English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Djiby Fall
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.11.2010 19:41    Post subject: Reply with quote

Er Fall dyrere i drift enn Iversen altså?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.11.2010 19:45    Post subject: Reply with quote

I sin nåværende kontrakt er han det, ja. Husk at han ble kjøpt for 35 millioner danske kroner (over 40 norske) til Lokomotiv Moskva. Han ble kjøpt som en stjerne, og lønnet deretter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.11.2010 19:47    Post subject: Reply with quote

Ja, altså visste at han var dyr, men det er jo vitterlig Iversen også og jeg trodde de kunne ligge på noenlunde samme nivå lønnsmessig så fremt det er Molde som lønner han nå? Men det er det kanskje ikke. Har ærlig talt ikke så god oversikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 02.11.2010 19:50    Post subject: Reply with quote

Men hva kan man forvente at Fall vil koste oss (overgang)?

Moskva selger neppe under 10M..?

Lønna må jo ned uansett. 3-4 mill i året må vi jo kunne avse (om det skulle være nødvendig) iom at Iversen (som vi ville forlenge med) forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.11.2010 19:58    Post subject: Reply with quote

Etter hva jeg har hørt har Molde betalt €1 mill for å leie Fall denne sesongen, og det er en sum som ikke dekker hele lønna russerne betaler han. Lønna er trolig over 10 millioner norske kroner i året. Utkjøpsklausulen er satt til €2 millioner, mens Molde mottar €0,5 millioner om spilleren i neste overgangsvindu blir solgt til en annen klubb.

Kilden er ok, men det kan naturligvis finnes noen avvik her. Tror uansett at det er ganske nære virkeligheten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 02.11.2010 20:13    Post subject: Reply with quote

Prisen må jo da være nærmere 20 enn 10 mill vil jeg tro, iom at molde skal ha rundt 4-5 mill av en evt overgang.

Aaaalt for dyrt for oss, med mindre Moskva er veldig ivrige på å kvitte seg med lønnsposten uten å få spesielt mye i overgangssum.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.11.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Sjekket litt rundt, og Fall skal ha tjent 8,2 millioner kroner i 2009, og han betaler 13% skatt i Russland.

Det tilsvarer 7,1 millioner kroner i nettolønn. Med norske skattesatser snakker vi vel om at vi må opp på en bruttolønn godt over 10 millioner for å matche den lønna han har i Lokomotiv Moskva.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.11.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Prisen må jo da være nærmere 20 enn 10 mill vil jeg tro, iom at molde skal ha rundt 4-5 mill av en evt overgang.

Aaaalt for dyrt for oss, med mindre Moskva er veldig ivrige på å kvitte seg med lønnsposten uten å få spesielt mye i overgangssum.


Fall kommer ikke til å bli solgt i vintervinduet, med mindre en pengesterk europeisk klubb kommer på banen. Skulle vi hente Fall, vil det være snakk om et lån med en kjøpsopsjon - nettopp for å spare de millionene Molde skal ha krav på. Det er i både Lokomotiv Moskva og kjøpende klubb sin interesse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 06.11.2010 11:45    Post subject: Reply with quote

Både Vålerenga og Rosenborg skal være interesserte i Moldes og tippeligaens potensielle toppskårer Baye Djiby Fall
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.11.2010 12:01    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hedon wrote:
for han er også med i prosessen.


Det stemmer ikke så vidt jeg vet.


Kan vel si mer om dette nå som media er på saken link.

Det står her at "budstikka erfarer" at det er Vålerenga som er interessert i Fall, men det er antakeligvis fordi det er Stig Torbjørnsen som har vært i kontakt med Fall sin agent Mikael Jakobsson. De tror vel som mange andre at Stig faktisk er ansatt i Vålerenga og har konkludert med dette, men faktum er at han for et par uker siden tok kontakt med LaTigra (MJ) på oppdrag for Rosenborg, med den hensikt å undersøke mulighetene for å få Fall til Rosenborg. Svaret fra danskene er positivt, men han jaktes av mer pengesterke klubber enn oss, blant annet Mainz. At Vålerenga også skal være interessert er nytt for meg, og jeg er litt tvilende om det er tilfelle. Det må isåfall ha skjedd noe her de siste dagene.

Lokomotiv Moskva har fått seg en ny president, og det er ei dame som er riv ruskende gal. Hun er en slags miniatyr-hitler, og vil bli kvitt Fall nærmest for enhver pris. Det skulle gjøre økonomien i dette overkommelig. Det er lønna til Fall det står på, ganske enkelt. Som jeg har skrevet i Nye Spillere-tråden, har Molde også en klausul som gir dem 0,5 millioner Euro om en overgang skulle skje i det neste overgangsvinduet, og på grunn av det er et salg da uaktuelt for alle parter (synd for Molde, det). Kommer Fall hit, blir det altså på lån med kjøpsopsjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2010 12:01    Post subject: Reply with quote

Det høres mest ut som vi (som vanlig) blir nevnt pga vår økonomi. Fall er en svært dyr spiller og det burde være utelukket for oss. Med mindre han er tilgjengelig for en mye lavere pris enn tidligere(12-15 mill) og at hans eget lønnskrav er betydelig lavere enn det har vært. Idag måtte vi vel ha gitt han en lønn på godt over 10 millioner for å matche utbetalt lønn han har fra sin rusisske klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.11.2010 12:06    Post subject: Reply with quote

Vi blir nevnt fordi vi er interessert. Vålerenga blir nevnt fordi media tror at Stig Torbjørnsen er ansatt hos dem. Faktum er at det er på oppdrag for Rosenborg at han har tatt kontakt med Mikael Jakobsson. Om de er interessert i Fall, må det være noe som har skjedd der de siste dagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er litt hva vi skal med enda flere slike spillertyper. Gitt at Iversen forsvinner er han en fin erstatning. Men vi bør vel kanskje rette fokus noe mer mot noen som har fart og teknikk.

Jeg tror vel egentlig at Jönsson helst vil spille slik Stabæk gjorde på sitt beste hvis han får det til.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.11.2010 12:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske selvsagt at han kun er aktuell om Iversen drar. At interessen er såpass konktret, er en soleklar indikasjon på at Steffen er ferdig til nyttår.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 06.11.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Fall er absolutt en av ytterst få spillere i Tippeligaen som vil forsterke Rosenborg. Bør absolutt prøve å signere han.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

Her er bilde av den gale Hitler-dama, Olga Smorodskaya. Hun har vel også vært høyt oppe i systemet i forsvarsdepartementet, så krig er noe hun har kunnskap om.

Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 06.11.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Hedon: Interessant. Ser ut til at du har gode kilder her.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.11.2010 13:54    Post subject: Reply with quote

Eller så bare later'n som for å gjøre seg interessant...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.11.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Med høyde for at Bakklandia ikke er så seriøs som han virker der - skal man ikke helt ignorere det at det finnes folk som har interesse av ting utenfor det å være på tribunen "bare", og dermed har gjort seg informert om diverse ting rundt RBK.

Gjennomsnittsbrukeren her på RBKweb er ikke akkurat LSK's pølsemannen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 06.11.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vi blir nevnt fordi vi er interessert. Vålerenga blir nevnt fordi media tror at Stig Torbjørnsen er ansatt hos dem. Faktum er at det er på oppdrag for Rosenborg at han har tatt kontakt med Mikael Jakobsson. Om de er interessert i Fall, må det være noe som har skjedd der de siste dagene.


Hvordan kan Torbjørnsen være på oppdrag for RBK når han er ansatt i VIF? Det hadde ikke jeg akseptert som Torbjørnsen's sjef i VIF.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2010 15:15    Post subject: Reply with quote

Les hva Hedon skriver da: Media TROR Thorbjørnsen er ansatt i VIF. Han er det ikke.

http://fotball.aftenposte...184850.ece

Nylig ble det av enkelte medier fremstilt at den dyktige talentspeideren er ansatt som speider i Vålerenga, slik han var det i Rosenborg for et par år siden.

- Bare tull! avfeier Torbjørnsen til iTromsø.

- Fakta er at jeg skal hjelpe Vålerenga på akkurat samme måte som jeg hjelper Tromsø. Jeg er ikke ansatt i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 06.11.2010 15:19    Post subject: Reply with quote

Aha!

Sorry.

Fall er selvfølgelig velkommen, selv om han brenner jævla mye sjanser.

Fall, Angan, Sare, Bangura ( på Hønefoss ) og Atta. Det er lov å håpe, men realistisk? Neppe. Om det skulle skje, så blir vi jo reine asylmottaket Razz
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.11.2010 18:17    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Les hva Hedon skriver da: Media TROR Thorbjørnsen er ansatt i VIF. Han er det ikke.

http://fotball.aftenposte...184850.ece

Nylig ble det av enkelte medier fremstilt at den dyktige talentspeideren er ansatt som speider i Vålerenga, slik han var det i Rosenborg for et par år siden.

- Bare tull! avfeier Torbjørnsen til iTromsø.

- Fakta er at jeg skal hjelpe Vålerenga på akkurat samme måte som jeg hjelper Tromsø. Jeg er ikke ansatt i det hele tatt.



Jeg går deg i næringa og refererer til ting jeg selv har skrevet tidligere:

Quote:
Folk må roe seg ned litt, her. Ser flere snakker om at VIF har ansatt ST og at dette er så fælt, men dette er jo ikke tilfelle. ST er ikke ansatt i Vålerenga. Han har tatt på seg en konsulentjobb for dem kun for denne høsten (i utgangspunktet), og er ikke mer ansatt i Vålerenga enn han er ansatt i Rosenborg. Han jobber fortsatt for oss, antakeligvis også i en enda større grad enn for Vålerenga. Ifølge endel media er han jo ansatt i Vålerenga fra og med sist mandag, men det er ganske enkelt tøv. Antakeligvis bare et PR-jippo fra Vålerenga sin side.


Dette skrev jeg rett etter at media slo opp at Stig hadde blitt ansatt i Vålerenga. Fint at de får rettet opp den misforståelsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 07.11.2010 08:56    Post subject: Reply with quote

Ellers så er det bakklandia som har en lite horn i siden. Bakk og Hedon har vel ikke vært helt enig i det siste. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 07.11.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Handler mer om at jeg er skepetisk til at ett såpass profesjonelt miljø faktisk tillater en "menig mann" å få såpass godt innsyn i saker og ting.
Men hei, det er jo ingenting som egebtlig overrasker meg når det gjelder RBK, profesjonalitet har vel ikke akkurat vært ett stikkord for klubben siden Bratseth dro, så det er selvsagt godt mulig, likevel.

Spørmålet er vel egentlig mest om han smører på eller ikke...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 07.11.2010 13:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb