English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:

Man skulle tro det var enkelt å skjønne hva jeg skrev. Men enkelte har det visst tungt for det. Litt av poenget med innlegget var at han er en middelmådighet. Og at han i motsetning til mange andre middelmådigheter vet det godt selv. Noen må ta ansvaret når man ser seg om etter en ny leder.

Du er vel en av mange som tror lederegenskaper er det eneste som avgjør om man er god eller ikke.

De fleste virkelig gode ledere, er middels til dårlige fagfolk og de fleste virkelige gode fagfolk er ikke gode ledere.

NAE f.eks er jo egentlig en elendig leder, isolert sett. Men han fungerte tross det veldig bra, fordi han har så mange andre ekstremt gode kvaliteter. Han var ekstremt god på spillestil, ekstremt god på pedagogikk, spesielt overfor gruppen. Noe mer variert overfor enkeltmennesket. Og han var en ekstremt god coach/psykolog.

At Henriksen ikke vil eller er egnet til å være hovedtrener over tid, trenger på ingen som helst måte å bety at han er en middelmådighet. Ingen av RBKs hovedtrenere har klagd på han i gruppa, eller ville forflytte han. Så jeg tror han er meget god på sin del av jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Han passer som kjegleflytter på feltet. Det er greit nok.

Du er ute å sykler når du sier at Eggen er en dårlig leder. Skrivefeil? Pedagogikk/coach/psykolog er en del av lederkompetansen og som gjorde at han nettopp var en fantastisk leder. Han hadde ikke fått til de resultatene uten å være en god leder. Det må være helt banalt etter min mening.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Senador: Ja, de tre delene er også lederegenskaper. Men han står til stryk på personalbehandling (selvfølgelig går det bra hvis man finner kjemien), han står til stryk på delegering, han står til stryk på organisering og økonomi.

Men det spiller jo ingen rolle, for hans nivå var en prestasjonsgruppe og støtteapparatet rund. Og der var akkurat de egenskapene han hadde helt perfekt. Men som direktør i en kjempeklubb hadde han antagelig falt gjennom. (Så kan det selvfølgelig være noen skjulte egenskaper vi ikke vet om, siden han aldri har prøvd Smile )
Back to top
orkdal,n
Proff

PostPosted: 27.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Adressa nå:

– Hva er tanken bak intensiteten på økten, dagen foran kamp?

– Det har gått litt i sirup, og da må man bruke alle de hjelpemidlene og de øvelsene for å fremprovosere litt mer intensitet i spillet.

Rambo har sett det. Forhåpentligvis får bergenserne bakoversveis i morgen!
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Tror vi kommer til å se betydelig bedring allerede på søndag. Føler Henriksen tar de riktige grepene på kort sikt!
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Ingebrigt Steen Jensen omtalte Nils Arne Eggen som "sannsynligvis Norges beste leder", og jeg er nok enig.

Skal du lede en prestasjonsgruppe så må du kunne faget ditt, du må vite hvordan hver enkelt spiller best kan passe inn i kollektivet du har og du må få de til å prestere slik du har sett det for deg. Eggen var glitrende på alt dette, men han var nok slitsom for de rundt, virkelige store idrettsutøvere pleier å ha det til felles at de liker å ha det tungt og ukomfortabelt fordi de vet at det er da de oppnår framgang, men de som ikke klarer å bli pushet til å presse grenser (og det har vel typisk vært de som sitter på kontorene i brakka) synes han blir slitsom og ubehagelig.
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 14:40    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Du er vel en av mange som tror lederegenskaper er det eneste som avgjør om man er god eller ikke.

De fleste virkelig gode ledere, er middels til dårlige fagfolk og de fleste virkelige gode fagfolk er ikke gode ledere.

NAE f.eks er jo egentlig en elendig leder, isolert sett. Men han fungerte tross det veldig bra, fordi han har så mange andre ekstremt gode kvaliteter. Han var ekstremt god på spillestil, ekstremt god på pedagogikk, spesielt overfor gruppen. Noe mer variert overfor enkeltmennesket. Og han var en ekstremt god coach/psykolog.

At Henriksen ikke vil eller er egnet til å være hovedtrener over tid, trenger på ingen som helst måte å bety at han er en middelmådighet. Ingen av RBKs hovedtrenere har klagd på han i gruppa, eller ville forflytte han. Så jeg tror han er meget god på sin del av jobben.

For et toskete innlegg. Først en masse stråmannsargumenter, en elendig analyse av Eggen før en konklusjon om at Henriksen ikke er en middelmådig trener på Eliteserienivå. Om han ikke er en middelmådighet så får du kreve en langtidskontrakt. Så får vi vel noen 5. plasser som da man ventet på Hamren.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Zzorbeltuss:

Beste i Norge på det nivået. Men jeg tror ikke jeg ville gitt han opprykk i organisasjonen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
For et toskete innlegg. Først en masse stråmannsargumenter, en elendig analyse av Eggen før en konklusjon om at Henriksen ikke er en middelmådig trener på Eliteserienivå. Om han ikke er en middelmådighet så får du kreve en langtidskontrakt. Så får vi vel noen 5. plasser som da man ventet på Hamren.

Henriksen er såvidt jeg vet ikke kandidat til hovedtrenerjobben. Han har iallefall ikke ønsket det før. Så hvorofr skal han ta en jobb som ikke interesserer han for å bevise at han ikke er en middelmådighet?

Å kalle en trener middelmådig fordi han ikke ønsker å lede en eliteserieklubb sier nok mer om deg enn om Henriksen
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
For et toskete innlegg. Først en masse stråmannsargumenter, en elendig analyse av Eggen før en konklusjon om at Henriksen ikke er en middelmådig trener på Eliteserienivå.

Gjør som meg og bruk RUSK, så slipper du flere av de der "analysene" til PerO.
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Godt, så slipper jeg svarene dine 😊
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.06.2020 15:53    Post subject: Reply with quote

Husk at diskusjonsemnet er Trond Børge Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Henriksen er såvidt jeg vet ikke kandidat til hovedtrenerjobben. Han har iallefall ikke ønsket det før. Så hvorofr skal han ta en jobb som ikke interesserer han for å bevise at han ikke er en middelmådighet?

Å kalle en trener middelmådig fordi han ikke ønsker å lede en eliteserieklubb sier nok mer om deg enn om Henriksen

Skjønner ikke hvorfor du svarte meg i utgangspunktet, la oss heller fokusere på det vi er enige i:
-Enig i at Henriksen ikke er kandidat til hovedtrenerjobben
-Enig i at han aldri har uttrykt et ønske om dette
-Enig at det ikke er noen grunn for ham til å forsøke å bevise at han ikke er en middelmådighet
-Jeg har aldri sagt at han er middelmådig fordi han ikke ønsker å lede en Eliteseireklubb, altså enig i det du ser ut til å forsøke å uttrykke her
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

Trond Henriksen er jo en lojal RBK-mann, men skulle han vært aktuell som permanent løsning så måtte han vel ha tatt en tur om å trene en annen klubb først tenker nå jeg.

Litt småskeptisk til hva han har å bidra med inn mot førstelaget, gitt hvordan ting har sett ut når han har vært på benken før, kan hende han er en god mann å ha i ungdomsavdelingen.
Pinne69
Proff

PostPosted: 27.06.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Flott at Trond trør til når det trengs. Vi vet alle at vi skal spille underholdende og angrepsvillig fotball. Dog er jeg veldig spent på hvilken oppstilling vi kommer med. Henriksens største suksess er vel 2 x Valencia. Da var det mot tøff motstand og det krever annen tilnærming enn Brann. Likevel spilte vi 4-5-1 i den ene matchen og 4-1-3-1-1(diamant) i den andre. Dvs han har noen tanker om at vi ikke MÅ låse oss i 4-3-3 dersom det ikke fungerer. Noen som har sett trening og vet hva vi får?
larsarus
Legende

PostPosted: 27.06.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Trond er genial å ha i klubben for slike situasjoner. Han har prøvd vervet før og vet hva det innebærer. Snakker han med Eggen er det garantert ikke for å blidgjøre fansen / for syns skyld. At han ikke virker å ha ambisjoner om å være RBKs neste stjernetrener tror jeg går mer på personlighet og å vite sine begrensninger - som tyder på en dønn lojal fyr som vil prøve å forvalte laget og RBKs verdier på best mulig måte, og ikke kyle en firkant inn i en sirkelåpning.
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 28.06.2020 12:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Synes diskusjonen på denne tråden er svak. Henriksen kunne sikkert vært topptrener om han hadde interesse og gått inn for det. Fantastisk ressurs og person for rosenborg. Det bengynner å bli noen år siden jeg bodde i trondheim og fulgte med treningene, og vil jeg si at han minner litt om Bjørn Hansen. Han har jobbet profesjonelt med fotball i mange mange år etter å ha vært en profesjonell spiller selv, så det sier seg selv at han har mye fotball i blodet. I tillegg har han nettverk, og en sønn som er profesjonell. Mest av alt er han dønn lojal, ikke bare mot klubben men også de han jobber med. Er det en person som aldri sprer rykter og tull så er det han.
Synes forøvrig det er topp at Henriksen tar oppdraget slik situasjonen er nå. Selv synes jeg kanskje det har vært mer interessant hvis man har brukt Heerkes fra RBK2, men man vet hva man får av Henriksen.

Edit... Det hadde nok fort blitt mye tull da Heerkes må søke om permisjon fra nyjobben i Hardenberg. Trodde ikke han har signert en tidsbestemt kontrakt der og var fremdeles aktiv for rosenborg som konsulent/speider. Da var det kanskje ikke noe alterntiv løsning til henriksen kortsiktig..
Back to top
Buss
Senior

PostPosted: 28.06.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Senador: Ja, de tre delene er også lederegenskaper. Men han står til stryk på personalbehandling (selvfølgelig går det bra hvis man finner kjemien), han står til stryk på delegering, han står til stryk på organisering og økonomi.

Men det spiller jo ingen rolle, for hans nivå var en prestasjonsgruppe og støtteapparatet rund. Og der var akkurat de egenskapene han hadde helt perfekt. Men som direktør i en kjempeklubb hadde han antagelig falt gjennom. (Så kan det selvfølgelig være noen skjulte egenskaper vi ikke vet om, siden han aldri har prøvd Smile )

Står til stryk faktisk, intet mindre.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Jaja, var vel litt vel mye satt på spissen. Men tror nok det var veldig greit at vi hadde en sterk daglig leder i Skutle under Eggen tiden.

Ideelt lederskap. Begge sterke personligheter, som styrte den delen de var best på.

Ikke så bra når Eggen forsvant og Skutle ble alene som den sterke mann.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Du mener den samme Skutle som bidro til å kjøre RBK i grøfta økonomisk før han ga seg ? Wink

Skutle hadde vel ganske lite å gjøre med Eggen direkte, da Eggen kun rapporterte til styret.
PerO
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Jepp, som jeg skrev i siste setning. Ikke så bra etter at Eggen ga seg. Eggen ville stoppet stormannsgalskapen i administrasjonen, på samme måte som Skutle holdt orden på forbruket i sportslig avdeling.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 05.07.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

3 år til så kan vel Trond Henriksen ha 40 års jubileum i klubben? Vært i klubben siden 1983?
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 05.07.2020 22:14    Post subject: Reply with quote

Jobbet vel som postbud i noen år etter at han la opp mener jeg å ha lest.
Back to top
LeMond
Proff

PostPosted: 05.07.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Var han ikke postbud mens han spilte (også)?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.07.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

Ja, det var han. Hadde TH som postbud på Møllenberg, Kirkegata. Var i 91-93 jeg bodde der, og TH spilte vel fremdeles for Rosenborg da. Roar Strand var feier synes jeg å huske.

Henriksen ga seg vel relativt ung også som spiller pga. at han hadde fått barn, og komboen jobb, fotball og barn ble litt mye? Synes å huske å ha lest det i et intervju for en del år tilbake. Så jobbet han noen år i posten, før han kom tilbake for å trene juniorene tror jeg. så ble det assistent-trener en periode, så tilbake til juniorene/2.-laget, før han igjen ville være mer knyttet til førstelaget.

Det sutres en del over at tidligere spillere får jobb i Rosenborg, men at Rambo jobber i Rosenborg synes jeg bare er stas.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next
Page 16 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb