English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeliga 2007
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir den tøffeste konkurrenten til RBK?
SK Brann
18%
 18%  [ 15 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
16%
 16%  [ 13 ]
FC Lyn Oslo
1%
 1%  [ 1 ]
Odds BK
3%
 3%  [ 3 ]
Sandefjord Fb
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
IK Start
5%
 5%  [ 4 ]
Strømsgodset IF
6%
 6%  [ 5 ]
Tromsø IL
1%
 1%  [ 1 ]
Viking FK
10%
 10%  [ 8 ]
VÃ¥lerengens IF
32%
 32%  [ 26 ]
Aalesunds FK
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 80

Author Message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 01.10.2007 09:09    Post subject: Reply with quote

Brann blir aldri en verdig seriemester.

Hva skal de synge nå? "Ja vist faen gjør vi det, som i 2007". Rimer ikke en gang. Det er naturstridig at Brann skal vinne serien. Dommedag er nær.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bamse
Senior


Joined: 10 May 2004
Posts: 201
Location: Lundamo

PostPosted: 01.10.2007 09:14    Post subject: Reply with quote

Etter å ha bodd 8 år i Bergen, må jeg si at jeg trudde dem kom til å sprekke igjen, men når mann får 44 forsøk må mann jo lykkes en gang. Må jo bare si at jeg er imponert over hvor stabilt Brann har vært i år. Noe vi ikke kan si om vårt eget lag. Razz
En ting er sikkert, det at vi kommer til å se en feiring av seriegullet som ikke vi sindige og "træge" trønder er i nærheten av, kommer til å ta av i byen mellom de syv fjell.

Gratulerer, men neste år "ska goillet hjæm". Wink
_________________
______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 01.10.2007 09:16    Post subject: Reply with quote

Greit nok at det gjør vondt, men om laget fortsetter i den stimen de er i nå, og vinner serien så klar margin som de har i øyeblikket, er det selvsagt en verdig seriemester. Såpass edruelige og store til sinns må det gå an å være.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 01.10.2007 09:20    Post subject: Reply with quote

Når du representerer norsk fotball på den måten i utlandet er du IKKE en verdig seriemester. Heldigvis gjør den slappe innsatsen i Europa at Bånn har såpass lite erfaring og rankingpoeng at de "må vinne lotto ti ganger på rad samtidig som de bli truffet av lynet" for å komme seg til CL.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 01.10.2007 09:30    Post subject: Reply with quote

Raus du. Ikke bland titlene seriemester med europacupmester. I så fall var heller ikke RBK verdig seriemester i årene 1990,92,93 eller 94.
Back to top
View user's profile Send private message
Mainn
Rutinert


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 515
Location: Vest /øst / nord/ sør

PostPosted: 01.10.2007 09:38    Post subject: Reply with quote

Uff, mange dårlige tapere her. Da passer det at Mainn kommer, og er motvekten. Jeg syns Brann har gjort en imponerende sesong. Og vinner de serien, er de selvsagt en verdig vinner, slik som RBK var det i fjor. Som jeg etterlyste i forkant av sesongen, og som viser seg å være rett, har RBK satset mer på individualisme fremfor et godt kollektiv. Når flertallet ikke engang snakker norsk, blir det sselvsagt problemer. Så 7.plass er nok på sin plass. Satser på at RBK hører litt mer på Mainn frem til neste sesong starter.
Back to top
View user's profile Send private message
Geir_Brann
Proff


Joined: 17 Jun 2006
Posts: 337

PostPosted: 01.10.2007 10:16    Post subject: Skjønner godt Reply with quote

Jeg skjønner godt at enkelte føler jeg er inne og hoverer, og misliker det, men jeg har ikke slengt med leppa..

I fjor var jeg høyt oppe da Brann ledet serien lenge, og stod bastant på at vi skulle knuse RBK hjemme i seriefinalen.. etter 3-1 tapet, trengte jeg noen timer for meg selv, før jeg kom inn her, gratulerte dere, la meg paddeflat og sa at det beste laget vant.
-Og det var Rosenborg.

I år derimot, har Brann vært best, og det er fullt fortjent. At vi gikk på en smell mot Club Brugge var nå i å for seg ikke flaut, vi spillte helt jevnt med dem og uavgjort hadde vært greit, det har ihvertfall bedret seg veldig for Branns del i Europa, mot fjorårets Åtvidaberg-flause...

Vi har fremdeles en sjanse og skal møte Brugge igjen på Onsdag så vi får se, jeg håper det går veien. Vi har en frisk og fin Sigurdsson i forsvaret noe vi ikke hadde i hjemmeoppgjøret, samt at Helstad ikke sliter med noe rusk om dagene..så det kan gå bra.
_________________
Mitt hjerte står i Brann
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 01.10.2007 10:30    Post subject: Reply with quote

Svina fra de sju fjell vurderer å spare "stjernene" mot Brugge.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=172769

Du får nyte kampen på onsdag, Geir, det blir nok den siste kampen i europa for deres del i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 01.10.2007 10:35    Post subject: Reply with quote

Å neste år..... kommer ingen vei i Europa om man ikke tar vare på sjangsene for å skaffe seg rutine og erfaring til å spille slike kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 01.10.2007 10:37    Post subject: Reply with quote

Hadde jo vært litt moro om Brann klarte å kvalifisere seg til CL og samtidig rykka ned fra hjemlig serie da :p

(Var det ikke et italiensk eller spansk lag som gjorde det kunststykket for noen år tilbake?)
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 01.10.2007 10:40    Post subject: Reply with quote

Likesom Bergen er en skamplett på Norge er Bånn det på fotballnorge. Den VG-artikkelen får meg til å koke. Sier det igjen: Bånn blir ikke seriemester selv om de vinner serien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.10.2007 10:46    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Satser på at RBK hører litt mer på Mainn frem til neste sesong starter.

Ett par Mainn-telefoner opp til Trondheim sikrer vel gullet neste år da, eller hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 01.10.2007 10:48    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Likesom Bergen er en skamplett på Norge


Kyststripa kan kalles Norges ryggrad. Når man ser på kartet ligger Bergen i den absolutt perfekte posisjonen til å være Norges rasshøl.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Gibson
Junior


Joined: 01 Jan 2006
Posts: 31
Location: Jessheim

PostPosted: 01.10.2007 10:49    Post subject: Reply with quote

[quote="tr0ndern"]Hadde jo vært litt moro om Brann klarte å kvalifisere seg til CL og samtidig rykka ned fra hjemlig serie da :p

(Var det ikke et italiensk eller spansk lag som gjorde det kunststykket for noen år tilbake?)[/quote]

Det var vel Real Sociedad med Beto på laget i 03, hvis jeg ikke husker helt feil. De kom hvertfall veldig langt ned. Er ikke helt sikker på om de rykket ned, men antar at det er de du sikter til tr0ndern.
_________________
I kvitt og svart for ailltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 01.10.2007 10:50    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Likesom Bergen er en skamplett på Norge er Bånn det på fotballnorge. Den VG-artikkelen får meg til å koke. Sier det igjen: Bånn blir ikke seriemester selv om de vinner serien.


På tide å kanalisere sinnet ditt. Neppe Branns feil at Rosenborg stinker i hjemlig serie. Rett aggresjonen din mot vår egen klubbs udugelighet. Såpass saklig må det gå an å være.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 01.10.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

*11*Simon*11* wrote:
tr0ndern wrote:
Hadde jo vært litt moro om Brann klarte å kvalifisere seg til CL og samtidig rykka ned fra hjemlig serie da :p

(Var det ikke et italiensk eller spansk lag som gjorde det kunststykket for noen år tilbake?)


Det var vel Real Sociedad med Beto på laget i 03, hvis jeg ikke husker helt feil. De kom hvertfall veldig langt ned. Er ikke helt sikker på om de rykket ned, men antar at det er de du sikter til tr0ndern.


Litt usikker. De ble nr 15 i 2003-2004-sesongen (samtidig som de spilte i CL), i følge Wikipedia. De rykka ikke ned før i 2006-2007-sesongen (etter flere sesonger i bunnsjiktet).
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 01.10.2007 10:56    Post subject: Reply with quote

Finnes det ikke en paragraf eller noe sånt i lovboka til NFF som sier at Brann aldri kan bli seriemestere? Hadde vært spennende å sjekke det ut.
La oss gi bort Bergen til Tsjetsjenia eller DR Kongo, så slipper vi dette forferdelige folkeslaget. Hvis vi tar en folkeavstemning, så tror jeg det er liten tvil om hva resultatet blir.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 01.10.2007 10:57    Post subject: Reply with quote

Ja. Kun et norsk lag kan bli seriemester. Bergen ligger som kjent ikke i Norge (i følge bergenserne selv).
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.10.2007 11:07    Post subject: Reply with quote

Jeg har i og for seg ikke så mye i mot Brann som klubb. I år har de vært stabilt gode, og har både den beste og breieste stallen i Tippeligaen. De spiller ofte underholdende fotball, og har funnet en fin kombinasjon mellom det kollektive og individuelle.

Problemet for meg er en del av fansen og en del bedrifter rundt. TV2 er Branns eget propagandaforum, Hansa skal lage gullpils, og i fjor lagde man gullkaker. Uten at jeg skal henge meg for mye opp i det, registrerer jeg at Geir_Brann som i utgangspunktet virker som en ålreit kar, starter en tråd om Branns seriegull i "sportslig avdeling" på et RBK-forum, altså en seksjon som handler om laget RBK. Dette til tross for at Brann allerede har sin egen tråd her på forumet.

Det finnes både dårlige tapere og dårlige vinnere, og jeg vil tro Brann-supportere (inkludert TV2 osv) i stor grad er ekstremt dårlige vinnere.

Jeg skjønner gleden ved å vinne etter så lang ventetid, men det må gå an å oppføre seg som folk. Dette er ikke spesiellt retta til deg, Geir_Brann, men til fansen generellt. Det er derfor jeg øsnker at Stabæk eller Viking skal ta gull i år. Rett og slett for å slippe kvalmende Brann-fans som er høye på seg selv.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2007 11:14    Post subject: Reply with quote

Bergensere mangler strengt tatt ikke selvtillit fra før. Det blir et par uutholdelige måneder hvis de vinner. Jeg håper fremdeles på Viking. Dog svinner håpet sakte, men sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 01.10.2007 11:42    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
1917 wrote:
Likesom Bergen er en skamplett på Norge


Kyststripa kan kalles Norges ryggrad. Når man ser på kartet ligger Bergen i den absolutt perfekte posisjonen til å være Norges rasshøl.

Haha dagens.

Hadde vi snakket om at brann skulle vinne seriene seks år fram i tid for seks år siden, tror jeg alle hadde flirt. Hadde aldri trudd at denne dagen skulle komme: brann kanskje seriemester.
Nei, nå kan alt skje, kanskje vi vinner på onsdag og ender på en tredjeplass i gruppa eller en andreplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Geir_Brann
Proff


Joined: 17 Jun 2006
Posts: 337

PostPosted: 01.10.2007 11:52    Post subject: For dumt Reply with quote

Jeg synes det blir for dumt å ikke satse på Gruppespillet, men jeg skjønner Mjelde som for alt i verden vil sikre dette gullet, det vil bety vanvittig mye for Bergen og Brann, og ikke minst ham som trener.

På den annen side, kan man begynne å lure, siden Brann som seriemestre vil få muligheten til å kvalifisere seg til Mesterligaen neste år, og da er Gruppespill i UEFA cup veldig god erfaring å ta med seg.. ingenting hadde vært bedre, så jeg håper det blir satt inn alt av krefter for å klare det.

Etter det jeg forstår var det noen spillere som fikk seg noen smeller mot LSK, og Brann er veldig på tåhev vedr skader, og sparer heller spillere hvis de småhangler...
-Ifølge VG kan det dreie seg om Andresen, Bakke og Bjørnsson, og hvis det er tilfelle så har vi Fakiri, Tijan og Winters klare til å komme inn, ikke akkurat en stor nedtur.

Det beste hadde selvfølgelig vært om Andresen spiller..vi får se, vi kan lett slå dem i Belgia uten Martin og Bakke...
_________________
Mitt hjerte står i Brann
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 01.10.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
På tide å kanalisere sinnet ditt. Neppe Branns feil at Rosenborg stinker i hjemlig serie. Rett aggresjonen din mot vår egen klubbs udugelighet. Såpass saklig må det gå an å være.


Spiller du dum?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 01.10.2007 14:11    Post subject: Reply with quote

Som sagt; en viss saklighet hadde vært greit.
Back to top
View user's profile Send private message
d@len
Rutinert


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 509

PostPosted: 01.10.2007 17:03    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
tr0ndern wrote:
1917 wrote:
Likesom Bergen er en skamplett på Norge


Kyststripa kan kalles Norges ryggrad. Når man ser på kartet ligger Bergen i den absolutt perfekte posisjonen til å være Norges rasshøl.

Haha dagens.


Hadde Vestlandet forlatt Norge, hadde "rasshølet" m.fl. tatt med seg selve grunnlaget for Norges økonomiske vekst.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb