English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Walker Totland

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 01.12.2021 19:04    Post subject: Anders Walker Totland Reply with quote

– Vi har mange spennende talenter i Fana og han er en av dem det er interesse rundt. Vi har hatt dialog med Rosenborg der de har gitt uttrykk for at de ønsker å bli bedre kjent med spilleren.

Det sier daglig leder i Fana, Mads Vik Tvedte.

Det bekrefter RBKs akademisjef Roar Vikvang.

– Vi har henvendt oss om å få prate med ham og har vært litt i dialog. Men det er ingenting som kommer til å skje der nå, sier Vikvang.

– Hvorfor ikke?

– Det får du nesten spørre spilleren om, men han har sagt at han ønsker litt mer tid på seg, sier Vikvang.

Totland har via sin agent Patrick Ferreira sagt at han ikke ønsker å snakke med Adresseavisen for øyeblikket, fordi han mener han ikke har noe å si akkurat nå.

Slik vi forstår det har han ikke sagt et definitivt nei til Rosenborg.

På Fanas nettsider beskrives han som en spiller med «nydelig driv med ballen, treffsikker venstrefot og store forståelse for spillet».

https://www.adressa.no/sp...tet-talent

Visstnok venstreback.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 01.12.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Har Vikvang endret strategi?!?
_________________
Willoch


Last edited by Willoch on 02.12.2021 23:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 01.12.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

Som forrige taler stusser jeg ekstremt over at akademiet, som jo nå skulle fokusere på å utvikle trønderske talenter, plutselig er ute etter å hente inn en bergenser. Sannheten er vel at det ikke finnes noen strategi, og at det meste skjer etter innfallsmetoden.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.12.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

SAnnheten er nok at de har sett i det berømte speilet og stukket fingeren i den enda mere berømte sanden og innsett at det å pisse i motvind ikke er særlig smart ^^

Forøverig en spennende signering om det skjer etterhvert.

Fint at vi begynner å drite i at de skal være trøndere men heller hente så gode spillere som vi kan!

Så får det være Trønder > resten om nivået er det samme
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.12.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

Målsettingen bør være å hente de beste trønderne inn i akademiet, samt supplere med spillere fra resten av landet som ikke har signert for et annet akademi. Ceïde x2 kom jo fra Finnsnes, Botheim fra Lyn og Faye Lund fra Oppsal mener jeg, og Totland spiller for øyeblikket for Fana. Enklere å forsøke å lokke disse inn i akademiet enn de som allerede spiller i Stabæk, Vålerenga, Bodø/Glimt osv. vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 02.12.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Har Vikvang endret strategi?


Eller kanskje en ny hovedtrener i RBK har tipset om et stort talent han vet om, som RBK burde prøve å hente... Lov å håpe... Wink
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 241
Location: Nordmøre

PostPosted: 02.12.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Ofte jeg irriterer meg over at Rosenborg ser store trøndertalenter glippe til Molde, VIF osv. Brann-supporterne har det uansett verre. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 02.12.2021 15:18    Post subject: Reply with quote

Denne gutten har kun spilt fire kamper på nivå fire, ikke startet alle kampene, neppe mer en en RBK2-spiller neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 02.12.2021 23:00    Post subject: Reply with quote

https://norske-podcaster..../ballspark

Anbefales.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.12.2021 01:42    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Denne gutten har kun spilt fire kamper på nivå fire, ikke startet alle kampene, neppe mer en en RBK2-spiller neste år.


Det trenger nødvendigvis ikke å spille noen rolle, dersom vi ser at potensialet og ønsket om å bli god er der. Har tidligere skrevet litt om rekrutteringsprosessen til AZ Alkmaar, som har vært blant de beste i kontinentet på å få opp spillere til førstelaget. Talent er ett ganske sentralt tema i rekruttering, men her mener jeg at potensial vil veie tyngre. Det vil ofte være naturlige grunner til at noen yngre spillere fremstår bedre enn andre, og da tenker jeg spesielt på vekst og fysikk. For å se på ett eget eksempel, så vraket vi Melkersen for å satse på Kulego - som på det tidspunktet var langt mer fysisk utviklet enn førstnevnte. Vi vet vell alle hva som hendte med Kulego, samtidig som Melkersen banker inn mål på både Ranheim og landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.12.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

Det var Melkersen som vraket oss!
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.12.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

I bunn og grunn, men jeg tror nok du sitter med helt feil historie. Han ville til Rosenborg, men ville ikke blitt satset på her. Sånn sett, så var det vell vi som vraket han.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.12.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

https://bodonu.no/glimt-s...3.05-06:01
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 03.12.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Akkurat som i et kjæresteforhold i ungdomstiden så er det viktig at det var JEG som slo opp : )

Synd at vi vraket han i vert fall. Ser ut som at Melkersen kan bli noe bra ! Akkurat som han så ut som en spennende spiller for 3,4 og 5 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.12.2021 17:15    Post subject: Reply with quote

Kjenner saken både fra familien selv, og innad i klubben - så du fortsetter å uttale deg uten kunnskap om saken. Melkersen trente med oss, og kunne få fortsette med dette, men klubben var tydelig på at andre spillere måtte prioriteres i starten.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 03.12.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

Sikter du til meg ? Hva skrev jeg som var feil etter din mening ?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.12.2021 20:37    Post subject: Reply with quote

Nei, til kommentaren over. Helt enig i det du skriver, for potensialet hans har alltid vært der - som du sier.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.12.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Den skjønte jeg ikke?!

Hvilke garantier skulle en 15 år gammel gutt ha for å gå til rbk? A-lagskontrakt?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.12.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

At du gidder å fortsette med kveruleringen, når du åpenbart ikke har noen som helst informasjon om saken. Til å starte med, så var vi altfor sene med å oppdage han - noe som i seg selv er veldig kritikkverdig. Han ble med på flere treninger og treningskamper med laget som allerede hadde begynt å få kontrakter, og han spilte så bra at det var uunngåelig å ikke tilby han noe. Det var absolutt ingen slike krav du foreslår, inn i bildet fra spilleren selv. Laget hadde begynt å få kontrakter, og de hadde egentlig nok av spillere i hans posisjon. Dette førte til at han fikk ett tilbud om å være med laget, og at dette kunne bli noe mer over tid. Derimot, så kunne han ikke bli lovt noe i starten, av grunner nevnt ovenfor - så han dro heller til B/G.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.12.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.12.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Syns både Knutsen og Melkemannen er ganske irrelevant i en tråd som omhandler Anders Walker Totland
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 17.12.2021 12:32    Post subject: Reply with quote

Kun en liten digresjon om "talent":

I en podcast hvor Andre Bergdølmo ble intervjuet, snakket han om talentutviklingen i Ajax. Da fotball stort sett oppfattes subjektivt ønsket Ajax å utvikle noen objektive kriterier. Dette ble gjort bl.a for å lette speiderarbeidet.

Til slutt ble de objektive kriteriene samlet og gradert etter sannsynlighet for å utvikle de beste, nye fotballtalentene. I farta husker jeg ikke alle kriteriene og deres rekkefølge, men husker følgende:

1) Fart
2) Personlighet (ydmykhet og vilje til å ta til seg ny læring)
3)
4)
5) Teknikk
6)
7)

Jeg kjenner ikke til Anders Walker Totland og vet derfor ikke hvor han hadde blitt plassert i dette (mangelfulle) systemet. Noen som vet mer om Totland?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 241
Location: Nordmøre

PostPosted: 17.12.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Interessant, TomH! Jeg synes å huske at en lignende modell har blitt kalt TIPS: Technique, intelligence, personality, speed. Om det var i forbindelse med Ajax eller hva det var, kommer jeg ikke på. Kult om noen her har sett spilleren og kan si noe om disse kriteriene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb