English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Nordlie
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarte
Junior


Joined: 21 Oct 2004
Posts: 6
Location: Bergen

PostPosted: 03.07.2005 13:29    Post subject: SPARK HANSEN, ANSETT NORDLIE Reply with quote

Det er på tide at styret i Rosenborg ser at laget har stagnert kraftig de to siste sesongen. De har hatt trenere som ikke har hatt nok respekt i gruppa, og spillerne har utnytta det. Her trengs det en trener som virkelig kan forlange at samtlige spillere skjerper seg ellers er det ut. Det har vært problemet i Rosenborg en stund no, at selv om de ikke gidder å prestere godt nok så er det ok. I tillegg ser vi ikke noe tydelig tegn på samhandlingen ute på banen. Rosenborg har den beste spillerstallen i hele Norden. Men Per Joar Hansen har ikke klart å sette sammen en første 11'er som fungere og presterer sammen som Norges Beste lag. Det er der RBK trenger en trener som ha stor nok kompetanse. RBK skal ha trenere som tidligere har vist at de får ting til. Per Joar Hansen har ikke det, det hadde heller ikke Ola By Rise. Og det er her Tom Nordlie kommer inn. Han fungere på samme måten som Nils Arne Eggen. Og han har resultater som vi kan se tilbake til.
Dette tror jeg er den eneste måten for å få Rosenborg tilbake på rett kjør. Og jeg tror med Tom Nordlie som trener fra høstsesongen starter, så blir det seriegull. For det er ikke tapt!!!!!!!!!
_________________
Med
Sportslig Hilsen

Bjarte Christensen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2005 15:26    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Hverken Tom Nordlie eller Eggen junior kommer til å akseptere å bli assistentrener.


Eggen Jr. aksepterer det i fredrikstad. Hvorfor ikke i RBK?
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.07.2005 15:51    Post subject: Reply with quote

Der hadde det vel (påståelig) med familie å gjøre, er ikke sikkert han har lyst til å rykke opp hele familien og flytte for en assistentjobb. Føler liksom ikke helt at de to passer i lag heller.

gi meg Tom om ikke Perry fortsetter.
Nå er ikke jeg så begeistret for fotballen Perry driver, så jeg foretrekker Tom.

Fet tifo av plankefolket i går forresten! Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2005 15:59    Post subject: Reply with quote

Men da bør jo rosenborg være på keiko som en klegg før han skriver under for 2 nye år for start. Gi Keiko frie tøyler, så tar han nok turen til trondheim.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2005 22:41    Post subject: Reply with quote

Endret tittelen på emnet til "Tom Nordlie".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 07.07.2005 00:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Henguru wrote:
Hva med duoen Nordlie/Eggen jr, og ansette Erik Solér som sportsdirektør. (Selvfølgelig bare drømmer)

Min preferanse også. Dersom man stryker Eggen jr altså!


Begynner også å tro at vi må få inn nye krefter både på trenersiden og i form av en ny sportsdirektør. Bratseth har gjort mange kostbare feil de siste årene og det ser heller ikke ut som om han innser hvor det har gått galt ved å forlenge kontraktene til de eldste spillerene de siste 2 sesongene,samt at vi de siste 6mnd har kjøpt en spiller over 30(Kvarme) og forsøkt å sikre oss 3 andre spillere over 30(Rushfeldt,Svensson og Flo).

Tom Nordlie har nå bevist at han duger på et høyt nivå,og da bør RBK gjør alt som står i vår makt for å få tak i Nordlie. Per Joar Hansen er helt klart en kompetent trener, men er han per i dag en av de 2-3 beste norske trenerene? Selv om han er dyktig,så er det kanskje feil tidspunkt for Perry nå,hadde han tatt over etter Nils så hadde det kanskje fungert.
Tom Nordli vil være perfekt for Rosenborg av flere grunner. For det første tror jeg det vil være godt for klubben å få en trener utenfra denne gangen. Nordli er tøff, dyktig og har etter årets resultater opparbeidet seg autoritet og respekt. Akkurat en slik type vi trenger for å bygge opp et nytt lag. Dessuten er det heldig at han har en offensiv fotballfilosofi,som i stor grad er basert på RBK-stilen(han skrev hovedoppgave om indreløperens rolle i RBK-systemet)., uten at det er en blåkopi. Dette vil gjøre at vi kan beholde det som gjorde oss gode under Eggen blandet med noen nye ideer fra Nordli,som kan ta oss et steg fremover og gjøre oss mindre forutsigbar. Når det gjelder assistentrenere så vet jeg ikke om Eggen jnr er noe godt valg, det viktigste er uansett at den nye treneren får sjansen til å sette sammen sitt eget trenerteam. Selv synes jeg at Bent Skammelsrud kunne være en spennende mann i et trenerteam,også som et fremtidig hovedtreneremne.

Som ny sportsdirektør er valget mindre åpenbart. Er ikke enig med Recon i at Erik Soler ville vært et bra valg. Litt for tabloid etter min smak... Argumentet om at han har stort internasjonalt kontaktnettverk synes jeg er irrellevant. Hvor mange ganger har vi sett Bratseth utnytte sine kontakter,eller Rekdal i Vålrenga, eller Fjørtoft i Lillestrøm?

Andre kandidater til jobben:

Knut T Eggen

Intelligent fyr med stor fotballkunnskap. Kjenner RBK-kulturen,samtidig som han har vært så lenge borte at han representerer noe nytt. Ser ut til å være tilpasningsdyktig, har tilsynelatende ingen problemer med å samarbeide godt med en sterk person som Drillo i Fredrikstad.

Per Mattias Høgmo

Sterk fotballfaglig og lang erfaring. Som populær trener på u-21 landslaget for noen år siden(generasjonen med Gamst-Pedersen og Gashi) har han gode kontakter blant den nye generasjonen norske toppspillere,noe som kan være like verdifullt som et internasjonalt kontaktnettverk. Har(er?) ansatt av Olympiatoppen og vil trolig kunne ta med seg noe av denne kompetansen til Rosenborg,som etter sigende ligger et stykke bak de andre når det gjelder treningsarbeid. Ville tippe at Høgmo også er godt oppdatert på det siste innen analyseverktøy og fotballteori,alt sammen kunnskap jeg tror mangler på Lerkendal i dag.

Per Joar Hansen

Selv om det ville være en intern ansettelse, så virker det likevel som om Perry er mer fremtidsrettet en de fleste andre i klubben, og derfor vil bidra med noe nytt i en slik stilling. Har imponert de fleste med å være tøff og rakrygga denne sesongen. Setter klubben foran sin egen posisjon,og er åpen for kritiske innspill. Selv om han ikke har lykkes 100% som trener,representerer han mye bra,og er en mann jeg gjerne vil beholde i klubben. Glem heller ikke at han ble tilbudt en sportsdirektør-jobb i Djurgården før gikk til Rosenborg.

[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.07.2005 08:17    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
Recon wrote:
Henguru wrote:
Hva med duoen Nordlie/Eggen jr, og ansette Erik Solér som sportsdirektør. (Selvfølgelig bare drømmer)

Min preferanse også. Dersom man stryker Eggen jr altså!

Som ny sportsdirektør er valget mindre åpenbart. Er ikke enig med Recon i at Erik Soler ville vært et bra valg. Litt for tabloid etter min smak... Argumentet om at han har stort internasjonalt kontaktnettverk synes jeg er irrellevant. Hvor mange ganger har vi sett Bratseth utnytte sine kontakter,eller Rekdal i Vålrenga, eller Fjørtoft i Lillestrøm?



Hvilke kontakter har egentlig Bratseth, en enldgammel fanklubb i Bremen?
Rekdal? Brocken t.d. Beste offensive høyrebacken i TL. Dog dårlig defensivt! Very Happy
Fjøra har jo knapt rukket å vise noe enda, men plukka da en god ung en fra vestlandet.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2005 10:26    Post subject: Reply with quote

At Bratseth har kontakter har vi jo sett i dag, da...
(men dette blir jo litt etterpåklokskap)
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.07.2005 10:43    Post subject: Reply with quote

Liverød har kontakter. Ikke Bratseth!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2005 10:59    Post subject: Reply with quote

Vel, Liverød er jo en kontakt da...
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.07.2005 11:46    Post subject: Reply with quote

atlascopo wrote:
Dere er ikke klubben med størst potensial.

Nei, nå er det vel Brann, men pengesekken som Idar Abramovich nettopp har fylt opp. Men vi er definitivt blant de med størst potensial.

Quote:
Dere er på vei nedover.

Jah, det har vi i og for seg vært siden år 2000.

Quote:
Spillere velger heller andre lag (Vif-Brann) enn Rosenborg.

Til dels riktig det. Men stallen vår er allikevel full, og vi kan ikke kjøpe alt som er. De siste kjøpene - Ødegaard, Braaten og Helstad (uruguayerne tar vi ikke med her) var definitivt ønsket mange steder.

Jada, skulle gjerne hatt Andresen, Soma og Sæternes ... men dels er vi forsiktige med pengene, dels kan vi ikke love fast plass, og for Andresens del: han ville heller spille 4-4-2.

Quote:
De som kun går etter pengene (ødegård) angrer sikkert noe sinnsykt nå.

Ødegaard var nok vel så opptatt av at Nils Arne Eggen er en spennende trener.

Quote:
Dere skal spille kval til CL i år, men dere er ikke de eneste lengre. Og dere har vel ikke vunne en kamp i cl på 3 år?

CL har gått dritt i det siste ja. Men andre norske lag har prøvd seg i CL før, og mange har prøvd seg i UEFA-køppen.

Quote:
Dere ligger ikke an til å få noe som helst e-cup eller Royal league til neste år, hva skjer da med satsingen? blir budsjettene opprettholt? spise av reservene?


Vi har aldri budsjettert med store e-cup-inntekter. Ikke i år heller. Det betyr at utgiftene (bl.a. til lønn) ligger på et nivå som kan beholdes selv uten e-cupspill.

De beste spillerne får kanskje mindre i lønn her enn hos Brann eller Enga (eller andre) - men vi betaler jevnt og rettferdig, og summer vi har råd til.

Budsjettene kan opprettholdes i mange, mange år - blant annet pga meget høye sponsorinntekter, billettinntekter med mer. Det er der RBKs økonomiske grunnstamme ligger.

"spise av reservene" synes jeg blir feil uttrykk når man har 200 mill på bok. Dette er naturligvis penger som kan brukes fritt og uten fare. Naturligvis kommer vi til å bruke dem. Poenget er da ikke å ha mest mulig i banken?

Quote:
Hvorfor tror dere Keiko vil forlate Start, som ligger ann til CL spill neste år og har ny stadion klar i 2007 til et RBK på vei nedover som er en stor risk for hans kariere hvis han ikke lykkes med å stoppe utviklingen.


Det måtte i tilfelle være fordi RBK fremdeles har mye større ressurser enn Start. Hvorfor tror du han har en klausul i kontrakten som sier han kan gå til "en utenlandsk storklubb eller Rosenborg"? Han er en 4-3-3-mann, noe vi liker. Solbakken er en helt annen type. Hvorfor skulle vi ville ha ham?
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 07.07.2005 15:29    Post subject: Reply with quote

Leste på tekst tv at Eggen Jr. signaliserte at han ville slutte i FFK etter sesongen, for å overta RBK jobben siden Drillo har sagt at han ville ta et år til.

Noen holdepunkter i det?
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 07.07.2005 15:31    Post subject: Reply with quote

Hadde vært flott om K.T. Eggen tar over
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.07.2005 15:36    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
for å overta RBK jobben siden Drillo har sagt at han ville ta et år til.

Noen holdepunkter i det?


NÃ¥ var det vel ikke DET han sa da...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 07.07.2005 16:00    Post subject: Reply with quote

Recon; Tror faktisk det:p
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2005 16:08    Post subject: Reply with quote

- Jeg og min familie tenker i et tre års perspektiv. Jeg utelukker ingenting, men legger ikke skjul på at jeg har et ønske om å bli hovedtrener igjen, sier Eggen.

Om det er flere klubber inne i bildet vil Eggen verken bekrefte eller avkrefte.

- I likhet med spillere, får jeg hint her og der, forklarer hjelpetreneren. Men i øyeblikket forholder jeg med til kontrakten jeg har med FFK.

- Hva med Rosenborg?

- Jeg sitter ikke akkurat med kofferten klar. Men som sagt utelukker jeg ingenting. Det er ikke sikkert jeg sier ja til Rosenborg. Det må vurderes i likhet med andre tilbud.

Les mer: «Bosman-Eggen» utelukker ingenting
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2005 17:53    Post subject: Reply with quote

- Det er altså tre forhold som alltid må ligge til grunn dersom man skal skifte jobb, slik jeg ser det: Tilgjengelighet, dyktighet og etterspørsel, sier Eggen jr.

- For det ene må jeg være tilgjengelig for klubben, eller klubben må være tilgjengelig for meg. For det andre må det være en gjensidig kjennskap til motpartens dyktighet mellom trener og klubb. For det tredje må det være en etterspørsel.

- Når det gjelder punkt to av disse tre er jeg helt klar. Jeg føler jeg har dyktigheten som skal til for å bli Rosenborg-trener, og jeg kjenner kvalitetene til Rosenborg som klubb. De to andre punktene er jeg mer usikker på.

Les mer: - Jeg er dyktig nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 09.07.2005 18:12    Post subject: nordlie er en bra trener Reply with quote

Nordlie er en utmerket trener som kan dra mye ut av rosenborg og rosenborg kan dra mye ut av han, men jeg er meget itvil om at han kommer til RBK. Hvis han kommer, så kommer han etter nyttår, men ikke för, for han vil sannsynligvis proeve å vinne gull med IK Start.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 09.07.2005 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler Per Matias Høgmo! Razz Wink RBK
Rett å slett fordi han har imponert meg mest!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.07.2005 15:21    Post subject: Reply with quote

jeg også
Back to top
View user's profile Send private message
Elise
Junior


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 4
Location: Telemark

PostPosted: 10.07.2005 23:40    Post subject: Reply with quote

RBK K.T Eggen er mannen og satse på som ny trener i Rosenborg. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.07.2005 11:58    Post subject: Reply with quote

- Jeg forholder meg kun til Start og jeg vurderer nå om jeg skal takke ja eller nei til et kontraktstilbud fra klubben. Jeg har ikke hørt noe som helst fra Rosenborg, men hvis jeg skulle få noen henvendelser fra andre klubber, vil jeg være helt åpen med Start om det, sier Nordlie.

Les mer: Benekter Rosenborg-kontakt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.08.2005 10:21    Post subject: Nordlie i RBK-møte Reply with quote

...ifølge VG.


Åååå dæven...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.08.2005 10:27    Post subject: Reply with quote

Tror VG har rett med navnene de presenterer. Det virker samtidig ut som det er en del møtevirksomhet bortest i gangen på Brakka for tida. Skulle se om jeg fikk tak i Bratseth eller Skutle i går, men snudde på hælen da jeg så Bratseth i ivrig diskusjon inne på kontoret til Skutle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.08.2005 10:34    Post subject: Reply with quote

Bra du flytta, 2mas. Huska ikke denne tråden, og stussa på hvorfor det ikke var en om ham tidligere.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb