English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Royal League 2005/06
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DIFCORE
Junior


Joined: 10 Mar 2006
Posts: 9

PostPosted: 11.03.2006 22:57    Post subject: Reply with quote

Tjena!

Jag håller ju som sagt på DIF och lånar tråden om det går bra och frågar hur bra LSK är i förhållande till Vålerenga?

Ni verkar i alla fall ganska imponerade av LSK så jag antar att dom är en klass bättre. Hur spelar dom? Typiskt "norskt" (väldigt fysiskt), eller är dom mer ett tekniskt lag?
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 11.03.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm er et typisk "norsk" lag, ja. Selv om de har begynt å bruke midtbanen mye mer etter at Røsler tok over, så er det fortsatt døballene som er varemerket deres.

Koren på midtbanen er meget god, og sterk teknisk, så han bør dere passe dere for. I tilegg så har de et godt spisspar, og et bunnsolid forsvar. Et meget godt lag med andre ord, norges nest beste per dags dato.

Dere for ha lykke til, men jeg tror at Lilestrøm ikke vil ha så veldig store problemer med å slå Djurgården. Det blir nok LSK-FCK i finalen...
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 11.03.2006 23:13    Post subject: Reply with quote

Koren er kanskje Tippeligaen beste midtbanespiller, men kommer etter min mening ikke helt til rette ute på venstre kant, han passer bedre mer sentralt. Og se opp for Olivier Ocean(2 mål idag), han er en kraftspiss!
Ellers har de et veldig bra midtstopperpar, Kippe og Andersen.

Arne Erlandsen var trener der før, og da spilte de veldig mye langt. Etter Rösler kom har spilt mere gjennom midtbanenen, og han har tilføyd litt tysk disiplin.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 11.03.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

Oi. Jeg var vist nr 2 Wink Det blir nok en vanskeligere kamp enn mot VIF
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 11.03.2006 23:35    Post subject: Reply with quote

Det overrasker meg faktisk litt at Djurgården har nådd semifinalen. Selv om de har noen klassespillere, slår det meg at særlig forsvaret og keeperen er for svakt til å være et topplag i skandinavisk sammenheng. Lillestrøm står fram som en lag som blir vanskelige å slå denne sesongen. Særlig Occean tror jeg vil gjøre det bra og scorer fort 20 mål i årets eliteserie.

Jeg vil påstå at ingen av de lagene som spiller RL i år er i nærheten av å holde det nivået som Rosenborg gjorde sent på 90-tallet. Så gjenstår det å se da, om vi kan komme tilbake dit i løpet av kort tid. UEFA-cupkampene viste at det er et stykke igjen ennå.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
DIFCORE
Junior


Joined: 10 Mar 2006
Posts: 9

PostPosted: 12.03.2006 01:47    Post subject: Reply with quote

Tack för svaren!

Quote:
Dere for ha lykke til, men jeg tror at Lilestrøm ikke vil ha så veldig store problemer med å slå Djurgården. Det blir nok LSK-FCK i finalen...


Vi brukar ha lite problem med "tunga" lag, men vi får väl sjunga fram gubbarna till seger Wink

Quote:
Oi. Jeg var vist nr 2 Det blir nok en vanskeligere kamp enn mot VIF


Det hade jag nog räknat med. Vare sig Lyn eller VIF imponerade speciellt mycket på mig och jag misstänker att i alla fall VIF är sämre än tidigare.

Quote:
Det overrasker meg faktisk litt at Djurgården har nådd semifinalen. Selv om de har noen klassespillere, slår det meg at særlig forsvaret og keeperen er for svakt til å være et topplag i skandinavisk sammenheng.


Vi har ju lyckats ta oss till topp-fyra i alla fall (även om jag håller er och Bröndby som två bättre lag egentligen än ex. VIF och Bajen), så i den skandinaviska toppen är vi hyfsat med i alla fall. Vi börjar få fler och fler klasspelare i laget även om det inte är så namnkunniga spelare håller många hög kvalitét. Flera av spelarna har utvecklats till landslagspelare i DIF. Arneng, Concha, Kuivasto, Hysén och Jonson håller hög skandinavisk klass skulle jag vilja påstå. Ni håller kanske inte med Wink Annars lever DIF högt på sin lagmoral. Därför vann vi förra året. Därför kan vi ofta bli lite underskattade.


Quote:
Jeg vil påstå at ingen av de lagene som spiller RL i år er i nærheten av å holde det nivået som Rosenborg gjorde sent på 90-tallet.


Nej, det finns det inget lag som gör i dagsläget. Inte ens i närheten tror jag. Det var väl IFK Göteborg som hade ett lag senast av den kalibern. Bröndby hade väl chansen att bygga något stort med Elmander, Skoubo, Agger och Kahlenberg i laget, men har sålt 3 av dom 4 spelarna nu. Annars tycker jag nog att dom har den mest "internationella" spelstilen av de skandinaviska lagen för tillfället (av dom jag sett).
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 12.03.2006 02:06    Post subject: Reply with quote

Jäg tycker Batan är hyfsat bra Wink

Internasjonalt snitt over han, kan bli sjukt bra ser det ut som. Håpet Bratseth skulle gjøre et forsøk på han i vinter. Han hadde lett utkonkurrert Storflor.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 12.03.2006 13:43    Post subject: Reply with quote

DIFCORE, hva syns du om Abelsson fra Malmö? Han har jo nettopp blitt solgt til Viking (mitt lag), men jeg har ennå ikke sett ham i aksjon. Har hørt at han var valg nr. 3 i Malmö... Sad
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
DIFCORE
Junior


Joined: 10 Mar 2006
Posts: 9

PostPosted: 12.03.2006 14:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jäg tycker Batan är hyfsat bra


Very Happy

Batan kan bli riktigt bra, inläggen och hörnorna håller redan hög allsvensk klass Han är tänkt som ersättare för Hysén så smått, men mot sämre lag kommer han troligtvis spela vänsterback i år med Tobbe framför. Det ska bli intressant att se hur han ser ut när den tunga träningen släpper.

Quote:
DIFCORE, hva syns du om Abelsson fra Malmö? Han har jo nettopp blitt solgt til Viking (mitt lag), men jeg har ennå ikke sett ham i aksjon. Har hørt at han var valg nr. 3 i Malmö...


Abelsson är en duglig mittback. Det är väl Tom Prahl som tränar Viking nu och han har haft Abelsson som spelare i många år. Att Abelsson var 3:e val var inte så konstigt med tanke på att Patrik Andersson (f.d. Bayern München, Barcelona) var tillbaka i Malmö när han värvades. Jag tror att han har följt med Tom Prahl i egenskap av lojal trotjänare. Han är farlig på hörnor och frisparkar ska dock sägas. En bra huvudspelare, men något långsam. Ingen toppspelare dock. F.ö. är jag grymt avundsjuk på er arena!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.03.2006 14:50    Post subject: Reply with quote

Jepp, härligt, härligt:



Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 26.03.2006 17:18    Post subject: Reply with quote

http://sport.vg.no/live/i...2006-03-26

Lillestrøm til finalen! Tommel'n opp!
Tror FCK vil få noe å bryne seg på her! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2006 17:22    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se hvor mye folk FCK greier å samle i Parken. Tror i alle fall at det blir mange romerikingene å se i Køben 6. april.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 26.03.2006 17:26    Post subject: Reply with quote

Synes Royal League har vokst mye på et år. Håper uviklingen fortsetter.

Lillestrøm leverte en bra kamp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2006 17:39    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg klokkertro på at den positive utviklinga til RL fortsetter. Avviklinga av mellomspillet var et sjakktrekk, og interessen både hos media og publikum vil bli større og større. Husk at heller ikke europacupen var spesielt populær helt i starten på 50-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 26.03.2006 18:12    Post subject: Reply with quote

Jag läste precis i Aftonbladet att Royal League kanske ska läggas ner vilket jag inte hoppas, den behövs för utvecklingen av klubbarna.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2006 18:26    Post subject: Reply with quote

Hvilke kilder har Aftonbladet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

Det er liten tvil om at Royal Leage har stor verdi for de lagene som ikke spiller europacup. For det bør bli slutt på at man tar tre måneder ferie fra november til februar. Men hvis RBK spiller i CL, så synes jeg det vil være fullstendig unødvendig med Royal League.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2006 23:45    Post subject: Reply with quote

Det er to ukers pause mellom hver CL-kamp på våren. Det er vel kjekt å spille kamper mellom disse?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2006 23:49    Post subject: Reply with quote

Joda. På våren ja. Det hadde vært kjekt å ha noe da.
Men hvorfor kan man ikke da flytte Royal League-starten til januar, og finne på noe annet morsomt i mellomtiden, for de lagene som ikke har e-cup?
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2006 08:07    Post subject: Reply with quote

RL pågår for det meste på våren fra før da. Forsåvidt er det to ukers pause mellom CL-kampene også i november.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2006 13:34    Post subject: Reply with quote

– Vad krävs för fortsatt existens?

– Bättre arenor. Det funkar inte att exempelvis norska Start ska resa 20 mil för att spela hemmamatch på konstgräs. Publik eller tv-bolag reser inte med och i längden går det inte, menar Svenska Fotbollförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell.

Läs mera: Royal League kan läggas ner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 28.03.2006 15:05    Post subject: Reply with quote

Just där läste jag det ja. Ber om ursäkt för att jag inte han svara.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2006 16:44    Post subject: Reply with quote

Arrangementskomitéen i Royal League sponser Kanari-fansen, som dermed kan tilby tur til Køben for hhv. 200 kr (buss begge veier) og 500 kr (ferge nedover og buss hjem).

Les mer: Turinfo til finalen

Antar at pip-pip-ene dermed greier å samle en god del folk i Parken. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Er det innført ekstraomganger i RL eller er det fortsatt rett på straffekonk? Vil gjerne at LSK sliter seg mest mulig ut på torsdag...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.04.2006 22:39    Post subject: Reply with quote

Bare rolig, 2mas. Det er da vel Kanarifugler vi snakker om her, er det ikke det da? Da er de vel lettere utsatt for pippip-syken, da, og den har vel kommet til Danmark om jeg ikke tar helt feil... Razz
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb