English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
F. Johnsens utfordrer ?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 24.10.2005 14:35    Post subject: F. Johnsens utfordrer ? Reply with quote

Litt oppsving på formkurven på tampen av sesongen men F.Johnsen har uansett hatt en meget skuffende sesong. Han har 3-4 gode kamper på 20 forsøk og det er opplagt at han trenger en utfordrer.

Hvem kan utfordre F.Johnsen neste sesong ?

Det må selvsagt være en god boks-spiller med styrke i lufta.

Olivier Occean er ett opplagt alternativ. Forlater Odd og har det meste, er ung, men havner på utenlandskvoten.

Rob Friend. Etterhvert min favoritt. Definitivt bedre enn Frode i lufta og kjemper minst like hardt. Også ung, men også på utelandskvoten.

Øyvind Hoås. U-21 spiller. Fyrtårn, teknisk, veldig stort potensiale, men skorer lite for FFK.

Tor Høgne Aarøy. Ikke dårligere enn F.Johnsen men med mye høyere spisskompetanse, og kan gjøre det mye bedre nå enn sist gang i RBK. Undervurdert spiller, som har hatt mye skademotgang siste to sesonger men som nå er veldig dyktig til å utnytte egen spisskompetanse. Ikke noen dårligere pasnings-spiller enn Frode.

Hvem andre ?

( 2mas, ikke flytt til "nye spillere". Temaet er Frode Johnsens utfordrer, ikke "alle spillere i verden vi har lyst på" )
_________________


Last edited by LitjEggen on 24.10.2005 14:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 24.10.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Thorstein Helstad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.10.2005 14:40    Post subject: Re: F. Johnsens utfordrer ? Reply with quote

Tor Høgne Aarøy
Øyvind Hoås

skal jeg le eller grine av dine forslag? hva med Tore Andre Flo ? haha
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 24.10.2005 14:52    Post subject: Reply with quote

Thorstein Helstad er jo og har vært utfordreren som har holdt F.Johnsen benket i mange kamper i løpet av sesongen, Helstad har innfridd og scoret bra med mål i forhold til spilletid, han er vel en av de som har scoret mest i forhold til spilletid. Selv om han ikke har hodekvalitene til F.Johnsen, så har han mange andre kvaliteter som fart, teknikk og gjennombruddsstyrke b.l.a.
Helstad vil bli bare enda bedre neste sesong, men la han får guds skyld spille midtspiss... det er jo der han hører hjemme.... RBK
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 24.10.2005 14:53    Post subject: Reply with quote

Min favoritt er også Friend. Hoås og Aarøy mener jeg ikke er gode nok. Hoås er lovende, men sliter taktisk og er for lite rutinert. Aarøy er for ujevn og scorer for lite, men enig at han er undervurdert.

Har hørt mye lovende om Elmander, han virker som en kraftspiss. Men har kun sett han i et par kamper selv. Han blir dyr, og usikkert om han vil hit.
Islandske Gunnar Heidar Thorvaldsson fra Halmstad er også et alternativ. Har imponert i Allsvenskan i år, hodesterk og ung. Stor interesse fra utenlandske klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 24.10.2005 15:10    Post subject: Reply with quote

Bernt Nicolai kanskje? haha...eller ikke.... Men seriøst: synes egentlig det er god dekning der framme med Thorstein Helstad og F.Johnsen, D.Braathen kan jo også spille midtspiss.... kanskje greit med en ung arvtaker på sikt...
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 24.10.2005 15:11    Post subject: Reply with quote

Noen som kan mer enn meg om Aarøy her?

Er han raskere enn Frode? Kan ikke se for meg noe annet. Er han bedre teknisk en Frode? Kan ikke se for meg noe annet. Er han like god eller bedre til å stikke frem tåa i boksen? Må han være. Er han høyere? Uten tvil. Bedre spenst? Det også... Er han yngre? Jøpp. Han har vel minst like god kondis. Blir han dyr: nej. Går han på utenlandskvoten? Nope.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 24.10.2005 15:18    Post subject: Reply with quote

F.Johnsen har vist at han er på hell. Han kan selvfølgelig komme tilbake som en bedre spiller neste sesong, men det er slett ikke sikkert.

Vi trenger flere spisstyper i RBK. Vi trenger å kunne velge mellom en gjennombrudds-sterk hurtig spiss og en hodesterk target-mann allt etter kampforløp og motstandere.

Derfor trenger vi i det minste en utfordrer til Frode om vi nå ikke greier å signe en spiller som er mye bedre enn Frode da, så kan Frode få utfordrerposisjonen selv.

Muligens kan Daniel Braaten være den rette , spesiellt om en får Brattbakk og Ødegaard til å levere på flankene i tillegg til Storflor.

Noen spillere kan en signe for å umiddelbart forsterke laget men de er få og dyre og uten CL å lokke med så er de vanskeligere å lokke hit, men forhåpentligvis greier Høgmo/Bratseth å signe en spiss, en back og en def. midtbanespiller som er klare forsterkninger.

Men det skal også handles med ett noe lengre tidsperspektiv, spillere tidlig i 20 med stort potensiale som kan slå til senere, og Hoås er en slik spiller. Det kan ta ett år eller to eller tre men han har tekniske/fysiske forutsetninger til å bli en meget god spiller.

En må gjerne le av at jeg lister opp Tor Hogne Aarøy, men jeg skulle gjerne likt å høre saklige argument på hvilke områder F.Johnsen faktisk er bedre.

Tror faktisk Aarøy har bedre pasningsfot, er bedre i lufta, har høyere fart, beveger seg mer, har bedre blikk, hardere skudd, er bedre defensivt i egen boks, men kanskje ikke like bra med "den lange tåa" i boksen.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 24.10.2005 15:21    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal skaffe oss en hodesterk midtspiss på høyere nivå enn Aarøy. Han har kun scoret 4 mål i hele år, mot Frodes 7. I tillegg er han 28 år, den nye midtspissen må maks være 25 synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 24.10.2005 15:23    Post subject: Reply with quote

Det er nå lettere å score når man spiller på laget med mest målsjanser i hele ligaen. Aarøy hadde hatt mer enn sju mål om han hadde spilt like mye som Frode og på RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 24.10.2005 15:43    Post subject: Reply with quote

Aarøy er vel omtrent like effektiv for Aafk som Johnsen er for RBK, men det er vel mest fair å sammeligne med Steffen Iversen som har en rolle for VIF som ligner mer på den som Aarøy har for Aafk.

Men jeg kan egentlig ikke tenke meg at Aarøy kunne tenkt seg å spille for RBK eller at Høgmo kunne tenkt seg å hente han som utfordrer for Frode.

Rob Friend er den spilleren som en burde diskutert. Har ikke fått sett han så mye men han ser ut til å ha det som Frode har men 30% mer av det, og så er han mye tøffere i lufta og tar/gir mer bank. Effektiviteten med beina og delaktigheten i det oppbyggende spillet vet jeg lite om når det gjelder Friend, men han er suveren i lufta.

I tillegg så er han i rett alder og har suverene holdninger til egentening og egenutvikling og har den mentaliteten som kan gi stor utvikling framover.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.10.2005 15:56    Post subject: Reply with quote

Må bare si at jeg tror Hoås er et godt alternativ. Ja, han sliter med å få ut potensialet og er urutinert, men det siste kommer av at han er ung, og det første er jo Høgmo en av de beste i landet til å ordne på. Friend vil gå på utenlandskvoten og bør dermed rangeres bak Hoås, etter min mening.

Jeg ser faktisk på Hoås som et av de større spisstalentene i norge i dag, og han han spilt på et litt mer stabilt lag, tror jeg han hadde gjort en meget bra sesong.

Øvind Hoås kan minne litt om fetterne Flo (Ja, alle tre, faktisk), og med riktig trening kan han bli minst like god som det de var i sine glansdager og Carew er nå. Sann mine ord, Øyvind Hoås er et navn å følge med de nærmeste årene..

Når kommer "Cæsar" tilbake, forresten?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2005 15:58    Post subject: Reply with quote

Hva med Morten Rasmussen. Spiller i AGF (Danmark). Har visst sin styrke i hodespillet og har scort 10 mål på 13 kamper i Superligaen for et lag som ligger på nedrykningsplass. Har ikke sett han selv, baserer dette på hva jeg har hørt og lest i avisene. Kanskje Harald har mer peiling? Elmander blir sikkert i dyreste laget pluss at han sikkert vil til en større klubb enn Rbk. Tror han ser på Brøndby som et springbrett til de store ligaene. Han har også akkurat uttalt at han trives best bak spissen(e). Fordi at da blir han mer involvert i spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 24.10.2005 15:58    Post subject: Reply with quote

visst Rbk skal bruke litt penger på en erstatter så fins det vel ikke noen gode nok alternativer i Norge som matcher abisjonene som Høgmo har.
Fins flere bedre spillere lengre sør på kartet, Hoås er noe man kan se på senere etter hvor god han blir...
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 24.10.2005 16:42    Post subject: Reply with quote

Iacob? Er ganske høy, og er vel god på hodet? Kjappere enn Johnsen? Ja, Iacob var vel veldig kjapp? God teknikk? Denna god gutten har det også! utenlandsthingyting? nope! Gi oss, Iacob, og Lilli Potter ø..!!
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
(...) utenlandsthingyting? nope! (...)!!


går ikke han på utenlandskvoten? Surprised
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2005 17:01    Post subject: Reply with quote

Vennegoor of Hesselink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 24.10.2005 17:06    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
erlendmf wrote:
(...) utenlandsthingyting? nope! (...)!!


går ikke han på utenlandskvoten? Surprised


Nei.

Er ikke Romania med i EU/EØS? isåfall, my mistake.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 24.10.2005 17:11    Post subject: Reply with quote

Det navnet irritere meg så ekstremt mye, har blitt slått ut utallige ganger i CL av han Razz (Jan Vennegor of Hesselink)

Årøy er en spiller jeg IKKE vil se i RBK trøye om vi har planer om å hevde oss i Europa. Han er 28 år, og har ikke spenst. Er og kritisk til om han trener hardt og godt nok, han har alltid en stor snuspris under leppa (fysj og fy når man spiller på høyeste nivået). Er heller ikke farlig foran mål, han må ha nydelige passninger han bare kan endre litt rettning på (ala Frode), men jeg tror ikke at han blir kjøpt uansett.

Hoås er vel bedre langs bakken enn med hodet? Mener å huske at jeg leste det i ett intervju med ham, han påstod hvertfall så!

Ellers håper jeg at vi kan hente hjem Ole Gunnar, slår han ikke til i MUFC når han kommer tilbake, kan vi hente ham billig eller gratis slik at han kan avslutte med gull her Smile
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2005 17:15    Post subject: Reply with quote

Aarøy har vært i Rosenborg før.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 24.10.2005 17:19    Post subject: Reply with quote

Fult klar over det, fikk vel en kamp på to år? Og poenget mitt kom vel godt frem Smile

edit: Hehe, daså, men vet du hvor mange kamper han fikk uansett? Smile


Last edited by Strand on 24.10.2005 17:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2005 17:22    Post subject: Reply with quote

Var ikke ment som korreksjon eller noe på deg Smile Tenkte bare å si det for de få som ikke vet det.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 24.10.2005 17:31    Post subject: Reply with quote

Jeg nevnte Rob Friend under topicen "Nye spillere" for noen måneder siden og er enig i at han er en langt mer målfarlig spiss.
Spisskompetansen hans er rett og slett bedre enn FJohnsen sin. Forøvrig har både han, OGSolskjær og Andy Cole vært på prøvespill i TIL uten å bli tilbudt kontrakt...

Men ellers synes jeg at Ali Gerba ikke må glemmes. Han er spennende.

Ellers synes jeg at vi må vurdere en spillers spisskompetanse opp mot hva vi har i laget fra før av, når vi foreslår nye spillere.
F.eks ønsker vi en spiss med ekstreme styrker på hodespill, hurtighet, eller en som er noe svakere på spisskompetanse, men samtidig med mer "all-round" ferdigheter.
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 24.10.2005 17:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2005 17:32    Post subject: Reply with quote

Var Gerba på vei bort nå nettopp?
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 24.10.2005 17:37    Post subject: Reply with quote

Han har ikke fortalt noe om det til meg... Wink
Men, Arne Erlandsen ønsket visst å styrke IFK med ham eller Sundgot.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb