English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2006 23:46    Post subject: Reply with quote

Ett seriegull kommer ikke rekende på ei fjøl Brady... At Høgmo satte igang en rekke prosesser som ble medvirkende til gullet er det ikke noe tvil om. Deriblant å se at Tørum som trente Moss i førstedivisjon(!) kunne bli en ressurs for RBK. Very Happy
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2006 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri protestert på at Høgmo har bidratt gjennom en del igangsatte prosesser det siste året. Er ikke uenig i det, så her har du nok misforstått snegle.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2006 23:58    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Men er dette et resultat av at vi er så mye bedre trent enn andre lag, eller er det et resultat av en annen og mindre kraftkrevende spillestil, samt større entusiasme og ork?

Gjennom hele sesongen har vi både hatt andreomganger der vi har virket veldig pigge, men også avslutninger på kamper der spillerne har sett helt ferdig ut.

Hjemme mot Brann f.eks og borte mot Lyn hadde vi ingenting å gi mot slutten.


Glemt å ta lykkepillene!? Wink

At vi scorer tre ganger så mye mål i andre omgang i gjennomsnitt og er det klart beste laget da snakker vel for seg selv.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 00:00    Post subject: Reply with quote

Nei, det snakker ikke for seg selv, og er ikke noe bevis på at vi er bedre fysisk trent enn andre lag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 00:10    Post subject: Reply with quote

Nei, men jeg vil påstå at det er et bevis på at vi er bedre trente i år enn i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 04:23    Post subject: Reply with quote

Men hva med de andreomgangene vi har slitt i år? Der det har virket som om spillerne har vært fysisk helt sluttkjørt?

Som f.eks hjemme mot Brann. Også under Tørum har jo laget flere ganger klappet litt sammen de siste minuttene og blitt presset tilbake på banen, som av assistenttrener Henriksen har blitt forklart med at spillerne var slitne. Jeg er ikke overbevist om at bedre andreomganger automatisk er et bevis på bedre fysisk form enn motstanderen. Her er det flere ting som kan spille inn.

Er mulig jeg husker feil her, men scorte ikke Moss også veldig mange mål i andreomgangene i fjor?
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 01.11.2006 09:49    Post subject: Reply with quote

Her tror jeg faktisk den massive rokeringa i vårsesongen spiller inn. Ingen følte seg trygge på laget, ergo gir en hele veien 110% på trening. Det var vel bare Hirschfeld (som stod godt) og Solli som sentral midtbane som var definerte førstevalg. Hver trening ble som en kamp og det sier seg selv at de da blir slitne etter hvert.
Rokeringene i høst har vært hovedsaklig pga. skader/suspensjoner. Spillerne kan konsentrere seg om best mulig oppladning til neste kamp...

Ellers så tror jeg ikke gode 2.omganger er ensbetydende med at laget er godt trent. Da hadde det vært ganske enkelt å bli bedre i fotball.
Det er selvsagt sammensatt av alle typer kvaliteter.
Hvor mange ganger har ikke norske lag valset rundt med europeiske storheter i en omgang for så å tape mot slutten?
Det koster mere krefter for det "dårligste" laget og henge med, ergo blir det tyngre mot slutten. Men alle skal vel være slitne når de har spilt 80 min, det skal tross alt merkes.
Derfor er det verdt å se på oppgjørene mellom Brann og RBK to år på rad nå. Jeg vil anta at begge lag er godt fysisk trent, men Brann har hatt formen på topp på våren, RBK på høsten. Begge sesonger aner vi tendensen, jevnspilte 1.omg og mer og mer enveis i 2.

EDIT: http://fotball.adressa.no...e68229.ece
Dette beviser vel det som det har blitt spekulert i lang tid på forumet og andre plasser.
Quote:
- Jeg brant ikke for treningsfeltet
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 11:00    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Hvor mange ganger har ikke norske lag valset rundt med europeiske storheter i en omgang for så å tape mot slutten?


Hinta du til Real Madrid - RBK sist sesong? Razz
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 01.11.2006 11:33    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt den også, men RBK er jo tross alt det laget som har hevdet seg litt mer enn enkeltomganger over lang tid.
De andre norske lagene er vel mere gjennomført i dette. Av og til har det jo også skjedd at de med et stort lass med flaks har sikret avansement også etter å ha blitt rundspilt siste 45 min.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 11:52    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=136029

Men selv om han ikke ønsker å mene for mye om Høgmos avgang, synes han ikke noe særlig om måten det skjer på.

- Det er trist at det blir slik, sier By Rise til VG Nett.


Hva tror dere VG Nett/By Rise hinter til her? Rolling Eyes
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 11:53    Post subject: Reply with quote

.... at det er trist at fyren ble syk.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 01.11.2006 11:55    Post subject: Reply with quote

At det er trist at han møtte veggen og at det nå har blitt en spekulasjon i media om han skal fortsette og kommer til å fortsette å være en spekulasjon om det virkelig er slik at Høgmo trakk seg eller om noen tvang han til å trekke seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 11:55    Post subject: Reply with quote

Eller at de hinter til noe i denne retningen:
Baadshah/Tab wrote:
Zorac ble glad for at alt virket så smertefritt, men skal jeg være ærlig så tror jeg ikke det har vært det. Kanskje kommer bevise på det ved at Høgmo kommer til å innrømme det kanskje ved en bok eller ved et intervju.

_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 13:23    Post subject: Reply with quote

Kroksæter tar farvel: Fint lite å skjemmes av
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 13:51    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Kjetil der.
Det eneste som irriterte meg grensløst med Høgmo var han aldri så med kritiske øyner med det vi leverte på banen ved vår-sesongen. Ellers har jeg som sagt tidligere vært meget fornøyd med Høgmo.

Ps: Jeg var faktisk en av de første som håpet på at Per-Mathias Høgmo ble RBK-trener. Wink
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 14:10    Post subject: Reply with quote

En av de første som håpet han skulle bli trener? Fantastisk.....
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 17:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke han har vært så dårlig nei..
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 01.11.2006 17:33    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Det eneste som irriterte meg grensløst med Høgmo var at han aldri så med kritiske øyner på det vi leverte på banen ved vår-sesongen. :


Mistet sakte men sikkert troverdigheten når han hele tiden var så positiv etter dårlige prestasjoner.
Hadde kommet bedre ut av mediesituasjonen ved å kalle en spade en spade tror nå jeg.

Tørum synes jeg har funnet en fin balanse i analysene når han forklarer seg i media,tror det er en viktig egenskap som ikke bør undervurderes.

Men som sagt tidligere,PM vil bli husket for nødvendig organisatorisk risting av brakka.
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 01.11.2006 20:21    Post subject: Reply with quote

Føler at dette er som siste dagen til den upopulære gutten på en grunnskole. Nå får han høre "blir ikke samme uten deg, savner deg osv". Neste morgen er han glemt. Så takk for alt Høgmo, snakkes Razz
Back to top
View user's profile Send private message
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 02.11.2006 00:15    Post subject: Reply with quote

Gratulere alle suportere, gratulere RBK, og gratulere Høgmo med serie-GULL.

Nå har det kommet en del kritikk mot deg Høgmo fra personer her på forumet og ikke minst fra meg. Kritikken har i perioder kanskje vært litt for ensidig. Selv om jeg mener at mye av kritikken var berettiget har jeg nå et mer nøyansert syn nå på den jobben du har gjort i RBK enn det jeg hadde i tiden rett før du ble sykemeldt.

Nå har jeg tidligere sakt at jeg ikke trodde at du var rett man for RBK...men slik jeg ser det nå:
Vi vet ikke hvordan det hadde gått om du ikke hadde blitt utbrent,
hvordan det ville ha godt om det var du som hadde ledet laget i høst,
heller ikke hvordan vår-sesongen hadde blitt om du hadde hatt èn, og ikke flere jobber å gjøre i klubben.

Slik jeg ser det har du gjort en del gode grep i klubben som jeg tror klubben hadde godt av. Tenker spesielt på det å tilføre kompetanse. Speider Torbjørnsen som førte til at vi fikk Sapara, fysisk trener, labben, og ikke minst at du hentet Tørum. Også det å innføre en toppidrettskultur m.m.

Synes totalt sett du absolutt har gjort en meget akseptabel jobb, og at du fortjener en stor del av æren for at RBK tok gull. Og...hvis ikke akkurat du hadde fått jobben etter Hansen er jeg langt fra sikker på at RBK ville tatt gull i år. Det ser bedre ut i klubben nå enn før du kom, du har satt dine spor her, og RBK vil kunne høste frukter av ditt arbeide i lang, lang tid framover.

Ønsker deg lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 02.11.2006 00:28    Post subject: Reply with quote

Tror du at RBK ikke har hatt toppidrettskultur før?
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
dalla
Rutinert


Joined: 13 Mar 2006
Posts: 550

PostPosted: 02.11.2006 00:41    Post subject: Reply with quote

Ã¥ finne en mer negativ person enn brady skal du lete lenge etter, du klager og syter uansett du:P hehe

men over til PMH!

han har gjort utrolig mye godt for klubbe, hentet høgmo, ansatt masse nye folk, blant annet ny speider som skaffet oss sapara... ny trenings lab, ja er imponert, og stolt over å ha hatt han i klubben
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 02.11.2006 01:06    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Tror du at RBK ikke har hatt toppidrettskultur før?


Høgmo mente det når han tok over! Han sa at han ble sjokkert over hvor dårlig RBK var trent og at det manglet toppidrettskultur..

Skal se om jeg finner link...

EDIT:
Her er linken:
http://fotball.adressa.no...e68250.ece

Sitatet jeg hinta til:
Rosenborg lå med brukket rygg da Høgmo kom til klubben. Han var nesten sjokkert over tilstanden, mangelen på toppidrettskultur, hvor dårlig trent spillerne var og mye annet.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 02.11.2006 14:42    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Tror du at RBK ikke har hatt toppidrettskultur før?


Jo, jeg mener RBK hadde toppidrettskultur før også. Formulerte det kanskje litt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2006 16:29    Post subject: Reply with quote

Vi hadde kanskje en toppidrettskultur, men så langt ifra det Høgmo mener er toppidrettskultur.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 81, 82, 83  Next
Page 82 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb