English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Torbjørnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 21.07.2015 10:01    Post subject: Reply with quote

Issah er for meg et aldri saa lite mysterium. Ble jo hauset veldig opp da han kom: Baade motspillere, trenere og eksperter var veldig imponert:

http://www.adressa.no/100...185045.snd
http://www.adressa.no/100...183774.snd
http://www.adressa.no/100...183111.snd

I tillegg virket han jo som oppegaaende, stabil og fin type - en skikkelig 'stand-up guy'. Men alt gikk jo nedenom og hjem, han spilte daarligere og daarligere, hadde ulovlige fravaer og ble tilslutt en belastning for klubben.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 21.07.2015 11:48    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Torbjørnsen og bedømmelsen av jobben han har gjort i RBK ser det for meg ut som en del overser et par element, det er alle anbefalingene og spillere han har oppdaget som av ulike grunner ikke ble noe av. Vi vet jo kun om de spillerne som faktisk ble hentet og til en viss grad om de som var nær overgang. Og det at Torbjørnsen aldri har hatt siste ord om noe som helst. Han har også lidd under tidenes mest vinglete ledere.
Ellers er det forøvrig helt i orden at han og RBK beslutter å skille lag, men for Torbjørnsens ettermæle i Trondheim synes jeg det blir feil å sitte å ramse opp alle feilkjøp han liksom skal ha skyld for. Det er mye mer komplekse grunner til at spillerlogistikken i RBK lenge har vert så dårlig og at enkeltspillere ikke har slått til. Torbjørnsen har utført en speider jobb på oppdrag fra ulike ledere og det er til syvende og sist disse lederne som står ansvarlig.
Vi vet ikke hvilke instruksjoner og økonomiske rammer som lå bak Jaime "lengsel etter livet" Alas overgangen eller hvor mange andre venstresvinger som evt var høyere anbefalt av Stig i det vinduet for å ta et eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 23.07.2015 21:44    Post subject: Reply with quote

Emil Nielsen... sier jeg bare...
Back to top
View user's profile Send private message
teipbit
Junior


Joined: 23 Feb 2013
Posts: 26

PostPosted: 23.07.2015 21:58    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen er gjest i nettavisens tippemagasin denne uken.
http://www.nettavisen.no/...12014.html
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.07.2015 21:59    Post subject: Reply with quote

Var det Stig T. som anbefalte Nielsen, Hjelde?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.07.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

Han var speideren vår og Nielsen kommer fra en dansk 2.divisjonsklubb. Tror ikke Hoftun har funnet han selv for å si det sånn, med mindre han oppdaget han på Dana Cup, da.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.07.2015 23:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje du skulle tatt deg en liten ekspedisjon, hello!?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 24.07.2015 02:30    Post subject: Reply with quote

teipbit wrote:
Torbjørnsen er gjest i nettavisens tippemagasin denne uken.
http://www.nettavisen.no/...12014.html


er 100% enig i det Stig prater om "generelt"

At klubbene går bort i fra speidere når man ser på totalen og at det betaler seg over tid er jo feil... Resten av verden hakke peiling, vi i norge fant opp kruttet på nytt! P R Ø V E S P I L L x 100!!!

Selvfølgelig ser jeg RBK sin side at de ønsker en ny strategi, men det skader jo ikke å ha litt innsyn i den globale fotballen. Alt foregår jo ikke i skandinavia!

Drømmen må være at vi har 2-3 speidere som jobber under SD eller evt en speidersjef. DA snakker vi muligheter for å hente spillere før de nødvendigvis blir oppdaget av større klubber.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 24.07.2015 08:30    Post subject: Reply with quote

Ikke noe galt med speiding, men speidere er heller ikke løsningen på alt gull. Vi klarte oss fint uten speider i Eggen-åra, selv om det ikke betyr at det er løsningen i fremtiden.

Speidere har nok en tendens til å overdrive sin eksellens når de finner gull og klar tendens til å skylde på utenomliggende årsaker når de ikke lykkes. Klassisk at de tar æren for suksess og skylder på eksterne faktorer når de mislykkes - noe som gjør at jeg tenker at flaks-elementet er større enn de liker å innrømme.

Savner at Torbjørnsen lager en liste over hans største fiaskoer i RBK. Han har stort sett bare skrytt av hans beste signeringer. Alle som en, har de vært her i 1-2 år og ikke klart å heve laget RBK. Sagt det før, og sier det igjen, good riddance.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 24.07.2015 09:08    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Var det Stig T. som anbefalte Nielsen, Hjelde?


Ja, Thorbjørnsen var flere ganger nedover og så på han for å kvalitetssikre, for så å anbefale spilleren. Takk og lov er det den siste i en alt for lang rekke flaue tabber fra en som liksom skal ha peiling på det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 24.07.2015 09:16    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Drømmen må være at vi har 2-3 speidere som jobber under SD eller evt en speidersjef. DA snakker vi muligheter for å hente spillere før de nødvendigvis blir oppdaget av større klubber.


2-3 speidere? Da er du nok ikke realitetsorientert om konkurransen om spillere utenfor Europa.

En klubb som Ajax, feks, har ikke bare speidere som reiser rundt og koser seg på klubbens regning, men formaliserte samarbeid med hele klubber i land som Sør-Afrika, Brasil, Slovakia og Kina.

Som sagt så mener jeg det er helt feil at vi skal bruke enorme ressurser på å konkurrere i dette markedet mot klubber som både har mer penger og bedre erfaring både i å finne og foredle slike spillere.

Vårt komparative fortrinn er først og fremst kollektivet og at spillere som passer inn i kollektivet får ut max av potensialet sitt her. Men det forutsetter at de forstår norsk eller engelsk slik at de har forutsetninger til å forstå hva som er forventet av dem.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2015 09:19    Post subject: Reply with quote

Jepp, en klubb som Ajax derimot er ikke kjent for spillestil og rolledyrking. Ikke har de spillere som er født forskjellige steder heller, er nok derfor de lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 24.07.2015 09:29    Post subject: Reply with quote

14 av 24 i A-stallen er nederlendere, 4 fra nærområdet Danmark og Tyskland (som nok de fleste her inne ser at vi henter spillere fra) og 2 fra Afrika, 1 fra Serbia og en franskmann på lån. Knapt nok den smeltedigelen enkelte ynder å fremstille klubben som.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 24.07.2015 09:31    Post subject: Reply with quote

Å ha 2-3 aktive speidere vil være en gigantisk utgiftspost, og basert på den erfaringen vi har hatt med Torbjørnsen kan jeg ikke se at det vil være noen klok investering.

On the top of my head vil nok én fulltidsspeider koste godt over NOK 1 mill i form av lønn og reisekostnader.

NÃ¥r vi da ender opp med spillere som Emil Nielsen, Issah og Boti Goa kan jeg ikke helt se at investeringen forsvares.

Torbjørnsen mente forøvrig i sin tid at RBK hadde gjort en kjempetabbe da Nordvik ble solgt til VIF, og at han hadde alle forutsetninger for å bli en kanonspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2015 09:34    Post subject: Reply with quote

Og slik bør vi også kunne gjøre det. Jeg personlig har ikke noen sterk preferanse for at spilleren på død og liv skal være fra Afrika, jeg ønsker å få inn gode fotballspillere som vi kan gjøre enda bedre. Og leter du blant 150 tusen så har du få å velge mellom. Leter vi blant 4,5 millioner så er det fortsatt bittelite. Jo mere vi åpner opp, jo større er sjansen for å finne talentfulle spillere.

Ideelt sett så snakker spilleren norsk, svensk, dansk eller engelsk, det gjør det endel enklere å kommunisere.

Skille lag med Torbjørnsen kan fort ha vært riktig, men jeg håper det fortsatt er et stort fokus på viktigheten av speiding, hvis ikke tror jeg vi kjører oss fast ganske fort. Og da trenger vi folk som har dette som spesialfelt. Vi trenger ikke Bjørn Hansen, Kåre I og Trond Alstad på jevnlige fieldtrips, det holder ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 24.07.2015 09:38    Post subject: Reply with quote

Virker som om speidere tenker alt for mye i penger. Penger inn, penger ut, styrke laget osv. Dette skal selvfølgelig være fundamentet for en klubb, men jeg er veldig fornøyd med hvordan SIB tenker. Han sier at Yanni signerer en lang kontrakt fordi han skal være her og ta Rosenborg ut i Europa. Han har et ønske om å se hvor god Selnæs kan bli. Med dette skaper han et prosjekt som spillere ønsker å knytte seg til og være en del av. Hvis han klarer å kombinere dette mindsettet med å sikre pluss i budsjettene og ved å bygge opp troppen, da er mye gjort.

Opplever Jonsson litt som en "FM-spiller" - altså at spillerne blir objekter og ikke mennesker.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 24.07.2015 09:38    Post subject: Reply with quote

ansett Alstad som speider sier nå jeg
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 24.07.2015 09:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Skille lag med Torbjørnsen kan fort ha vært riktig, men jeg håper det fortsatt er et stort fokus på viktigheten av speiding, hvis ikke tror jeg vi kjører oss fast ganske fort. Og da trenger vi folk som har dette som spesialfelt. Vi trenger ikke Bjørn Hansen, Kåre I og Trond Alstad på jevnlige fieldtrips, det holder ikke mål.


Jeg skulle svært gjerne sett at vi hadde et godt nettverk i nord-Europa og jeg ser ikke at ST er riktig mann for den satsningen. Så får vi håpe det blir litt mer profesjonelt enn Alstad & co da.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 24.07.2015 09:50    Post subject: Reply with quote

Hvis man sammenligner RBK mot europeiske storklubber angående speiding, må man reflektere litt over de økonomiske forutsetningene klubbene står overfor. Uten å ha sjekket det alt for nøye vil jeg tro at en "normal" speider blir betalt nogenlunde det samme uavhengig om han jobber for Rosenborg eller Ajax eller Man Utd. Når disse klubbene da har inntekter på henholdsvis NOK 200 mill, NOK 1 milliard og NOK 5 milliarder sier det seg selv at kostnadsbarrieren er for høy for de mindre klubbene.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Det er kun et argument om man tar utgangspunkt i at en speider koster klubben mer enn han tjener/bidrar med. Og om det hadde vært tilfelle så skal man selvsagt aldri ha speider.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.07.2015 10:01    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
leter du blant 150 tusen så har du få å velge mellom. Leter vi blant 4,5 millioner så er det fortsatt bittelite. Jo mere vi åpner opp, jo større er sjansen for å finne talentfulle spillere.


Er ikke nødvendigvis enig i det. Ja, det er så klart flere gode spillere når man leter i et større område, men det er også mange flere ikke så gode spillere og mye vanskeligere å holde oversikten. Da er det vel ikke gitt at sjansen for å signere talentfulle spillere nødvendigvis er større? Vi har alle forutsetninger for å ha god oversikt i Trøndelag, Norge, Norden. Er det ikke nok "råtalent" i Norden til å bygge et bra lag?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2015 10:08    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg tror ikke det jevnlig kommer opp gode nok spillere i Norge som vi har tilgang til for å holde oss i toppen. Sverige og Danmark har nå gått forbi oss på lønn, kjøp og overgangssummer så de kan vi ikke helt reelt konkurrere med fremover en periode, og i tillegg så jakter alle andre storlag i verden også i Norden, vi er ikke alene her heller.

Om vi begrenser oss til å kun speide i eget nabolag uten speider så frykter jeg vi fort ender opp ganske middelmådige.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 24.07.2015 10:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jepp, en klubb som Ajax derimot er ikke kjent for spillestil og rolledyrking. Ikke har de spillere som er født forskjellige steder heller, er nok derfor de lykkes.


Eh... Kødder du her eller? Ajax er vel den klubben som er mest kjent for en rendyrking av spillestil og at spillere skal passe inn i bestemte roller!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2015 10:26    Post subject: Reply with quote

hehe ja det var ironi som tilsvar til BjarneS innlegg, ikke alltid like enkelt å formidle ironi skriftlig dog Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 24.07.2015 10:27    Post subject: Reply with quote

Puh! Very Happy Nei, ironi på nett er vanskelig, skulle vært en egen markering for det. Razz
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Next
Page 52 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb