English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-avtalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2015 02:24    Post subject: Reply with quote

Tjærnås blir ikke kommentator i Tippeligaen i all den tid han jobber som speider for Brann.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1055
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2015 13:09    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Er det noen som har sett noe om produksjonsbiten? Vil de leie inn TV2s produksjonsselskap, eller kommer de til å bygge opp sitt eget helt fra bunnen av? Om de blir det siste så frykter jeg at det blir en ganske laber vår i hvert fall.

For de har vel pdd ingen produksjonsjobber? NFF har vel ansvaret for landskampene selv, og EL er vel i regi av UEFA?


Mener det er Mediatec Broadcast som har stått for c-more/max produksjonene, jeg regner med SBS fortsetter å bruke de.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 11.12.2015 15:27    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å slippe Davy og Jesper jeg.. Lei "alle skal være venner" snakket.... Og Cmore sin broduksjon er mye bedre og "levende" enn TV2 sitt.. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 11.12.2015 16:38    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Tjærnås blir ikke kommentator i Tippeligaen i all den tid han jobber som speider for Brann.


Hva er oddsen for at Brann er i Tippeligaen og at han fortsatt jobber der i 2017?

Enten rykker de ned eller så sier han opp eller blir oppsagt eller hva som helst. Tjernås blir garantert å høre. Ingenting varer evig i Brann, for å si det mildt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2015 18:31    Post subject: Reply with quote

Har ikke kommentert for CMore etter at han begynte å jobbe for Brann 1. juli. Brann som kjent ikke i Tippeligaen i år. Forlenga nettopp kontrakten ut 2017.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.12.2015 17:08    Post subject: Reply with quote

Prisen på grunnpakken skal økes, om du liker fotball eller ei.

Jeg liker ikke at Discovery har fått rettighetene bare så det er sagt.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 15.12.2015 17:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo genialt at alle må være med å betale, i alle fall for oss som vil se det. Bedre at alle kundene må betale for. Eks 50, enn at jeg må betale 200
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2015 19:24    Post subject: Reply with quote

jubajuba wrote:
http://www.fotballsupport...dieavtalen


Liker dette:

Quote:
Avtalen med Discovery/VG er at kamper i de 15 første rundene av sesongen berammes 1. februar - og dermed ligger fast. Etter dette skal det berammes 4-5 runder om gangen minimum 8 uker før kamp. Her kan det forekomme flyttinger på grunn av europacup, men dette ligger i fotballens natur - ikke medieavtalene.


"Hovedkamp"/"førstevalg" blir et ullent begrep nå som Discovery styrer alt, men hva ble egentlig sagt rundt dette før helga? Kan man regne med at de(n) mest interessante kampen(e) inngår blant de fire på gratiskanaler, eller vil RBK ofte havne på betal-TV? Og hva ble egentlig sagt ang. kampene søndag klokka 18? Vil alle bli sendt på ordinære TV-kanaler slik som C More Live 1-4?

Hilsen Ukraina-farer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.12.2015 19:28    Post subject: Reply with quote

Tipper de største publikumslagene fort kan havne oftere bak betalingsmur, kanskje spesielt RBK og Brann. Dog kan det jo komme litt an på hvor mye Discovery får ut av distributørene. Setter de støre aktørene, som Canal Digital, RiksTV og Get seg på bakbeina i forhold til å betale mer for kanalene dems, blir Tippeligaen fort et tapsprosjekt, hvor de tvinges til å ta betalt for de attraktive kampene.

h b wrote:
Det er jo genialt at alle må være med å betale, i alle fall for oss som vil se det. Bedre at alle kundene må betale for. Eks 50, enn at jeg må betale 200


Bare rett og rimelig det, nå når NRK tydeligvis skal begynne med mer reklame, og jeg fortsatt må betale 230 spenn i måneden for en kanal som sender 99% søppel.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.02.2016 01:57    Post subject: Reply with quote

Canal Digital vil ha ulike priser for kundene

Quote:
[..]men røper at Canal Digital etter hvert vil operere med to ulike priser for kundene. Én for dem som vil se sport på TV, én for dem som ikke ønsker dette.

- Vi vil seinere lansere en spennende satsing på sport og fotball som sikrer at de som er interessert i norsk fotball skal betale mindre enn hva de gjør i dag for å se alle kampene fra den norske Eliteserien og OBOS-ligaen. De som ikke er interessert i fotball skal slippe å betale for det, sier han til Dagbladet.


Spennende idé. Om det blir billigere å se TL er jo det gull (selv om jeg tviler på om det i praksis blir slik), og om de som ikke er sportsinteressert slipper å være med på å dra noe lass, slipper vi kanskje denne evinnelige sytinga om for mye sport/fotball på TV.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
NC
Proff


Joined: 28 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 18.02.2016 13:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
Et av ankepunktene i konflikten var hvorvidt kundene må ta regningen etter at Discovery sikret seg rettighetene til Eliteserien og OBOS-ligaen fra 2017, og betaler 2,4 milliarder for dette. Mange har fryktet dyrere tv-priser for dem som ikke er sportsinteresserte.

Etter enigheten sa begge parter at «Fotball til folket»» var et hovedresultat av avtalen. Nå skulle kamper som i den seinere tiden har gått på betalingskanaler, vises på åpne kanaler fra 2017.

Samtidig varslet Canal Digital en prisøkning.


Er ikke dette et brudd på tv-avtalen?
En av pluss-faktorene til Discovery var vel at det ble lagt for åpen skjerm,
eller jeg helt ute her?
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 18.02.2016 13:37    Post subject: Reply with quote

Takk og pris for gratis streamer på nettet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.02.2016 22:47    Post subject: Reply with quote

Interessant problemstilling ang. hva Discovery faktisk har lovet NFF, UEFA, IOC og andre rettighetshavere.

UEFA krever jo visning av norske lag (og landslag?) på åpne kanaler, så opplegget vil jo i praksis være at f.eks. Eurosport blir betalkanal(er), mens f.eks. Max fortsatt viser enkelte kamper gratis. Så er spørsmålet om Eurosport globalt kan kreve at deres merkevare fortsatt bare skal brukes på åpne kanaler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
NC
Proff


Joined: 28 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 19.02.2016 00:37    Post subject: Reply with quote

En annen sak er jo om Discoverys kanaler blir "åpen" hos get, altibox og hva de alle heter, mens de blir lukket hos canal digital etter deres runde nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2016 18:53    Post subject: Reply with quote

Gammelt nytt, men:

– Jeg har ikke sittet i styret i NTF, men var del av den indre kretsen. Jeg var sentral helt fra starten, og Svein og Yngve førte dette videre. Vi har engasjert oss helt bevisst, og har vært en maktfaktor i NTF i 30 år. «Terrorbalansen» i norsk fotball sto mellom Rosenborg og Sogndal. RBK kunne få med seg de andre store klubbene, men for å få til noe måtte de ha med seg dem som hadde kontroll på de mindre klubbene – og det har historisk sett vært oss. De hadde tillit til oss. Mye av det som har skjedd i NTF er drevet fram gjennom kompromisser mellom Sogndal og Rosenborg. Etter hvert ble Yngve veldig sentral i NTF, det var der resten av Fotball-Norge oppdaget hans personlighet og politiske teft, og han ble venn med Nils Skutle og de andre toppene i NFF og NTF, sier Navarsete.

(...)

I 2011 skulle det virkelig begynne å blåse friskt rundt Halléns ledelse og norsk fotball. Etter sesongen gikk TV 2s milliardavtale for å vise norsk fotball ut. På våren tok en representant fra betalkanalen C More kontakt med NTF. TV-kanalens toppsjef Johan Kleberg la 1,1 milliarder på bordet for en avtale om seks av åtte Tippeliga-kamper hver serierunde, take it or leave it, under forutsetning om at ingenting om avtalen kunne lekke ut – da ville TV-kanalen trekke budet. Det skulle bli en drakamp. Det er ikke NTF som forvalter medierettighetene, men Fotball Media, selskapet der NTF og NFF eier halvparten hver. Det ble kalt inn til styremøte.
Nils Skutle ønsker ikke å gå i detalj om hva som skjedde, men skriver dette i en epost til Josimar:

– Dette er jo en stund siden, og jeg er ute av styre og stell. Jeg husker ikke alle detaljer godt nok, og synes heller ikke det er riktig av meg å kommentere for mye rundt dette. Det jeg kan si er at styret i FM AS gjennomgikk en grundig og omfattende prosess i lang tid før beslutningen ble tatt. I denne prosessen inngikk blant annet fremleggelse av analyser hvor alle sider av saken ble belyst. Når det kom opp et litt overraskende bud fra C More ble dette også behandlet på en god måte i styret, og det var en åpen prosess hvor eierne var involvert før endelig beslutning ble tatt. Styret i Fotball Media tok en enstemmig beslutning, og det er vel ingenting som tyder på at den var feil, skriver han.

Styret i Fotball Media besto av Nils Skutle, Niels Røine og Silje Vaadal fra NTF og Ronny Aasland, Svein Graff og Paul Glomsaker fra NFF. Daglig leder var Knut Kristvang. At styret tok en enstemmig beslutning om å selge rettighetene til C More, som Skutle skrev i eposten til Josimar, stemmer ikke. Det var stor uenighet mellom NFF- og NTF-siden. Tippeligaen er først og fremst klubbenes produkt, og NTF skal representere deres interesser. NFF kunne her ha «gått for pengene» – jo mer penger for avtalen, jo mer kunne forbundet fordele til hele Fotball-Norge fra sin andel av TV-kaka. NTF skal være den parten som er opptatt av synlighet og bredest mulig dekning – det er klubbenes publikum og sponsorer som er den store inntektsskilden. Medieinntektene er på 12 prosent, mens kampdagsinntektene tilsvarer 18 prosent og sponsorinntektene 35 prosent. Men det var NTF som ivret for avtalen, mens NFF-siden framførte argumentene om at bredest mulig dekning ville være best for Tippeligaen. De ville ha en anbudsrunde, som det alltid hadde vært. Men Nils Skutle og NTF ville takke ja.

I aksjonæravtalen til Fotball Media er selskapet gitt total fullmakt til å inngå medieavtaler – uten at NTF eller NFF trenger å kobles inn. Det forutsetter at styret greier å komme til en beslutning. Det greide de ikke – NTF-siden og NFF-siden sto steilt mot hverandre. På grunn av uenighetene i Fotball Media-styret, måtte saken diskuteres i NFF-styret.

– Det var et ønske om å maksimere inntektene fra TV. Jeg synes at vi den gangen tok for mye hensyn til de inntektene og for lite hensyn til de inntektene som skapes på stadion. Dette var også ankepunktene fra NFF i denne saken. Derfor ble det en vanskelig prosess, fordi vi var så uenige i dette. Det som er paradokset er at NFF ikke har noen inntekter fra Brann Stadion eller Lerkendal, likevel påpekte vi at TV-avtalen ville forringe verdien av det som skapes på stadion. Men da var det toppklubene som sa «dette ønsker vi» og NTF var helt tydelig. De var helt krystallklare på at de ønsket dette. Vi var uenige – hadde NTF vært i tvil, hadde de falt ned på vår side. Men de var så krystallklare på dette – det rådet valgte forbundsstyret å følge og gikk med på avtalen, sier Hallén.

– Jeg var sterk talsmann for NFF-siden, men hele forbundsstyret valgte til slutt å følge det rådet de fikk fra NTF, sier han.

Det er en virkelighetsoppfatning som ikke deles av sentrale NFF-folk Josimar har snakket med.

– Denne fremstillingen må jeg nesten le av. Det faller på sin egen urimelighet. Skulle en president ha tapt mot sitt eget styre i en sak av en slik karakter hvis både han selv og administrasjonen var så klart i mot? Men dette er Yngve i et nøtteskall slik jeg kjenner ham fra styrearbeidet. Han lager sin egen sannhet til det beste for seg selv og tviholder på den, sier Hege Jørgensen.

– Om ikke Yngve Hallén hadde vært for, hadde den avtalen aldri blitt noe av, sier en annen.

NFFs egen administrasjon – gjennom Ronny Aasland, Paul Glomsasker og Svein Graff i Fotball Media-styret – var mot avtalen. Det samme var flere styremedlemmer i NFF. Dersom presidenten også hadde vært mot avtalen, ville den ha vært død og begravet.

– At Yngve ikke var for avtalen, det stemmer ikke. Han var usikker i begynnelsen, men det ble tydelig etter hvert at han var for, sier daværende visepresident Hege Leirfall.

Flere andre som var med i prosessen som Josimar har snakket med, men som ikke vil stå fram med navn, bekrefter dette.

– Jeg er overrasket over å høre ham si at han skal ha vært mot avtalen. I kraft av sin rolle hadde han mange muligheter til å gjøre noe med det dersom det hadde vært tilfelle, sier Bjørn Taalesen i TV 2.
Da jeg igjen snakket med Yngve Hallén for å høre hans reaksjon på disse uttalelsene, svarte han dette:

– Poenget var at beslutningen ble tatt av hele styret, og jeg må stå for den beslutningen. Ingen av dem som var inne i prosessen kan si tydelig at jeg var for C More-avtalen. Vi stilte oss helt åpne for forslaget, og tok ikke lett på den saken – vi diskuterte fordeler og ulemper, at en sånn avtale kunne slå begge veier. Vi kan ikke løpe fra ansvaret, og er nødt til å stå for det valget. Jeg har ikke sagt hvilken side jeg sto på tidligere, for ikke å vise misnøye med C More, som er en partner. NTF var tydelig på at dette var det eneste alternativet. Jeg var ikke forkjemper for NTF-linja. Jeg sto tydelig på NFF-sida.

Det var ved påsketider 2011 styret i NFF først fikk høre om avtalen. Hvert år samles styret til det NFF kalles «verdiseminar». Da agendaen var gjennomgått, tok Yngve Hallén ordet.

«Det er godt det er så mange her. Vi har én sak til», sa han. Da la presidenten og visepresident Schultz, som på dette tidspunktet også var styreleder i NTF, fram den foreslåtte avtalen. Dessuten: styret måtte ta en beslutning i løpet av kvelden. Helt uten forberedelser. Uten skriftlige dokumenter. Bare en muntlig fremstilling. Flere Josimar har snakket med følte at Yngve Hallén og Einar Schultz ønsket å presse styret til å takke ja. Det gikk ikke styret med på og krevde behandling i ledermøte.
Det ble også gjort. Styret valgte til slutt å gå med på avtalen.

Avtalen var ikke var forankret i medlemsklubbene til Norsk Toppfotball. 13 av 16 Tippeliga-klubber hadde aldri hørt om avtalen før den ble offentlig kjent. Den var ikke en gang styrebehandlet i NTF.

Ronny Aasland og daglig leder Knut Kristvang trakk seg fra Fotball Media etter at avtalen var signert. Paul Glomsaker som både var generalsekretær i NFF og styremedlem i Fotball Media takket også for seg.

«I ettertid har jeg forstått at Norges Fotballforbund følte at hele toppfotballen sto bak, men det var ikke slik at vi hadde sagt ja. Vi ble underrettet da avtalen var forhandlet ferdig», sa styreleder i Lillestrøm Per Mathisen til NRK.

I motsetning til det Nils Skutle sier til Josimar, hadde det ikke vært en «åpen prosess hvor eierne var involvert før endelig beslutning ble tatt».
«Vi fikk bekreftet av Norsk Toppfotball at de hadde en god forankring for avtalen blant klubbene, og det var helt avgjørende for at vi gikk med på den», sa fotballpresident Yngve Hallén til NRK.

På TV 2-huset på Nøstet i Bergen gikk det helt i svart. De hadde vært med å bygge opp «produktet» Tippeligaen med vegg-til-vegg-dekning den perioden de hadde rettighetene. Nyhetstrykket var stort, noe som ga en helt annen synlighet for norsk fotball enn det en betal-TV-kanal uten nyhetsformidling er i stand til – en viktig side for norske fotballklubber, med tanke på at de store inntektene til klubbene kommer fra stadionpublikummet og sponsorer. TV 2 følte seg ikke bare dolket i ryggen ved at de ikke fikk være med å by på rettighetene, men at fotballen strødde salt i såret i tillegg. Det var et premiss for avtalen at den ikke kunne offentliggjøres før en viss dato – etter fristen for å by på Champions League-rettighetene hadde gått ut. Den milliarden TV 2 «sparte» på å ikke kjøpe norsk fotball, kunne de ha brukt på Champions League. Det fikk de ikke muligheten til.

Les mer: Presidenten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 05.05.2016 12:37    Post subject: Reply with quote

Statskanalen har sikret seg rettighetene til kvinnelandslagets kamper, Toppserien og cupen for de neste fem årene.

Avtalen gjelder fra 2017-2021, og innebærer blant annet at NRK skal sende 10-14 toppseriekamper per sesong, kvartfinaler, semifinaler og finaler i NM herrer og kvinner, og samtlige av kvinnelandslagets privat- og kvalifiseringskamper. NRK har også sikret seg radiorettighetene til norsk fotball i samme periode.

Avtalen har en samlet ramme på cirka 21 millioner kroner for hele perioden.

NRK forlenger medieavtale
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2016 15:31    Post subject: Reply with quote

NRK har i tillegg sikret seg ikke-eksklusive rettigheter i 1.-4. runde, slik som nå. Blir spennende å se om TV2 viser interesse for disse kampene eller om de nå vil helt bort fra norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2016 21:33    Post subject: Reply with quote

SVT kan nu avslöja detaljerna i det hemliga avtal där Svenska fotbollförbundet sålde tv-rättigheter för fotbollsallsvenskan 2011–2015 via ett schweziskt bolag till TV4. Avtalet var värt runt 1,5 miljarder kronor.

(...)

Enligt avtalet skulle Hauge få tio procent om den slutgiltiga avtalssumman blev närmare 1,5 miljarder, det vill säga cirka 150 miljoner kronor. Dessutom fick han, enligt avtalet, efter viss rabatt 62 miljoner kronor för det förra femårsavtalet. Pengarna skulle slussas till Hauges bolag Profile Media Ltd, registrerat på skatteparadisön British Virgin Islands. Profile Media administrerades av Panamabyrån Mossack Fonseca och har sitt kontor på kanalön Guernsey.

Det finns dock en klausul i avtalet som säger att om den årliga summan fotbollförbundet får för tv-rättigheterna understiger 272,3 miljoner kronor så sänks också Rune Hauges ersättningar proportionerligt. Exakt hur mycket Rune Hauge fick i slutändan är inte känt, då förbundet inte vill kommunicera summan. De sista utbetalningarna skedde troligen 2015 eller 2016. Enligt förbundets chefsjurist Krister Malmsten justerades Rune Hauges ersättningar ned något på slutet.

Läs mera: Fotbollförbundet betalade agentpengar till skatteparadis
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.05.2016 14:03    Post subject: Reply with quote

Daværende fotballpresident Sondre Kåfjord sier at han på det tidspunktet «overhodet ikke var klar over» at betalingen for Hauges arbeid gikk til selskap registrert i skatteparadis.

- Hvis vi hadde vært klar over det kan det hende vi hadde stilt flere spørsmål, sier Kåfjord.

- Vi gjorde avtaler med Profile Media, som Hauge kontrollerte. Jeg oppfattet aldri noe galt da og har heller ingen grunn til å tro at det skjedde noe galt nå heller. Men generelt er det sikkert lurt å være årvåken på problemstillingen med skatteparadiser, fortsetter han.

Les mer: NFFs etikkleder om Hauge-avtalene: - Selv om det er lovlig, er spørsmålet om det er riktig

- Jeg reagerer på at mediene skriver av fra andre uten å ha kunnskap om temaet. Journalister er kunnskapsløse og ikke villige til å gjøre en god jobb. Dermed oppstår faktafeil. Jo flere som trykker de samme artiklene og skriver om dette, jo mer blir det en sannhet til slutt, sier en tydelig forarget Rune Hauge til Aftenbladet.

Les mer: Rune Hauge refser mediene for elendig jobb

- Saka er enkel: Du betaler ikkje skatt av pengar som du får inn etter å ha sendt ut ein faktura, som i dette tilfellet. Firma betaler ikkje skatt av omsetninga. Det gjer ingen. Det du betaler skatt av, er resultatet, eller overskotet, poengterer Rune Hauge til Hordaland.

Han opplyser at når resultatet er klart, betaler du skatt til landet der du bur.

- Sidan 1995 har eg budd på Guernsey, og eg betaler skatt etter lovene og reglane som gjeld her. Guernsey har flat skattesats på 20 prosent, opplyser agenten.

- Så når det vert framstilt som at når pengar går frå Sverige til eit skatteparadis og at dette er nesten einstydande med at eg ikkje har betalt skatt, så er det ikkje slik, seier vossingen.

- Så det du meiner, er at insinuasjonane og påstandane som kjem fram, er feil?

- Ja. Ei historie oppstår i eitt media, og så kjem dei andre og skriv av, som om det skulle verta ei sanning når fem andre også skriv det. Sanninga er at journalistane som skriv av, ikkje gjer jobben sin, gjev Rune Hauge uttrykk for.

Les meir: Hauge: - Betaler den skatten eg skal

I 2002 stakk Hauge av med 20 millioner i forbindelse med TV-avtalen. Direktør i Rosenborg, Nils Skutle, raste den gang og sa: «Dette må aldri skje igjen. Så mye penger skal bare ikke fyke ut av norsk fotball».

Da Hauge i 2005 solgte medierettighetene til norsk fotball til TV2 og Telenor for én milliard kroner, fikk han 100 millioner kroner for jobben. Denne gangen syntes NFF og Skutle derimot at det var «vel fortjent». Året etter dro han ut tilsvarende beløp for å forhandle fram svenskenes TV-fotballavtale, og senest i fjor var Hauge katalysator for en ny TV-avtale for NFF, men denne gangen fikk han bare 30 millioner, ifølge Dagbladet.

Onsdag smalt nyheten i Dagens Næringsliv om at Guernsey-selskapet Rune Hauge i en årrekke har eid, Sarnia Management Corporation, kobles til mer enn 200 ulike offshoreselskaper i «Panama Papers». Ingen som har med fotball å gjøre virker spesielt overrasket.

Har virkelig grådighet ingen grenser? Når noen har sikret seg sjokkerende 250 millioner kroner på å sitte i noen forhandlingsmøter, må da i alle fall selskapet de representerer betale skatt. Summen er tilsvarende årsomsetningen til fem Tippeliga-klubber på TILs størrelse, bare sånn at du skjønner størrelsesordenen.

Les mer: «Fotballens sleipe fetter»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.05.2016 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er forresten ledig til å sitte i noen forhandlingsmøter selv.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 13.05.2016 20:34    Post subject: Reply with quote

Hauge er antikrist. Helt utrolig at det går an å slippe unna sånn som han gjør. Det hadde vært moro å høre hva Nils Arne har å si om denne saken. Smile
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 14.05.2016 03:03    Post subject: Reply with quote

Men han må være tidenes forhandler da. Fotballedere betaler gladelig ekstreme summer for at han skal gjøre jobben for de og virker stort sett fornøyd med resultatet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2016 14:00    Post subject: Reply with quote

The Spanish league plans to fine clubs that allow empty seats to be shown on television next season.

New regulations require top-tier clubs to fill sections of the stadium which are shown by certain camera angles.

The move is part of efforts to improve the league's product for TV audiences and increase its competitiveness with England's Premier League.

Read more: La Liga clubs to face fines for showing empty seats on television

Rolling Eyes Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 19.05.2016 15:11    Post subject: Reply with quote

Nok et skritt nærmere Kjartan Fløgstads framtidsvisjon om innleid publikum. Supportere blir for brysomme, spesielt når de ikke oppfører seg som den kulissen de har i oppdrag fra Kroksæther og co. å være. Da får man heller betale noen kroner for skuespillere med ansiktsmaling, messingblåsere og tribunesanger bestemt av plateselskapet som betaler best. Blir bra og salgbare TV-bilder av slikt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2016 15:15    Post subject: Reply with quote

Nevnte Fløgstad noe om øl, fitte og hornmusikk også i tribunesammenheng?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39  Next
Page 34 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb