English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
16 lag i Eliteserien?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.11.2018 23:58    Post subject: Reply with quote

Så de går altså ironisk nok mot strømmen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 05.11.2018 02:28    Post subject: Reply with quote

Det positive må jo være at LSK tok turen ned Tommel'n opp! Men ærlig talt, jeg vil påstå at ES er inne i en litt kritisk fase. ALT er et langt gjesp. Få interessante kamper og publikum svikter på alle arenaer, vi er for dårlig rustet for europa og folk til og med i trøndelag trekker på skuldrene selv om det blir gull og cupfinale.
Tror ikke interessen kommer til å stige så lenge 3/4 av kampene er totalt uinteressante for folk flest. Lsk-Start, Stabæk-Tromsø, Ranheim-Bodø/Glimt, Kristiansund-Haugesund osv..
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Blir ihvertfall bra med Viking tilbake i ES. Bra stadion som kommer til å dra opp tilskuersnittet og forhåpentligvis kommer til å fylles opp i endel kamper
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.11.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Når du først nevner 1. divisjon; Sykt at med én runde igjen kan 10 (!) av 16 lag fremdeles rykke opp, og 5 rykke ned. Kun Strømmen som vet de spiller 1. divisjon 2019.


Sykt, men forventet.

kristobal 07.03.2008 wrote:
Jeg er meget skeptisk til forbundsstyrets forslag om opp- og nedrykksordninger mellom TL og 1. divisjon. Jeg har til og med hatt mailkonversasjon med Boye Skistad om saken, men forslaget ligger til avstemning slik det ble presentert i fjor høst.

(...)

At femtelaget i 1. divisjon skal spille kvalifisering om opprykk er heller ikke heldig. I 2004 skilte det åtte poeng mellom nummer fem og tretten på tabellen. Med så små avstander mellom opprykksmuligheter og nedrykk vil jo 1. divisjon kunne utvikle seg til en kortsiktig kjøpefest.


kristobal 27.02.2008 wrote:
Lett å snakke om 16 og 18 lag i dag, når norsk fotball har stor interesse, er særdeles jevn og det øses inn penger i fotballen.

I mange tråder her og i andre innlegg rundt omkring så spår jeg at denne veksten vil stanse i løpet av 1-2 år. Det vil bli et økonomisk ras i flere klubber, nivået og interessen vil jevnt over gå ned og avstanden mellom klubbenes nivå vil øke.

Dermed flere uinteressante kamper, og da er neppe enda flere lag i eliteserien noe man ønsker seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.11.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Quote:
Med 10 lag i ES og 10 lag i Obos, ender vi opp med å ca. dele ligaen der lagene som "alltid" er i ES vil stort sett være i toppdivisjonen, mens "heislagene" vil være i divisjonen under.


Men nå tar jo du utgangspunkt i en snittplassering over 3 år, når hele problemet er at variansen mellom de enkelte lagenes nivå fra sesong til sesong er såpass stor at et medaljelag i år 1 plutselig kjemper mot nedrykk i år 2 eller 3. Og omvendt. Og det er i en 16-lagsserie som er designet nettopp for å motvirke den økonomiske usikkerheten som skyldes dårlig og kortsiktig drift både økonomisk og sportslig, og gi de klubbene som satser på langsiktig utvikling av spillestil og egne spillere muligheten til å ha en liten down uten de katastrofale økonomiske og sportslige konsekvensene et nedrykk kan ha. Konsekvensen av økt nedrykksfare for flere lag som ikke har råd til nedrykk er økt bruk av kortsiktige forsterkninger på korte kontrakter. Det vet vi av erfaring.

Det er greit å mene at en konsentrasjon av økonomiske midler til 'eliten' er veien å gå, men da kan man ikke bruke kreativ statistikk for å minimere det evige problemet med at vi ikke har 10 lag som er noenlunde stabilt bedre enn de andre. Denne sesongen har vi kanskje 6, og av de seks har to av lagene vært i OBOS i løpet av de fem siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.11.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

Paradokset oppe i dette er at for å lykkes med eksempelvis en 10-lagsliga må vi ha på plass et noen lunde stabilt og hierarki. Får vi på plass et slikt hierarki er imidlertid ikke en innsnevring for å spisse nødvendig lenger. "Alle" gode ligaer har minst like mange lag som oss, gjerne 18-20, og her er forskjellene vesentlig større enn fra Rosenborg til Sandefjord. Det er dog tilsynelatende ikke noe voldsomt problem på noe punkt at de har "premium-motstand" i maks en tredel av oppgjørene.

16-lagsligaen er fornuftig i form at det gir flere storlag litt mer å gå på i forhold til nedrykket brorparten av dem lukter på en (minst) eller annen gang. Allikevel har både Brann, Viking og Ålesund rykket ned, i tillegg til heislag som Stabæk og Start som nå burde ha lettere for å holde plassen, i tillegg til at vi har vært og/eller er nær miste lag som Molde, Lillestrøm og Strømsgodset. Alt dette innenfor de siste 10 år.

Det sier i grunnen alt om Eliteserien og Norsk klubbfotball når behovet for å utvide handler mer om å ikke miste de store navnene enn å få inn flere av de små.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 05.11.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

kristobal 27.02.2008 wrote:
Lett å snakke om 16 og 18 lag i dag, når norsk fotball har stor interesse, er særdeles jevn og det øses inn penger i fotballen.

I mange tråder her og i andre innlegg rundt omkring så spår jeg at denne veksten vil stanse i løpet av 1-2 år. Det vil bli et økonomisk ras i flere klubber, nivået og interessen vil jevnt over gå ned og avstanden mellom klubbenes nivå vil øke.

Dermed flere uinteressante kamper, og da er neppe enda flere lag i eliteserien noe man ønsker seg.


Jøss, dette var jo imponerende presist.

Zorac wrote:
16-lagsligaen er fornuftig i form at det gir flere storlag litt mer å gå på i forhold til nedrykket brorparten av dem lukter på en (minst) eller annen gang. Allikevel har både Brann, Viking og Ålesund rykket ned, i tillegg til heislag som Stabæk og Start som nå burde ha lettere for å holde plassen, i tillegg til at vi har vært og/eller er nær miste lag som Molde, Lillestrøm og Strømsgodset. Alt dette innenfor de siste 10 år.


16-lagsliga er fornuftig fordi det gir storlag soveputer, leser jeg ut av den første setningen der. Jeg synes argumentene dine mer er argumenter for at norske lag burde skjerpe seg, ikke mot at antall lag i ligaen burde kuttes ned.

Jeg har i denne tråden og ellers ennå ikke sett noen andre gode argument mot kutt enn at smålag er sjarmerende og at det er fint at mest mulig av landet er representert i toppdivisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 07.11.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Får vi på plass et slikt hierarki er imidlertid ikke en innsnevring for å spisse nødvendig lenger. "Alle" gode ligaer har minst like mange lag som oss, gjerne 18-20, og her er forskjellene vesentlig større enn fra Rosenborg til Sandefjord.


Men nivået i bunnen av de store ligaene er langt høyere enn i Norge. Vi nordmenn er sykelig opptatt av engelsk fotball, som går på bekostning av norsk fotball siden det er så mange uinteressante kamper her hjemme. Det er så mange lag i Norge som har ingenting å spille for sesong etter sesong noe jeg tror er medvirkende til at folk har sluttet å bry seg.

Vi må også huske at Norge er et svært lite land ift land som Tyskland, England, Spania, Italia og Frankrike. Ift. innbyggertall er vell Norge et av de landene med flest lag i toppdivisjonen ift. folketall? Finnes det andre land i Europa som har 16 lag eller mer, som er under 10 millioner innbyggere(Noe vi er halvparten(!!) av)?.

Hvis argumentet er at 16 lag er bra siden det da blir enklere for lag som Start, LSK, Stabæk å holde seg oppe, så må det jo være bedre med 18 eller 20 lag som i de store ligaene? Da får vi i tillegg like stor forskjell på topplagene kontra bunnlagene.
Argumentet med at det er bra med et større midtsikt ES føler jeg ikke holder, da det er alt for mange lag i en fra før svak og uinteressant liga med for få potiensielle tilskuere som ikke har noe å spille for.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Men hallo da. Det er jo selvfølgelig snakk om en avveining mellom å ha et (større) midtsjikt og å ikke ta inn for svake lag. Det er jo ikke sånn at de som argumenterer for å ha 16 lag dermed burde argumentert for å ha 1000 lag i Eliteserien, fordi de automatisk er for et større midtsjikt.

Problemet med serien tidligere var jo at det ikke fantes noe midtsjikt, slik at alle lag enten var involvert i medaljekamp, og derfor overforbrukte penger og ikke slapp til unge spillere, eller risikerte nedrykk, slik at de overforbrukte penger og ikke slapp til unge spillere. Langsiktighet er poenget, og hvis man argumenterer uten å ta det med i betraktningen har man misforstått, eller i alle fall overforenklet, diskusjonen.

At nivået i bunnen av PL er høyere enn i bunnen av ES er jo hevet over enhver tvil, selvfølgelig. Det er jo lag med hundre ganger budsjettet. Men er det absolutt spillstyrke som er poenget, som trekker tilskuere, eller er det hvor mange kamper som er 'tellende'? Det er jo selvsagt mange flere lag (8-10?) i Premier League som aldri spiller om noe som helst, som taper stort sett hver gang mot lag på øvre femtedel av tabellen, men likevel er trygge fra nedrykk.

Det er i mine øyne et klart argument for innsnevring på sikt å spisse nivået, å få flere jevne kamper med ordentlig ramme rundt. Men det forutsetter faktisk at ressursbruken i de klubbene med størst potensiale er god nok til at ikke alle kampene blir jevne uansett. I år spilte BEGGE tittelkandidatene uavgjort hjemme mot det desiderte bunnlaget i særdeles viktige kamper. Altså må et slags varig hierarki falle på plass i en 16-lagsserie før man en gang finner særlig argumenter for å kutte ned. Da først kan den sportslige effekten av flere kamper mellom de beste lagene vektes opp mot den økonomiske risikoen i å 'alltid' spille om seier eller nedrykk,og den interessemessige risikoen i at storbyene raker til seg alle midlene i et langstrakt og kupert land.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 08.11.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

At begge tittelkandidatene spiller U mot Sandefjord er et svakhetstegn. Ikke fordi det er så lite forskjell på topp og bunn, men fordi de antatt bedre lagene stadig mister fokus og slipper seg ned et par hakk når de møter disse "høkkert lagene". Vi ser jo stadig at vi sliter mot disse bunnlagene, "styrke å vinne på dårlige dager" er en gjenganger. Det handler om at vi slipper oss ned!

Det er urettferdig av meg å mene at de største lagene skal være på tå og hev hver eneste kamp, men jeg kan forvente at de skal være det mye oftere. Slik ligaen er nå, er det alt for mange hvileskjær. Det går utover kvalitet, underholdning og interesse hos oss som liker å se god fotball. Med en såkalt "spissing" av ligaen der nivået og intensiteten i hver kamp er høyere, må spillerne ta ut de 10-15 prosentene ekstra.

Når det kommer til talenter mener jeg det er med på å ødelegge nivået på serien. Vi kan ikke ha lag som Stabæk der over halve laget er såkalte "talenter". Vi snakker om ELITEN i Norge. Færre talenter som matches på et høyere nivå er etter min mening veien å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.11.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Okei, så du vil ha talentutviklingen tilbake på 2008-nivå for å gjøre serien mer attraktiv for publikum og TV-seere. Ærlig sak det.

Hva mener du om det økonomiske aspektet, altså overforbruk for å vinne eller unngå nedrykk på høstparten? Og langsiktig, bærekraftig satsning på spillestilsutvikling som for eksempel Sarpsborg har drevet med?

Og hva belegger du det med at norske topplag 'mister fokus mot høkkertlagene', mens engelske topplag tydeligvis ikke gjør det? Hvordan begrunner du at dette ikke dreier seg om at nivåforskjellen mellom topplag og bunnlag i serien er liten selv i vår 16-lagsserie? Hvorfor hevder da lutfattige Ranheim og det konkurstruede lavbudsjettslaget Haugesund seg i toppen? Er det også mangel på fokus hos Vålerenga etc.? Rykket Viking og Aalesund ned på grunn av manglende fokus?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2018 16:25    Post subject: Reply with quote

For min del tror jeg at brorparten av jobben ligger hos klubbene selv. Uansett hvor mange lag vi har i den øverste divisjonen så finnes det et skrikende behov for å gjennomprofesjonalisere norske toppklubber. I dag er det veldig mye som er overlatt til tilfeldighetene kan det virke som, og når man ikke engang evner å skille mellom netto og brutto har man litt å gå på for å si det forsiktig.

Hva var det du kallte det Z? Osmotisk kunnskap? Jo takk.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 09.11.2018 13:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Okei, så du vil ha talentutviklingen tilbake på 2008-nivå for å gjøre serien mer attraktiv for publikum og TV-seere. Ærlig sak det.
Nå er det vanskelig å sammenligne unge spillere med 10års mellomrom, men er ikke sikker på om dagens u-21 lag, hadde slått 08 utgaven.

Quote:
Hva mener du om det økonomiske aspektet, altså overforbruk for å vinne eller unngå nedrykk på høstparten? Og langsiktig, bærekraftig satsning på spillestilsutvikling som for eksempel Sarpsborg har drevet med?

Så lenge NFF har restriksjoner på at man ikke kan bruke mer enn man tjener, så burde det jo gå greit. Å ha en satsning på spillestilsutvikling kan man jo ha i en 10lags serie også.

Quote:
Og hva belegger du det med at norske topplag 'mister fokus mot høkkertlagene', mens engelske topplag tydeligvis ikke gjør det? Hvordan begrunner du at dette ikke dreier seg om at nivåforskjellen mellom topplag og bunnlag i serien er liten selv i vår 16-lagsserie? Hvorfor hevder da lutfattige Ranheim og det konkurstruede lavbudsjettslaget Haugesund seg i toppen? Er det også mangel på fokus hos Vålerenga etc.? Rykket Viking og Aalesund ned på grunn av manglende fokus?

Topplagene i de større ligaene roter i mindre grad bort poeng mot lag på nedre halvdel enn her i Norge. Det som er typisk spesielt for RBK, er at vi som regel bruker 1-2 touch/par sekunder ekstra på ballen kontra hva vi gjør når vi møter de beste lagene i ligaen. Det vil alltid være et og annet laget som imponerer fra tid til annen. Det som er typisk for disse lagene (Ranheim, Haugesund, Kristiansund) spesielt, er at de gang på gang tar poeng på innsats, slik serien er nå kommer du veldig langt med topp innsats og duellspill ikke presisjon og teknikk. Vif er rett og slett ikke gode nok, de har et alt for lett lag. Viking rykket ned pga økonomisk krise, der de måtte selge alle sine beste spillere og erstatte de med ungdommer fra Obos og 2. div. Aalesund var nok rett og slett bare ikke bedre enn nr.15 i Norge ifjor.
Selvfølgelig, det må gjøres en mye bedre jobb i klubbene også, men vi kan ikke sitte å bruke det som et argument også de neste 10år, når det bare har gått nedover de siste 10år med denne filosofien.[/quote]
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 14:10    Post subject: Reply with quote

OK, jeg føler det er litt for døve ører her, så jeg gir meg der.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 08.03.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Da var det den tiden på året igjen, VG først ute.


Kutt antall lag også blant herrene.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 08.03.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.03.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter det maks Tommel'n opp!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Kan vi få inn noe sluttspill også? Kan vi høre hva med HyperCube?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 08.03.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Kutte antall lag: ja
Sluttspill: Skeptisk, og såvidt jeg vet har det ikke vært noen suksess i Danmark som det er naturlig å sammenlikne seg med
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2019 11:56    Post subject: Reply with quote

Bare for å ha det klart: Det var en fjase-setning fra meg Smile

Jeg ønsker ikke å kutte i antall lag, og jeg tror sluttspill og HyperCube - modellen vil bety døden for fotballinteressen i Norge.

Hvis jeg som milliardær hadde spyttet inn 200ish millioner til alle lag i tipperligaen idag, så ville vi nok etter kort tid ha sett langt flere profiler. Fordi det handler om penger, ikke om det er 16 eller 14 lag. Tiden klubbene brukte penger som fulle sjømenn tørket bort i nesten-konkurser samtidig som man utvidet. Jeg har ingen tro på at det er utvidelsen av antall lag som er skylden for kvalitetsnedgang, og jeg har ingen tro på at det automatisk blir bedre kvalitet med færre lag heller.

Og Rosenborg - Molde er unikt interesse-oppgjør idag. Det er ikke gitt at det er like interessant år 3 hvor vi har 4-6 faste slike kamper mot Molde.

Julaften er ikke like spennende om det er julaften hver eneste dag hele året.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er for å kutte med ett eller to lag. Ikke for kvaliteten i ligaen eller grunnet det økonomiske. men heller det at det har ekstremt lite nytteverdi med 900 lag i ligaen om man må spille kamper fra februar til desember, som jo er worst case i mesterskapsesonger, da det har null verdi for noen. Publikum gidder liksom ikke komme på kamper hvor det du ser er dommeren og ballen fordi lagene blir borte i snøværet på alfheim og det er ikke en kjeft som syns det er gøy å sitte blåfrossen på fosshaugane og se folk dunke mot et forsvar som ikke vill over midten. Selv om man kutter ned til 14 lag trenger man ikke begynne med sluttspill eller utvidet serie. Det funka jo fint før utvidelsen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.03.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

På vei til serieåpninga i fjor; samme dag som Holmenkoll-søndagen.



Synes det er triveligere med noe mindre snø.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 08.03.2019 12:35    Post subject: Reply with quote

Vi kunne jo unngått det om vi hadde spilt flere kamper om sommeren, men det er jo helt umulig for da skal de har ferie.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 08.03.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Personlig vil jeg ha flest mulig kamper ila året, men jeg er litt skeptisk til sluttspill og andre oppsett der vi ender opp med å spille mot de samme lagene hele tiden.

Som Henning nevner, hvorfor ikke spille flere kamper på sommeren? Hva med 2 kamper i uken flere ganger? Å starte så tidlig som i fjor er bare tull. Start senere og dropp sommerferien.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.03.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Nei bevare meg vel, tenk om de stakkars fotballmillionærene skulle spille fotball på sommeren. De to ukene vi har sol og oppholds her til lands skal det jo selvsagt avvikles ferie. Spille fotball under optimale forhold? Nei fysj!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 77, 78, 79  Next
Page 69 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb