English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rasisme og fotball
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2658
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 18.04.2007 22:40    Post subject: Reply with quote

Like mye: ja, mer: nei.

Dessuten mistenker jeg (correct me if I'm wrong) at du hadde holdt med Hæstad hvis han hadde spilt for Viking og Ijeh hadde vært Startspiller? Akkurat som vi Rosenborgere antagelig ville trodd mer på f.eks Kone...
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9044
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2007 01:10    Post subject: Reply with quote

Selvsagt tror man ikke at sine egne lags spillere lyver.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 19.04.2007 07:56    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke nødvendigvis trodd på Vidar Riseth.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 19.04.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Gislefoss Jr. wrote:
Dessuten mistenker jeg (correct me if I'm wrong) at du hadde holdt med Hæstad hvis han hadde spilt for Viking og Ijeh hadde vært Startspiller? Akkurat som vi Rosenborgere antagelig ville trodd mer på f.eks Kone...


Det kan godt tenkes. Men det er klubblogoen jeg ubetinget støtter, ikke spillere eller ansatte. De får min støtte når de fortjener det. Det er faktisk slik at det er personer man ønsker vek fra klubben, og spillere i egen klubb man ikke ønsker å se. Det er vel dere som holder med RBK et godt eksempel på - at det å være supporter er ikke det samme som blind tro på de som er i klubben.

Uansett så må jeg si, som jeg har sagt før, at jeg ikke akkurat er imponert over den amatørmessige måten folkene i Start har opptredd på. Mathisen og Solér får neppe julekort av noen i Viking. Jeg vil si at dette før var en lei sak, nå er det takket være dem blitt patetisk.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

Utesteng, utesteng: Tronde Strande
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 13.05.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

Denne uttalelsen av Strande gjør det ikke noe bedre:

Quote:
Det var nesten sånn at jeg håpte noen skulle skade ham med en knallhard takling, for han oppførte seg som en idiot utpå der.


HÃ¥pet noen ville skade Abiodun
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6532
Location: Oslo

PostPosted: 13.05.2007 00:58    Post subject: Reply with quote

- Jeg har vært med som toppspiller i 20 år nå, og er alt for rutinert til å ha skulle sagt noe sånt.

Hva har i hele tatt en sånn kommentar med rutine å gjøre? Nei, utesteng ekle Strande fort! For øvrig forundrer det meg ikke at slike bemerkninger kommer fra han.
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 709

PostPosted: 13.05.2007 08:53    Post subject: Reply with quote

Trond Svele Strande må være enda dummere enn hittil antatt, når han uttaler at rutine har noe med det å gjøre. Indirekte sier han jo at han egentlig kunne tenkt seg å kalle Ola noe sånt, men er for rutinert til å gjøre det. Idiot!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.05.2007 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Peter Ijeh står frem som en løgner etter incidenten mot LSK i dag.

Ijeh påstår at han kun sa "så du ikke hva som skjedde" gjentatte ganger.

En av våre mest erfarne toppdommere gav ham direkte rødt kort pga språbruken som var: "det verste jeg har opplevd, både i form og innhold".

Bjørn Helge Riise, som hørte utbruddet, syns det røde kortet var helt riktig idømt.

Å da hevde at man ikke har sagt noe stygt, slik Ijeh kategorisk slår fast, gjør fyren lite troverdig. Det setter også "rasismeutsagnet" til Hæstad og (eller kanskje ikke) Håland i et nytt lys.

Jeg for min del tror Ijeh er en notorisk løgner. Var det forresten noen som skjønte hva han sa helt i begynnelsen av intervjuet med TV2 etter kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 14.05.2007 09:13    Post subject: Reply with quote

Øvrebø må ha levd et beskytta liv siden fuck off er "det verste han har opplevd, både i form og innhold".
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.05.2007 09:20    Post subject: Reply with quote

Å slenge opp et nytt gult kort bare fem sekunder etter det første blir helt feil, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 14.05.2007 10:02    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Øvrebø må ha levd et beskytta liv siden fuck off er "det verste han har opplevd, både i form og innhold".


Øvrebø må for gudskyld ikke få noen internasjonale oppgaver,blir ikke mange på banen til slutt visst "fuck off" trigger rødkort lampa hans.
Patetisk fyr som oppå alt ødela hele kampen,for Peter Ijeh hadde rett han anngående frisparket han skulle ha hatt i forkant av Lillestrøms første mål.
Ble lett match for Lillestrøm etterpå.

PS:Kanskje Øvrebø avgjorde seriemesterskapet der og da,hvem vet....
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7402
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 14.05.2007 10:04    Post subject: Reply with quote

Slutt og tull Bullseye, det er Rosenborg som favoriseres av dommerne, ikke Lillestrøm, det er da noe alle vet :p
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 14.05.2007 10:06    Post subject: Reply with quote

Sorry my mistake....
At jeg kunne glemme det. Neutral
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 14.05.2007 10:54    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at både Abiodun og Ijeh er kjent for å hatt disiplinære problemer. Når verken Rösler eller Erlandsen støtter sine spillere i noen særlig grad begynner jeg å tvile. Som Brady påpeker, har Ijeh løyet om hva han sa nå - ser derfor ikke bort i fra at rasisme-beskyldningene også er et påfunn. Så vidt jeg kan huske holdt Ijeh klart igjen en Odd-spiller før en av hans scoringer sist serierunde. Fyren kommer stadig med tjuvtriks, det gjorde han også i IFK.

Etter denne uttalesen fra Erlandsener det liten tvil om at han ikke støtter Abiodun. Flere av Ham-kam spillerne ber Strande om å ikke bry seg.
- Etter 20 år i toppfotballen kjenner jeg Trond Strande veldig godt. Jeg kjenner både Strande og Molde som en sympatisk klubb, så jeg tror ikke det ble sagt noe rasistisk, sier Erlandsen til VG Nett.
Abiodun er kjent for å komme "alltid" for sent på treninger og dårlig holdninger i forhold til trenerens opplegg, det er derfor han ikke kommer seg videre i sin karriere tross sitt kjempe potensial.

Håper det er mulig å komme med en slik påstand uten å bli kalt rasist. Jeg har et veldig godt forhold til afrikanere og andre utlendinger generelt. Kjenner til flere og setter veldig stor pris på Rosenborgs afrikanere.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 14.05.2007 11:03    Post subject: Reply with quote

GoldFish wrote:
Det skal sies at både Abiodun og Ijeh er kjent for å hatt disiplinære problemer.


Si meg, hvilke disiplinære problemer er det Ijeh er kjent for å ha?

Quote:

Håper det er mulig å komme med en slik påstand uten å bli kalt rasist. Jeg har et veldig godt forhold til afrikanere og andre utlendinger generelt. Kjenner til flere og setter veldig stor pris på Rosenborgs afrikanere.


Wow.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 14.05.2007 11:06    Post subject: Reply with quote

http://www.fxt.no/article974069.ece
http://sv.wikipedia.org/w...Peter_Ijeh

HeiaVincent wrote:
Wow.


Hvor ble det av din "takle ballen, ikke mannen" idè Vincent?

EDIT.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 14.05.2007 11:31    Post subject: Reply with quote

Du legger opp til det ved å

a) skrive møl.

b) henvise til mer møl.

Den artikkelen til fxt er latterlig. Les den nøye, og tenk over om den beviser noe som helst. Han har blitt totalt frikjent for skatteproblemene. Hvordan dette er et disiplinproblem vet ikke jeg.
Og wikipedia-artikkelen da. Har Ijeh disiplinære problemer fordi han viste fingeren en gang til publikum (en gang i løpet av en lang karriere) og ble drapstruet av supportere? Greit at det er dumt, men man sier ikke at spillere som gjør slike ting mot motstandernes publikum har disiplinproblemer - når de bare har gjort det en gang.

Disiplinproblemer er for meg når man ikke møter til trening / har holdningsproblemer, man er stadig overtent og at dette skaper problemer for en selv og laget ofte. OFTE. Ijeh har vel ikke vært i søkelyset til mediene før han dundret inn ti tusen fantasilliarder mål mot Brann i fjor da TV2 fant ut at de hadde en mulig profil her, og frem til "Doffen"-saken da TV2 så det slik at det var bedre å opprettholde Doffens gode rykte for norsk fotball enn å ha Ijeh som en good guy.

Jeg er ikke blind på å forsvare en egen spiller her, utvisningen i går var særs uprofesjonell og unødvendig. Ijeh har også en lei tendens til ettersleng, men det har han nesten luket vekk denne sesongen. Han kan virke lat, men han blir tilgitt siden han bøtter inn mål. Vi tapte kampen pga et øyeblikks idioti fra vår beste spiller. Men mediene har i det siste gjort som de vil med Ijeh og det kan jeg ikke tåle. Han må ta noe av skylden for å være... "annerledes" i sin fremtoning, men disiplinproblemer? Ijeh er en profesjonell spiller i ordets rette forstand. Han gjør det han kan, og han gjør det meget bra. Man har ikke problemer med Ijeh, man kårer ham til Norges beste spiss.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 14.05.2007 12:03    Post subject: Reply with quote

Du forsvarer din egen spiller veldig mye her HeiaVincent. Noe som i og for seg er naturlig, men ikke bli blind av den grunn. Jeg ønsker ikke å kalle Ijeh ei bråkebøtte eller drittsekk, men man kan ikke legge sjul på at det stadig blåser rundt han. At han er en bra fotballspiller skal også sies.

Mener du det KUN blåser rundt Ijeh fordi han er en profil? Jeg nekter å tro at det er tilfeldigheter som gjør at han kommer i bråk. Beskyldninger om tjuvtriks; vise finger, spytting, skjulte albuer og rasisme-anklager blant annet gjør at jeg nekter å tro at dette bare er svada. Om det ikke er disiplinære problemer Ijeh har, så er det hvertfall usportsligheter han er innblandet i. Bengt Eriksen viste et tydelig bevis på at han klart dro igjen en motstander før en av sine scoringer nå sist, at han lyver om sine utspill til Øvrebø setter han heller ikke i et godt lys. Tjuvtriksene bruker Ijeh til sin fordel. Ved å påstå at Doffen og Håland kom med rasistiske utspill drar han de ned i søla, Ijeh er vandt til å være der og takler litt støy. Men jeg skal ikke si dette for sikkert, jeg vet i likhet med deg like lite om hva som har blitt sagt.

Din egen Rösler virker heller ikke å være helt fornøyd med displinen innad i laget, om det gjelder Ijeh eller noen andre vet jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 14.05.2007 12:11    Post subject: Reply with quote

Dersom det var slik at Ijeh kom med: "Fuck off", opp i trynet på Øvrebø opptil flere ganger, selv etter advarsel og gult kort, da synes jeg ikke det er uhørt å komme med det røde kortet. Når du er så dum, da ber du om bråk. Øvrebø er en av våre mest habile dommere, som også dømte en god kamp i går. Han er også utdannet psykolog, så han kjenner mennesker. Han innrømte også selvfølgelig at Ijeh skulle hatt frispark da han ble dyttet i ryggen, da han fikk se bildene i etterkant.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 14.05.2007 17:45    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerer selv ikke på utvisningen, selv om den kan sies å være diskutabel.Jeg reagerer på at dette er "bevis" for at Ijeh ikke kan stoles på, er en løgner, at Doffen umulig kan ha sagt noe rasistisk etc.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 14.05.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

Ijeh er en simpel løgner, sto på TV2 og fortalte at det han sa var "Didn't you see what happend?". I dag kommer det fram at han sa "Fuck Off", er en viss forskjell.

Mener fortsatt at utvisningen var helt feil, men hvorfor driver Ijeh og juger hele tiden?
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 15.05.2007 06:25    Post subject: Reply with quote

Ijeh fremstår ikke som veldig troverdig når han først nekter for å ha sagt noe galt, for så å innrømme å ha sagt "fuck off, fuck off".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 15.05.2007 15:14    Post subject: Reply with quote

Fremdeles noen som tror på han, i Hæstad saken? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 15.05.2007 22:19    Post subject: Reply with quote

I følge dommerrapporten ble ordene gjentatt mer enn bare to ganger..:

- Sa fuck off fire-fem ganger
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb