English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 272, 273, 274  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.09.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Tipper KI får sparken relativt raskt.


Litt sånn bark og ved, det der. Har vi råd til å sparke Kåre? Har vi råd til å ikke sparke Kåre?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 13.09.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

Han får sikkert sitte til midten av neste sesong, det er jo da det er klart at målet om seriegull neste år ikke går Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.09.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

Gleder meg allerede til den prinsipielle rettsaken...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.09.2020 07:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jo det viktigste her er å gi Kåre god nok tid!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 16.09.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Komson ut, Ole Didrik inn.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.09.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Virkelig kustus i Brann. Bamba har jo presentert seg som en under snittet moden og jovial fyr, og nå er altså Koomson sporløst forsvunnet. Kanskje sånn det blir med trenere som blir for mye kompis?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Koomson "krever" å bli solgt, melder BT (via TV2s livesenter, originalsak bak betalingsmur). Mener han har vært lojal lenge nok, og derfor må få dra videre.

Dette er ikke noe unikt eller nytt, og jeg har klaget over det før; på trynet at dette ikke er straffbart på noe vis. Spilleren har liksom all makt og kontrakta gjelder tydeligvis bare en vei - Brann kan jo ikke kreve at han går til en annen klubb om de ikke er fornøyd med ham.

Klubblojalitet eksisterer praktisk talt ikke lenger, men at kontraktslojalitet og grunnleggende respekt for en signert og juridisk bindende avtale er borte - og at dette langt på vei aksepteres, er direkte forkastelig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 26.09.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Amen!

Kåre Ingebrigtsen har en formidabel jobb foran seg. Trønderen forstår nå at jobben i Rosenborg var en tur i parken. Dette er noen annet, dette er i Bergen. Her er fjellene bratte og stiene glatte. Her kan han ikke leke butikk. Her må han vise styrke og karakter, innsikt og kompetanse.

Det er bare å ønske ham lykke til.

https://www.adressa.no/sp...uset-brann
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 02.10.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Tidligere Start spiller Mathias Rasmussen til Brann.
Erstatter for Koomson.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 05.10.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r ikke fortsette som assistent i Brann. GÃ¥r til sak mot Ingebrigtsen

– Jeg fikk beskjeden av Kåre Ingebrigtsen i dag. Det var vondt og ubehagelig. Jeg har jo lyst til å være med å bidra, sier bergenseren.

– Forholder meg til kontrakten
Hauge sier at han har kontrakt med Brann ut 2022, og den forholder han seg fortsatt til.

– Jeg er jo uenig i avgjørelsen. I min arbeidskontrakt står det at jeg er assistenttrener i Brann ut 2022. Så den gjelder jo fremdeles. Vi er ikke enige om noe annet, jeg har bare fått beskjed av Kåre om at jeg ikke er ønsket med rundt A-laget.


Bare så det for meg (vet det ikke går her). Kåre kjører på.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 05.10.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Er jo helt vanlig at man velger sitt eget trenerteam. Er bare i Norge at folk syns dette er rart.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 05.10.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

Det var ikke helt poenget. Poenget var ironien i at assistenten er så tydelig på at han er uenig og fastholder at kontrakten fortsatt gjelder når nettopp Ingebrigtsen gjør et sånt grep.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.10.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har bare to kommentarer. Den ene er

- Aaaaahahahaha!

Den andre er:

- Til sak mot Ingebrigtsen? Personlig? Har han tatt over som diktator i Brann? Interessant mental spagat.

Er det nå mulig å se for seg at Kåre trener Brann ned en divisjon? Igjen? Stjørdals/Blink - Brann i OBOS 2021? Nå innebærer det dessverre en sterk sesongavslutning for Start, men bortsett fra det hadde jeg skoggerledd hele dagen hvis vi fikk det i gave.

Edit: skjønte humoren først nå. IQ 23.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 17:31    Post subject: Reply with quote

Problemet var selvsagt hele tiden feil assistenttrener. Heretter blir det andre skillingsboller.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 05.10.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Hoftun inn? Regner med at Kåre har en erstatter klar. Hvis ikke er det veldig rart å gjøre akuratt nå og ikke etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.10.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Rettssakene i gang allerede ja. Blir jo fort dyrere å bli kvitt han også om Hoftun skal være med i den neste rettssaken i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.10.2020 19:03    Post subject: Reply with quote

Ril wrote:
Hoftun inn? Regner med at Kåre har en erstatter klar. Hvis ikke er det veldig rart å gjøre akuratt nå og ikke etter sesongen.


Hoftun er jo en elendig trener og en elendig sportsdirektør, men Kåre er jo en ekspert på å samle inkompetanse rundt seg. Det blir lenge svart i Bergen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.10.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Soltvedt snakker om at det foregår forhandlinger, kan vi tenke oss at det kan vær Pål Andre Helland det kan vær snakk om? Han burde være en vi burde vær interessert i å bli kvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne få foreslå Horneland.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.10.2020 21:12    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Soltvedt snakker om at det foregår forhandlinger, kan vi tenke oss at det kan vær Pål Andre Helland det kan vær snakk om? Han burde være en vi burde vær interessert i å bli kvitt.


Kan ikke se for meg at vi slipper Helland i dette vinduet, når vi ikke har mulighet til å hente erstatter. Vi har ikke noe særlig andre alternativer til Holse på høyrekanten, og vi kan ikke risikere å måtte spille med Åsen eller Zachariassen ute på kanten der om Holse skulle bli skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 05.10.2020 21:43    Post subject: Reply with quote

– Jeg er jo uenig i avgjørelsen. I min arbeidskontrakt står det at jeg er assistenttrener i Brann ut 2022. Så den gjelder jo fremdeles. Vi er ikke enige om noe annet, jeg har bare fått beskjed av Kåre om at jeg ikke er ønsket med rundt A-laget.


Bare så det for meg (vet det ikke går her). Kåre kjører på.[/

Ikke så nøye med andres kontrakter.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 05.10.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Der Hareide velger å beholde trenerteamet fram til sesongslutt så kjører Kåre en annen stil hvor han kaster assistenten sin på dør.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.10.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

Tja, det kan jo være en god grunn til å avslutte samarbeidet om kjemien ikke er tilstede også, uten at jeg kjenner omstendighetene her selvsagt. Men nettopp derfor er det viktig at treneren selv velger assistent, og ikke blir påtvunget en fra klubben sin side.

Henriksen hadde nok blitt flyttet vekk rimelig kjapt han også om Hareide følte det ikke funket. Så er jo Hareide litt mer dreven og har nok ikke samme behovet for en sparrimgspartner som litt mindre rutinerte trenere. Han har jo også uttalt flere ganger at han foretrekker en assistent som er godt kjent i klubben han tar over, fremfor å ta med en utenifra.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.10.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Brann landet nesten Sander Svendsen; klubbene var enige og alt var tilsynelatende i orden, men papirene kom ikke NFF i hende tidsnok.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 06.10.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tja, det kan jo være en god grunn til å avslutte samarbeidet om kjemien ikke er tilstede også, uten at jeg kjenner omstendighetene her selvsagt. Men nettopp derfor er det viktig at treneren selv velger assistent, og ikke blir påtvunget en fra klubben sin side.

Henriksen hadde nok blitt flyttet vekk rimelig kjapt han også om Hareide følte det ikke funket. Så er jo Hareide litt mer dreven og har nok ikke samme behovet for en sparrimgspartner som litt mindre rutinerte trenere. Han har jo også uttalt flere ganger at han foretrekker en assistent som er godt kjent i klubben han tar over, fremfor å ta med en utenifra.


Dette tipper jeg handler primært om at Ingebrigtsen har et markeringsbehov og behov for å finne en forklaring på hvorfor han ikke leverer. Hadde jeg sittet i styret til Brann og en trener som siden han kom inn har levert 0,7 i poengsnitt ville fjerne en som har vært i klubben 10 - 15 år hadde jeg jammen vært skeptisk. Hvis styret er på jobb bør jo varsellampene lyse oransje med tanke på Ingebrigtsen med tanke på avslutningen hans hos oss, Oostende og at Apoel etter kort tid fant ut at han ikke var noe å satse på. Det er jo en del tegn som tyder på at Ingebrigtsen er en stjerne som er i ferd med å slukne.

Det at hovedtrenere skal få lov til å diktere støtteapparatet og at dette er så moderne i europeisk fotball er jeg ikke sikker på stemmer det har kanskje vært mer vanlig før, men for meg virker trenden til å være at klubbene ønsker å eie mer av den sportslige ledelsen slik at det ikke blir så dyrt om en må sparke treneren og at det ikke trenger å bety å bytte ut alt.


Last edited by Keenoir on 06.10.2020 18:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 272, 273, 274  Next
Page 231 of 274

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb