English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2007 20:11    Post subject: Reply with quote

- Jeg har jo et medansvar for det som har skjedd i Rosenborg i år. Derfor var det viktig for meg at det var Knut selv som mente at jeg skulle bli med videre, sier Henriksen, som har et nært forhold til den avgåtte treneren.

Les mer: - Viktig at Knut ønsket meg videre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.11.2007 10:18    Post subject: Reply with quote

- Det er vanskelig å si, men Trond kjenner meg godt gjennom mange år, og han vet hva jeg står for. Samtidig kan vi spillerne snakke med ham, og få respons tvert. Det er godt å ha en trener som bryr seg om personen, og ikke bare spilleren. Han inkluderer deg, og er tillitsfull. Han gjør at du føler deg viktig som spiller, roser Ciljan.

Les mer: Landslagsklar Ciljan roser Henriksen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.11.2007 06:27    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye om Storflor og Konan, men tenk at vår mann Rambo satte innpå de to offensive spillerne på slutten da vi ledet 2-0 borte mot Valencia. Det er steintøft og søren meg så riktig. Jeg er sikker på at et fåtall av oss reagerte på de offensive byttene der og da, men i ettertid er det lett å se at det var knalltøft gjort. Det er et fåtall lag i verden som hadde gjort det samme i den situasjonen. Faktisk og fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message
Nero
Proff


Joined: 22 Apr 2006
Posts: 309

PostPosted: 07.11.2007 13:02    Post subject: Reply with quote

Det jeg synes er veldig positivt, er at vi gikk ut på Mestalla for å vinne. Hvor mange andre lag ville gjort det? (Ikke minst fra en liten klubb i et lite land.)

Og da mener jeg virkelig vinne. Ikke bare i ord, men i handling også!

All ære til Rambo for det! Har inntrykk av at han har greid å skape en positivitet i spiller-gruppa. Så er spørsmålet, hvor mye av æren har treneren, og hvor mye er det at spillerne har hevet seg selv fordi det er mer motiverende å spille CL?

Viser at det er stor forskjell mellom topp- og bunnivået i laget. Vi må seriøst få gjort noe med å heve bunnivået neste sesong, og kunne prestere på toppnivået oftere.
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 07.11.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Det viktigste som har skjedd de siste dagene er vel at vi har fått en trener som tør ta imot råd fra NAE. Tørum og Perry klarte ikke det i særlig grad.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 08.11.2007 00:03    Post subject: Tolk det som en vil... Reply with quote

http://www.uefa.com/footb...coach.html

Iflg. denne oppdateringen av Rosenborgs trener hos UEFA fikk Henriksen 2-årskontrakt. (Sikkert som assistent-trener for Sollied, men slik det er skrevet vil enhver utlending/journalist som leser det og ikke kjenner til forhandlingene med Sollied anta at Henriksen skal være RBKs hovedtrener de neste to årene, og når dette ser ut til å være skrevet av noen som kjenner litt til hvem Henriksen og RBK er samt at UEFA sikkert ikke vil spre feilaktig informasjon, så kan man jo lure/spekulere litt...).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2007 00:13    Post subject: Reply with quote

UEFA.com er som oftest korrekt, men slett ikke alltid. Rambo har fortsatt to år igjen av kontrakten som hjelpetrener, og det er det de har misforstått.

Regner med at de bruker RBKweb som kilde. Jeg har beklagevis lagt inn feil bildekreditering på den engelske profilen, og dermed har uefa.com like godt rappet bildet mitt med "Rosenborg BK" som referanse. Men det får jeg ta på min egen kappe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 08.11.2007 02:52    Post subject: Reply with quote

Det som er et stort pluss til Trond Henriksen er at han er svært tøff ala NAE. OG at det systemet som vi spiller passer helt perfekt til typene vi har. En ny "offensiv trenertype" (noe vi trenger forsåvidt) vil kanskje være ganske bestemt på at vi skal spille i en ny formasjon. Det er spesielt dette jeg er litt redd for, så jeg håper Trond Sollied (eller andre) viderefører den formasjonen vi har nå, og ikke starter på nytt.
Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke vil avskrive Trond Børge "Rambo" Henriksen som et alternativ til å bli permanent hovedtrener for Rosenborg Ballklub.

Men vi får se hva som skjer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2007 04:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er skråsikker på at det var senior som stod bak resultatet på Lerkendal. At det i ettertid ikke har blitt forandret mye ligger jo i den grunn at man ikke har tapt. Og dermed ingen grunn til forandringer. Eneste Rambo har gjort er å fortsette med det som fungerer. Men hva gjør han den dagen det plutselig ikke fungerer? Det var også en ting vi opplevde med Tørum. Han gjorde det bra så lenge en bestemt formasjon og startellver fungerte. Men så fort det slutta å fungere så kom man aldri tilbake på sporet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2007 08:27    Post subject: Reply with quote

I 2000 ringte Bjørn Hansen og lurte på om han ville begynne som trener i Rosenborg.

- Jeg la merke til ham da han spilte på guttelandslaget som 16-åring, og mente han var en type. Siden har jeg anbefalt ham i alle sammenhenger, sier Hansen som bruker følgende rosenborgske honnørord på å karakterisere Henriksen:

- Folkelig, ydmyk, kreativ, lojal og nysgjerrig. Han er den fremste kontinuitetsbæreren i dagens Rosenborg, og tvers gjennom en kjernekar.

Les mer: - Jeg har ikke noe behov for å være sjef

Noen som har sett en blodig Rambo på trykk i Aftenposten i dag? Journalisten/desken var nemlig svært ivrige på å bruke dette bildet:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2007 10:14    Post subject: Reply with quote

Konkurrenten Dagsavisen ønsker seg Rambo til Vålerengen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 08.11.2007 10:30    Post subject: Reply with quote

haha, tviler på at Rambo med hjerte i RBK vil ned og trene Vålerenga under Martin Andresen...
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 08.11.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

Rambo blir vel ass-trener til Sollied i noen år før han evt tar over som hovedtrener når Sollied etter en del e-cupsuksess med RBK overtar Barca eller noe i den dur.... Cool
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.11.2007 12:02    Post subject: Reply with quote

føler meg rimelig sikker på at RBK-treneren i 2010 heter Perry eller Kåre Ingebrigtsen
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 08.11.2007 12:50    Post subject: Reply with quote

Føler meg rimelig sikker på at jeg ikke håper det. 2 år med BG er ikke nok, ei heller 2 år med Aafk. I 2010 heter han Sollied enda RBK
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 08.11.2007 15:13    Post subject: Reply with quote

To ting om Henriksen:

1: Hadde Henriksen vært den første assitenten til å ta over etter Hareide hadde Henriksen kanskje styrt Rbk frem til i dag. Kjenner han igjen i det Per Ciljan sier at han er en trener som spillerne har tilhørighet i.

2: Henriksen har det som skal til. Spørsmålet er om han er moden nok. En bekjent av meg hadde Henriksen som junior trener, og de fikk beskjed om at om de ikke viste mer vilje til å spille fotball, så kom han ut på banen for å vise hvordan det skal gjøres(Om itj dåkk begynne å spreng, så kjæm æ ut på banen å ska for helvette vis dåkk kordan d ska gjøres. Den første som itj gidde å spreng kløppe æ fotan av). Veldig NAE preg over det der.

Altså, Trond Henriksen kunne ha lykkes om vi ikke hadde den assistend historien bak oss. Alt og alle vil nok gå imot om Henriksen blir hovedtrener nå. Nesten så jeg tror med sikkerhet at det ikke blir en realitet med det første. Får sitere Trond Sollied: Det har med timing å gjøre, og det er kanskje ikke god timing akkurat nå.
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 08.11.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare fortelle alle som maser om at Henriksen skal bli hovedtrener nå, dere har mistet deres rett til å klage på styret. Det er faen meg lov å tenke lengere enn hva dere ser på banen i 3 kamper. Henriksen er overhodet ikke god nok trener for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 08.11.2007 15:30    Post subject: Reply with quote

Enig med joko-, det bør slet ikke være på tale at Henriksen får jobben, hvornår skal dette stoppe. Assistenten til assisten som var assistent... husker faen ikke engang hvor langt ude det er længere
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 08.11.2007 15:43    Post subject: Reply with quote

Tør jeg minne om en annen assistent som kom fra intet : Jose Morinho kom fra assistentjobb i en annen klubb til Porto. Vi vet alle hvordan det gikk.
Jeg s****r i hva man har gjort før så lenge man selv og de daglige omgivelsene har tillit og tro på at det man gjør er godt nok. Det handler om teamwork og trygghet på omgivelsene / personene man har rundt seg. Jeg synes det ser meget bra ut for øyeblikket, men sér selvsagt historien som ligger bak de siste ansettelsene. Kan hende er denne døra stengt for Rambo. For the moment. Jeg håper han henger med videre rundt laget...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2007 15:47    Post subject: Reply with quote

Alle skjønner jo at selv en assistent kan lykkes. De fleste vellykkede trenere startet jo som assistenter. Poenget er at vi i Rosenborg trenger en trener som har bevist at han kan lykkes over tid. Der kommer Sollied inn i bildet. Han er et sikkert kort. Hvis han ryker, så er det alltids mulig å hente Jan Jönsson. Jeg ser på han som den soleklare kandidaten bak Sollied.

Henriksen bør vi beholde i klubben, men i en annen stilling enn hovedtrener. Gjerne som assistent.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 08.11.2007 15:50    Post subject: Reply with quote

bla. bla. tryghet, tryg i rbk-filosofien, kjernkar osv osv Samme vrøvlet hver gang. Fint at trække Mourinho frem som eksempel, men nu var Mourinho både manager i Benfica og União de Leiria før han kom til Porto.
Ingen kan sige med sikkerhed at Henriksen er fejl mand, men kigger man lidt på hvad der er sket før i tiden, er der en stor sandsynlighed for at han er netop det. Tænk bare på presset som ville på ham hvis han bliver ansat, jeg kan ikke tro at det bliver alt andet end endnu en fadæse.
Det er på tide med nye impulser
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 08.11.2007 15:50    Post subject: Reply with quote

Trond Henriksen kjenner RBK godt og han kunne sikkert gjort en god jobb, men hvis han virkelig blir permanent trener begynner jeg å lure...
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 08.11.2007 16:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Alle skjønner jo at selv en assistent kan lykkes. De fleste vellykkede trenere startet jo som assistenter. Poenget er at vi i Rosenborg trenger en trener som har bevist at han kan lykkes over tid. Der kommer Sollied inn i bildet. Han er et sikkert kort. Hvis han ryker, så er det alltids mulig å hente Jan Jönsson. Jeg ser på han som den soleklare kandidaten bak Sollied.

Henriksen bør vi beholde i klubben, men i en annen stilling enn hovedtrener. Gjerne som assistent.

Mener å huske at Trond Sollied var NAE´s assistent før han året etter tok over med suksess. Året etter det dro han til Belgia.....Sollied snakker om timing, Rambo som hovedtrener er kanskje dårlig timing akkurat nå.
Om Trond Sollied IKKE kommer er det vel utopi å tro på at Jan Jönnson vil opp til Trøndelag. Det ville selvsagt ha vært et meget godt alternativ, men er usikker på om han står på lista til KTE .
Hva med Steinar Nilsen ?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.11.2007 17:02    Post subject: Reply with quote

Steinar Nilsen hater vel nesten Rosenborg enda mer enn Arild Stavrum gjør?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 08.11.2007 17:04    Post subject: Reply with quote

Er det en person her i verden som kan angrepsvillig, offensiv fotball er det Steinar Nilsen!

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Next
Page 2 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb