English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 272, 273, 274  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 17.03.2021 16:29    Post subject: Reply with quote

Det at man blir "krenket" betyr ikke at den reaksjonen er feil. Det har blitt en billig hersketeknikk å slenge ut at folk lar seg lett krenke når de reagerer på noe de synes er uriktig - og det tar bort fokus fra det som burde vært den opprinnelige diskusjonen.
Det er lett å skyve ting under teppet og si at det bare er uskyldig humor og at hvis man skal få til holdningsendringer i samfunnet så burde man fokusere på de større tingene. Men nå har det seg gjerne slik at holdninger skapes i det små. Det er de små, dagligdagse tingene som er med på å definere hvem vi er og hva slags grunnleggende holdninger vi har. Og det er her slike, tilsynelatende uskyldige, spøker kommer inn i bildet. Du må gjerne mene at det bare er ment som humor, men når kvinner har fått høre det der opp gjennom alle år, så er det ikke lenger humor for de. Det er i stedet nok en bekreftelse på en holdning som dessverre veldig mange fortsatt har og som gjør at kvinnefotballen sliter med å bli tatt seriøst. Og skal du bli kvitt disse holdningene, så må du faktisk også ta de små kampene. Liten tue velter stort lass osv.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.03.2021 16:45    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner jeg blir matt av tanken på at noen i det hele tatt synes det der er humor. God eller ikke. Og at man sidestiller det med noen hypotetiske stereotypiske vitser om menn (som antagelig hadde vært omtrent like morsomme) er jo såpass ensporet historieløst at man må anta at tettheten er intendert. Det er jo den mangelen på tankevirksomhet som gjør at sånt henger oppe på veggen i flere tiår uten at man selv blir pinlig berørt.

Tatt i beste mening, faktisk.

Når det er sagt trenger man kanskje ikke den der oppjagede 'oh god noen var sexister i 1980'-stemningen. Helt greit å påpeke, pinlig for den det gjelder, legge seg flat, ferdig. Det fortjener ikke noen større reaksjon enn oppgitt hoderysting, og i alle fall ikke noe fakkeltog til sitt forsvar.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 17.03.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Det at man blir "krenket" betyr ikke at den reaksjonen er feil. Det har blitt en billig hersketeknikk å slenge ut at folk lar seg lett krenke når de reagerer på noe de synes er uriktig - og det tar bort fokus fra det som burde vært den opprinnelige diskusjonen.
Det er lett å skyve ting under teppet og si at det bare er uskyldig humor og at hvis man skal få til holdningsendringer i samfunnet så burde man fokusere på de større tingene. Men nå har det seg gjerne slik at holdninger skapes i det små. Det er de små, dagligdagse tingene som er med på å definere hvem vi er og hva slags grunnleggende holdninger vi har. Og det er her slike, tilsynelatende uskyldige, spøker kommer inn i bildet. Du må gjerne mene at det bare er ment som humor, men når kvinner har fått høre det der opp gjennom alle år, så er det ikke lenger humor for de. Det er i stedet nok en bekreftelse på en holdning som dessverre veldig mange fortsatt har og som gjør at kvinnefotballen sliter med å bli tatt seriøst. Og skal du bli kvitt disse holdningene, så må du faktisk også ta de små kampene. Liten tue velter stort lass osv.


Jeg er enig i mye av det du skriver, men å bare avfeie det som hersketeknikk byr veldig lite til debatt. Hvor går listen til hva vi kan si og hva vi ikke kan si? Det blir litt billig å si at kvinner har fått høre «det der» gjennom alle år - for dagens kvinner vet virkelig ikke hvordan det var før i tiden, og det skal godt gjøres å dra paralleller til dagens norske samfunn og slik det var «gjennom alle år».

Jeg må jo gjenta meg hver gang; vi har en vei å gå som samfunn, men det må være en viss toleranse for hva man tåler - og det går begge veier.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 17.03.2021 16:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg kjenner jeg blir matt av tanken på at noen i det hele tatt synes det der er humor. God eller ikke. Og at man sidestiller det med noen hypotetiske stereotypiske vitser om menn (som antagelig hadde vært omtrent like morsomme) er jo såpass ensporet historieløst at man må anta at tettheten er intendert. Det er jo den mangelen på tankevirksomhet som gjør at sånt henger oppe på veggen i flere tiår uten at man selv blir pinlig berørt.

Tatt i beste mening, faktisk.

Når det er sagt trenger man kanskje ikke den der oppjagede 'oh god noen var sexister i 1980'-stemningen. Helt greit å påpeke, pinlig for den det gjelder, legge seg flat, ferdig. Det fortjener ikke noen større reaksjon enn oppgitt hoderysting, og i alle fall ikke noe fakkeltog til sitt forsvar.


Her har du jo selve definisjonen på hvor politisk rett ting skal være. Du blir visstnok matt av tanken på at noen synes at dette er humor. Da tror jeg du trenger en virkelighetssjekk på hvor populær, og kanskje viktigst av alt - normalisert enda drøyere humor kan være. Det handler hverken om å være tett i hodet eller historieløs, men det handler om å ikke være så politisk korrekt at man ikke takler ting som helt åpenbart er spøker. Man skal selvsagt ikke tolerere alt, men slik som i dette eksempelet er det helt åpenbart en spøk. Kanskje litt på kanten i offentligheten. Kunne mange både sagt og tålt dette ellers? Ja. Derfor mener jeg at det ikke er noe vits at man skal bli så hårsåre over så små ting - og heller prøve å se litt humor i ting som sagt er åpenbare spøker. Så skal du få fortsette å sette ting på spissen og overse de virkelige poengene mine.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.03.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er slett ikke fremmed for drøy humor, verken på eller langt over kanten. Det finnes mange som klarer å si objektivt sett helt hårreisende ting på en måte som er veldig morsomt.

Dette er ikke et eksempel på det. Det mangler nemlig absolutt alle elementer som gjør det morsomt, og er mye mer platt enn drøyt.

Det kunne vært en sketch på årsrevyen til Demokratene, kanskje?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 17.03.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Ja, eller i "Norske Rednecks"
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 18.03.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
... Dette er ikke morsomt og det var ikke morsomt når amøben Ivar Hoff da det for 20(?) år siden heller.


Bare så det er nevnt. Ivar Hoff har flere ganger sterkt benektet at han har sagt dette. Hoff har kommentert dette "sitatet" med at "De som sier at jeg har sagt det, kan stikke finger'n i ræva og skli på albuen. Sitatet er en bløff!"

https://www.dagbladet.no/...t/66388069
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 18.03.2021 20:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 18.03.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

Jeg kan innrømme at jeg syns sitatet var litt morsomt da jeg hørte det første gang for 15 år siden. Nå syns jeg ikke det er morsomt lengre, uten at jeg finner det spesielt krenkende (jeg er dog mann). Kan det ha noe med at samfunnet utvikler seg og at ting som var sosialt akseptert å si og tulle med for 10-20 og 50 år siden farger hvor vidt vi synes slikt er morsomt eller uspiselig?

Skal man begynne å grave opp ting som ble sagt for 10-20 og 50 år siden er det mye som ser ganske ille ut i dagens lys. Faktisk straffbare forhold (me too) bør selvfølgelig ikke bli foreldet, men syns det er litt drøyt å skulle sosialt fordømme mennesker for ting som ble sagt for 20 år siden. Hadde han sagt det i dag hadde det ikke vært greit, det tror jeg alle er enige om, men samfunnet utvikler seg faktisk hele tiden, selv i vår levetid.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 18.03.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

Unødvendig? Ja.
Blåst ut av proposjoner? Ja.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.03.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

«I rapportskjemaet fra Sportsklubben Brann ble det opplyst om at klubben har beholdt og inntektsført 5.322.278 kroner av forhåndsinnbetalte sesongkort privatmarked. Som Lotteritilsynet skrev i vedtaksbrevet ved tildeling i krisepakke 2, skulle dette i søknadssammenheng anses som faktisk inntekt og trekkes fra søknaden. Da dette ikke er gjort, har Lotteritilsynet redusert søknaden i krisepakke 3 med 5.322.278 kroner og kompensasjonsbeløpet med 3.725.596 kroner», skriver Lotteritilsynet i vedtaksbrevet.

Brann får dermed utbetalt 1,93 millioner fra den tredje krisepakken, i stedet for 5,67 millioner.

Les mer: Får baksmell på 3,7 millioner – varsler klage på vedtaket

Ikke overraskende utfall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.04.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

Flott start på pre season for Brann. Tapte bare 1-0 mot storlaget Åsane i dag så det er bedring å spore.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.04.2021 19:16    Post subject: Reply with quote

Det sier Kåre også.

Oppkjøring skal man selvsagt ikke legge all verden i, men jeg kan ikke annet enn å kose meg. Her er det heller ikke mye som tilsier at det skal bli radikalt mye bedre; de fortsetter praktisk talt i det samme sporet de penset inn på under Ingebrigtsen i fjor.

Jeg håper bare dette ender med sparking etterhvert, da er det bare å kjøpe popcorn på pall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 21.04.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Virker som spørsmålet er når får Kåre sparken i Brann og er de for prinsippfaste og skal holde på han så kommer dette til å ende i OBOS ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 22.04.2021 00:42    Post subject: Reply with quote

Brann-fans på Twitter wrote:
tror kåre må få seg pr-rådgiver. sur og grinete i intervju med bt etter kampen. skylder på manglende kamptrening, så konfrontert med at åsane har færre kamper, og presiserer så at de har like mye.

mener også at åsane har hatt samme tropp i tre år, det stemmer da vitterlig ikke

analysen er også: feig, tør ikke nok, puslete og krampaktig. kanskje det minst konkrete jeg har hørt

Indreløperne ligger for for høyt.

Høres kjent ut.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 22.04.2021 01:15    Post subject: Reply with quote

Kåre er absolutt ingen topptrener, men han har uten tvil et greit nok nivå for å skape greie resultater med Brann. Av den grunn, ville jeg begynt å lete etter andre problemer enn han. Tror det skal en veldig dårlig start til, for at han får sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke Kåre får Kåre-effekten i form av å utløse en form for latent energi ganske tidlig, så mener jeg han har veldig lite å komme med.

De gangene han har hatt noen slags suksess, så har han jo faktisk hatt nytten av å trene lag og spillere som er vokst opp med den samme fotballfilosofien som ham selv, så jobben har jo vært mest å påminne om grunnleggende prinsipper de allerede har internalisert i stor grad. Å starte med Brann og lære de denne spillestilen fra scratch, det er en mye mer tidkrevende jobb enn å starte med Rosenborg og si til Helland, Midtsjø, Selnæs og Svensson: 'Husker du sånn som dere fikk beskjed om på juniorlaget? Slik spiller vi.' Samme sak da han var i Bodø/Glimt.

Jeg tror faktisk ikke Kåre er klar nok på spillestilen selv til å mane den fram ut av lufta et annet sted, og jeg har derfor svært liten tro på at det noen gang blir bra nok i Brann. Noe forbedring fra fjoråret blir det nok (ellers sitter han neppe to måneder i jobben), men han vil aldri nå Nilsen-nivået, av den enkle grunn at han neppe er en like dyktig trener utenfor sin spillestilsmessige andedam.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2021 11:14    Post subject: Reply with quote

Ja, Kåre har hatt suksess ca én og en halv gang på seks forsøk, og også disse var kun i en periode. Grovt sett har han lykkes i rollen i tre av de tretten årene som har gått siden han begynte som hovedtrener i Ranheim.

Det virker fornuftig å konkludere med at Ingebrigtsen er en meget begrenset trener som trenger flere veldig spesifikke forutsetninger for å lykkes. Sikkert fornuftig i en kort periode for å "redde" et 4-3-3-lag med mye uforløst potensiale og energi, men det blir tilsynelatende problemer så fort ikke begge disse kriteriene er på plass. Han fremstår nærmest som det Nordlie var på store deler av 2000-tallet, men jeg vurderer Kåre som faglig svakere og mindre autoritær (på godt og vondt) enn sistnevnte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 22.04.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

Sure-Kåre har allerede dukket opp i Bergen! Etter tapet mot Åsane var det helt tydelig surningen allerede har kommet langt,først brukte han få treningskamper somm unnskyldning for den dårlige prestasjonen selv om intervjueren påpekte at Åsane hadde spilt færre.Så presterte han å si at Åsana hadde spilt med samme lag i 3 år!!!Bare i det siste vinduet mistet de vel sine 3-4 beste spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 22.04.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Very Happy Kan jeg abonnere på surekåre-updates?
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 24.04.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Rett mann pÃ¥ plass i Bergen "sur kÃ¥re" tap 4-1 for Sogndal og 1 -0 for Ã…sane 🤣🤣
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 24.04.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Det burde neste være en poll eller to - hva tror dere?

Poll 1:

- Kåre må gå allerede i pre-season

- Kåre får noen kamper, men må gå etter dårlig spill og lite poeng i starten

- Kåre overlever til andre halvdel av sesongen, men får sparken på høsten

- KÃ¥re berger hele sesongen 2021 og trener fortsatt Brann i 2022


Poll 2:

- KÃ¥re krever endringer, og Horneland erstattes med ny assistent

- Både Kåre og Horneland må gå, samtidig

- Kåre går alene, og Horneland fortsetter som assistent under ny hovedtrener

- Kåre går alene, og Horneland tar over som ny hovedtrener


Jeg tipper Kåre overlever til høsten, og at... Horneland tar over med Emberland som ny assistent?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.04.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler veldig på at han ryker før sesongstart, for å si det slik. Med mindre han kommer ordentlig på kant med spillergruppa eller lignende er det veldig usannsynlig, og Kåre har ettertrykkelig vist at å bli likt av spillerne er omtrent første prioritet i hans virke.

Så handler det selvsagt om hvordan sesongen går. Brann er ikke kjent for å være hissige på avtrekkeren med tanke på sparking, ref Nordling, så det skal gå rimelig til helvete om han ryker tidlig i sesongen. Jeg tipper vi minimum ser høstmørket før Kåre ringer advokatene.

Jeg ser ikke at Horneland tar en hovedtrenerjobb igjen med det første, spesielt ikke i en stor og profilert klubb. Han kan imidlertid gjøre en god jobb som assistent vil jeg tro, og fortsetter sikkert gjerne i den rollen i Brann om han får lov. Men det er nå en gang slik at trenere gjerne vil velge sine assistenter, så det er meget mulig at Horneland ryker som assistent på dette grunnlaget om et slikt scenario blir aktuelt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.04.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Raknet i dag og tapte 4-1 imot Glimt.

Tidvis bedring spillemessig,men likevell det 3 strake tapet.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 25.04.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

Hadde KÃ¥re unnskyldning klar i dag?

Glimt har jo vært i utlandet, og har jo hatt ett arsenal av angrepskraft som ikke ligner grisen og samme tropp i flere år Razz

Eller noe i den dur?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 30.04.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

Daniel Pedersen ute med skade og Brann enige med Felix Horn Myre hos VIF.

Endelig får Kåre midtbanesjefen sin eller?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 272, 273, 274  Next
Page 239 of 274

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb