilbake, parkert Frode Johnsen på benken, scoret viktige mål og bidratt sterkt til the double i 2006 vil alt være glemt uansett.
Vi må stikke fingeren i jorda og se at han ble enig med Tottenham før Milan-kampen. Som Eggen sa det: " det må snø oppover for at vi skal vinne her, men det er mulig..." Det skjedde før RBK hadde økonomiske muskler. Vi har hatt Roar og Erik som valgte å vrake lukrative tilbud fra utlandet, det fins ikke så mange av den sorten. Får vi nå Lille-Per og en til har vi to stk for dette tiåret også. At han valgte å gå var ikke noe svik, 95% (minst) av dem som fikk sjansen gjorde det og klubben fikk godt med penger.
Når han gikk til Vålerenga var vel Bratseth på sidelinja, så den får han ta på sin kappe.
Og så den berømte sølvfesten til Vålerenga. Jeg går ut fra at de kanskje ikke bare skåla i brus når de kunne feire sølv ett år etter at de beholdt plassen pga en tvilsom dommeravgjørelse. Ingen andre her som har gjort eller sagt noe dumt i fylla?
Gjør han jobben er det helt greit for meg, det viktigste er at laget vinner, ikke hvem som er på laget.
Og så hadde det vært litt morsomt å se glad-Kjetil kommentere at Iversen hadde bestemt seg for RBK også....
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 19.12.2005 13:55    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Hvis Iversen hadde kommet tilbake, parkert Frode Johnsen på benken, scoret viktige mål og bidratt sterkt til the double i 2006 vil alt være glemt uansett.

Ja, for han har jo virkelig bevist toppformen hos Vålerenga og på landslaget.....
trondh wrote:
Ingen andre her som har gjort eller sagt noe dumt i fylla?

Ikke i all offentlighet, og ikke om en arbeidsgiver jeg kunne tenkt meg å jobbe for en gang i fremtiden. I så fall hadde jeg ikke forventet at de skulle ansette meg.
trondh wrote:

Gjør han jobben er det helt greit for meg, det viktigste er at laget vinner, ikke hvem som er på laget.

Mener du virkelig det?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 13:57    Post subject: Reply with quote

Steffen var ikke enig med Tottenham før kampen. Derimot, mens resten av laget var ute og feira seieren satt det en kvisete tomsing og telte sølvpenger og deala med THFC.

Dette var igjen før han forlot Trondheim ved å vise fingern til de samme supporterne han brukte gå ut på byen med, og sine siste ord: "Aldri mer Rosenborg"

Før han år etter år med skader fikk tilbud om å komme hjem og bygge seg opp og alltid gjorde det klart at RBK var uinteressant, og han satte seg halvskada på benken i Engelsk 1. divisjon og ble enda mer krøpling. At den fyren trengte oppholdet i VIF for å bygge seg opp er ene og alene hans egen skyld - han har alltid vært et svin som har satt krnoer og øre før noe annet og langt foran lojalitet. Han har pissa på klubben hver enda gang han har fått tilbud om å komme hjem (og det er ikke få). Den jallasynginga hans i VIF er bare en liten ekstra dæsj på toppen av søppelhaugen som er Steffen Iversen.

At dere som er skikkelig gode på å nå tærne med henda glatt tar i mot ham er jeg ikk i tvil om. Dere fins det for mange av i verden. Endel andre av oss kan nok komme på bedre måter å ta i mot ham på - og få ham til å "trives" i Trondheim
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 19.12.2005 14:04    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
trondh wrote:
Hvis Iversen hadde kommet tilbake, parkert Frode Johnsen på benken, scoret viktige mål og bidratt sterkt til the double i 2006 vil alt være glemt uansett.

Ja, for han har jo virkelig bevist toppformen hos Vålerenga og på landslaget.....
trondh wrote:
Ingen andre her som har gjort eller sagt noe dumt i fylla?

Ikke i all offentlighet, og ikke om en arbeidsgiver jeg kunne tenkt meg å jobbe for en gang i fremtiden. I så fall hadde jeg ikke forventet at de skulle ansette meg.
trondh wrote:

Gjør han jobben er det helt greit for meg, det viktigste er at laget vinner, ikke hvem som er på laget.

Mener du virkelig det?

OK litt satt på spissen. Men om spissen heter Frode Johnsen eller Steffen Iversen spiller hvertfall ingen rolle.
Ellers er hans sesong i Vålerenga i år et tydelig tegn på at Rekdal ikke evner å utvikle offensive spillere. Du kan ta hvem som helst av de som har vært der, men jeg tør påstå at de fleste har gjort det mye bedre i sin tidligere klubb enn i VIF. Iversen spilte kjempebra rett etter at han kom, men har gradvis blitt dårligere. Fredheim Holm startet veldig bra, men har sloknet nå. Flo, Hoset, ja til og med Hulsker spilte bedre før VIF enn der.

Og ja, er arbeidsgiveren kristen så tilgir en litt stygge uttallelser... Og ja, det er han visst...
EDIT: Og forresten, hvor offentlig har du vært beruset. Er det vanlig at NRK eller TV2 kommer å filmer deg på fest? Ja, jeg er selvsagt enig i at det ikke var noe smart av Iversen å gjøre det der, men så er det heller ingen nødvendig sammenheng mellom det å spille god fotball og intelligens.


Last edited by trondh on 19.12.2005 14:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:10    Post subject: Reply with quote

Finner forøvrig lite i nettavisene, annet en en litennotis i Nettavisen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2005 14:15    Post subject: Reply with quote

Det var som sagt Dagbladet på lørdag som er ryktespreder, Recon.

Agenten til Iversen bekrefter at RBK kan være en aktuell klubb for sin klient, men at man fortsatt prøver å skaffe ny arbeidsgiver i utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 19.12.2005 14:16    Post subject: Reply with quote

Recon - herlig med folk som lar seg engasjere så sterkt! Mulig jeg ikke er helt med, men hva er det Iversen har gjort bortsett fra å synge "Rbk er rævva"? Jeg leser at han har pissa klubben oppetter ryggen, hva er det egentlig som har skjedd? Gikk han gratis til Spurs? Og hadde han er dårlig forhold til supporterne da han dro?

Enlighten me, please!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2005 14:21    Post subject: Reply with quote

Det er flere "uheldige" omstendigheter i desember 1996 som la grunnlaget for misnøyen.

Som Recon skriver, droppet Iversen seiersfesten i Milano for heller å diskutere overgang med Tottenham. Da han kom hjem til Trondheim for å ferie jul, prøvde han ubevisst(?) å kutte alle bånd til RBK og supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:24    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg hadde aldri mye med Steffen å gjøre, men jeg kjenner jo til de som starta kjernen og som hang endel med ham (han var grei å ha når det var kø på Baja). Steffen var visstnok en helt ålreit fyr helt til tilbudet fra Spurs kom, da ble han en SMULE høy å pæra og ekkel å ha med å gjøre. Hvor det kulminerte med at han før avreise London kom med fingeren (du vet - den i midten) og ropte aldri mer RBK.

Han ble gjort til stjerne i RBK og ga aldri noe tilbake til klubben (iform av lojalitet i noen år). Han har pissa på klubben flere ganger som sagt og gjort det kart at RBK ikke i det hele tatt var et alternativ, både når han sleit som mest i Spurs og i Wolves. Og så hvordan han har pissa på RBK under tida i vif.

Min personlige kjennskap til Steffen begrenser seg til den kvisete lille tosken som lå og spøy hver gang han var på min side av fjorden og festa.

Så lenge jeg og mine meningsfeller er på tribunen kommer den fyren til å bli pissa på og trakassert, samma hvilket emblem og farge det er på drakten hans....
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 19.12.2005 14:31    Post subject: Reply with quote

Har også vært på fest med steffen, han var klink edru, på nyttårsaften tilogmed.

Men dette er noe av det jeg sliter mest med i supporterkulturen. Pga. småting sagt og gjort i 1996 skal han hates 9 år etterpå. Det faller meg ikke naturlig.

Jeg skal gjerne sitte på en tribune og pipe ut NOKAS-ranerne. Men jeg ser ikke helt de store forbrytelsene til iversen. eller johnsen for den saks skyld.

Jeg er en mann som gjør feil, og da setter jeg pris på at folk etterhvert glemmer feilene mine og lar meg få en ny sjans. Da må også jeg gjøre dette overfor andre. Er du feilfri, Recon?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:37    Post subject: Reply with quote

Nei, men jeg er lojal. Og når jeg bæsjer på leggen, forventer jeg å høre det.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Og jeg pisser definitivt ikke på de som har skapt meg! Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 19.12.2005 14:42    Post subject: Reply with quote

Men altså, Iversen ble jo bedt om å nevne klubben i sitt hjerte i en riksavis, og da sa han rosenborg, astor og national.

Så det er noe skurr på linja mellom han og deg.


Last edited by primaten on 19.12.2005 14:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett masse spillere i inn og utland kysse klubblogon også jeg. Hva betyr det?
Jeg har aldri sett Roar Strand gjøre det, men jeg er ikke i tvil om hans lojalitet.

Lesestoff for deg! Wink
Kiss the badge and make them cry

For øvrig - du må gjøre det du føler er rett, jeg det som er rett for meg.
Og i mitt tilfelle betyr det at Stffen kommer til å få enda mere piss enn Frode J har vært i nærheten av å få av meg det siste snaue året.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 19.12.2005 14:48    Post subject: Reply with quote

Smile
jaja...
du er en underholdende kar ihverfall.

EDIT: kom kanskje ikke godt nok frem, men han nevnte rosenborg, astor og national mens han spilte for enga. Linken til kiss the badge ble dermed ikke så relevant.


Last edited by primaten on 19.12.2005 14:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.12.2005 14:51    Post subject: Reply with quote

Ikke er jeg alene i mine meninger heller. Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 19.12.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

Iversen dreit seg kanskje ut når han ropte "Rbk er rævva", men å skape lynsjemobb for å holde ham unna RBK er vel litt drøyt. Det viktigste argumentet for at RBK ikke skal ta Iversen tilbake er vel kanskje at han ikke er den spilleren han hadde muligheten til å bli - er han så god da? Dersom Iversen hadde hatt treningsmentaliteten til Riise (fælt å si det, men....) hadde han nok ikke trengt å bygge opp karrieren i Enga (jada, veit han vært mye skada også).

Ellers er jeg av den oppfatning at Steffen virker å være en ålreit fyr som stort sett er som alle andre....høy på pæra er han i hvert fall ikke....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 214, 215, 216  Next
Page 3 of 216

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb