English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.07.2020 09:21    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt folkens! Historien har jo tidligere vist at Henriksen ikke holder mål. Hvorfor så overrasket? Nedrykkskamp med Henriksen kan fort være tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

Senador:

Igjen taler fakta mot deg. Henriksen har ledet ca 26% av kampene han skal lede i serien hvis han blir sittende ut sesongen. Det er et temmelig stort utvalg som mer eller mindre eliminerer tilfeldigheter og flak/uflaks.

Han har 2 poeng i snitt, og det er så himla langt fra nedryksstrid. Tror nok vi kan føle oss temmelig sikker på at det ikke blir det, hvis vi ikke går på en totalkollaps.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2020 12:08    Post subject: Reply with quote

Vi havner neppe i noen nedrykksstrid, til det er vi for gjerrige bakover. Men vi er akkurat nå ganske jevngode i banespillet med flere lag som sannsynligvis kommer til å være i nedrykksstrid, så å avfeie det som umulig fordi vi har hatt mye marginer noen kamper, det tror jeg neppe er smart.

Tap mot Viking hjemme nå, så forsvinner fort siste rest av den selvtilliten vi har bygd gjennom trenerskifte og resultatmessig oppsving. Da får vi se hvor skuldrene flytter seg hen og hvor det bærer uten en trener som vet hva han vil.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.07.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

i 2017 og 2018 hadde vi nok kvalitet i stallen til at vi som oftest dro med oss 3 poeng, definitivt uten at vi var noe bedre i banespillet enn de andre.
nå har vi blitt ett hakk svakere i spillerstallen og da er det plutselig ikke nok til å dra med seg poengene. det er egentlig den største forskjellen fra tiden vi vant serien.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.07.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Problemet her er ikke Henriksen. Han gjør det han kan med de forutsetningene han har. Problemet her er ledelsen som ansatte en trener som hverken hadde kompetansen eller tyngden til å trene en klubb som RBK, og samtidig fjernet omtrent all annen trenerkompetanse i klubben i forkant av sparkingen. Da ble Henriksen det eneste reelle alternativet. Styret og Dorsin har skutt seg selv i foten så til de grader.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 27.07.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen her inne som faktisk tror på at Henriksen skal få ut det beste av dette laget? Det er ikke rart at spillerne heller ikke har troen. Ser egentlig ikke ut som det er noen som har lyst til å spille. Henriksen gjør nok så godt han kan og det er ikke hans skyld. Det er dog dessverre lett å høre at han ikke innhar nok kompetanse til å lede klubben. Det krever litt mer enn typ: jobb hardere,press mer, spill fortere,vinn dueller. Tror ikke akkurat Per sitter å gleder seg til å komme på banen. Blir som å gå på jobb i en bedrift du vet er på tur mot konkurs. Ikke akkurat inspirerende.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Henriksen har ikke det som skal til for å få ut det beste. Han har aldri satset på å bli hovedtrener, og dermed aldri øvd og skaffet seg rutine som det.

Han mener selv at han er best som assistent, og det er sikkert riktig.

Men han er nok god nok til å holde skuta flytende til riktig trener er på plass. Og god nok til at styret kan bruke den tiden de trenger til virkelig å finne rett mann. Ikke bare en som kan komme nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.07.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Senador:

Igjen taler fakta mot deg. Henriksen har ledet ca 26% av kampene han skal lede i serien hvis han blir sittende ut sesongen. Det er et temmelig stort utvalg som mer eller mindre eliminerer tilfeldigheter og flak/uflaks.

Han har 2 poeng i snitt, og det er så himla langt fra nedryksstrid. Tror nok vi kan føle oss temmelig sikker på at det ikke blir det, hvis vi ikke går på en totalkollaps.


Igjen mener jeg du overfokuserer på historie og rene resultater uten å se på spill, underholdningsverdi, taktiske disposisjoner etc.

I 2008 i de første 6 kampene hadde Henriksen 1 1 4 på de første seks kampene. Ikke akkurat imponerende. Det var høyst middelmådige prestasjoner før Hamen tok over og vi fikk se bedring.

Legger vi til det som presteres på banen mot Sandefjord, Start og Haugesund er det all grunn til å stille spørsmål ved Henriksen, spesielt lagoppstilling og disposisjoner under kamp er merkelige. Jeg er bekymret og det ser absolutt ikke noe bedre ut etter de siste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

Senador: Så lenge Henriksen er en vikar, uten ambisjoner om å få jobben på fast basis, så er det kun en ting som er viktig. Antall poeng.

Alt det andre, er neste trener sin oppgave å forme.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.07.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

I og for seg enig, men akkurat derfor er min bekymring at styret tror han kan sitte ut sesongen. Det blir ikke mange poeng med det vi ser av spill. Jeg tror RBK skal slite med 30 scorende mål i år. Da blir deg nok et uår og enda vanskeligere for neste trener.

At han sitter som vikar i noen kamper er greit nok, men resten av sesongen er rett og slett tjenesteforsømmelse fra styret.

Fjernet sitering av forrige innlegg --OP
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

Som jeg og flere andre har sagt.

Den uttalelsen er ment for å kjøpe seg ro i jakten på trener. Henriksen sitter ikke en dag lenger enn nødvendig.

Men, det er viktigere med riktig trener enn at treneren kan ta over kjapt.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 27.07.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ikke til å rykke ned, eller havne i nedrykksstriden. Men de to første plassene i serien kan vi se langt etter, og dette uavhengig av om en ny trener tar over i morgen. Det viktigste nå blir å få på plass riktig trener - her er jeg litt pessimist. Vi må også bruke denne sesongen til å få orden på spillerlogistikken, men også her er jeg pessimist.

Den eneste treneren som jeg tror har litt pondus til å stå imot dagens elendighet, og kanskje lede til en mer profesjonalisering av klubben er Hareide. Samtidig er han snart 70 år, sliter litt med helsa, og spørsmålet er hvor mye energi han har. Uansett, heller at klubben bruker litt tid på å finne/vente på riktig trener, enn at de plutselig drar Vegard Hansen opp av hatten. Innsats, gutter!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 27.07.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

Trond Henriksen er ikke problemet her. Han gjør den jobben han har fått spørsmål om. Problemet er at han aldri skulle vært satt i en slik situasjon. Både han, spillerne og omgivelsene vet at han ikke er en permanent løsning. Da blir det som det blir. Kunne funket bra om han tok over en gruppe full av selvtillit og energi. Nå er det motsatte tilfelle. Spillerne er blottet for selvtillit, har høye skuldre og har null samhandling.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.07.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Som jeg og flere andre har sagt.

Den uttalelsen er ment for å kjøpe seg ro i jakten på trener. Henriksen sitter ikke en dag lenger enn nødvendig.

Men, det er viktigere med riktig trener enn at treneren kan ta over kjapt.


Ja da, styret mente Horneland var en sikkelig god match med RBK også.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 27.07.2020 17:27    Post subject: Reply with quote

De fleste av oss er vel enige om at Rambo er en vinglekopp.

Men har flere enn meg lagt merke til den ekstreme forskjellen i spillestil de første 60-70 minuttene og de siste 20-30 i alle kamper i år? Dette er mere en små taktiske tweaks for å endre kampbilde. Det er nærmest diagonalt forskjellig fotballfilosofi.

Det virker som at vi starter alle kamper med full tut og kjør fotball. Full fart framover, masse løping og tilhørende balltap og løpingen framover blir til løping i mellom. Det var kanskje mest ekstremt i går med Henriksen og Zacharriasen på hver sin indreløperplass og Børven sentralt.

Først når Holse og Tagseth kom inn ble det mere flyt på pasningene. Rett og slett fordi vi nå hadde et tilstrekkelig pasningsspill med spillere som kan spille ball.

Dette er kanskje bare i mitt hode. Men jeg sitter med en følelse av at Rambo og Dorsin har fått beskjed om å spille direkte og ujålete. Og at stilendringen de siste 20-30 handler om å gjøre et poeng av hvor forskjellig ting kan gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.07.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det var kanskje mest ekstremt i går med Henriksen og Zacharriasen på hver sin indreløperplass og Børven sentralt.


Ikke rart midtbanen sliter med en 56 år gammel tidligere back utpå der Wink

Ellers helt enig. Det største problemet med laget vårt er den midtbanen som er strippet for ballferdigheter. Vi spiller med 3 løpsmaskiner. Både Skjelbred, Tagseth og Holse vil kunne tilføre teknikk, kreativitet og ballsikkerhet, som er helt avgjørende for å spille ut lag.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 27.07.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

Det som bekymrer meg mest med Henriksen er at han åpenbart ikke kan/vil t tak i de groveste feilene vi gjør. Jeg har flere ganger påpekt at vi ikke har noe mønster for bevegelse i boks, noe Trondsen også bekrefter i dagens Adressa(ingen foran keeper, alle i 45).
Ethvert anstendig trent breddelag trener på dette ( kryssløp fremre/ bakre stolpe,spiller på 45 grader og utenfor boks).
Hvis kant er presset i innleggsfase er det spesielt viktig med bevegelser mot første stolpe da innlegget da ofte går lavt.
Hos oss er det rene anarki i boksen. Favoritten er dog å ligge på linje slik at innlegget må legges med kirurgisk presisjon for å treffe noen.
Mitt poeng er at dette ikke er vanskelig å trene på! Øvelser finner man glatt på nettet hvis man ikke har de selv.
Det skal ikke ta lang tid å forbedre dette radikalt
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 27.07.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Før man dømmer Henriksen nord og ned så skal man huske følgende:

Det er en ganske utakknemlig oppgave han har fått, all den tid at han ikke har vært den som er ansvarlig per dags dato for formnivået til spillerne, sammensettningen av stallen, taktiske disposisjoner fram til han tok over og ikke minst trening på samhandling.

Det har vel heller ikke vært noe særlig tid til treninger, eller å faktisk få øvd inn noe i det kampprogrammet som har vært.

Selv mener jeg hele ansvaret her ligger på Horneland, Emberland og Koteng med hans disipler (Bratseth, Winsnes og kompani).

Poengsnittet til Henriksen er bra, måten vi spiller på er ikke det.
MEN som tidligere nevnt, dette er jo ting som vi har drillet på FØR Henriksen kom til roret...
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
PerO wrote:
Som jeg og flere andre har sagt.

Den uttalelsen er ment for å kjøpe seg ro i jakten på trener. Henriksen sitter ikke en dag lenger enn nødvendig.

Men, det er viktigere med riktig trener enn at treneren kan ta over kjapt.


Ja da, styret mente Horneland var en sikkelig god match med RBK også.


Jeg deler din bekymring. Eneste lyspunkt er vel ny sd til å lede jakten. Og han har jo kontakter innen agentmiljøet. Så et lite lyspunkt er det jo.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.07.2020 19:55    Post subject: Reply with quote

Nja. Jeg husker når man skrøt av å ha ansatt Bratseth som sportsdirektør fordi han hadde så mange gode kontakter i Tyskland. Vi fikk vel aldri noen fordel av det. Han var rett og slett en sinke i å utvikle klubben og levde på Eggen.

Fjernet sitering av forrige innlegg --OP
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 27.07.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

RBK i 2020. Skal en gråte eller le?

Quote:
Akkurat nå er det hovedtreneren selv som analyserer Rosenborgs motstandere, mens kona Tove Henriksen lagrer videoklipp på en minnepinne.


Jakter assistenttrener. https://www.adressa.no/10...3525b.html

Når det er sagt. En kan sikkert si mye om Henriksen, men han er definitivt en mann som setter klubben foran seg selv. Han har aldri bedt om å få hovedtrenerjobben, men stiller opp når klubben trenger det. Synes sånn sett det er kjipt at han nå er neste hakkekylling.


Last edited by Carl on 27.07.2020 20:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.07.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

helt vilt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Nja. Jeg husker når man skrøt av å ha ansatt Bratseth som sportsdirektør fordi han hadde så mange gode kontakter i Tyskland. Vi fikk vel aldri noen fordel av det. Han var rett og slett en sinke i å utvikle klubben og levde på Eggen.

Fjernet sitering av forrige innlegg --OP


Jeg har aldri vært imponert av Bratseth. Gjorde det bra i skyggen av Eggen men falt gjennom når Eggen sluttet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Henriksen gjør så godt han kan. Han skal ikke klandres for noe. Han jobber under dårlige rammebetingelser og gjør en god jobb for oss. Vi skal være glade for å ha ham i klubben, en skikkelig klubb mann. Han tar over et lag helt uten samhandling og helt uten rolle spillere for det de ønsker å få til.
Et lag som etter mitt syn er totalt feiltrent i forhold til det de skal gjøre nemlig spille fotball sammen i et system som fører til målsjanser og mål etter godt offensivt spill.
Det er de som skal lede klubben som er problemet og de 2 som trente/ feiltrente laget i nesten 2 år.. For ikke å snakke om han/de som sto for spiller logistikken .
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 27.07.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen kan være assistent. Tenk så kult. I rullestol på sidelinja, bjeffer ordrer til Ceide. Razz
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Next
Page 18 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb