English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 28.07.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Dere er ikke så veldig uenige egentlig, vel? Trond Henriksen virker som en fin fyr, men har dessverre fått oppgaven med å lede et dårlig komponert og ustrukturert lag som ikke har hatt helt trua de siste to årene. Når styret i tillegg nærmest avskrev sesongen når vårt eneste alternativ til sjefsjobben er luremus nok en gang, blir det en hektisk og veldig lite underholdende 2/3 av sesongen. Det hjelper heller ikke at de to lagene som stikker av er farmerlaget i Bodø som spiller sånn som vi vil, og et Molde som på sedvanlig vis vinner både på overgangsmarkedet, støtteapparatsiden og på banen. Det er på mange måte marerittet.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.07.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Som spiller i 11'ern hadde jeg først mistet motivasjon i laguttaket.
Så hadde jeg mistet mer når Pål blir byttet ut 15 min før slutt mot et lag som legger seg mens vi trenger mål.

Håpløst at det forts skjer så lite i bakrom.
-Tilogmed når lag (Molde) står høyt.

Med det laget vårt nå kan ting snu fort, de begynner å få litt tenning etter 7av8 men samtidig tapt og rotet mye nå, men da må motstanderen løpe mer hjemover.
Det starter med at IL ikke skal ned å hente ball i forsvaret, men at disse4 må få beskjed om at her bestemmer vi.

-Overrasket over Henrix.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.07.2020 16:37    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo ikke Henriksen, men heller at klubben (igjen) er i en posisjon hvor en slik løsning må benyttes. Rambo stiller når han blir spurt, med alle sine feil og mangler, og det er andre som må ta skylda for at disse manglene er fremtredende flere ganger i uka. Om Henriksen i det hele tatt er god nok til å være i noe trenerteam både kan og sikkert bør diskuteres, men han gjør nå det han blir bedt om uten at han på noe vis har skrytt opp seg selv.

Å kritisere Rambo som hovedtrener blir nesten som å kjefte på [sett inn spillernavn] fordi han spiller. Det er jo ikke denne spillerens feil at han stadig blir tatt ut selv om han ikke er god nok, og han gjør garantert sitt beste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.07.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes i alle fall det er rart å forsvare valget av Åsen (som riktignok gjorde en helt grei kamp under de vanskelige forutsetningene lagets taktikk og hans register gir ham) med at han er så mye sterkere og tøffere enn Tagseth mot fysiske Haugesund-spillere. Hadde det vært rollebeskrivelsen for sentral midtbane havner jo Åsen bak Konradsen, Zachariassen, Dino, Hovland og Skogen på listen over aktuelle kandidater.

Tagseth rakk dessuten å vise i sitt innhopp at 'liten, tett og fotrapp' også var en måte å vinne de duellene på, uten å ty til ren kjøttvekt ("volum"). Noe som ikke burde være overraskende for en klubb som akkurat har hentet hjem Skjelbred.


NÃ¥ har ikke jeg sagt at valget var riktig. Resultatet viser jo at det ikke var riktig, for vi tapte.

Men det er langt mellom å konkludere med at det ikke var vellykket, til å bruke det som eksempel på at treneren er udugelig.

Jeg holder på at selv om Tagseth er bedre, så måtte de vurdere om de trodde han kunne holde i 90 min. Og dermed også vurdere om de trodde han gjorde mest nytte fra start eller i siste del av kampen.

Tagseth er knallgod, men fortsatt litt lett og urutinert. Så avhengig av motstanderen må de fortsatt gjøre den vurderingen.

Jeg hadde vært enig i slakten hvis han kom inn i 80-85 minutt, men ikke når han får minst en halv time. Et mome t jeg ikke tok med, er at det er viktig at han får gode opplevelser for å bygge rutine og selvtillit. Da er det også bedre med 30 min hvor han dominerer enn å kaste han inn fra start hvis man tror han kan bli tatt på fysikk og aggressivitet.

Mot et teknisk lag uten den fysikken og aggressiviteten som Haugesund har, ville også jeg startet med Tagseth 10 av 10 ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Foreslår å ta diskusjoner rundt laguttak i kamptrådene eller Rosenborg 2020.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.07.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Mot et teknisk lag uten den fysikken og aggressiviteten som Haugesund har, ville også jeg startet med Tagseth 10 av 10 ganger.


Poenget mitt, som muligens druknet litt, var at Åsen neppe kan anses som en vesentlig mer fysisk spiller enn Tagseth. Det blir rart å relativisere og forsvare (ja, forsvare) vurderingen basert på en idé om at Åsen ble valgt for fysikken sin.

Tagseth ville helt sikkert blitt en blink for Haugesund fordi han er liten. Åsen også, fordi han er litt liten, og dessuten litt treg. Men Åsen spilte, fordi han er selve satsningsspilleren til Henriksen, og når for eksempel Konradsen skal inn, så er det andre som må vike for å holde Åsen på banen. Symbolet på et 'trønder-rbk' der gode busser og riktig opphav er viktigere enn nivå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2020 10:12    Post subject: Reply with quote

Zaphod: Jeg brukte vel fysikk, rutine og utholdenhet som argumenter, ikke bare fysikk.

Og igjen, det er ikke det at man er uenig med treneren som gjorde at jeg tok opp saken, men at det blir fremstilt som et bevis på udugelighet.

Det er langt mellom de punktene. Og jeg tror aldri vi får en trener hvor vi er enige i uttaket på alle 11 plasser.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 18.08.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Takk for glimrende innsats, Trond! Har satt Åge og klubben i posisjon til å kunne bli nummer to etter en forsmedelig start på sesongen. Godt gjort. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Symbolet på et 'trønder-rbk' der gode busser og riktig opphav er viktigere enn nivå.


Samtidig er det sånn at gode trønderbusser gir god fremdrift. Vi vil jo tross alt bevege oss fremover.


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

I den bakken der er det strengt tatt OPPdrift som er mest viktig, men ser poenget.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.08.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Takk for glimrende innsats, Trond! Har satt Åge og klubben i posisjon til å kunne bli nummer to etter en forsmedelig start på sesongen. Godt gjort. Tommel'n opp!


Glimrende innsats? Han har gitt Gåsen og Helland klippekort til tross for forferdelige prestasjoner. At vi ligger der vi ligger skyldes i større grad flaks, ikke noe dyktighet eller strålende jobb. Vi har vært griseheldige mot Start, Sarpsborg, Aalesund og VIF. Disse kampene kunne fort blitt tap.

Vi har ikke gjort en eneste god prestasjon i 90 minutter under Henriksen!

Det vi kan si, takk for innsatsen. Glimrende er det ikke. Taktiske disposisjoner som mest sannsynlig har kostet oss poeng.

Det er akkurat dette som er feil med RBK. Nå sitter mange i RBK å mener at Henriksen har gjort en glimrende innsats slik at elendighet og inkompetanse får vokse videre.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 18.08.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Var vi heldige nÃ¥r vi 2.omgang totalt overkjørte Sarpsborg?🤔
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 18.08.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Vi har glimtvis sett tendenser til bedre offensivt spill enn jeg kan huske å ha sett på Lerkendal på nesten 4 år... Så ja, takk til Rambo for å ha funnet noen enkle spaker å dra i!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2020 15:33    Post subject: Reply with quote

Blir HELT feil å slakte Henriksen.
Han har gjort en formidabel innsats, og fått resultater som vi tross alt ikke har vært i nærheten av (poengmessig) i den tiden han hadde på en god stund.

Han tok over et lag blottet for selvtillit, feiltrent, uten samhandling og som det meste var bare ræl med.
Har knapt hatt tid til å samspille laget og trene på ting, så nei, Henriksen har gjort en god jobb!
Han overlater et RBK som har heng på Molde i sølvkampen! Tommel'n opp!
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.08.2020 16:27    Post subject: Reply with quote

Sidespor, men det er helt spinnvilt at vi har sølvet innen skuddhold etter hva vi har levert i omtrent en halv sesong. Det skakke værra muli', som han i pæler ville sagt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.08.2020 16:36    Post subject: Reply with quote

Forutsetningene tatt i betraktning så har Henriksen gjort en kurrant jobb. Selvfølgelig er det uttak og disposisjoner som kan diskuteres, men han var en midlertidig nødløsning, og har faktisk gjort ganske merkbare forbedringer totalt sett, og ikke minst på poengfangsten. Det er selvfølgelig store rom for forbedring, men Rambo har gjort en god jobb ut fra forutsetningene. En skal huske på at dette er en mann som ikke har særlig ambisjoner om å være hovedtrener i RBK, men som har stilt opp for klubben sin og gjort det beste ut av en vanskelig situasjon. Vi er i posisjon til å kjempe om sølvet til tross for en katastrofestart på sesongen, så gjenstår det å se om vi greier å forbedre oss nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 18.08.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Glimrende innsats?

Klart innsatsen er glimrende. Henriksen overtok et lag i oppløsning der det ble spilt kamper annenhver uke. Vi har ikke vært gode, men 7-2-2 er meget solid og har gitt Hareide og laget en mulighet til å kjempe om sølvet.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 18.08.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

I de 11 kampene Henrix har vært trener har det blitt 7 seire, 2 uavgjort og 2 tap. Det gir totalt 23 poeng på 11 kamper og et gjennomsnitt på 2,09. Det vil jeg si er litt over pari mtp forrige sesong og de 3 første kampene i årets sesong.

Nå når Hareide er inne håper og tror jeg det gjennomsnittet vil øke en god del Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

Vi møtte Molde, Glimt og KBK i de tre første kampene av sesongen. Altså sjetteplassen i ligaen i tillegg til de to klart beste lagene. Vi kunne sett den samme forbedringen med Horneland som trener.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.08.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

Resultatene til Henriksen kan ingen si noe på, isolert sett. Samtidig: vi er fortsatt bare tredje best i ligaen siden han kom, og vi må innrømme å ha hatt mye tur. Det har heller ikke blitt investert noe særlig i spillemessig kontinuitet.

Det er en typisk vikarjobb, og han har kommet fint fra det, til slutt. Men nå starter den langsiktige jobben.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk at vi spillemessig ser bedre ut enn under Horneland. Har ikke sett noe tall på det, men sitter bare med en følelse av at jeg synes kampene er mer underholdende å se på og at jeg faktisk føler at det er en sjanse for at det blir mål når vi er i angrep. Hadde vært interessant å sett xG-tall for Hornelandperioden og Henriksenperioden.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 18.08.2020 18:13    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg synes faktisk at vi spillemessig ser bedre ut enn under Horneland.


Det har du rett i, men det sier mest om hvordan vi fremsto under Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 18.08.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Det er også ikke umulig at vi ville fått samme utvikling under Horneland, var noen undersøkelser for en del år tilbake som antydet at det å sparke trener og sette inn vikar/redningsmann ikke hadde noen merkbar effekt sammenlignet med lag som hadde tilsvarende resultatsvikt og ikke ga treneren fyken.

Jeg antar at en god del av det vi har sett at de har fått til i de senere kampene er ting de har terpet på gjennom vinteren, men så kan en lure på om det er tiden eller Henriksen (eller Skjelbred) som har vært den utløsende faktor.

Hareide er uansett en solid oppgradering av trenerbenken.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.08.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

En kan ikke utelukke at det hadde gått på samme vis med Horneland, men det blir veldig hypotetisk og et viktig poeng der er jo utgangspunktet til de 2. Horneland ble ansatt for å utvikle og heve RBK, Henriksen ble ansatt som nødløsning for å holde skuta någenlunde flytende mens man fikk på plass ny trener. At sistnevnte virker å ha hevet laget sier jo i grunn det aller meste.

Hadde Henriksen vært en reell kandidat som a-lagstrener for RBK så hadde man jo ikke trengt noen trenerjakt. Han har gjort det man kan forvente av han, å samle brukbart med poeng så vi er på skuddhold til medalje og e-cup. Og som nevnt tidligere, naturligvis har det vært ting å kritisere i forhold til spillervalg og taktikk, men det er begrenset hva man kan forvente fra en høyst midlertidig ordning med en trener som egentlig ikke har ambisjoner om å bli høvding i RBK, men har sagt ja til å hjelpe klubben i en overgangsperiode, fordi noen tross alt må lede de treningene og ta ut et lag. I tillegg har jo kampprogrammet vært særdeles tett det meste av tiden, som har gitt lite tid til terping på feltet.

Og i forhold til Hareide så tror jeg også det er lurt å være litt edruelige i forventningene på kort sikt. Spillerstallen har fortsatt de samme svakhetene den har hatt i hele år, så det er ikke gitt at vi ser ut som en gullag i det øyeblikket Hareide setter seg på den trenerbenken.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Og i forhold til Hareide så tror jeg også det er lurt å være litt edruelige i forventningene på kort sikt. Spillerstallen har fortsatt de samme svakhetene den har hatt i hele år, så det er ikke gitt at vi ser ut som en gullag i det øyeblikket Hareide setter seg på den trenerbenken.


Helt enig. Ikke bare den konkrete kvaliteten på spillerne i stallen, men også kvaliteten i samhandlingen. Det løser seg ikke i det øyeblikket en bestemt trener er ansatt - treneren må jo faktisk gjøre en del ting for å få det bedre.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb