English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Legender

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 27.05.2003 09:33    Post subject: Legender Reply with quote

Ser at Gørran er plassert som en legende. Kan ikke si meg uenig i det...
Men husker folk hvordan fotballkarrieren til Gørran sluttet?
Han spilte for Viking, og fikk rødt kort i sin siste kamp! Da ga han seg vel ikke akkurat på topp. Men topp var han i mange år i RBK-trøya, og plassen blant legender er fortjent!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2003 11:56    Post subject: Reply with quote

Apropos Rosenborg-legender: Ola By Rise gjorde comeback i RBK-trøya i går. Mens alle bryr seg om "Slaget i Parken", spilte Rosenborg treningskamp mot Sel/Otta fredag kveld.

Espen Johnsen og Arni Gautur Arason er opptatt med landslagsspill for Norge og Island. Rosenborgs tredjekeeper, Alexander Lund Hansen, er meniskoperert og fortsatt ikke kampklar. Keepertrener Jørn Jamtfall ville ikke være med til Otta, og begge juniorkeeperne til RBK forbereder seg til eksamen. Dermed måtte Ola By Rise, mannen med fleste toppseriekamper i Norge, gjøre comeback på Øye stadion i går ettermiddag.

Les mer: Ola By gjorde comeback

Da er vel alt løst med tanke på erstatter til Arni? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2003 12:56    Post subject: Reply with quote

Luftig duell:



Bildetekst: Lagkameratene fikk erfare at Ola By Rise var tilbake i Rosenborg-målet åtte år etter at han la opp. Her er det Øyvind Storflor som må ta telling etter en knock-out av keeperveteranen.

Cool Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.12.2003 17:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Apropos Rosenborg-legender: Ola By Rise gjorde comeback i RBK-trøya i går. Mens alle bryr seg om "Slaget i Parken", spilte Rosenborg treningskamp mot Sel/Otta fredag kveld.


He-he, det er visst andre i trenerteamet som heller ikke klarer helt å gi seg: Per Joar Hansen skal i 2004 spille for nordtrønderske Fram i 3. divisjon.

Les mer: www.rbkweb.com/vis/2320

Dersom det er noen som trenger en keeper, så er Jamtfall sikkert også villig til en lite comeback! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2006 15:31    Post subject: Reply with quote

Vurderte å legge inn Hoftun i æresgalleriet ved nyttår, men har bestemt meg for å holde fast på regelen om at man må ha lagt opp for å være en aktuell kandidat.

Hoftun og Strand er særskrevne nykommere, men hva med Ørjan Berg? Skal han få plass når han legger opp? Noe sier meg at han ikke er helt verdig, ettersom han i hele ni år var borte fra Lerkendal. Men "synden" er kanskje ikke større enn hva Ivers gjorde på 70-tallet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 02.01.2006 15:53    Post subject: Reply with quote

Strand og Hoftun er selvskrevene. Men mer usikker på Berg, han var min favoritt spiller for et par år siden, like før Hareide tok over, da var han etter min mening tippeligaens klart beste spillere. Vanskelig å si om han er en legende, eller rett og slett en av mange gode spillere i klubbens historie. Han har jo vært ute av klubben i mange år og har hatt noen nedturer. Så trur nok jeg sier nei til det.

Brattbakk kommer vel også med om noen år som legende.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2006 16:17    Post subject: Reply with quote

Ja, Brattbakk glemte jeg i farta. Som den mestscorende spilleren noensinne i RBK skal han sjølsagt få plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2006 15:05    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun og Harald Brattbakk er fra og med i dag offisielt legender her på RBKweb.

Les mer: Inn i det gode selskap
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brakka
Rutinert


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 829
Location: Hamar

PostPosted: 15.04.2006 20:49    Post subject: Reply with quote

Synes kanskje at Bjørn Otto Bragstad kunne fått en plass blan legendene, men du (2mas) stiller kanskje noen krav til spillerene som regnes som en legende på RBKWeb? F.eks at de avsluttet karrieren i RBK, så så mange kamper osv?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 16.04.2006 04:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes, i min halv(hel) fulde tilstand, også at Brakstad fortjener en plads blandt legenderne. Men det munder nu mere ud i at det bedste stopperpar jeg har set i Rosenborg, er Brakstad - Hoftun.
Ergo, er det lidt farvet, på grund af min unge alder!
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.04.2006 06:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke Bragstad fortjener en plass blant legendene. Bragstad er et barn av sin tid. Han bidro svært mye, men han er ikke en eksponent for det utmerkede. Han var med på skuta. Skuta som holdt seg over vannet. Skuta som gikk til riktig tidspunkt. Bragstad var der. Han gjorde det påkrevde. Han skilte oss ikke ut. På banen - som av banen.

NÃ¥r det er sagt, var han en utmerket brikke for oss.

Brutalt og simpelt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.04.2006 11:42    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg heller mot synet til "attach". Om Otto derimot hadde blitt værende i RBK i tre-fire år til, hadde han nok fortjent en plass i æresgalleriet.

For øvrig er det ikke så enkelt dette med å velge ut legender. En spiller som Eldar Hansen bidro f.eks. ikke så mye utover fem mål i de to cupfinalekampene høsten '60. Altså er det sånn sett urettferdig overfor folk som Jan Hansen, Øystein Wormdal og flere andre 70-/80-tallshelter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb