English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Maspalomas 2003

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2003 20:40    Post subject: Maspalomas 2003 Reply with quote

På mandag er det klart for årets utgave av "Maspalomas International Football Tournament", bedre kjent som Maspalomas-turneringen på Gran Canaria.

Litt fakta:

Stadion: Estadio San Fernando de Maspalomas
By/tettsted: San Bartolome de Tirajana
Avspark: klokken 19.30 (alle dager)
TV-kanal: EuroSport

Kampoppsett:

13/1: Nürnberg - Rosenborg
14/1: Feyenoord - Sturm Graz
15/1: Bronsefinale
16/1: Finale

Les mer: Maspalomas International Football Tournament

Som du sikkert har lest på forsida av rbkweb.com, tilbyr vår samarbeidspartner spill på disse kampene. Sats noen kroner på Rosenborg-seier mot Nürnberg, da! Særlig når du får opptil 300 kroner ved registrering!

Les mer: OddsAlive og rbkweb.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2003 17:10    Post subject: Reply with quote

Her er for øvrig et bilde av stadion:



Flere bilder: Feyenoord Fanatics on Tour


Last edited by 2mas on 10.01.2003 18:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2003 18:16    Post subject: Reply with quote

Her er oddsen OddsAlive tilbyr:

38800 13-01-03 19:30 Nürnberg - Rosenborg 2.55 3.00 2.35
38801 14-01-03 19:30 Feyenoord - Sturm Graz 1.65 3.30 4.10

Selv kommer jeg i alle fall til å spille på RBK-seier til fine 2.35 Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2003 23:08    Post subject: Reply with quote

I morgen braker det løs. TV2 ladet opp med et intervju med Tommy Svindal Larsen, som nå har blitt Nürnbergs Spielführer.

Forhåpentligvis klarer verken han eller noen andre å stoppe RBK i morgen. Det bør bli Rosenborg-seier både emosjonelt og økonomisk sett - har satset litt på at Trollian vinner til 2.45 i odds (den har steget) Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 13.01.2003 10:11    Post subject: Reply with quote

når er det kampen går på EuroSport???
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 13.01.2003 10:18    Post subject: Reply with quote

yes... fant ut når kampen begynner. For de som ikke vet det begynner den 19:30.......


Gleder meg til å se hva hareide klarer å gjøre i sin første kamp!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2003 10:32    Post subject: Re: Maspalomas 2003 Reply with quote

2mas wrote:
Avspark: klokken 19.30 (alle dager)


Litt trøtt, Øystein? Avsparkstida står jo øverst på sida! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 13.01.2003 12:16    Post subject: Reply with quote

Embarassed det er ikke helt enkelt da Embarassed
skylder på helga jeg... 4 timers søvn i løpet av helga er kanskje ikke det beste utgangspunket en tidlig mandag.

Gleder meg til kampen da. HÃ¥per den defansive delen fungerer bra....
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2003 17:25    Post subject: Reply with quote

Slutt å syte ;)

Apropos TV:

Kveldens kamp blir nok den mest sette RBK-kampen siden sist gang de deltok i Maspalomas-turneringen. Mens CL-kamper blir sett av 500-600 000 i Norge og maks 5 millioner i hjemlandet til motstanderen, har jo "hele" Europa tilang til EuroSport.

Det gjelder å spille godt i kveld, slik at RBK får noen nye tilhengere rundt omkring Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2003 18:37    Post subject: Reply with quote

...en liten spillanalyse:

Nürnberg - Rosenborg

OddsAlive tilbyr 2.45 i odds på denne kampen, noe jeg blir fristet av. Jeg har som en gylden regel å aldri tippe på RBK - blir for mye tipping med hjertet da, men i kveld gjør jeg et unntak.

Dette er som kjent Åge Hareides aller første kamp som Rosenborg-sjef, og han vil gjerne bevise at han duger. Samtidig vil også spillerne bevise at de fortjener en plass i startoppstillingen. Hareide har signalisert at ingen av veteranene skal føle seg trygge på fast plass og spillere som f.eks Erik Hoftun og Harald Brattbakk har flere ganger i det siste uttalt at de vil måtte gjøre sitt beste framover for å fortsatt få være med.

I tillegg har Hareide sagt at han ikke akter å tape en eneste treningskamp fram mot seriestart (Vil vinne treningskampene), samtidig som at han i dag forteller at han krever at laget holder nullen mot Nürnberg (Null baklengs viktigst).

Imidlertid mangler RBK en del spillere i kveld. Arason, F. Johnsen, Strand og Enerly er alle langtidsskadde. Men jeg tror selv at dette ikke vil ha noe å si. Erstatterne er alle meget sultne og vil nok gjøre hva de kan for å overbevise nysjefen.

RBK-laget er som følger:

Espen Johnsen

Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Janne Saarinen

MacBeth Sibaya - Fredrik Winsnes - Ørjan Berg

Christer George - Azar Karadas - Harald Brattbakk

Nürnberg på sin side har pause fra Bundesligaen for tida. I forrige uke deltok de i en five-a-side-cup, men utenom det, har de ikke kommet lengre enn Rosenborg i å finne igjen formen etter jul.

Jeg vet i øyeblikket ikke hvilket lag sør-tyskerne starter med, men jeg har grunn til å tro at de ikke stiller med sitt beste mannskap. Dette etter å ha sett hvordan andre tyske lag (Bayern München, Werder Bremen og Hertha Berlin) har foretatt sine uttak i treningskamper de siste dagene.

Dette er selvsagt ikke noe sikkert spill, men jeg ser verdi i 2.45 på et tent Rosenborg-mannskap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2003 23:34    Post subject: Reply with quote

Nürnberg - Rosenborg 2-1 str.

Det ble altså tap på straffekonk i semifinalen for RBKs del. Både 1-0-målet og straffen til "Georgie" var lekre. Martin Andresen har noe å lære av ham når det gjelder å ta "Totti"-straffer! ;)

Les mer: Kampreferat

Hva synes du om kampen?


Last edited by 2mas on 27.01.2003 15:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 14.01.2003 09:07    Post subject: Reply with quote

Det var ikke den store kampen å se på... Bli (nok en gang) irritert på Sibaya for å være den kløna han er. Hva er det med han da?
Jeg tar ikke tapet så tungt da! Vennskapskamp er vennskapskamp, dessuten blir det seier på onsdagen! Twisted Evil
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 14.01.2003 12:17    Post subject: Reply with quote

Sbaya var meget god i den defensive jobbingen. Klønet på straffen og slett med det offensive samarbeidet med de andre. Han er ikke noen stor kløne og vil nok komme utover med litt mer spilltid. 70 minutter er ikke mye, dessuten er han nok sliten etter passrotet. Saarinen,Karadas, Bratbakk og Berg (i første omgang) var svakere enn Sibaya. Karadas var nesten usynelig bortsett fra hans "fantastiske" sklitaklinger. George visste fremskritt, mens Winsnes var strålende i første omgang. Riseth og Hoftun har potensiale sammen, men de så litt usikre sammen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Laard
Junior


Joined: 12 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: 14.01.2003 15:38    Post subject: Reply with quote

I første omgang i Nürnberg-kampen var det flere spillere som viste seg fram på en meget positiv måte. Winsnes, Berg og George var spesielt gode. Jeg tror Sibaya vil komme seg med mer spilletid. De fleste trenger en del kamper for å bli gode RBK-spillere. Litt rusk i midtforsvaret igår, men jeg tror Hoftun og Riseth vil bli meget godt samspilt mot sesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2003 16:26    Post subject: Reply with quote

Laard wrote:
Winsnes, Berg og George var spesielt gode. Jeg tror Sibaya vil komme seg med mer spilletid.


Synes George var best av disse. Fortsetter han slik, blir det nok mye spilletid på ham i løpet av sesongen. Hareide var også godt fornøyd:

- Jeg var veldig godt fornøyd med Christer. Han og Vidar Riseth var den store beholdningen for meg i denne kampen, sa Åge Fridtjof. [mer]

En del rundt om på diverse forum gjør Sibaya til en liten syndebukk etter kampen, noe som jeg er uenig i. Khetho gjorde nemlig svært gode ting til tider, men han må bli kvitt "down-periodene" med feilpasninger etc.

Laard wrote:
Litt rusk i midtforsvaret igår, men jeg tror Hoftun og Riseth vil bli meget godt samspilt mot sesongstart.


Enig! Riseth og Hoftun blir nok en kjempeduo. Nok en gang er Hareide enig med meg Wink :

- Jeg fant mye positivt i denne matchen. Vidar Riseth gjorde som ventet et solid inntrykk som stopper mot en bra internasjonal motstander. PÃ¥ litt sikt er jeg overbevist om at vi har en topp stopperduo i Riseth/Hoftun, sier ny-treneren. [mer]

- Jeg følte meg sikker sammen med Erik, og vi kommuniserte bra. Han er lett å spille med og gir klare beskjeder, sa Riseth sjøl. [mer]

Alt i alt var jeg brukbart fornøyd med kampen mot Nürnberg. Dersom man klarer å opprette holde trykket, som de hadde i de første 20-30 minuttene, ut kampen, blir dette supert!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2003 23:57    Post subject: Reply with quote

Feyenoord slo Sturm 3-1 i kveldens semifinale, og dermed blir det videre oppsettet slik:

15/1: Bronsefinale: Rosenborg BK - SK Puntigamer Sturm Graz
16/1: Finale: Feyenoord - 1.FC Nürnberg

Legg for øvrig merke til Sturms fulle navn. Puntigamer er visst det lokale bryggeriet i Graz, og likhet med flere andre firma i Østerrike har de betalt for å bli en del av klubbnavnet til lagene i toppserien. Jeg synes ikke noe om slike ting. Håper virkelig ikke at denne trenden kommer til Norge! Tenk deg "Rema 1000 Rosenborg BK"!! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tlj
Junior


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 61
Location: Trondheim

PostPosted: 15.01.2003 12:17    Post subject: Reply with quote

Morten Knudsen spiller fra start i dag. Skal bli utrolgi artig å se hvordan det går Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 15.01.2003 15:12    Post subject: Reply with quote

Mer spent på Christer George i indreløper-rollen jeg...blir spennende!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2003 17:39    Post subject: Reply with quote

Ja, som skrevet ovenfor, blir Christer George å finne i en indreløperrolle i kveldens kamp mot Sturm Graz. Åge Hareide har for øvrig valgt å vrake MacBeth Sibaya, samtidig som at Lars Blixt erstatter Hoftun som sliter med lyskestrekk. Her er de 11 som starter:

Espen Johnsen

Lars Blixt - Christer Basma - Vidar Riseth - Janne Saarinen

Christer George - Fredrik Winsnes - Ørjan Berg

Harald Brattbakk - Azar Karadas - Morten Knutsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.01.2003 21:05    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Rosenborg - Sturm Graz... Bra av George og Winsnes på cornerne og Winsnes spiller veldig bra utenom det også! Blixt hadde et "elegant" innlegg Wink Fin avslutning av Brattbakk også!

Hittil

RBK - Sturm 3-0
1-0: Georgie (Winsnes)
2-0: Georgie (Winsnes)
3-0: Brattbakk

Foresten så har RBK bare 4 innbyttere... 9 er skadet bl.a. Hornseth Wink de som sitter på benken er: A. Hansen, Stensaas, Høyem og Tor Erik Moen!

HÃ¥per vi vinner mere! Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.01.2003 22:24    Post subject: Reply with quote

ROSENBORG - STURM GRAZ 4-2

En fin kamp av Rosenborg. Dette viser at rbk er blitt mye bedre på dødballene (Winsnes/George i dag).

KAMPFAKTA
RBK - Sturm Graz 4-2
Mål: 1-0 George, 2-0 George, 3-0 Brattbakk, 3-1 Selvmål av Basma, 3-2 Mujiri, 4-2 Winsnes.

1-0: RBK går rett i angrep og skaffer seg corner. Fredrik Winsnes slår fra venstre og Christer George header ballen i mål, nærmest med bakhodet.

2-0: Ren reprise av den første scoringen. Winsnes med corner fra høyre. Christer George får stå midt foran mål og nikke inn sin andre scoring på under et kvarter.

3-0: Nydelig fremspill til Harald Martin Brattbakk som fosser fra Sturm-forsvaret. Alene med Daniel Hoffmann vipper han ballen over den liggende keeperen.

3-1: Selvmål, hehe :lol:

3-2: Overraskende skudd fra 20 meter. Espen Johnsen ser ikke utgangen og må se ballen snike seg inn nede ved stolpen.

4-2: Rosenborg svarer på direkten. Winsnes fyrer løs på hel volley fra snaut 20 meter. Den lille spenningen forsvant med en gang.

Bra kamp av Rosenborg!

PS Tor Erik Moen fik sin debut da han kom inn for Knutsen etter 81. minutter!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2003 23:00    Post subject: Reply with quote

Rosenborg - Sturm Graz 4-2

Nå har også jeg fått ut fingeren og lagt ut et kampreferat: Rosenborg - Sturm Graz 4-2

Synes Rosenborg-reservene klarte seg bra. Med ni spillere ute var det sterkt å rundspille Sturm Graz til tider i 1. omgang! Synes for øvrig at Sibaya fikk rettet opp litt av det dårlige inntrykket fra mandagens kamp mot Nürnberg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb