English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page 1, 2, 3 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2002 16:09    Post subject: Talentarbeid i RBK Reply with quote

Ser att mange unge spillere i Rosenborg skal sparkes. Helt uenig i det er jeg. Hvis Eggen bare hadde litt tilitt til dem så kunne de vært etablerte for tippeligaen snart. Håper inndelig ingen unge spillere blir sparket! Lei dem ut eller bruk dem! Helst bruk dem.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2002 22:03    Post subject: Reply with quote

...det virker ut som om Adresseavisen overdrev litt på tirsdag. Bare Tor Trondsen ser ut til å bli gitt bort/solgt. Resten blir visst lånt ut kommende sesong:

- Vi vil låne ut disse spillerne neste sesong, sier Bratseth til Nettavisen. [mer]

Med andre ord kan vi kanskje få se Lars Blixt, Joachim Eriksen, Are Tronseth, Jarle Steinsland, Mads Skjærvold, Øyvind Svenning og Morten Knutsen (usikkert hva som skjer med ham) i Rosenborg-trøya også senere...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.10.2002 14:56    Post subject: Reply with quote

Puh...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2002 17:44    Post subject: Reply with quote

En liten konklusjon av Eggens talentarbeid i år:

Både Azar Karadas og "Doggy" Hornseth har fått prøvd seg i år, og det er vel de neste man kan kalle talenter. De er henholdsvis 21 og 20 år gamle.

Når det gjelder Dag Frode Hornseth, så mener jeg at han fikk sitt første lille gjennombrudd i år - han spilte tross alt nok til å bli seriemester (11 kamper). I tillegg scoret han to mål, deriblant et særdeles viktig ett hjemme mot Start når RBK nesten så ut til å rakne.

Noen vil nok kanskje mene at Azar allerede hadde fått sitt gjennombrudd før han kom til RBK. Dette er jeg ikke enig i. Gjennombruddet kom i høst! Det er forskjell på å være ut og inn av førstelaget til en bunnklubb og å score mål i Champions League mot et av Europas beste lag (les: Inter)!

Konklusjon: Azar og Hornseth fikk sitt gjennombrudd i år. Neste år må de prøve å etablere seg, samtidig som at Åge Hareide forhåpentligvis gir noen andre lovende RBK-ere sjansen på førstelaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 08.11.2002 08:11    Post subject: Reply with quote

Ja, du har rett i det at Dag og Azar har spilt veldig bra i år, men...

Det jeg mener i hovedsaken er att om 10 år holder det jo ikke med 2 etablerte spillere, eller hva? Det vil si att neste år kan Are, Martin, Mads, Joachim osv. Få prøve seg de også.

Men enig er jeg! Dag og Azar har fått etablert seg.

PS: Dag var heldig med skader da han fikk spille da Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2002 16:15    Post subject: Reply with quote

Apropos unge spillere:

Det velkjente fotballmagasinet World Soccer rangerer Rosenborg-reserven Trond Fredrik Ludvigsen som et av verdens største talenter.
Les mer: Ludvigsen en «rising star»

Slett ikke verst, spør du meg!

Heller ikke ille at Dagbladet bruker rbkweb.com som kilde i sin versjon av saken: - Ludvigsen en kommende stjerne Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Imingen
Junior


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 37
Location: Trondheim

PostPosted: 18.11.2002 18:14    Post subject: Reply with quote

Syns Rosenborg skulle/burde satset på alle de spillerne de har. Eks: Tor Trondsen, Mads Skjærvold, Dag F Hornseth osv. Og heller gitt faen i å kjøpe spillere fra utlandet. tenker mest på Sverige. Lars Blixt er kjempegod å ha i forsvars 4 til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 18.11.2002 20:12    Post subject: Unge Spillere Reply with quote

De har vel ikke akkurat overbevist de unge spillerne til Rosenborg. Av de unge RBK har i dag er det vel kun "ludde" som holder topp klasse. De andre er annenrangs spillere (inkluder Azar Karadas og Christer George). Verken Martin Høyem eller Dag Frode Hornseth har kvaliteter til å spille for norges beste fotball lag. Azar Karadas har begrensede ferdigheter (kriger og kan heade), han er ikke teknisk og IKKE rask. Måten han opptrådde mot Lyon viser at han desverre ikke har ferdightene som trengs for å gjøre det store. Christer George har ikke nok taktisk egenskaper. Det vil være naivt å tro at de unge i RBK kan løfte laget. Det finnes heller ingen andre i Norge foruten om ekstremt sjeldne unntak som kan få plass på a laget. Søk til utlandet (dvs utenfor norden), asiatisk, sør-amerikansk, afrikansk eller øst europeisk snitt må være suksess oppskriften. Teknikk, fart og styrke må være nøkkelord for en god spiss. Bruk gjerne penger på en un utlending med framtid. Når det gjelder ny midstopper kan Hangeland være et eksempel på unntaket fra regelen om at norske spillere ikke er gode nok. Jeg mener at Rosenborg bør lage et internationalt akademi, hvor de henter unge fra fjerne og nære strøk. Lærer de norsk og akademiske fag, samt fotball. På den måten vil norske spillere kanskje lære av andre jevaldrende spillere. Hent 15-16 åringer fra øst-europa eller afrika. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
darkOmaN
Junior


Joined: 18 Nov 2002
Posts: 8

PostPosted: 19.11.2002 11:12    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Apropos unge spillere:

Det velkjente fotballmagasinet World Soccer rangerer Rosenborg-reserven Trond Fredrik Ludvigsen som et av verdens største talenter.
Les mer: Ludvigsen en «rising star»

Slett ikke verst, spør du meg!

Heller ikke ille at Dagbladet bruker rbkweb.com som kilde i sin versjon av saken: - Ludvigsen en kommende stjerne Wink


vi MÅ og SKAL kjøpe "ludde", samme ka prisen blir.som world soccer sier, så er han kjempe talent! Very Happy han komemr til å slå til bare han får trent vinteren med RBK,så har vi han maange år fremover.synes oxo ideen om et ungdoms akademi er spennende,tror rett og slett at det må til for å klare å fostre opp unge spillere selv på et høgt europeisk nivå Exclaim . bare se til england,ajax osv Exclaim

Very Happy LEVE Rosenborg Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 23.11.2002 08:56    Post subject: Reply with quote

10 år fram i tid ser jeg for meg dette laget

Espen Johnsen


Jarle Steinsland - Brede Hangeland - Martin Høyem - Kim A. Mienna


Mads Skjærvold - Eirik Winsnes - Håvard Karlsen


Dag Frode Hornseth - Are Tronseth - Martin Wiig

Blir sikkert et bra lag om 10 år dette... Som du kanskje ser er noen av spillerne på juniorlaget Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2002 23:08    Post subject: Reply with quote

JUBILEUM: Dette er innlegg nummer 1000 i nyforumet. Slett ikke dårlig med tanke på at forumet kun er drøye to måneder gammelt! :D

Over til saken: Ola By synes at Are Tronseth burde ha fått prøvd seg på A-laget i år:

- Du kan godt si at Are har fortjent en sjanse. Men at han ikke har fått spilletid i eliteserien, handler også om tilfeldigheter. I den siste seriekampen, mot Brann, vurderte vi seriøst å bruke Are på midtstopperplass. Hadde vi møtt Start, ville han spilt, for å si det sånn. Men vi møtte et lag som hadde alt å spille for i nedrykksstriden. Av hensyn til andre lag, kunne vi ikke gjøre flere rokkeringer enn vi gjorde, sier Ola By.

Tronseth er et av navnene på "dumpelista" til nytrener Hareide, men Ola By utelukker likevel ikke at stjørdalingen kanskje får være med også i 2003.

- Du skal aldri si aldri. Are er en spiller å bli glad i. Og han har prestert jevnt og godt i 2. divisjon i år, sier Rosenborg-assistenten.

Les mer: Tronseth: - Start er interessant
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2002 19:40    Post subject: Reply with quote

Det endte med at Tronseth forsvant til Ham-Kam...

Og når vi er inne på unge spillere, "stjernen" i Proffdrømmen på TV3, Per Ciljan Skjelbred, forlater Trygg/Lade i fordel Rosenborgs juniorlag. Greit nok det, men jeg reagerer på hva han sier til Dagbladet.

- Jeg hadde tenkt å skifte klubb nå uansett. For meg går veien inn til landslaget og eventuelt proffspill gjennom Rosenborg. Første mål er plass på Rosenborg-laget. [mer]

Pussig at han virker så sikker på landslagsplass, men jeg reagerer likevel mest på at han sier at RBK bare er et ledd på veien. Han må da faen meg være JÆVLIG fornøyd om han i det hele tatt får spille seniorfotball for Rosenborg!

Det ser ikke ut om at vi vil få så mange klubbspillere som Erik, Bent og Roar i framtida, du... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 27.11.2002 19:56    Post subject: Reply with quote

Han er jo bare 15 år, han mener sikkert U16 eller noe sånt. Typisk det for unge gutter at de bare tenker penger og proffspill, bare se på Carew!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 27.11.2002 20:16    Post subject: Reply with quote

Han er et kjempetalent flge meg. Men enig med 2mas er jeg! Han må da være fornøyd med Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2002 20:46    Post subject: Reply with quote

Synes at det rett og slett er frusterende at unge spillere som er på vei til Rosenborg allerede tenker på å forlate klubben... Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.11.2002 14:16    Post subject: Reply with quote

Braaten aktuell for Rosenborg

http://www.rbkweb.com/art...700,87481,

Daniel Braaten kan godt være en spennende spiller det... Hvis han blir en "hit" så har vi en annvendig spiller i boks. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2002 15:26    Post subject: Reply with quote

Slik som dere sikkert har fått med dere, er Are Tronseth kun utleid til Ham-Kam. Dermed er det i øyeblikket han, Trondsen og Steinsland som er utplassert hos andre klubber.

De siste ti årene har Rosenborg ofte leid ut spillere, men med varierende hell. Øyvind Storflor, Espen Edvardsen og Ole Johan Singsdal er bare noen talenter som har vært utleid for å deretter igjen havne på benken i RBK, før å forsvinne totalt (bli solgt). Heldigvis har RBK også lyktes med denne taktikken. Det er nok å nevne navn som Harald Brattbakk (Bodø/Glimt) og Roar Strand (Molde) - begge to har blitt store "hiter" etter perioder på utleie.

Også mange andre klubber har samme "filosofi" som Rosenborg. AC Milan er et godt eksempel. De har spillere utleid over hele Italia, og ikke minst i Spania. Vet ikke i øyeblikket hvor mange Milan-spillere som spiller for andre lag i Serie A, Serie B og Premiera Division (La Liga) i øyeblikket, men det er mange!

Sistemann som har returnert fra utleie er Fredrik Winsnes. Så får vi håpe at Fred kan bli plassert i samme kategori som Strand og Brattigol. Framtida får vise om Tronseth & Co også kommer tilbake og får suksess på Lerkendal...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.01.2003 13:55    Post subject: Reply with quote

Ludvigsen vil bli i Rosenborg

- Rosenborg er en kjempeklubb å spille for. Jeg trives veldig godt, og jeg håper selvsagt jeg får bli her lengre enn til 1. august. Men får jeg ikke spille, kan jeg like gjerne dra ned til Tyskland og sitte på benken der, sier Ludvigsen til adressa.

Fint at "Ludde" synes Rosenborg er en flott klubb å spille for! Very Happy
Skjønner godt at det ikke er artig og sitte på benken i Tyskland...

- Trond Fredrik er en spennende spiller som har framtida foran seg. Han er en hurtig spiller og har god teft for mål. Han må prestere på lik linje med de andre, og så får vi se hva det blir til til slutt. Han skal i hvert fall få flere sjanser til å vise seg frem, sier Åge Hareide.

[Les hele saken]

Hareide tror på Ludde han... så vi får se hva som skjer!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2003 19:41    Post subject: Reply with quote

Fint at Ludde vil bli, men problemet er om RBK har råd... Hertha Berlin punget ut 2 millioner Euro for finnmarkingen for ganske nøyaktig et år siden, og jeg tror ikke at tyskerne vil slippe ham så lett (tenker da på antall millioner i overgangssum)...

Økonomisk sett kan kanskje en spiller som Morten Gamst Pedersen være like interessant for RBK...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.01.2003 14:16    Post subject: Reply with quote

Har joh hele tiden sagt at M. Gamst Pedersen kan være nyttig!
Back to top
View user's profile Send private message
Laard
Junior


Joined: 12 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: 07.01.2003 19:20    Post subject: Reply with quote

Mener fortsatt at Gamst Pedersen er en smule oppskrytt; man trenger ikke være utrolig god for å bli toppscorer i 1. divisjon. Tror han ville blitt en benkesliter i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 08.01.2003 16:08    Post subject: Reply with quote

Hm, Laard....

Hadde heller ville at Brattbakk hadde kranglet med Johnsen om midtspiss-plassen.

Dagfinn Enerly - Harald Brattbakk - Morten Gamst Pedersen

Dette hadde blitt en bra rekke![/list]
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior


Joined: 05 Nov 2002
Posts: 36

PostPosted: 08.01.2003 18:11    Post subject: Reply with quote

Morten Gamst Pedersen kommer ikke til Rbk billig. Han er dessuten vesentlig svakere en "Ludde". Rbk bør ta seg tid og råd til å betale de 20(?) millionene han koster. Det er verre at de har gitt opp jakten på en ny spiss. Bratbakk, Karadas og Johnsen er ok spillere, men ikke topp spillere. Skal man forbedre laget bør man få en ny midtspiss. Bratbakk i midten er foressten uaktuelt, da han man ikke vil oppnå nok muskler på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.01.2003 14:14    Post subject: Reply with quote

Jah men Brattbakk har fart og teknikk! Det er noe Johnsen IKKE har... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2003 22:21    Post subject: Reply with quote

Christer George gjorde det som kjent bra under Maspalomas-turneringen i forrige uke: Tre scoringer og godt spill. Derfor ble han i dag tatt ut i Sembs landslagstropp! ;)

Les mer: George med på landslaget

Det skal bli spennende å se hvordan det går med Georgie denne sesongen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 74, 75, 76  Next
Page 1 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb