English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nedrykk?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 19:38    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Brady wrote:
Hvis vi rykker ned med dette laget, har Høgmo mistet all tillit hos meg, og får han fortsette i et slikt tilfelle er det noe som er veldig, veldig galt med styret i Rosenborg.


Har du noengang hatt tillitt til Høgmo?


Nei, har aldri hatt troen på ham som trener, men har jo begynt å revurdere ettersom så mange snakker så varmt om ham at jeg kan ha tatt feil. Så foreløpig har jeg ham under et veldig kritisk øye.

Uansett skal han ikke ferdigdømmes etter noen kamper, eller noen uker, men kritikk underveis har ingen vondt av.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 19:59    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
haavarl wrote:
Brady wrote:
Konstaterer at folk her fritar Høgmo for all skyld uansett hva som skjer i høst. Regner med at det går andre veien også da, at Høgmo ikke får noe av æren hvis vi presterer mye bedre enn tidligere i år.


Nei, da regner du feil.


Da er du inkonsekvent så det holder....


Er nok logikken din som feiler, Brady. Vi har nesten nådd bunnen og problemene var her før Høgmo kom. Fortsetter vi å slite i høst, så er det sannsynlig at det skyldes det dårlige utgangspunktet Høgmo fikk. Klarer han derimot å bedre laget i høst, så skal Høgmo ha mye av æren. Hvorfor? Rett og slett fordi det er lengere vei opp enn ned, realistisk sett.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:01    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
thorarildv wrote:
Brady wrote:
Hvis vi rykker ned med dette laget, har Høgmo mistet all tillit hos meg, og får han fortsette i et slikt tilfelle er det noe som er veldig, veldig galt med styret i Rosenborg.


Har du noengang hatt tillitt til Høgmo?


Nei, har aldri hatt troen på ham som trener, men har jo begynt å revurdere ettersom så mange snakker så varmt om ham at jeg kan ha tatt feil. Så foreløpig har jeg ham under et veldig kritisk øye.

Uansett skal han ikke ferdigdømmes etter noen kamper, eller noen uker, men kritikk underveis har ingen vondt av.


Da anbefaler jeg at du tar en tur på treningsfeltet og ser hva Høgmo gjør. Det er der grunnlaget blir lagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:10    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
thorarildv wrote:
Brady wrote:
Hvis vi rykker ned med dette laget, har Høgmo mistet all tillit hos meg, og får han fortsette i et slikt tilfelle er det noe som er veldig, veldig galt med styret i Rosenborg.


Har du noengang hatt tillitt til Høgmo?


Nei, har aldri hatt troen på ham som trener, men har jo begynt å revurdere ettersom så mange snakker så varmt om ham at jeg kan ha tatt feil. Så foreløpig har jeg ham under et veldig kritisk øye.

Uansett skal han ikke ferdigdømmes etter noen kamper, eller noen uker, men kritikk underveis har ingen vondt av.


Sant nok. Har bare lagt merke til at du har kritisert Høgmo hele tiden. Men fint at du gir han litt tid. Han må få til sommeren neste år på å vise at han duger.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:11    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Brady wrote:
haavarl wrote:
Brady wrote:
Konstaterer at folk her fritar Høgmo for all skyld uansett hva som skjer i høst. Regner med at det går andre veien også da, at Høgmo ikke får noe av æren hvis vi presterer mye bedre enn tidligere i år.


Nei, da regner du feil.


Da er du inkonsekvent så det holder....


Er nok logikken din som feiler, Brady. Vi har nesten nådd bunnen og problemene var her før Høgmo kom. Fortsetter vi å slite i høst, så er det sannsynlig at det skyldes det dårlige utgangspunktet Høgmo fikk. Klarer han derimot å bedre laget i høst, så skal Høgmo ha mye av æren. Hvorfor? Rett og slett fordi det er lengere vei opp enn ned, realistisk sett.


Beklager å være uenig med deg, men vi er da et godt stykke unna nedrykk enda. Vitsen med å bytte trener er jo at det skal gå bedre enn hva det gjorde med Per Joar Hansen. Går det dårligere, så skal Høgmo ha sin del av skylden for det. Det er også viktig å se bak resultatene. Velger han en riktig spillestil, gjør de rette spillervalgene etc.

Som jeg har sagt tidligere forventer heller ikke jeg all verden denne sesongen, men en viss bedring ønsker jeg å se. Det er 'tretten ganger på rad' seriemester Rosenborg vi snakker om, som har en forsterket spillerstall fra ifjor og flust av etablerte stjernespillere. Det er ikke et urutinert lag med unggutter han skal få igang igjen.

Så langt nede at det var snakk om nedrykk lå ikke RBK da Perry trakk seg. Sant nok hadde vi noen forferdelige forestillinger, men da først og fremst på bortebane som mot FFK. På hjemmebane har vi spilt jevnt eller klart bedre enn de andre lagene.

Jeg kan ikke forstå dere som vil frita Høgmo for all skyld hvis vi skal rykke ned, mens dere vil gi ham honnør hvis vi avanserer på tabellen. Det er en mangel på logikk etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:12    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Da anbefaler jeg at du tar en tur på treningsfeltet og ser hva Høgmo gjør. Det er der grunnlaget blir lagt.


Skulle gjerne gjort, men det får jeg dessverre ikke til av praktiske årsaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.08.2005 20:13    Post subject: Reply with quote

Fordi vi allerede er på vei ned i form (og ligger ikke spesielt lenger ned på tabellen nå), men hvis vi snur det, så har han endret den formkurven vi allerede har fra Perrys tid.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:14    Post subject: Reply with quote

Det er fordi han har fått et utrolig dårlig utgangspunkt. Naturlig å slite med det en stund, mens det er en prestasjon å snu det! Enkelt og greit...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:15    Post subject: Reply with quote

Identisk svar det, Recon
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.08.2005 20:20    Post subject: Reply with quote

Bah, jeg greide å si mindre med flere ord.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:20    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er fordi han har fått et utrolig dårlig utgangspunkt. Naturlig å slite med det en stund, mens det er en prestasjon å snu det! Enkelt og greit...


Er ikke helt enig. Det er etter hans eget utsagn det beste laget han noen gang har trent. Vanligvis er lag enda lenger ned på tabellen før et trenerskifte skjer, så utgangspunktet kunne vært mye verre.

Vanligvis vil et trenerskifte føre mye positivt med seg, så han bør også få ditto kritikk hvis vi begynner å nærme oss nedrykk etter noen serierunder. Det er vel ingen spesiell grunn for at det skal gå verre før det blir bedre, eller? Det må jo eventuelt være ny formasjon og spillestil som tar tid å spille inn, men ser han at det går galt av sted, regner jeg med at en trener på et nivå som gjør at han trener RBK vil se faresignalene og gå tilbake til vante formasjoner og spillestil for å redde oss fra nedrykk iallfall, så får han heller bygge nytt til neste sesong. Nedrykk vil være katastrofe!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:23    Post subject: Reply with quote

Normalen for RBK nå, er tap.. Alt er, som sagt, relativt.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.08.2005 20:25    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Det er etter hans eget utsagn det beste laget han noen gang har trent. Vanligvis er lag enda lenger ned på tabellen før et trenerskifte skjer, så utgangspunktet kunne vært mye verre.


Hvem i all verden sier ikke sånt når de tar over en klubb?
Når det er sagt, å greie å rykke ned er ikke noen stor prestasjon, men uansett hevder jeg ansvaret for dette ligger under og over ham!
Mest over!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:30    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Normalen for RBK nå, er tap.. Alt er, som sagt, relativt.


Normalen er at vi vinner de fleste hjemmekampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.08.2005 20:30    Post subject: Reply with quote

Ikke i år. Ta en titt.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:32    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Når det er sagt, å greie å rykke ned er ikke noen stor prestasjon, men uansett hevder jeg ansvaret for dette ligger under og over ham!
Mest over!


Er enig i at dette er et ansvar som vil hvile på flere skuldre, men at det skal bli nedrykk vil allikevel være helt ekstremt dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:35    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Høgmo skal få godkjent, så lenge resultatene ikke ytterligere forverres. La han få trene laget, slik han gjorde glimrende idag, over vinteren, så tar vi dommen da.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:37    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ikke i år. Ta en titt.


Nei, du har rett. Jeg tok nok noe i der, men de fleste hjemmekampene burde det vært seier i, etter spill og sjanser. Som f.eks. FFK, Aalesund, Molde og Lillestrøm.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:37    Post subject: Reply with quote

Er egentlig ikke mye substans i det vi prater om nå. Bare definisjonsspørsmål og slikt. Hypoteser.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2005 20:37    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg synes Høgmo skal få godkjent, så lenge resultatene ikke ytterligere forverres. La han få trene laget, slik han gjorde glimrende idag, over vinteren, så tar vi dommen da.


Det er jo det jeg har sagt hele tiden Razz
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2005 20:38    Post subject: Reply with quote

Jeg også Razz Hehe..
Back to top
View user's profile Send private message
Jauda
Junior


Joined: 04 May 2005
Posts: 44

PostPosted: 16.08.2005 20:59    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:
Det er fordi han har fått et utrolig dårlig utgangspunkt. Naturlig å slite med det en stund, mens det er en prestasjon å snu det! Enkelt og greit...


Er ikke helt enig. Det er etter hans eget utsagn det beste laget han noen gang har trent. Vanligvis er lag enda lenger ned på tabellen før et trenerskifte skjer, så utgangspunktet kunne vært mye verre.

Vanligvis vil et trenerskifte føre mye positivt med seg, så han bør også få ditto kritikk hvis vi begynner å nærme oss nedrykk etter noen serierunder. Det er vel ingen spesiell grunn for at det skal gå verre før det blir bedre, eller?


Med andre ord: - Jeg tar i dag 110 kilo i benkpress. Hvis jeg ansetter en trener i verdensklasse,- vil jeg greie 140 kilo dagen etter? Jeg tok da for pokker 145 da jeg var i form for ett og ett halvt år siden.

Det er ikke snakk om stabilt dårlige prestasjoner. Det er snakk om 10 baklengs på de to siste seriekampene og fritt fall. 10 baklengs på to kamper! Lyn har sluppet inn 16 mål på 18 kamper...

Dette er tungt å snu, men jeg har god tro på at Per Mathias og spillerene kan klare det. Trenger.... bare... litt... tid... - selv om det er så lite tid å ta av. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2005 19:13    Post subject: Reply with quote

Ikke langt unna kvallikplass nå..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 29.08.2005 11:47    Post subject: Bunnstriden. Reply with quote

Vel, det alle trodde var uaktuelt er blitt sant. RBK står nære bunnen i TL.
Etter nesten komplett 19 serierunde har 5 lag klatret på 100% sikker grunn. I og med at det er opplest og vedtatt at 30p er sikker grunn, tar jeg med alle under det.

Brann 26 p. (18 kamper). Har igjen FFK(B), LSK(B), Start(H), Lyn(B), Viking(H), RBK(B), Odd(H) og Ham-Kam(B).

Odd 24p. Har igjen Lyn(B), Viking(H), RBK(B), Molde(B), Ham-Kam(H), Brann(B), VIF(H)

FFK 23p. (18 kamper). Har igjen Brann(B), VIF(H), TIL(B), Aalesund(H), Glimt(B), Molde(H), LSK(H) og Start(B).

Ham-Kam 22p. Har igjen Start(B), Lyn(H), Viking(B), RBK(H), Odd(B), Molde(B) og Brann(H)

RBK 21p. Har igjen Viking(B), Molde(B), Odd(H), Ham-Kam(B), Brann(H), VIF(B) og TIL(H).

Tromsø 18p. Har igjen Glimt(B), FFK(H), LSK(B), Start(H), Lyn(B), Viking(H) og RBK(B)

Molde 18p (18 kamper). Har igjen VIF(B), Aalesund(B), RBK(H), Glimt(B), Odd(H), FFK(B), Ham-Kam(H) og LSK(B).

Glimt 16p. Har igjen TIL(H), Aalesund(B), Molde(H), FFK(H), LSK(B), Start (H)og Lyn(B).

Aalesund 16p. Har igjen Molde(H), Glimt(H), FFK(B), LSK(H),Start(B), Lyn(H) og Viking(B).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.08.2005 11:54    Post subject: Reply with quote

Det var i alle fall bra at verken Glimt, Tromsø, Molde eller AaFK vant i går. Har aldri brukt å håpe på seier til topplagene (våre vanligste konkurrenter), men nå får vi håpe at de på topp presterer stabilt godt ut sesongen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb